Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Vi ska på del 3 av 3 i morgon på föräldrakursen :) tyckte inte jag lärde mig ngt speciellt förra gången, tror jag sitter och läser alldeles för mycket på nätet ;)

Jag vet inte hur mycket nytt jag lärde mig men det är skönt att få lite info om det praktiska. Vad väntar en på sjukhuset vad ska man göra sen när man kommer hem med BVC mm.

Sen är det intressant med andras tankar för att få mer saker man kanske ska fundera på.

Har oxå varit på föräldrakurs idag. Lärde mej väl inte heller något särskillt men det är ju alltid kul att träffa andra gravida.

Jaha, då har man hostat sönder muskeln i bröstkorgen igen... Att det aldrig ger sej... Hoppas det läker fort.

Idag jobbade jag för första gången på nästan två veckor, och fy fasen så dåligt jag mår nu. Ont överallt, sammandragningar, ont i ryggen och som vanligt foglossning och förkyld. Hoppas jag jobbar sista dagen imorgon och sen blir sjukskriven. Jag orkar inte två dagar till...

Sen återstår allt med att tömma arbetsplats, packa flyttlådor, sätta betyg och lämnar över till vikarier. Om det nu finns några...

Fy fasen vilken morgon jag hade i morse!!
Nu ska ni få höra:
Kommer ner till bilen, igenfrusen.... Får klättra in genom bagageluckan, fram till framsätet, ta fönsterskrapan, klättra tillbaks, ut och skrapa rutorna.
Tillbaks in i bilen, klättra fram, starta bilen, skrapa rutorna på insidan.....

Kör sedan till jobbet, ringer och säger att jag är lite sen.
Kommer dit, då upptäcks det att jag har fått fel tid och skulle börja klockan 8 istället för halv sju.

Tack och lov löste det sig så jag fick börja tidigare och inte behövde vänta tills åtta.

Men just att klättra in genom bagageluckan när man är i snart v. 30 känns sådär, dessutom tillbaks ut igen och sedan in igen :cool:

:eek:

Jag hade nog inte klarat att klättra in genom bagageluckan. Inte ens provat tror jag :o:p

Bra Jobbat!

Frågorna i vår grupp låg på den nivån om vilka krukväxter man kunde ha i sina fönster, inte direkt aktuellt de första åren (en pappa som fråga om det har ngn betydelse).

:eek:

Jag hade nog inte klarat att klättra in genom bagageluckan. Inte ens provat tror jag :o:p

Bra Jobbat!

Hahaha, relativt smidig är jag nog för att vara så pass långt gången, har ju egentligen inte direkt några fysiska krämpor. Men ärligt, så är man inte riktigt i sin bästa form, men har man inget val så får jag ju göra som jag gjorde :D

Hade ju kunnat gå upp och väcka sambon, men det var ju lika jobbigt att gå tillbaks till lägenhetshuset, gå 3 våningar upp och få ut honom, som att klättra in genom bagageluckan!
Tack och lov har jag ju hög bil så det var ändå ganska gott om plats :D

Frågorna i vår grupp låg på den nivån om vilka krukväxter man kunde ha i sina fönster, inte direkt aktuellt de första åren (en pappa som fråga om det har ngn betydelse).

:rofl::rofl:
Oj, nä här var det mer om hembesök, hur ska dom sova osv. Hur ofta ska vi till BVC? mm mm

Jag måste tipsa om en bok: Du ska bli pappa skriven av Dick Sundevall.

Min mamma har köpt den till sambon, och den verkar hur bra som helst. Lite rolig och tar upp allt ifrån graviditet till förlossning osv.

Jo, det beror ju lite vilken bil man har. Min är liten och det krävs nog att jag måste vika mig även som ogravid.

Tack :)

sonen hade en liten släng av magsjuka-light i lördags, men inget som verkade störa honom nämnvärt.

Sambon har klarat sig helt (tack och lov).. Medan jag som är höggravid åker på allt, i trippel upplaga..

Fy doris, hoppas det ger med sig!

Vi ska på föräldrarutbildning (första) på torsdag. Spännande att se om det är nåt att ha eller inte...

och jag tar tillbaks att jag har en lugn bebis... han måste sovit hela dagen igår för att ha samlat energi för allt sprattel idag!! :crazy:

:rofl::rofl:
Oj, nä här var det mer om hembesök, hur ska dom sova osv. Hur ofta ska vi till BVC? mm mm

Känns ju mer som logiska frågor

Tack :)

sonen hade en liten släng av magsjuka-light i lördags, men inget som verkade störa honom nämnvärt.

Sambon har klarat sig helt (tack och lov).. Medan jag som är höggravid åker på allt, i trippel upplaga..

Stackare :( skönt att du har sambon som är pigg då kan han passa upp på dig ;)

och jag tar tillbaks att jag har en lugn bebis... han måste sovit hela dagen igår för att ha samlat energi för allt sprattel idag!! :crazy:

Idag har min bebis sovit större delen av dagen, knölar runt i bland men annars är det ganska lugnt.

Ni som inte är gifta, har ni tänkt skriva faderskapspapprena innan eller efter förlossningen. Jag är lite sugen på att skriva dem innan om nu något skulle hända mej.

Nu är jag gift men jag trodde inte man kunde skriva såna papper innan bebisen var ute?

Jag visste inte heller om man kunde göra det??

För första barnet så skrev vi ju efter att han kommit ut.. Men nu trodde jag att det gick "av sig självt" när det var andra barnet med samma pappa.. Oooops, kanske måste kolla upp det där då.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 860
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?