Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Nu har jag röjt upp på altan lite så nu sitter jag här i solen och myser. Hur skönt som helst. En liten försmak av sommaren. Försöker att inte tänka på de dom sa på tv om 1 dm snö imorgon...

Nu har jag röjt upp på altan lite så nu sitter jag här i solen och myser. Hur skönt som helst. En liten försmak av sommaren. Försöker att inte tänka på de dom sa på tv om 1 dm snö imorgon...

Jaså ni har så härligt väder?
Själv sitter jag här och ugglar i min lägenhet, har tvättid och det regnar ute - blä, känner mig lite bitter :D

Men annars är det ganska bra idag, på helgerna slipper vi ju byggarna i bostadsrätterna i trappuppgångarna som väcker oss med sitt eviga snickrande, och det är skönt!!

Ska snart köra en sväng till en vän och fika lite, hon är sjuk så jag ska muntra upp henne lite tänkte jag =) Annars är min dag ganska alldaglig och trist ut. Vill också ha sol och fint väder, det gör allt så mycket lättare och roligare!

Här uppe har vi soligt och några +grader. Har vart ute på en härlig tur med hästen, han är så duktig min "lilla" skrutt trots att jag kanske inte är världens bästa kusk :D Vi gör så gott vi kan båda två!

Kilar in i vecka 33 nu!! JIPPIE! :bump:

Åh vad härligt det lät! Skulle med vilja ut och köra med hästen en sväng i solen. Men något geni körde ut min vagn ur vagnsskjulet och glömde parkera den igen, så kom snön och den blev begravd av något ännu större geni i en stor snöhög. Så jag får fint vänta tills den töar fram:D

*kl*

Vår paddock har tinat, så idag kunde jag tömköra:D
Duktig häst var lagom trött efter veckans alla uteritter så han skötte isg jättefint, inga spel eller krumsprång, inte ens i galoppen( han får gärna vara glad o pigg, men matte är inte så rörlig och föredrar en foglig pålle som håller sig på volten runt henne)
Att han var totalt nergrisad och fick bli spolad upp på hela magen efter passet gjorde inget..det är VÅR:D

Förövrigt har jag jättemkt sammandragningar nu, haft i några dagar på kvällarna..dessutom har jag slutat med antibiotikan nu eftersom jag är i v.36..så nu öser jag i mig citronvatten så jag kanske kan slippa UVI och en för tidig förlossning pga det..

jag välkommnar vår lilla tös, men nedanvåningen är snaaaart klaar, sen får hon gärna komma:) men hon kan väl vänta;)

Golvet är lagt, på måndag ska listor upp, sen kök och kakel, sen är det fäärdigt:D Så nästa vecka blir det nog..*stanna där inne lilla Nelly veckan ut*

Kl

Alltså jag tänkte på en sak, det är verkligen på gång för alla nu med bebis!!
Jag ligger ju sist i listan och jag tycker ändå att det är snart som det är dags för mig - imorgon är det exakt två månader kvar för oss ju :bump: :bump:

Tycker det är så himla häftigt alltså och kan knappt vänta!
Vi har dock så mycket som ska göras innan, hinna med Ullared, hinna med Ikea, stambyte och badrumsrenoveringen. En hel del kvar som ska handlas innan det är dags. Vi ska även skicka garderobsdörrar och köksinredning på sprutlackering innan det är dags också, helst - phu!
Och jag ska hinna fylla år också innan och hinna (och ORKA!!) ha två kalas....!

Äh, det löser sig, inte mer än att vissa saker får fixas efteråt, men helst innan såklart :D

v. 34 (33+2 idag) och jag har f*n inget immunförsvar kvar :( hade skitdåligt när jag gick i skolan och var ofta förkyld, fick hur bra immunförsvar som helst under mina år som tandsköterska och nu är det helt nedkört i botten.
3 dygn med feber och nu är äter jag Kåvepenin, är inne på 3:e dagen med det, alltså har jag varit sjuk i 6 dagar nu. Gör så ont i magen och halsen att hosta.

Har ingen ork alls kvar i kroppen (t.o.m. duscha är ett helt företag) så även om jag bara längtar efter att få ut vildbatting och få tillbaka mitt immunförsvar så skulle jag aldrig orka en förlossning så det är skönt att ha ungefär 6 veckor kvar att vila upp mig på.

Stackare:(
Hoppas du hinner hämta dig bra innan det är dax!

Jag är irriterad idag, golvet är nylagt, men sviktar i mitten..så risken är att dom får lägga om hela skiten..För h-e, jag har inte tid med detta..jag går in i v.37 nästa vecka!! Är dom helt värdelösa eller?
*jävligt lessen o irriterad*

Jag är väl den som har mått oförskämt bra egentligen under hela graviditeten. Visst jag har haft ont i fogarna som hugger och värker, jag har haft halsbränna som väcker mig på nätterna men det kan jag liksom acceptera och ta det för vad det är! Däremot att ha taskigt immunförsvar kan jag inte acceptera, jag går inte med på att ligga däckad och ha så här taskigt immunförsvar.
Värst är väl att hostan gör att det vänder sig i magen så jag får ju inte i mig så mycket energi.

Hoppas verkligen att folk har rätt med att man glömmer och vill ha barn igen sedan, annars blir det inga syskon här. Inte en chans att jag tänker frivilligt gå och vara sjuk till och från i 3 månader för att sedan hamna med kåvepenin och vara skitsjuk. Jag fixar mycket men jag klarar inte av att vara sjuk och inte ha någon energi.

Drygt med golven... bebisen kan ju faktiskt komma när som.

Jag har fått en smärre chock nu när snön har smält. Inte nog med att huset är byggarbetsplats osv, men vi fick ju kommunalt vatten ingrävt till oss under vintern, och det var snö när de grävde och sen kom det mer snö. Ni ska se hur det ser ut runt vårt hus. De har grävt runt hela huset, och eftersom det var käle när de grävde har de inte kunnat lägga igen det helt. Det ser tamejfan förjävligt ut.

Ni ska se hur våra katter ser ut om tassarna, och jag som knappt kan lyfta upp dem och torka. Det är små bruna tassavatryck i precis hela huset. Gummistövlar till katter??

Och var ska jag sitta och sola med barnvagnen? Usch och blä, det var så fint med snö. :D

Jag fick ett ryck och skurade golvet i sadelkammaren igår. Typ 50 kvadrat klinkersgolv som ingen gjort nåt åt på hela vintern. Golvet blev fint men mina fogar blev sämre än nånsin. Att det ska vara så svårt att låta bli...

Michellan95 - jag säger som du - det blir inga fler barn. Jag har i princip varit invalid sen september och det här utsätter jag mig inte för en gång till. Funderar på om man skulle sterilisera sig...

Känner igen det där. Vi flyttade in i maj, men hann inte med trädgården något alls. Och i höstas grävde vi lite runt huset och fällde träd och grejade. Så allt kommer upp som en suprise i tön nu:D Hundarna släpar in allt sand å lera. Underbart. Men är superglad att snön är på väg bort nu!

*kl*
Skrev ju för någon dag sen att fodervärdarna till mina ena ponny kanske va intresserade av att köpa henne, igår smsade de och sa att de behåller henne på foder så länge. Idag så skrev de att de vill lämna tillbaks henne. :confused:
Vadå inte kunna bestämma sig. Vi sa inte något datum om tillbakalämning, men hoppas de kommer med henne innan bebis kikar ut.

Här har det kommit en dryg dm idag... Var nyss ut till mamma o pappa och hämtade spjälsängen och fodrade hästarna. Alla vårkänslor försvann kan jag meddela :(

Hade första riktiga förvärkarna idag. Tre stycken. Sa det till sambon och han såg lätt panikslagen ut så jag fick lugna honom :)

Oj, och vi som ska ha ungefär samtidigt. Jag blir också lätt panikslagen!! ;) Jag har ju bara lite sammandragningar, har ingen aning om hur en förvärk kommer kännas. Men det lär jag väl märka....

För mej känns det längre ner. Jag tycker inte sammandragningarna gör ont. Bara obehagligt när hela magen drar ihop sej. För mej blir förvärkarna mer som mensvärk och mer under magen och bak mot ryggen... Och lite mer distinkt tror jag man kan säga... Men det är säkert olika för alla...

Känns så larvigt att jag om någon säger så att det inte blir syskon men jag fixar inte att vara sjuk och ligga i sängen. Jag bara hatar det! Foglossningar och halsbränna gör i alla fall inte så att jag inte kan umgås med vänner m.m..

De gånger jag tror jag har haft förvärkar så har jag fått värk långt ner i magen precis som vid mensvärk, inte hela magen så därför vet jag inte om jag någonsin har haft en förvärk eller om det varit fjärtar på tvären :o Har iofs bara kännt dem nu när jag har mockat eller är ute och går lite för fort.
Känner inte sammandragningarna heller nåt speciellt.

*kl*

Nästäppa, foglossning & halsbrännan från :devil:, så kan jag sammanfatta min graviditet hittills. Dock inget jag mått eller mår direkt jättedåligt av mer än att jag känner mig så kass och blir irriterad då jag inte klarar av att göra saker som jag vill. Önskar tex att jag hade kunnat jobba mer i lagårn så jag kunnat spara i hop lite pengar men men...Det är då inte första och sista bebben iaf! Nu är man ju som på upploppet!!!

Nu ska jag kolla på nya hästtransporter, är jättesugen på en Boj, har en Umesläp nu men tycker Boj verkar lite rymmligare i spiltorna vilket är en fördel då min häst lider av lite klaustrofobi!

Hehe jag återkommer när jag har slutat med pc och mår bra igen, då kanske jag kan ändra mig om syskon. Nu i stridens hetta tänker jag aldrig utsätta mig för detta igen.

Jag är så sugen på en Henra-trailer, ljusa, rymliga, fronturlastning på båda sidor (om man nu väljer den modellen), lägre lasthöjd som resulterar att de blir högre i tak *drömmer mig bort* En vacker dag så kommer en sådan stå på min gård :)

Jag har ett bojsläp som jag är supernöjd med. Syrran har ett Ume. Våran är lägre, går stabilare på vägen. Märker knappt av det fast det blåserstorm. Har dörrar bak, vilket gör att sonen kan hjälpa mej lasta. Fördelen med Ume är ju att den har större sadelkammare. Fast man måste hoppa upp i den när man ska ha något= inge kul när man har dåliga knän. Och tyst inuti. Inget som skramlar och har sej. Jag hatar transporter som har sådan där tunn vägg som slår och som någon duk bak bara. Nej, jag är supernöjd med min. Kommer inte att byta.

Nästa veckas mission är att packa BB-väskan. Eller packa det som går och skriva kom ihåg lista på resten som ska ner.

Kl

usch och blä... Jag och sambon har haft en riktig skit-söndag tillsammans.. Har liksom bägge två varit så sjukt uttråkade, men inte fått tummarna ur att göra någonting vettigt. Detta i sin tur bidrar till att vi blir extra kinkiga bara för att vi inte gör något vettigt.

Vi har ju dock umgåtts hela dagen, vilket är mysigt! Han hjälpte
mig i stallet och erbjöd dig frivilligt att ta in hästarna åt mig, sötnöten!! Säkert mest för att vi skulle bli färdiga snabbare, men skit samma, han gjorde ju det.

Annars har vi glidit runt i bilen i typ en timme, tittat på hus och traggat. Gäller ju att åtminstonne skapa sig kvalitetstid tillsammans :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 231
· Visningar
64 146
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar