Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Vi föredrar absolut att göra slingor istället för att bleka ända ner i botten på gravida. Både för att håret beter sej anorlunda och för att det är starka saker man använder. Ett plus med att göra mycket slingor istället är ju att utväxten inte känns lika hemsk som när man helbleker. Då brukar man ju vilja gå en gång i månaden minst. Och det kanske inte kommer att vara så lätt att få tid till det i sommar :)

Svar från frisören som bara har tonat håret en gång under graviditeten....

Okej, ska googla lite och se om jag hittar något. ska inte bli sådär superblond utan hon vill bara göra det ljusare, vet inte om hon har tänkt göra en massa slingor eller hur hon tänkt....kanske blir nog så bra med en massa slingor som du skriver....

Äter du några tabletter för halsbrännan? Typ Gaviscon, Novalucol el liknande?

Nej jag gör inte det, har inte fått tummarna ur och åkt till apoteket för att införskaffa något.. Pinsamt att skriva nästan, borde kanske ta tag i det :o

Jag kör med Novalucol, tycker dom funkar rätt bra faktiskt. Samarin är värdelöst!Dock har det börja lugna ner sig med halsbrännan nu för min del, men man vet ju vad man säger om dom med mkt halsbränna under graviditet, en bebis med rejälkaluffs =) Skulle inte bli förvånad. både jag och sambon hade väldigt mkt hår på skallen när vi va små, och har fortfarande..

Oj, då hoppas jag att du tecknat en saftig pensionsförsäkring?

Jajemen. Har gått igenom allt med vår ekonomisnubbe. Så framtiden är relativt säkrad. Men jag ska börja jobba igen när liten går på dagis. Alternativt att vi utökar gården så jag kan ta ut ordentlig lön.

*kl*
På tal om nåt helt annat och som förmodligen bara roar Lottch - idag skickades mitt FF! :D snart har jag tidsfördriv så det räcker och blir över. :bump:

Funderar också på att beställa FF, var helt såååååld på tian, men har inte riktigt tagit mig tid att spela sen jag klarade det... Nu har jag dessutom fått ett wii som jag har tänkt att jag ska träna lite tillsammans med när bebis är på utsidan :) + att jag är gryyyymt sugen på Heavy Rain till PS3. Har hört att det är grymt.

MEN innan alla spelplaner måste jag få mina nya glasögon och linser, så jag ser vad som händer och står på tvn :)

Berätta gärna vad du tyckte om FF när du får det!! :) (... om det nu är det FF jag tror att du menar... :o )

*kl av mig själv* =)

Oj jisses, insåg just att i morgon är det bara 10 veckor kvar innan BF. Det har gått ruskigt fort nu på slutet!

Håller för övrigt på att bli galen på ena katten, vädret börjar äntligen bli bättre och bättre vilket tyvärr leder till att katten springer ut och in hela jävla tiden, blir fan helt galen. Man släpper ut honom och sen kommer sambons pappa in med han efter typ 15 minuter, sen är han inne 10 minuter, går runt och gnäller och gnäller bara för att inte jag ger honom oxfilé typ...känner att man fått lite kortare stubin...Spelar som ingen roll heller om jag säger åt sambons föräldrar att jag inte vill att dom ska ge honom något...dom gör det ändå. Vill att han ska äta en viss sorts mat bara för att jag ska veta vad han äter. Har tom burit in kattmat till dem som de kan ge dom gången katterna är inne hos dom, lika förbannat så ger dom katterna nån skitmat från typ ÖB, köttfärs, filebitar etc...tror ni katterna är roliga att ha i huset då....

Ah, nu fick jag säga det också...

Jag har aldrig färgat mitt hår men jag har en massa tunna slingor som görs i hätta som gör att jag ser väldigt blond ut (nu med en grönnyans i *jävla kopparrör*). Jag går i god för att det ser jäkligt bra ut, mycket bättre än att färga enligt mig eftersom du får nyansskillnader!

Knapplånar mig själv:D

Undrar lite om ni funderat på smärtlindring vid förlossningen?
Jag funderar på att försöka klara mig med varmt bad, akupunktur och lustgas.
För jag ver inte riktigt huruvida jag vill låta någon komma köra in en bautanål i ryggraden:crazy:

Jag har halsbrännan from hell :devil: varken gaviscon eller novalucol hjälpte, trots att jag nästan åt ett paket om dagen. Men det smakar ju pecka *spysmiley*
Blev tipsad på apoteket om Losec. Man får bara ta en tablett på 24 timmar eller nåt sånt och det är en liten som man sväljer. Tog en i måndags och nu först börjar jag känna av halsbrännan igen. Har vart en helt underbar vecka! Jag kan ligga ner och sova igen och äta vanlig mat, har levt på frukt mjölk och knäckebröd typ :angel:
:banana::banana:Losec:banana::banana:

men man vet ju vad man säger om dom med mkt halsbränna under graviditet, en bebis med rejälkaluffs =)
Vad roligt det har jag aldrig hört :p

Jag håller tummarna för andning, massage och lustgas. Jag har fullkomlig panik och ångest bara av att tänka tanken att de ska sticka i mig med äckliga nålar!

hehe, mina katter kan oxå gå mig på nerverna extra nu..man är ju känsligare

Men jag har en regel, jag släpper ut dom på morgonen/fm och sen får dom vara ute tills på kvällen! Hur mkt dom än vill in..Anledningen är att min ena katt hade annars sprungit in, varit inne 1 min för att sen vilja gå ut igen, och sen hade det hållt på så hela dagen!
Såklart får dom komma in tidigare om det är storm/ösregn eller annat otrevligt. Men dom har skjul att gå in i, kojor med fleecefiltar så dom dör inte..jag är hård där, men min ena katt mår bäst av rutiner också..den "lilla" hade nog klarat av att komma in en stund och sen gå ut nån timme senare..men den stora är en sån virrig prinsessa så det passar bäst för alla, ink mattes förstånd att köra rutinen:p

Gällande FK så har jag ju skickat in alla papperna, från arbetsgivaren osv..det jag undrade var mest om man fick nån bekräftelse på at dom behandlat ens ärende..men som jag förstått det nu är det bara för mig att logga in med min e-leg och börja planera:)

Varit hos BM idag!

Sf måttet som förra gången var lite litet, hade hoppat upp rejält och landat nästan på normala kurvan igen!:laugh:
Så det var som vi misstänkte, det beodde på tvärläget på tösen sist som jag bara hade ett mått på 27 cm
Nu (34+0) låg jag på 32 cm!
Mina järnvärden är oförskämt bra sa BM, jag äter inga tillskott och ändå ligger jag på 134 i järnet..tydligen mkt bra:) Hur detta är möjligt vette fasen, inte så att jag äter exakt som man ska, har väl bra reserver..

Tösen ligger nu med huvudet nere, bm sa att hon skriver att hon är ruckbar, men hon ligger väldigt långt ner så fixeringen är nog inte långt borta:p

Och det KÄNNS idag att hon håller på att borra sig neråt, jiisses, det draar i låren som när man har mensvärk, och sticker i bäcknet..så hon är på G!

Men att hon är lite liten trodde Bm, precis som vi, att det är generna, för hon mår prima där inne, och hon är liten överlag litet huvud och liten i hullet, men inte farligt liten. Så just nu mår jag TOPPEN!

och nu börjar jag verkligen längta efter henne, på riktigt:D

Bra start på dagen kan man kalla det för :) jag ljög för min bm i måndags och sa att jag hade ätit järntabletter fast jag inte hade gjort det! Jag hade fått skämmas rejält om det hade sjunkit mera men det låg kvar på 112 :angel:

Min katt har med blivit lite mer pratsjuk (gapskrikig) på senaste. Hon känner väl att det är lite vår i luften. Eller ja, hade kunnat vara vår i luften. 16- ute och 50 cm snö. Men solen lyser iaf :D

Har kommit överens med sambon att vi ska gå på Hem och Trädgårdsmässan i Borås om tre veckor! Hoppas kroppen tillåter det, för jag behöver trädgårdsinspiration. För den vi har nu är bara en övervuxen arbetsplats.:banana:

Då är det Losec jag ska köra på med andra ord :D
Måste verkligen till apoteket i vilket fall i dagarna, har en hel del som jag måste införskaffa. Och ändå bor jag i stan... Bara att gå 15 min till centrum, men nä, jag är ganska lat för tillfället :angel:

oooh, vi ska gå på hem och trädgårdsmässan här i Malmö nu i helgen!!:bump: Jag är ingen jätteträdgårdsmänniska annars, men jag känner bara att jag vill få fint i vår trädgård denna våren, eftersom man nu kommer ha vasken i köket vid fönstert och ska titta ut över trädgården när man diskar kastruller:p, plus att den ena sidan är skit tråkig..så tänkte åka dit och få lite inspiration på vad man kan hitta på för trevligt:D

Ja för mig är de super! Det där med lathet känner jag igen... Min bankdosa har vart sönder i ett halvår, den har gått i två delar men klämmer man åt så går det att använda den. Vi bor mitt i stan ca 200 m från banken, men inte fasen har jag fått tummen ur att fixa en ny :angel:

Bra start på dagen kan man kalla det för :) jag ljög för min bm i måndags och sa att jag hade ätit järntabletter fast jag inte hade gjort det! Jag hade fått skämmas rejält om det hade sjunkit mera men det låg kvar på 112 :angel:

haha, jaa, jag hatar järntabletterna, så jag är glad att jag slipper, förstår att du ljuger, och är värdena så okej så skit samma:p..Jag mådde skit av dem, så jag drack blutsaft ett tag istället..men nu har jag inte tagit nåt extra på länge, och har klarat mej så!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 857
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar