Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Åh, den filmen är bara så HIMLA söt:D

*kl*
Det där med bilbarnstolen håller på att göra oss galna här hemma..men dte blir nog passaten vi har den i, och då får vi ha den bak. Trist när man ska köra mycket själv, men det blir tyvärr dte smidigaste..

Jag tänkte ta med gamla filmer som man sett 700 ggr så det inte gör något om man somnar till. Och inga drama eller nått där barn far illa. Tittar iofs inte på det annars heller men vill inte ligga och grina där. Hmm, hörlurar kanske vore bra oxå om man delar rum med någon. (Vilket jag för guds skull hoppas vi slipper för då åker jag hem direkt)

Men ska inte du föda i Västerås?
Där har renoveringen av BB ganska nyligen blivit klar och om inte jag minns fel så gjordes det bara en-patietrum med möjlighet för pappan att sova kvar.
Det var en stor artikel om det i VLT för ett tag sedan.
Din BM borde ha koll på detta.

Som jag har förstått det så ja. Men med möjlighet att ställa in extra säng till pappan alt om det skulle bli överbelastat till en till mamma. Men det finns 14 rum på avd 87 (den som de "normalförlösta" hamnar på) + flera på de andra avdelningarna.
Men jag vill tillägga att detta är var jag har läst i VLT.

Låter ju jättebra! Har inte bestämmt om jag åker till västerås eller e-tuna...

Jag läser ju inte vlt men det står så här på ltv's hemsida:
Familje-BB har 14 vårdplatser för normalförlösta mammor. Här finns, i mån av plats, möjlighet till övernattning för nyblivna pappor

Så i mån av plats måste ju vara att de inte har 15 st nyförlösta mammor ;) ska fråga dem på klaramottagningen imorgon hur det ser ut på bb eftersom jag är rädd för att bli lämnad ensam (har hört märkliga saker tyvärr)

Sedan för att vara tjatig, vad packar/packade ni i era bb-väskor? Inte vad man bör utan vad ni packade/packar? Jag tror jag har ett hum om vilka saker som ska med men jag är nyfiken.

Utöver det rekommenderade ;) (dvs diverse barnkläder o filtar i olika storlekar o BH)

Bindor always stora och mindre, div trosor.
mjukisbyxor, morgonrock, böcker (ska packas ligger inte där ännu, det blir väl ngn jag läser), en snickers (rekommenderat av kollega), 100 gram Vahlronachoklad, järntabletter, bandspelare (DVD skivor inte plockade ännu, men blir väl Depeche o Type o Negative o Sisters of Mercy). Grön filt för att rummet var så vitt. Hårborste, gummisnoddar.

Ja precis utöver det rekommenderade :) tycker det ger mer inspiration om det är ngt man inte har tänkt på som man kanske borde ha med sig för skoj skull.

Vad är Vahlronachoklad för ngt?

Kl
jag startade en tråd i ett annat forum här inne om airbag och därmed bilbarnstol. Tar upp frågan här också, även om ett par av er redan har skrivit där. Hur kommer ni göra med bilbarnstol, ska den vara fram eller bak i bilen och hur gör ni med airbagen?

Vet inte ens vad vi kommer ha för bil när bebbe kommer ut :o Sambon håller på att sälja sin A4a och jag sålde ju min för några månader sedan...ja vi får väl se men vi är inne på Octavia. Tror att vi kommer koppla ut airbagen hur som helst så man kan ha bebbe fram när man åker själv, fast det är ju som både och det här med att ha bebbe fram när man kör själv...

Cyllene, visst var det du som tipsade om dator, gud va smart!!! Blir att ta med sambons bärbara!!! Ahh, kan man ju fördriva tiden med hur bra som helst, har så svårt att veta vilken musik jag vill ha med...är som inte någon direkt musiklyssnare...blir nog avslappningsmusik av något slag!

Fick förövrigt reda på att våran lille kille får en kusin i augusti,äldsta syrran ska ha bebis då, en pojke även det :bump:! Sen var det ett till par här i byn som ska ha bebis i augusti/september! Så nu är vi 5 st bara i våran lilla by som ska ha innan hösten!!!

Slarvigt felstavat Valrhonachoklad :D

http://www.valrhona.com/

Valrhona är ett franskt företag som tillverkar och marknadsför chokladprodukter. Valrhona grundades av den franske konditorn Monsieur Guironnet 1922 i den lilla staden Tain-l'Hermitage i Hermitage, ett vindistrikt nära Lyon, Frankrike.

Valrhona har fem dotterföretag och 60 lokala distributörer runtom i världen. Valrhona är idag en av de största producenterna av choklad i världen.

Lite för dyr, mörk 70%, choklad helt enkelt :bump: min favorit!

Jag har försökt leta upp artikeln men VLTs hemsida och sökfunktion och jag passar inte ihop.
Jag läste också på landstingets hemsida, men där står det ju inte så mycket.

Jag tror inte du behöver vara orolig att bli tvungen att vara kvar själv, kan inte tänka mig att det skulle vara överfullt särskilt ofta. Dessutom om jag fattade artikeln rätt så rullas det bara in en extra säng till pappan på ditt rum.

Slarvigt felstavat Valrhonachoklad :D

http://www.valrhona.com/

Lite för dyr, mörk 70%, choklad helt enkelt :bump: min favorit!

Jag kände igen logotypen när jag gick in på länken :) jag är långt ifrån chokladmänniska (ser mig mer som en djungelvråls-människa) så jag är ju inte så haj på choklad. Fast chokladprovning är nog bl.a. det roigaste jag har varit på.

Jag har försökt leta upp artikeln men VLTs hemsida och sökfunktion och jag passar inte ihop.
Jag läste också på landstingets hemsida, men där står det ju inte så mycket.

Jag tror inte du behöver vara orolig att bli tvungen att vara kvar själv, kan inte tänka mig att det skulle vara överfullt särskilt ofta. Dessutom om jag fattade artikeln rätt så rullas det bara in en extra säng till pappan på ditt rum.

Nej jag googlade också för att hitta artikeln men fann den inte. Tycker både vlt och lt's hemsida är svåra att hitta vettigt på.

Mumisgt ;) jag har ont i tänderna pga bihålorna så tugga (kan inte ens suga på hårda karameller) är liksom inte något hit samt att jag iaf inte känner ngn smak, så lite avis är jag.

Usch, det lät inge kul :(

man blir besatt och äter och äter. Men det är gott :d

Jag tror jag har gått ner i vikt sedan jag blev sjuk förra veckan och har lite svårt för att äta nu också. Måste även erkänna att jag försöker ta det lugnt med allt som innehåller socker för jag vill inte göda bebisen mer än nödvändigt ;)

jag är långt ifrån chokladmänniska (ser mig mer som en djungelvråls-människa) så jag är ju inte så haj på choklad. Fast chokladprovning är nog bl.a. det roigaste jag har varit på.

Mmm jag skulle också vilja gå på chokladprovning någon gång!

Jag är egentligen ganska usel på choklad. Jag bara råkade äta blended 70% Valrhona en gång och fastnade verkligen. Faktum är att jag knappt gillar någon annan "fin" choklad. Så chokladprovning borde jag verkligen gå på för att hitta fler och lära mig.

Tyckte det var så roligt för helt plötsligt smakade inte choklad - choklad utan de hade olika smaker, de var fruktiga och blommiga osv. :) Kändes roligare att äta choklad då. Inte en fet marabou-kaka man klämmer i sig för att få upp blodsockret :D

Låter som en bra tanke!
Generellt äter jag lite godis men idag fanns det fri tillgång på jobbet. Kunde inte låta bli :o

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 232
· Visningar
64 220
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 649
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar