Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

God morgon alla vårmammor! :banana:
Idag är det min första dag på ledigheten och jag är så lycklig för det! :laugh: Solen skiner även om det blivit kallt och kommit snö igen. Funderar faktiskt på att gå ut och skotta senare! :idea:

Har redan varit uppe en timme och ätit frukost med älsklingen, som nu åkt iväg till jobbet. Dagens projekt är att packa bb-väska, gå och posta ett par brev (1 km enkel väg, ojoj! :angel:) och börja med en ny sammanställning över vår ekonomi. Den gamla försvann ju när datorn blev stulen. :( Känns som att det börjar bli dags att kolla upp vart pengarna har gått de sista månaderna nu när man måste börja leva snålt.

Det är så mycket jag vill hinna med att göra innan bebis kommer. Finns en hel del som blivit eftersatt eftersom jag varit så trött efter jobbet. I planen ligger t.ex att storstäda ett rum om dagen. Damma högt och lågt och städa kliniskt rent. Jag älskar när det är så där superrent. :love:

Ha en bra dag alla glada! :banana::D Vad har ni för planer för dagen?

Jag är hemma från jobbet och är sjuk, tänker göra så minimalt som möjligt :D Fast i natt har jag sovit hela natten utan att vakna av att hosta och det är väl tur det för jag har skitont i halsen efter allt hostande.

Sedan för att vara tjatig, vad packar/packade ni i era bb-väskor? Inte vad man bör utan vad ni packade/packar? Jag tror jag har ett hum om vilka saker som ska med men jag är nyfiken.

Här har vi med minus och klar luft, dock har det inte kommit någon mera snö..
Var lite för aktiv igår och kroppen lider av det idag med.
Håller på och renoverar lite här hemma och igår bar sambon bort alla saker från hallen. Jag fick sitta och sortera grejor...
Idag ska jag fortsätta tvätta lite. Hade egentligen tänkt tvättstrejka tills solen kommer så det går att hänga ut tvätten, men finns inte så mkt kläder som jag kan använda :D

Ska försöka gå en sväng med hunden och borsta hästen. Går mest och är otålig, vill ha ut det här barnet NU! Mars är snart slut....Vill inte gå över tiden :crazy:

Har faktiskt fått sova lite bättre de senaste nätterna, har vaknat men lyckats somna om igen ganska fort.

Sambon jobbar hela helgen, så bebbe har ett par dagar på sig att titta ut!

God Morgon :banana::banana:

Ja snö och minus suger helt klart men solen skiner och det får jag energi av!
Sitter på jobeet och känner mig ganska pigg. Det bökas och stökas i magen och jag hoppas det snurras till rätt läge!

En helt ok måndag! :D

Sedan för att vara tjatig, vad packar/packade ni i era bb-väskor? Inte vad man bör utan vad ni packade/packar? Jag tror jag har ett hum om vilka saker som ska med men jag är nyfiken.
Tänkte leta upp nån bra lista på internet och börja utifrån den. En hel del grejer går ju inte att packa nu, t.ex toalettgrejer använder jag ju dagligen. Jag ska packa bebiskläder, tofflor, strumpor, nån pyjamas osv och sen skriva en lista på vad som ska packas i och fixas precis innan vi åker, t.ex tandborste, ställa fram kattmat till kattvakten osv. Som sagt, det är dagens projekt, men jag har inte kommit så långt än. :D 19 dagar kvar idag! :laugh: :crazy:

God morgon!

Jag fick sovmorgon för första gången på flera år då en av de inhyrda släppte ut hästarna, så jag låg kvar i soffan (ingen toa på övervåningen) till 08.20. Rekord tror jag.:)

Jag har fått lite ångest. Pga att jag strulat och inte tagit reda på vad som gäller så har inte försäkringskassan fått in mitt sjukintyg, utan jag måste skicka det idag. Dvs inga pengar att betala räkningar med den här veckan. Och vad jag förstår så är de inte snabba alls. Lite panik faktiskt...

Härligt det låter! Underbart och vara så positiv!

Idag ska jag snart ha diskussion med byggledaren, som kommer hit. Vårt golv är ju så ostabilt så det gungar när man går..Så vi får se vad dom har att säga om det. Vägrar betala för varken timmarna dom lagt ner eller nytt golv, för dom måste säkerligen dra upp det gamla, så jag rä inte på samma underbara humör som du;)

Och SAMMANDRAGNINGAR säger jag bara..Har rejäla, mestadels på kvälllen, men även på dagen..Gör inte ont men det känns som lungorna pressas ihop ngt. Haft "mensvärk" nästan varje morgon också..Så det kroppen tränar..
(Läs ej detta här nedan om ni är känsliga, det som är markerat rött)
Igår hade jag dessutom en liten liiiten slemklump(förlåt för beskrivningen) i trosorna..var som gele..så jag undrar om det kan vaar en bit av slemproppen? Var helt genomskinlig och väldigt liten..men dock..

Fick lite småpanik inför förlossningen igår, har inte kännt nåt innan..men igår! :eek: Var nog den lilla påminnelsen i trosorna som gjorde det..Kommer man fixa det, hon ska ut där, en riktigt bebis..Komer jag klara smärtan osv osv..Började faktiskt gråta lite, men min sambo lugnade mig: Jag tror du fixar det kanon, du är så stark" Men det kändes inte så då..

Både jag och Sambo är övertygande om att Nelly kommer tidigare..

Sen kom jag hem och läste lite om förlossningens olika skeden, och blev lugnare(kontroll freak)
Risken är att jag är så lugn nu, och sen när det sätter igång kommer jag inse att: Herregud, jag ska FÖDA!:grin:
Nu har jag mensvärk igen..attans..Blir nog en varm dusch sen när byggarnissen varit här.

Ha en bra dag!:D

Ps: Inte för att vara taskig, men vi har INGEN snö kvar här;) det gör att man blir lite gladare och piggare!

Men herreguuud vad trädgården ser taskig ut..BLä..Men jag föredrar detta ändå:laugh:

Det där med att det inte finns mycket kläder att använda känner jag igen... Har dessutom nästan vägrat köpa nya kläder. Fast nu inser jag att jag måste köpa en hel del vårkläder, för även om magen försvinner snart så kan jag ändå inte ha ett enda par gamla byxor längre. Knappt tröjor heller. Sen är ju frågan hur länge det kommer att vara så. Ca 8 av 10 personer jag pratat med säger att vikten kommer att rasa på bara några veckor och resterande personer säger att man får kämpa hårt.

Här hemma har bebis fått stränga order från sambo att inte komma före 2 april. ;) Sambon har jättemycket på jobbet just nu och har rapporter att lämna in före 31/3. Sen tycker han att 1/4 inte är nån lämplig dag att födas på heller. :rofl: Men sen är bebis välkommen! :idea:

Själv har jag sovit riktigt bra i nästan två veckor, men i natt var det lite sämre igen. Vaknade vid halv fyra eller nåt och kunde inte somna om. Fast nu gör det inte så mycket, eftersom jag slipper gå och jobba.

Kan inte du förresten gosa lite mule åt mig? :rofl: Jag längtar så sjukt mycket efter att få göra det! Har inte klappat eller gosat häst sen oktober då jag slutade rida min medryttarhäst. Börjar få lite lätt abstinens...

Hej alla!
Lägger in listan igen, kolla om det blivit någon ändring, tog den från andra tråden direkt!:laugh:

Mars -10
8/3 Svartfot födde 1/3 - en flicka
9/3 Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 Mikan-andra barnet
31/3 Cattan - första barnet, pojke

April -10
6/4 yodi tredje barnet, prel datum egen uträkning.
10/4 Oregano - första barnet, Nytt datum efter UL
14/4 Zody - första barnet. Nytt datum efter UL.
15/4 Juzzzen-Första barnet-Flicka
17/4 AKB-första barnet flyttad efter UL. En pojke
20/4 Lottch - första barnet. Nytt datum efter UL.
23/4 _saga_ - första barnet
25/4 tintilar - första barnet, flyttad efter UL
28/4 zask - första barnet

Maj - 10
2/5 Viv - första barnet, nytt datum efter UL
6/5 Michellan 95 - första barnet
12/5 Ia* - andra barnet, nytt datum e UL
12/5 - Cyllene - första barnet, datum efter UL
15/5- Emmah.S, första barnet,pojke, datum efter UL
16/5 - Minisan, första barnet, datum efter UL
16/5 - Amica, första barnet, prel datum efter egen uträkning
22/5 - Armani__ - första barnet, ny datum efter UL

Vill inte heller köpa några nya kläder. Sambon ville dra in mig i affären förra veckan, jag totalvägrar! Känns bortkastade pengar, jag kan ju föda närsomhelst.
Jag står ut i de trasor jag har, efter förlossningen så kommer jag kanske i mina vanliga ganska snabbt. Har bara gått upp 4.5 kg hittils. Men jag vill gå ner mera än så, fanns lite resurser sen innan att ta av. Amningen fungerade utmärkt förra gången. VÄLDIGT efftektivt när man vill gå ner i vikt...

Ska pyssla lite med hästen sen, har ju inte ridit på länge men är glad att jag hittat en tjej som rider ett par ggr i veckan. Inte lätt att hitta någon som är villig att köra en bit för att få rida när vi inte bor i något storstadsområde precis!

Hoppas att det ordnar sig med golvet. Det är så himla tråkigt när det strular så där...

Jag börjar också få lite förkänningar eller vad man ska säga. Ska googla lite (men har inte hunnit så långt än), men jag bestämt för mig att jag läst nånstans att kroppen kan reagera med lite viktnedgång och diarré när förlossningen börjar närma sig. Jag har vägt mig varje helt och ökat runt 1 kg i veckan. Igår hade jag gått ner 0,2 kg istället. Så länge bebis inte slutat växa så är jag mer än nöjd med det. Ska till bm imorgon, så då lär jag få svar på det. Sen har jag också typ mensvärk till och från. Det är absolut inte mycket och bara korta stunder, men ändå, har inte haft så innan. Och så dom där vattniga flytningarna som kommer då och så.

Det hela känns så himla overkligt... Jag som alltid varit så rädd för förlossningar att jag alltid sagt att jag aldrig ska ha barn, börjar nästan få panik för att jag INTE har panik... :crazy: Men det är lite så jag reagerar när jag är nervös. Jag liksom ignorerar att det kommer att hända och tänker att det brukar ordna sig.

Tänkte leta upp nån bra lista på internet och börja utifrån den. En hel del grejer går ju inte att packa nu, t.ex toalettgrejer använder jag ju dagligen. Jag ska packa bebiskläder, tofflor, strumpor, nån pyjamas osv och sen skriva en lista på vad som ska packas i och fixas precis innan vi åker, t.ex tandborste, ställa fram kattmat till kattvakten osv. Som sagt, det är dagens projekt, men jag har inte kommit så långt än. :D 19 dagar kvar idag! :laugh: :crazy:

Jag kan inte läsa de där listorna mammor har skrivit på internet, de har ju med sig hela bohaget känns det som! :o men jag måste nog ta och skriva en lista för när du säger det så kommer vi bergis glömma att katterna ska ha mat!

Dagens craving: Körsbärssaft och jag har ingen hemma och kommer inte känna ngn smak ändå...

Hoppas att det ordnar sig med golvet. Det är så himla tråkigt när det strular så där...

Jag börjar också få lite förkänningar eller vad man ska säga. Ska googla lite (men har inte hunnit så långt än), men jag bestämt för mig att jag läst nånstans att kroppen kan reagera med lite viktnedgång och diarré när förlossningen börjar närma sig. Jag har vägt mig varje helt och ökat runt 1 kg i veckan. Igår hade jag gått ner 0,2 kg istället. Så länge bebis inte slutat växa så är jag mer än nöjd med det. Ska till bm imorgon, så då lär jag få svar på det. Sen har jag också typ mensvärk till och från. Det är absolut inte mycket och bara korta stunder, men ändå, har inte haft så innan. Och så dom där vattniga flytningarna som kommer då och så.

Det hela känns så himla overkligt... Jag som alltid varit så rädd för förlossningar att jag alltid sagt att jag aldrig ska ha barn, börjar nästan få panik för att jag INTE har panik... :crazy: Men det är lite så jag reagerar när jag är nervös. Jag liksom ignorerar att det kommer att hända och tänker att det brukar ordna sig.

Aha, jaa, har nog hört det med viktnedgång innan också..får jag också googla;)

Ja, haha, det där med att ignorera när man är nervös, det är lite så jag är rädd att jag gör nu, för det har ju hänt förr..jag "stänger" av när det blir för mycket, därför är man lite orolig att man får en chock när det väl sätter igång;)
Men man vet om det iaf, så man får väl försöka förbereda sig!

Gud vad glad jag blev över att läsa ditt god morgon-inlägg, vilken frisk fläkt, hahaha!!

Själv känner jag mig väl sådär idag då jag har haft en dålig natt med lite sömn och mycket sammandragningar. Dock har inte vi har inte vi heller någon snö kvar och visst ser det lite tråkigt ut ute, men jag måste säga att jag uppskattar det!!

Nu ska jag gå upp och äta frukost. Sambon tog en dag ledigt från jobbet så han är påväg hem igen, skönt!

*kl*
Står inte sådär jättemkt på agendan idag, ska fara ut en sväng med hästen i det fina vädret sen när lillasyster pallrat sig upp....att man måste sova bort dagarna bara för att man är 15år och ledig från skolan :laugh:

Sambon kom hem från fjällresan igår, guuud så skönt, lillasyrran har sovit hos mig medans han vart borta men natten till igår var hon på "kalas" hos en klasskompis så jag fick sova själv. Sov så klart jättedålig och hade både halsbränna och förvärkar. Trodde tom ett tag att jag skulle va tvungen att gå upp och kräkas, men i natt fick jag sova desto bättre. Vi gick och la oss kvart i 10 och klev inte upp först runt 7 i morse. Det känns så mkt tryggare när man har nån hemma...framförallt nån som man kan ligga och kramas med, lillasyrran är inte så kramgo :D

Har bara gått upp 4.5 kg hittils. Men jag vill gå ner mera än så, fanns lite resurser sen innan att ta av. Amningen fungerade utmärkt förra gången. VÄLDIGT efftektivt när man vill gå ner i vikt...
Guuud vilket lyx med 4,5 kg.... :crazy: Jag ligger på +17 kg... :eek: Men jag vet att mycket är vätska och jag hoppas hoppas hoppas att det där med amningen funkar lika effektivt för mig. Men tänker jag efter så borde det ordna sig, så länge jag inte får nån bestående hormonstörning i kroppen. I normala fall verkar det som att jag har typ 75% verkningsgrad av det jag stoppar i mig, men nu under graviditeten har den ökat till 150% eller nåt.

Gud vad glad jag blev över att läsa ditt god morgon-inlägg, vilken frisk fläkt, hahaha!!
Så lyckligt!!! :banana::bump: Jag blev mitt vanliga lyckliga jag så fort jag slapp jobbet! Det är nämligen inte så bra på jobbet. Förutom allt tjat om min grav från arbetskamrater som varit har vi en totalt urusel chef som gör att hela avdelningen mår dåligt på ett eller annat sätt. Facket är inblandat och försöker på alla vis ta av honom personalansvaret. Dessvärre sitter han själv i ledningsgruppen och alla håller varandra om ryggen... Min förhoppning är att det ordnat sig tills jag kommer tillbaka.

Jo, men det fanns för mkt från början :D.... Men som smalast var jag när jag ammade min son. De senaste två åren har jag lagt på mig extra kilon, inte alltid bra när den nya mannen är kock......
Men efter förlossningen så blir det promenader för hela slanten. Hoppas att ryggen rättar till sig, efter olyckan har den varit riktigt kass. Men när magen försvinner så blir den bättre, det har jag bestämt!

Är riktigt ridsugen och ingen ponny kvar att köra med heller :(

Okej då... Jag hade inget extra från början, så alla kilona behövdes säkert. Fast det är ju inte mindre traumatiskt för det...

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 232
· Visningar
64 177
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar