Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

usch å fy.. Jag lider med dig.. Bokstavligt också!

Skall ju själv ha nästa vecka, och ligger nerbäddad i bihåleinflammation.. Förutom den vanliga förkylning som jag dragits med de senaste veckorna.. (och magsjukan som jag hade i början av veckan)... Men skam den som ger sig.

Vi får ju snart snusa bebis iaf :)

Ah, då var jag inte så borta som jag trodde ;)

Har precis hämtat bilen från service 4800 kr :crazy: yeah... roligt. Hoppas det dröjer läääänge till nästa service.

*kl*
Jag har inte heller en allt för stor umgängeskrets att ta till under dagtid, även om det finns ett par. Dock känner jag inte för att bli siamesisk tvilling med någon utav dem - någon måtta får det vara.. :angel:
Jag träffas med andra ord gärna på en regelbunden basis om folk känner för det. :) Jag och Oregano kanske till och med kan ha buketräff på BB om det vill sig, gäller att börja i tid liksom. :D

Arabis & doris; Att ni orkar, vilka supermorsor ni är! :) Krya på er nu, alldeles snart har ni era små på rätt sida i alla fall - vi andra får ju vänta ett tag till vi.

Kl

Idag har vi slitit, jag och sambon!
Först ett möte på banken, det var ju inte så jobbigt, däremot givande!
Snabbt hem efter det då vi trodde att vår tvättid började klockan 13, men icke - den slutade då!!
Jaha, vad gör vi nu då? Jo jag la mig på soffan en sväng och sambon surfade lite. Men efter det drog vi igång med rensning av sovrummet och bar ner vår stora gavel till källarförrådet (en sådan bred MALM-gavel med skåp inuti som man drar ut vid behov..). Fruktansvärt otympligt och vi fick gå tre gånger (lite annat som skulle ner också. Sambon tog vad han kunde själv, men jag fick hjälpa till och bära där vi behövde vara två - blä!
Hade kunnat vänta tills ikväll (när vår kompis kunde hjälpa till) tyckte sambon, men nä sa jag; som sagt, jag är ju inte handikappad, bara gravid, yeah right :grin:

Efter det städade sambon lägenheten medan jag drog igång med middagen. Nu är sambon och handlar och sedan ska vi äta, jag är trött som tusan!

Sådär ja, nu har ni fått höra min dag :D hur har er dag varit?

*kl*

Åh, va och klippte mig i dag, men gud va trist hår man har när man är i detta tillstånd. Alldeles platt och bara trist. Frissan gjorde ett kononjobb, så det känns mkt fräschare nu men fortfarande platt. Ska tillbaka och 2 veckor och få blondera och slinga lite! Längtar redan! Jag vill ha lite mera volym i håret, saknar min permanent. Får slaffsa i några burkar mousse. Tur att frissan håller till precis brevid sambons jobb, då får han ta hand om pojken sen när mamma ska till frissan :D

Köpte sista babykläderna också nu innan han kommer ut (lovade plånkan den...), 2 pyjamas och 4 bodys. Det mesta i strl 62 förutom 2 bodys i 56, syrran tyckte det va onödigt att köpa strl 50, hellre lite för stort än nåt man bara får packa undan efter några veckor...Passade även på att köpa 216 tvättservetter för 50 kr!

Näää. nu får sambon komma i från detta j*vla garage och hjälpa mig göra klart i hallen, får gäster i helgen, kan ju vara trevligt om det finns någonstans att hänga jackan iaf...

Jag har varit ledig idag :) lämnade in bilen på service, hämtade den 4800 kr fattigare. Sov 3 timmar mitt på dagen, fortfarande trött.
Saknar ridningen, vill fixa barnrum och borde sy överdraget till babykorgen.

Min dag väldigt kortfattad ;) fast jag håller med dig, man kommer inte riktigt i håg att man inte kan göra saker som förr. Helt plötsligt så slår man kylskåpsdörren i magen och bränner den på spisen.

Min dag har varit släpande eller hur man ska skriva! Har sån jä*la ischias. Får inte med mig benet. Men ändå fick jag för mig att åka till stan. Å där hittade jag inget kul ändå, så det kändes som en rätt onödig resa.
Har även fyllt upp frysen med mer bakverk. En banankaka. Försöker å fylla upp inför kommande bebis tittande besök.

Illbatting lever fasen i magen. En kompis som va med i stan fick känna på magen när vi va på hemväg. Å det va första gången hon kände på en sparkande bebis. Hon blev så glad så hon tjöt å började lipa :D
Kul att man kunde göra dagen för någon då!

Ingen här som är västgöte då? Inte gbg, men övriga västragötaland som falköping, ulriceham, skövde, skara med omnejd?

*kl*

Oj, kom och tänka på en sak, men det tycker jag frissan borde tänkt på också, men visst kan man blondera håret trots att man är gravid?! Vet inte vart jag fick funderingen i från, bara ploppade upp...

Ia*.....hjälp....

Känner igen den där med kylskåpsdörren :o, det är lixom nåt som sticker ut och tar emot...och lika förvånad blir man varje gång :laugh:

Känns ju ganska fånigt att man slår i magen men man är verkligen inte van vid att ha ngt som sticker ut. Muskelminnet kommer inte ihåg att man ska backa ett steg innan man öppnar kylen ;)

Tror Ia skrev tidigare att man ska hätta eller folie om man blonderar.

Vi föredrar absolut att göra slingor istället för att bleka ända ner i botten på gravida. Både för att håret beter sej anorlunda och för att det är starka saker man använder. Ett plus med att göra mycket slingor istället är ju att utväxten inte känns lika hemsk som när man helbleker. Då brukar man ju vilja gå en gång i månaden minst. Och det kanske inte kommer att vara så lätt att få tid till det i sommar :)

Svar från frisören som bara har tonat håret en gång under graviditeten....

Det blir två bilder till sen ska jag försöka sluta att bildbomba tråden.
Snart så är det ju andra som ska ta vid med nya "nyfisar" :idea:

Badad
s_825.jpg

Alla sover vi på vårt alldedes egna sätt
s_223.jpg

Idag har jag jobbat som vanligt. Varit hos kund och lunchat och presenterat min efterträdare.

Hem, lagat middag sen har det pysslats i badrummet! Äntligen är allt på plats, nus ska skåpen upp, krokar upp och tvättmaskinen ska hämtas sen kan vi flytta in!

Jag är så glad!

Heja!!! Låter mycket trevligt :)

*kl*
Vilken adress på försäkringskassan ska ha graviditetsintyget? Misstänker att ni har koll ;)

Det är väl inläsningscentralen man skickar det till har jag för mig :confused:

Försäkringskassans inläsningscentral, 839 88 Östersund

När det gäller försäkringskassan..jag har skickat in det jag ska..Vad händer sen, är det bara att gå in o planera ledigheten?..Får amn ingen bekräftelse på att dom fått in det dom ska, eller kommer det bara något om man ska komplettera?

Känner mig vilsen:crazy:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 858
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar