Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

*varning för överanvändning av utropstecken*

Jag dör!! Hur söt kan man vara egentligen! Vilken ljuvlig liten tjej ni har fått! Jag längtar tills jag får träffa henne!

Alltså, allvarligt! Det är gråtvarning här!

Ge henne en riktigt varm och kärleksfull puss från mig!

Fredrik hälsar också att hon är jättefin, men hävdar bestämt att Matilda var sötare, jag tror han är partisk...

Gisses vilken dag jag haft. Visste att det skulle bli en stressig dag men det blev ännu värre. Har jobbat i ett från 9 till 18 utan att sitta ens fem minuter. Det blir så ibland när kunderna bokat i klippning och färg som tar ca 2 timmar, när de i själva verket ska klippa och gå från mörkbrunt hår till blont.... Inget man gör på 2 timmar... Och så idag kom två sådana kunder på rad..... Snacka om att spräcka tidsplaneringen... Japp, nu är det vår, nu vill alla bli blonda. Ett säkert vårtecken ;)

66 dagar kvar här :)

Ett annat säkert tecken är när de ringer och vill bleka tänderna också ;)

Sedan en liten fråga om mitt egna hår, vi har nya kopparrör till vår nya bergvärmepanna, mitt hår har antagit en liten grön ton. Går inte bort va?

Det där har vi ju diskuterat redan. Det var ju det där med superspermier och hur länge de kan överleva osv. Jag tror mer på mitt eget datum 8 maj) än ULdatumet (12 maj) Förhoppningsvis vet jag mer om när vi haft sex än ULtanten ;) That`s why. Var det inte typ lika för dej?

Jag jobbar den här veckan, torsdag och fredag, och nästa vecka måndag tisdag och halva torsdag. Sen ska kroppen få vila någon vecka innan jag försöker sätta igång och fixa allt. Ska nog börja skriva lista på allt som ska göras oxå. Annars är risken att jag glömmer hälften. Har ju en till mamma som det ska fixas med oxå. Stoet ska vaccineras och så måste jag väl skicka in papprena på henne för hon har fortfarande KWPNpass. Och det är väl lika bra att fixa sånt först innan jag ramlar in i mammabubblan helt... Fölet behöver man väl inte köpa något till va?

Hoppas du blir sjukskriven nu, men det borde väl inte vara några problem eftersom läkaren väl ville göra det redan tidigare?

Köp ascorbinsyra och rensa det med. Finns i kryddhyllan på ica. Tvätta håret. Handdukstorka. Blanda 2-3 msk ascorbinsyra med lite vatten så du kan fördela det i håret. Låt verka 5 minuter. Tvätta och balsam som vanligt.

Köp ascorbinsyra och rensa det med. Finns i kryddhyllan på ica. Tvätta håret. Handdukstorka. Blanda 2-3 msk ascorbinsyra med lite vatten så du kan fördela det i håret. Låt verka 5 minuter. Tvätta och balsam som vanligt.

Tack :laugh: trodde jag skulle få vara grön nu tills rören hade blivit gamla!

Hon är så bedårande söt, vad ska hon heta förresten?
Jag längtar som en tok efter vår egen Liten nu när jag ser dina bilder och ännu värre lär det bli ju fler småttingar som dyker in i tråden.
Trist på ett sätt att vara sist..

/Fanny, som har 80 dagar kvar idag :)

*kl*

Man längtar verkligen ihjäl sig efter sin egna lilla sötis när man ser Svartfots bilder!!!

Jippie, mår så mkt bättre idag än i går och i förrgår. Ringde vårdcentralen igår och har tid nästa tisdag hos läkare som får avgöra hur mkt mer jag är kapabel att arbeta i lagårn eller inte. Den värsta värken har försvunnit, bara liiite värre än vanligt nu. Ringde och bokade ny tid hos frissan idag och så i morrn blire snagg!! Ska åka men syster som redan har barn och handla lite kläder till lillen i morgon också, sen lite saker till mamma också som tex en mjuka skön amningsbh!

Va på första FUBen igår, som förövrig var jätte bra, längra till nästa tisdag! Träffade ett till par från grannbyn som också ska ha bäbis i maj och fick då reda på ytterligare ett par som ska få sin andra bebis typ nästan när som helst, snacka om babyboom. Vi är 9-10 st nu i här i kring som ska få bäbis i år och sen är det 2 par bekanta åt oss också som ska ha bäbisar! Guuud va roligt!

Men på tal om var alla bor och så, var i vårt avlånga land finns ni? Själv bor vi i Hässleholm, men är bägge ursprungligen från Vinslöv :)

Grattis!! Vilken underbar frilla hon hade redan nu. :love: hoppas att det blir bättre för dig snart också så att du kan börja röra dig normalt igen.

Armani: vi bor på en liten gård i sörmland, mellan Gnesta och Nykvarn.

Vi bor i södra skåne, Svedala:)

*kl*

Förvörigt så var jag på sista UL igår.(skulle vara sista iaf) Lilltjejen(som det emd all säkerhet är, såg vi nu) hade vänt sig och börjat lägga sig tillrätta:) Det visste jag redan, hon har bökat så mkt på senaste tiden så jag har misstänkt att hon varit på väg att vända sig, låg ju helt på tvären innan.

Dock är hon liten för sin vecka, så jag ska på ett etra UL den 25:e, och se så hon inte tappat..sen går man ju till barnmorskan ofta nu, så vi håller koll.

Men allt såg bra ut, och min mamma sa det att alla vi, jag och mina syskon var rätt små, vägde runt 3kg allihop när vi kom ut, jag var minst och vägde nog precis det..och det är vad dom beräknar att vår lilla ska väga om hon inte tar sig mer nu, så jag är inte jätteorolig..

men skönt och ha extra koll:)

Skönt att de har extra koll ändå, tycker annars att 3 kg verkar ganska normalt? :)
Vi har börjat gissa lite här hemma hur stor vi tror vildbatting kommer att vara när det blir dags att titta ut. På viktuppskattningen i v. 27/28 så låg hon precis på medelsvensson strecket. Hoppas hon håller sig där och väger 3,3-3,5 kg.
Får se om de viktuppskattar igen på onsdag när vi ska på nytt ul för de förstorade njurbäcknet :)

Ja, det tycker jag med! men enligt kurvan var hon -17 % för liten, och upp till -11% är mer "normalt" så det e ju inte så att hon ligger jättemkt under..men dom flesta ligger väl iaf på 3,5 kg något..men alla är ju olika:)

Ja just det, du skulle på extra pga njurbäcknet ja! Hoppas det går bra och att förstoringen av bäcknet bara varit tillfälligt. Känns som mkt sånt kan rätta till sig, dom är ju fortfarande under bakning i magen:D

Bor ni allihop i Köping-området? :)

Jag är nog den enda som bor i just Köping, men jag vet att vi är några stycken från samma län i alla fall. :) Är inte direkt stort så vi bor nog rätt nära varandra trots allt.

*kl*
Vecka 35 nu då, jag tror jag dööööör! Snart är jag förälder, hur tusan ska det gå liksom? :eek:
Drömde om kejsarsnitt inatt, allt kändes så himla äkta och på riktigt... Vaknade precis då de skulle lägga ryggbedövningen, och tur var väl det. Vem vet, kanske kommer Räkan genom taket.. :D

Ja, det tycker jag med! men enligt kurvan var hon -17 % för liten, och upp till -11% är mer "normalt" så det e ju inte så att hon ligger jättemkt under..men dom flesta ligger väl iaf på 3,5 kg något..men alla är ju olika:)

Ja just det, du skulle på extra pga njurbäcknet ja! Hoppas det går bra och att förstoringen av bäcknet bara varit tillfälligt. Känns som mkt sånt kan rätta till sig, dom är ju fortfarande under bakning i magen:D

Jag tycker allt mellan 3-3,8 kg verkar normalt sedan tycker jag att det är små eller stora (gränsen just vid 3,8 är för att 3,9 är så nära 4 kg :p )

Det ju just det som är så lustigt med njurbäcknet för bara för att det fanns en förstoring då så finns det kanske inte nästa vecka och finns det nästa vecka så kan det ju var borta när vildbatting tittar ut. Men finns det kvar så fattade jag det som att det bara är extra risk för uvi och ev. att liten får äta antibiotika i förebyggande. Varken jag eller min man tänker mycket på bebisens njurar, vi ser henne som frisk och kry.

Zody: ja du och jag bor väl lite drygt en mil från varandra? Vi har 1,6 till Kvantum ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 858
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar