Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

*kl*
Hjälp vad ni skriver! :eek: Allt är bra med mig, har haft fullt upp under helgen och tar fortfarande igen mig - är galet trött. Förhoppningsvis går det över snart, tycker inte jag gör så mycket annat än vilar just nu. :D Jag är lite osäker, men ev. så kan min slempropp ha börjat släppa. :eek:

Såg att ni pratar om faderskapsintyg och liknande, vi hade tänkt skriva under alla såna papper innan förlossningen ifall något skulle hända. Här i vår kommun rekommenderas det att göra så, och det är tydligen väldigt lätt att få tid så jag ska väl få tummen ur och ringa och boka tid nu under veckan.
Vi läste också artikeln i Vi Föräldrar och sambon sa på en gång att han vill ha alla papper klara innan, för att tvingas gå igenom något sådant som mannen i artikeln ville han inte. Det måste vara så fruktansvärt tufft som det är att förlora sin livskamrat och i samma veva bli förälder - det räcker med det anser vi. Man ska inte behöva slåss för sin rätt som förälder samtidigt.

Svartfot - GRATTIS!!! :banana: :bump: :banana: Första vårbebisen är äntligen här, vad härligt det känns. :)

Vad skönt att höra ifrån dig!!
Håller med dig i det du skrev om faderskapsintyget. Vi har inte läst artikeln som ni hade, men vi resonerar precis likadant. Inte ska man väl behöva genomlida ännu mer än vad man redan gör som nybliven pappa och dessutom förlorat sin livskamrat, precis som du skriver.

Känner och känner - det syns väl. :D Är ju inte helt hundra, det skulle kunna vara någon jättemysko flytning också. Tror på det senare, det är mycket lättare så. :D

Aha, jag har oxå mysko flytningar ibland. Jag har aldrig en tänkt på slemproppen :eek:
Det är verkligen mycket att tänka på!

Verkligen, därför känns det lättare att tro att det nog bara är något knas som gör att jag har jättekonstiga flytningar istället. :D Är trots allt 42 dagar kvar till BF, Räkan kan allt stanna där inne ett tag till så vi hinner klart med allt. ;)

Skönt att du mår bra :) 42 dagar kvar :eek: ja första vårbebisen är ju redan här och snart är det väl Doris tur också?

Jo lite till får de små liven ta att stanna inne!

Det är mycket bök nu. Man kan verkligen få kontakt och nästa prata lite via tryck med fingrar men bebben :love:

Ja Doris har väl planerat snitt till nästa vecka va? :) När jag berättade för sambon att första vårbebisen kommit så blev han alldeles till sig han med haha, han insåg nog då att snart snart snart är det dags för oss. :love:

zask; Böket kan jag verkligen hålla med om. :eek: Tycker jag allt som oftast får en liten rumpa uppkörd under revbenskanten för att hen sträcker på sig, och så sträcker hen gärna på benen samtidigt så det gör ont i sidan haha. Tokbebis :love:

Vilken koll ni har på kroppsdelar, jag kan inte känna nåt mer än att det fladdrar lite här och där, viftar lite och att det ibland känns som om han drar med en kroppsdel längs ena sidan. Var huvud, rumpa, händer och fötter är har jag ingen aning! :)

Min ligger dock troligtvis ordentligt inbäddad bakom fläsket...

Senast ändrad:

Och jag har 45 dagar kvar till BF. Har sagt till lillen att han är välkommen den 27.e mars istället. Då är han fullgången. Men det kommer väl bli 17.e juli eller nåt istället för 17.e april ;)

För allt utom spjälsäng är fixat :banana:
Kläder, sängkläder och filtar är tvättade.
Barnrummet är nästan färdigpimpat, bara lite tavlor kvar att hänga upp, men väntar på sängen först.
Till och med blöjor är inköpta:D

Igår va jag drabbad av pregnancy brain big time!
Skulle baka lite. Misslyckades totalt med hallongrottorna.
Men värst va nog kanelbullarna! Lyckades ha i för mycket mjöl, så degen blev stenhård. Men jag fortsatte baket. Ena rullen blev bra, men andra lyckades jag glömma att hälla på både socker och kanel:confused:
Nästan lika stort misstag som den gången jag hade i salt istället för socker. Inte ens gräsänderna ville ha.

jomenvisst ;)

Snart dags för mig... Huu, vi som har så mycket att fixa med här hemma.. Men men, det är bara att slappna av, går ju inte att göra så mycket annat. Har inskrivning om exakt en vecka, sen snitt torsdag morgon. Nervöst som fan, men spännande.

Men jag är lite konfunderad, hihi, jag skulle ju få en VÅRbebis, men vart är VÅREN?? Någon som har sett den?

Efter magsjukan som jag precis blivit kvitt från så trodde jag att vi skulle få åka till BB tidigare, men nu har förvärkarna lugnat sig iom att magsjukan inte är där och stör. Gissa om det känns skönt!!!

zask; Böket kan jag verkligen hålla med om. :eek: Tycker jag allt som oftast får en liten rumpa uppkörd under revbenskanten för att hen sträcker på sig, och så sträcker hen gärna på benen samtidigt så det gör ont i sidan haha. Tokbebis :love:

Jo rumpan tryckt ständigt upp i revbenen :eek:
Inge kutrygg här inte!

*kl*
Jag har 64 dagar kvar idag till den beräknade ankomsten.

Jag har ingen koll jag heller på vad det är för kroppsdel jag känner men efter i måndags så har jag fått bekräftat att vildbatting ligger med huvudet ner och rumpan upp så jag vet att det är rumpan som bökar mot revbenen.

Var på sista föräldrarutb. idag och det var bättre än förra gången.

När min BM kände om hen var ruckbar så förklarade hon även hur hen låg - annars hade jag nog inte varit riktigt lika säker. :D Nu när jag fått det förklarat för mig är det mycket lättare att känna, så nu är jag liksom säker på vad det är jag känner.
Det där med fläsk tror jag inte på, din ligger nog bara långt in. :) Bästa vännen bär så, BM har inte lyckats lokalisera bebis alls de senaste två besöken, och vännen har inga överflödiga kilon alls. (nästan så hon var underviktig innan graviditeten)

AKB; Hahaha, låter som dina bullar är ena riktiga höjdare! ;) Jag ska försöka mig på att baka nästa vecka tänkte jag, hur nu det ska gå... Jag bakar gärna med bakpulver och har till och med börjat baka surdegsbröd - men jäsdegar med vetemjöl är ju läskigt. :eek:

Slutet på mars känns rätt lagom här med, har i alla fall satt den 19 mars som det datum då allt ska vara klart. Dvs. väskan packad, sängen på plats osv - för då ska vi vara hund- och husvakt och det kan ju som sagt hända något. Bara för att jag tänker så så kommer det ju garanterat inte bli så och det är nog rätt skönt, jag är ju inställd på att gå över tiden och få bebis i slutet på april. :D

doris; En vecka kvar alltså, fy tusan så spännande! Är så fascinerad av ditt lugn, dela med dig lite. ;)
Ang. våren så såg jag på både SMHI's och yr.no's sidor att på måndag kommer plusgraderna hit, i alla fall till mig. :love: Får hoppas att resten av Sverige också får sitt så våren kan komma, nu längtar jag snart ihjäl mig efter takdropp, bar asfalt och känslan av livet som sakta återvänder.

Vilken koll ni har på kroppsdelar, jag kan inte känna nåt mer än att det fladdrar lite här och där, viftar lite och att det ibland känns som om han drar med en kroppsdel längs ena sidan. Var huvud, rumpa, händer och fötter är har jag ingen aning! :)

Min ligger dock troligtvis ordentligt inbäddad bakom fläsket...

Be din BM visa nästa besök. Det blev mycket lättare för mig sen. Och nu börjar det bli lite för trångt för dom att snurra en massa..

Senast ändrad:

Fast takdropp har du ju nu också bara solen ligger på :) det känns helt underbart, då kan man leva med att de är över halvmetern snö på backen.

Har haft strålande sol hela dagen, och så skönt den värmer också! Nästan barmark nu, bara några centimeter till. Hittade ett litet vårtecken idag när jag var ute med hundarna. Det finns hopp! :)

26623_363617715498_633880498_5417422_7283855_n.jpg

O glädje, vårblommor!:bump: I vilken del av landet bor du? (så man vet om man törs börja hoppas än ;))

KL

Shit vad ni skriver här, knappt jag hinner med att läsa :D

Jag åkte på magsjuka natten till tisdag och har vart rejält sänk, men nu börjar jag piggna till. Fy sjutton för magsjuka säger jag!!
Min mage har ändrat form rejält efter magsjukan, så troligen har bebisen lagt sig med huvudet nedåt. Ska till BM imorgon för en extra kontroll, men jag är inte speciellt orolig då det fortfarande är väldigt livligt. BM sa att jag bör känns bebisen minst 3 gånger per dag, alltså rejäla sparkar då, när jag sa att det är säkerligen 10 gånger per dygn som jag gör det så sa hon att då behöver jag inte oroa mig. Men för att lugna mig så fick jag ändå komma så lyssnar vi på hjärtljuden och så ska hon känna lite.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 858
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar