Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Det enda du kan utläsa under mina ärenden och av det du postat här är att ditt moderskapsintyg kommit in.
Om du kikar under "Mina uppgifter" så ser du om de fått dina löneuppgifter. :)

Det är Final Fantasy XIII jag beställt, la en förhandsbokning redan i oktober då de öppnade för det - och nu äntligen är det på väg hem! (har jag tur borde jag ha det redan på måndag, en dag innan release :D)
Jag är FF-nörd, har spelat de flesta. Älskar 7, 9 och 12 medan 8 och 10 inte var något för mig direkt. Nian älskar jag, kan vara världens bästa spel. Har riktigt höga förhoppningar och förväntningar på 13, ska bli sjukt kul!

Heavy Rain läste jag en recension om imorse, det verkade helt ok! Dock har vi en 360, men jag bearbetar sambon ang. en PS3 också. :angel:

Jag som nästan var kär i Tidus under min tid som FF-nörd ;) Gjorde sen misstaget att köpa X-2, ingen bra idé! Sen har jag inte vågat köpa något mer FF spel. Men du kan få berätta hur det är. Om det håller grym klass :)

SÅKLART ni ska ha ett PS3. Grymt med BluRay spelare!!! (Det har väl inte 360?)

Jag kommer garanterat meddela om det är värt sina kronor, men det tror jag :D Det MÅSTE vara det, det är FF för Guds skull liksom!

Blir det en PS3 så är det inte för bluray-spelarens skull, en sån har vi redan. :angel: (sambon är tekniktokig, men jag klagar inte. Riktigt skönt att kunna se på film hemma med sjukt bra bild och ljud så)

Kan du inte säga det till bm då? att hon fyller i journalen att du litar på att sköterskorna vet vad som du behöver för att lindra smärtan bäst, det borde väl funka?
Det enda jag skrev var att jag kan tänka mig allt:D

sen så borta var iaf inte jag under förlossningen att jag inte visste om jag ville ha eda eller ej, och då hade jag ändå tagit lustgas från 6 på morgonen till 01 dagen efter.
Smärtan gör att man "stannar kvar" om man så säger, sen kanske du inser när du kommer in precis vad du vill ha.

Kanske, men eftersom jag aldrig tagit eda etc så vet jag ju inte hur de känns. Jag kommer säkert veta att jag har ont, och vill ha smärtlindring, men exakt vad som skulle ge bästa effekt utan att ge alltför många nackdelar givet mitt medicinska tillstånd... Tja? Även om jag är klar i huvudet så verkar det överoptimistiskt att tro att jag skulle få en medicinsk uppenbarelse och förvandlas till smärtläkare av förlossningssmärtorna.

Mitt intryck är att det är patientens uppgift att ha koll på smärtlindringen, att man i princip redan innan ska veta exakt vad man vill ha och när, så att personalen på plats får en exakt plan att följa. Så känns det i alla fall.

*kl*

Nu har jag sytt överdrag till babykorgen :)

Sedan så var jag ju tvungen att prov bädda i den men det finns inget lakan m.m. så det är bara lite temporärt :D

Känner du så för att du fått den informationen av din barnmorska och förlossningen ni valt att föda på, eller för att du hört det från vänner?

Jag personligen upplever det som att det är omgivningen som förväntar sig att man har en klar förlossningsplan där man stakar ut exakt hur man vill att förlossningen ska vara. Personalen på förlossningen kommer garanterat göra sitt bästa oavsett om man har en förlossningsplan med sig eller inte, de är utbildade och knappast dumma i huvudet liksom. :D

Tjusigt! Jag har inte sytt en endaste grej, vilken hemsk morsa jag är. :D Kaninen är så sjukt söt, vi har en liten snuttefilt med den.

fast ingen vet ju och har någonsin vetat hur det kommer bli med smärtan efter smärtlindring.

Sen om man tar rätt beslut eller inte, det kan man ju omöjligt veta..och ändå när du väl ligger där kommer du bara vilja ha ut ungen:p

Det enda du kan utläsa under mina ärenden och av det du postat här är att ditt moderskapsintyg kommit in.
Om du kikar under "Mina uppgifter" så ser du om de fått dina löneuppgifter. :)

Ahaa, då har de inte fått in mina uppgifter alltså.. Tack för infon!

Första och sista grejen jag syr till denna unge! :p Mina hormoner tycker inte om när det strular med symaskinen :devil: Sedan blev jag lite trött på att den är för lång ner mot golvet men vi ska ju byta hjul på den så då jämnar nog det ut sig.
Jag har en filt också med kaninen och en lejonskallra ;)

Jag har alltid upplevt det som om att mamman (eller föräldrarna) skall ha skrivit ner vilka typer av smärtlindring som hon tror sig vilja ha under förlossningen. Baserat då på samtal med BM, föräldraträffar, bakantas berättelser osv innan det är dags.

Det du skriver ner i ditt brev till förlossningen är ju inte ord som måste följas till punkt och pricka, utan en skriftlig förklaring till personalen om hur du skulle vilja ha det, ifall att du inte kan prata, osv mitt i allt arbete. Det är ju inte för en sekund säkert att du får som du önskar. Jag tex ville bada, men det gick inte då vattnet redan hade gått. Hur det egentligen blir, bestäms aldrig i förväg, utan görs upp under tiden med barnmorskorna och mamman (föräldrarna) i samråd. Du måste ju inte heller skriva något om smärtlindring i fall du inte vet.. Men jag visste ju innan att akupunktur ville jag inte ha.

Håller med dig om att det är omöjligt att veta innan man varit med om det, vilken sorts smärtlindring man vill ha/samt hur ont som är acceptabelt för en själv, och vilket som vore nästa steg för att det skall bli så bra som möjligt i slutändan.. Där får man lita på de barnmorskor som finns i rummet.

*kl*
Alltså många problem kan man ju drabbas av som gravid, men det här är tamme fan det roligaste jag läst på länge! :rofl: Har ni upptäckt samma problem som Katrin, för jag har det då inte. :D

Alltså så stor mage verkar hon inte ha om man bläddrar ner lite så hur hon inte kan torka sig måste nog mer bero på att hon är ovig?! Glad att jag har sluppit det problemet i alla fall :)

Doris tack tack :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 857
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar