Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Oj, det var snabbt. Jag väntar fortfarande på de barnkläder jag beställde från USA efter jul. De skulle skickats i början av förra veckan men känner jag henne rätt så dröjer det ju ett tag till. Jag vill ju se nu! Dessutom hade hon handlat lite själv och skickat med och det kan se ut precis hur som helst, så det är också spännande. :D

Babyshop.se? ;) De är helt galet snabba med leveranserna, sånt gillar i alla fall jag. Sen att de har mycket fint också är ju liksom ännu bättre. :D

Jag har fått skenor till framtassarna och äppelplockarövningar, så nu vaknade jag bara en gång i nat istället för mellan 3-10 :laugh:

Nä, svenska barnrum hette det. Det är ju så kul att shoppa, svårt att sluta bara när man väl börjat...

Cyllene: De kläderna kan ju inte vara något annat än fina ;) Önskar att jag kände någon där oxå.

*kl*

En till som är ridsugen, herregud..Men jag tror nog jag väntar iaf, pålle är ganska vårpigg, inte dum på nåt sätt, men känner att det är dumt och chansa..men ååh..

*kl*
Nu flyr jag stan en stund och ev. också internet. Ska vara hus- och hundvakt tills på tisdag kväll, känns som att jag behöver komma bort. Just precis nu är jag bara ledsen, irriterad och stressad. Trött på att vara allas personliga almenacka, vara den som ser till att saker blir gjorda och hålla koll på allt. Trött på att känna mig ensam mitt i allt kaos just nu.
Sambon verkar ha fått panik eller nåt, han drar sig undan och är sur och grinig mest hela tiden. Jag bara gråter och längtar efter att få vara mig själv igen, få tillbaka min kropp, mitt humör och min ork.
Trevlig helg på er om vi inte hörs nåt mer innan tisdag!

Förstår precis hur du mår och känner dig. Hoppas att det blir bättre under helgen.

KRAM

Det är en av mina fasor, att jag ska bli sådan :D
Jag är sådan med mina hästar och framför allt mot hunden. Tror jag ser det som min skyldighet på något vis, som deras matte, att föra deras talan och folk ska ge fan i att kommentera eller försöka styra över mina åsikter kring djuren etc.
Jag kan bli rent mordisk och rabiat över hur mina djur ska bli behandlade (vilket för mig är en självklarhet). Självklart får folk säga till mina djur, om de har gjort något fel, men inte i situationer där jag inte skulle ha gjort det. För det är ju lätt för andra att veta, liksom :angel:

Jag är säker på, likaså är folk i min omgivning :angel:, att det kommer bli detsamma, och säkert betydligt värre, med ett barn..
Vi får väl se. Det viktigaste är väl att man själv är medveten om det och då kan man kanske kontrollera det lite iaf, förhoppningsvis.....!

Jag kommer garanterat att bli sån. Var med om en sak som jag reagerade väldigt starkt på trots att barnet inte ens var mitt eget.

Vi hade hem 2 par bekanta ena paret har en son som är 1½ år och dom andra har inga barn. Paren som var hem till oss umgås betydligt mkt mer än vad vi gör med någon av dom. Hur som helst så var sonen till barnparet och grejade vid tv:n. Pappan till pojken säger åt honom att gå därifrån vilket pojken gör. Men vips, lika fort som han lämnar tv:n så går han fram till tv:n igen och ska trycka på den. Då innan vare sig pojkens mamma eller pappa hinner reagera eller resa sig upp för att hämta pojken så formligen flyger killen från det andra paret upp och sliter bort ungen från tv:n...

Jag blev helt paff och tänkte att det va ju tur det inte var min son för då :devil: hade jag blivit duktigt förbannad och killen ifråga hade minsann fått avsluta sin kväll hos oss....Överreagerade jag eller?! Föräldrarna till pojken sa som inget alls med det blev lite tvärtyst och pappan till pojken gick och hämtade honom.

Låter som att du behöver en liten "egoweekend" och de andra lära sej tänka själva.... Hoppas det känns bättre efter helgen! *styrke och tröstkramizar*

Man är bra känslig nu, nästan läskigt. Kan knappt titta på tv längre ju... Grät lite till Lyxfällan igår oxå...

Det beror ju på hur han gjorde det tycker jag och om det var hans TV.

Lite ambivalent men, om jag stod nära TVn och ett barn grejade med den skulle jag nog absolut säga till. Precis som jag sa till när ett barn höll på att hälla ut alla familjens jordgubbar på ICA golvet. typ -ojoj akta de små gubbarna. Trodde inte familjen föredrog jordgubbar över hela golvet framför att ingen sa till. Men jag övar väl för att bli surkärring eller ngt vem vet.

Jag skulle nog bli mer upprörd över -du där håll reda på din unge. än av -lilla vännen inte ska du väl springa ut på gatan, gå till mamma istället.

Jag försöker också stoppa unghästar på väg ut på en väg och en hund som kommer hem till mig och sväljer en stor bulle hel eller ngt annat föremål får stå ut med att jag plockar ut den ur dess mun. Vill inte vänta och säga till ägaren så att hunden/hästen hinner råka illa ut under tiden.

Däremot har jag reagerat på hur en av mina väninnor "hoggar" alla o barn djur i närheten. Tar en tvåmånaders eller en katt eller vad som helst och håller det i sin famn i timmar under fika. Det skulle stressa mig.

Det var våran tv och pappan och den här killen satt bredvid varandra vid matbordet, han sa inte ens nåt utan kastade sig bara upp precis som han verkligen ville hinna före någon av föräldrarna som förövrigt har en mkt bra barnuppfostran .

Men som sagt, jag kanske överreagerade, själv hade jag inte blivit så vidare glad om jag var någon av föräldrarna. Självklart får folk säga till andras barn (och mina sen), men just i den där situationen gjordes det hela så fel tycker jag, det var ju aldrig så att föräldrarna inte brydde sig. Hade nog inte brytt mig lika hårt om den var min sambo som tog bort ungen från tv:n eftersom det trots allt var hemma hos oss.

Senast ändrad:

Då tycker jag det var konstigt och hade reagerat.

(Det kunde ju varit hans TV som han köpt för uh, vad nu en TV kan kosta som är dyrt. Men samma avstånd din TV är konstigt.)

*kl*
Nu flyr jag stan en stund och ev. också internet. Ska vara hus- och hundvakt tills på tisdag kväll, känns som att jag behöver komma bort. Just precis nu är jag bara ledsen, irriterad och stressad. Trött på att vara allas personliga almenacka, vara den som ser till att saker blir gjorda och hålla koll på allt. Trött på att känna mig ensam mitt i allt kaos just nu.
Sambon verkar ha fått panik eller nåt, han drar sig undan och är sur och grinig mest hela tiden. Jag bara gråter och längtar efter att få vara mig själv igen, få tillbaka min kropp, mitt humör och min ork.

Usch, jag har också haft sånna dagar. Dock är jag inte allas almanacka, utan jag har mer kännt att folk inte tror jag kan fixa saker själv utan behöver hjälp och råd hela tiden(handlar dock mest om min egna känsla, men jag blir inte mindre lessen för det)
Jag hoppas hoppas du får en liten brejk nu!*styrkekram*

Min sambo har också haft såna svackor, det är stor omställning för dem med. Men jag vet, man behöver stöd och kramar och mys nu,man är känslig, man vill ju ha tillbax sin kropp och rörlighet.
Jag hoppas du mår bättre snart!
(Känslig ja, blev jättelessen när jag läste att du mår så:o )

*kl*
Förstår hur du känner, även om vi har lite olika grundproblem så verkar reaktionen vara ungefär densamma. Försök att ha en bra helg och tänk på att det faktiskt snart är över! Snart har vi våra bebisar och allt blir rosenrött och pluttinuttigt! ;)

Själv känner jag mig otroligt lättad idag när jag ääääntligen gjort klart min sista jobbdag. Nu slipper alla människor som frågar hur långt det är kvar, hur det känns och som ska kommentera hur stor jag är, ge "goda råd" om att passa på att sova nu och som måste berätta om koliknätter, överbajsade blöjor och förlossningar... Det har stått mig upp i halsen att jag mått rent dåligt av att gå till jobbet sista veckorna...

Äntligen! Skönt för dej att slippa dryga folk..:) Hade varit skönt om folk bara kunde ligga lite lågt..man vet att man är gravid och när det tjatats av samma personer i flera månader blir man lite feed up..

Man får iallafall lära sig den hårda vägen hur man inte ska bete sig mot gravida människor. Min underbara granne är precis 20 veckor efter mig. Henne ska jag behandla som min vanliga snälla granne, inget "gravidt" objekt. :love:

Ja, man får vara smart och ta lärdom av erfarenheten:)

Nu ska vi iväg och äta på restaurang, slippa sitta och äta i sängen eller på golvet!

och så kommer det golvläggare och lägger golven imorrn, istället för att vi skulle vänta till Måndag. Yey!!

Idag har jag varit så pigg och på bra humör. Tvättat, ringt samtal till FK, badat och sjöng högt för bebisen när jag låg där och skvalpade:p, städat badrummet och sovrummet så gott det går, rätt trångt, men det känns bra:)

Dessutom kommer sambon hem och utbrister: Du är så sjukt sexig kvinna, lika sexig nu som när du inte var gravid! Du är precis lika het som alltid"
Gissa om det gjorde min dag!:love::D

Min fina häst fick rejäl motion på en timmes uteritt idag med, och han hade varit go ovh glad:)

Härlig dag med andra ord:D

(snacka om berg o dalbane humör)

*kl*

Hej allihopa! Är på strålande humör idag! Känns fantastiskt!
Har varit i Skövde och shoppat en babysitter och gått och klämt på lite kläder, men ingen idé att köpa nåt förrän magen är borta. Modet har blivit så härligt nuför tiden. Lagom bylsiga för att dölja en blivande "eftermage"

Har även tagit ett beslut som kändes bra. Har två ponnier. Den ena är utlånad på foder. Bestämde mig för att fråga fodervärden om hon vill köpa henne. Tycker hon lät rätt positiv till det, så det kanske blir en affär. Känner att jag nästan glömt av hästen i fråga. Och så har hon det så bra där hon är nu. Avtalet är inte tidsbestämt heller, så hästen kan komma tillbaks närsom helst. Känns inte så bra med en liten på gång att rätt som det är få en till kuse på halsen. Har alla möjligheter till att ta hem hästarna till gården, men jag trivs så bra med att vara inhyrd. Vi är ett sånt härligt gäng i stallet med skitbra sammanhållning. Har blivit erbjuden barnvakt om jag vill ut med hästen, inte helt illa :laugh:

Hoppas ni andra har haft lika trevligt idag! :bump:

Härligt! Du verkade ha en lika go dag som jag hade:)
Hoppas nu dom vill köpa ponnyn då, underbart att kunna hitta ett bra hem:)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 231
· Visningar
64 147
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar