Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Har du skaffat ett bälte nu i alla fall? Jag går inte en meter utan mitt!

Japp, bälte fixat! Det är dock ännu stabilare med en bred elastisk täckgjord två varv runt rumpan, så det kör jag med i stallet och utomhus. Dock inget för stan och jobbet. :angel:

De lär ju gå åt förr eller senare iaf så det är väl lika bra att ha hemma.

TACK allesammans!!

Hon förlöstes med planerat kejsarsnitt i morse. Men då jag var skräckslagen inför operationen så behöll jag det ordinarie BF datumet. All heder åt SÖS underbara personal som har tagit väldigt väl om oss. Hon var vansinnig när hon drogs ut men lugnade ner sig när hon fick ligga på mig och hennes värden var fina. I övrigt så har jag mått illa och har ont. Men har kommit upp och stått på kvällen vilket gjorde underverk.

Kan skriva mer i morgon då hjärnan förhoppningsvis är i lite bättre form. Men nu e det någon som vill äta igen!!!

256.jpg

517.jpg

Senast ändrad:

Åh, jag dör vilket sött litet knippe!!
Och helt sjuk blir man att det snart är alla andras tur, och sist min, men ändå :D Någon ska vara först (du!) och någon sist (jag!).

Hur kommer det sig att du hade planerat snitt, om jag får fråga förstås?

Stort grattis Svartfot!

*kl*
Ngn som hört nåt från Zody på länge förresten? :confused:

Åh, vilken sötnos :bump:

Skönt att höra att allt gick bra och att du känner dig nöjd. Passa på att vila nu, så mycket du kan.

Kl
Tack allihopa. Jag ska försöka att inte bombardera tråden med bilder. Det blir ju en hel del tagna för tillfället.

Viv: trycker kläderna själv. Det är störtenkelt. Antingen så hittar jag en bild på nätet eller ritar en själv. Skär ut den i papper och trycker med textilfärg och svamp. Men kan ju även skriva ut trycket på specialpapper som man sedan stryker på. Men detta blir så plastigt och ganska läskigt/svettigt att ha på sig.

Armani_: Fråga får man alltid. Det blev ett planerat kejsarsnitt pg förlossningsrädsla. Den är så kraftig att aurorasamtal aldrig blev på tal utan istället fick vi en kuratorskontakt för att se till att snittet gick så bra som möjligt. För mig är det nämligen det minst onda av två jäkligt dåliga alternativ. Personalen har varit helt underbara och verkligen lyssnat till mina önskemål. Så än så länge har allt gått mycket bättre än vad jag någonsin vågat drömma om.

Michellan95: 3280 g och 51cm

Michellan95 + viv:
Jag har hört att Annas profylaxkurs skall vara bra mot rädsla och ångest.

Just nu ligger min älskade och sover med dottern. De e så söta tillsammans att jag knapp kan motstå frestelsen att lägga upp en bild på dem. Men jag tror inte min make hade förlåtit mig i så fall och jag hade nog kunna glömma att ha tillgång till nätet och bukefalos :eek: resten av BB tiden.

Senast ändrad:

*kl*

Idag har jag varit på föräldrarkurs hela dagen.
Bra kurs i sig även om BM som höll i den var aningen överdriven ibland. Det var som om hon pratade med barn men det är väl viktigt att alla är med.

Fick se en förlossningsfilm som faktiskt var bra. Jag blev jätte rörd när jag såg deras jobb och sen när dom väl fick sitt barn.

Så nu är man fullfjädrad föräldrer eller? :p

Perfekt lite tös med andra ord :)

Jag har tittat på Annas profylaxkurs på nätet och jag blev förvånad vad läskigt dyrt det var! Tycker inte det ska behöva kosta så mycket för att få hjälp så jag börjar med klaramottagningen :)

*kl*

Tänkte passa på att tipsa er andra om en sak..

Håll er undan sjukdomar den sista tiden! ;)
Det är INTE kul att i v38 ligga som en strandad val i sängen, dunderförkyld (knarkar rinexin och nässpray), ha förvärkar/sammandragning som gör mega ont - molvärk i magen SAMTIDIGT som man åkt på magsjuka och får springa till toan var 10:e minut... :cry::mad:

Buhuuu, tycker bara lite synd om mig själv just nu.. :angel:

Vi ska på del 3 av 3 i morgon på föräldrakursen :) tyckte inte jag lärde mig ngt speciellt förra gången, tror jag sitter och läser alldeles för mycket på nätet ;)

*kl*

Tänkte passa på att tipsa er andra om en sak..

Håll er undan sjukdomar den sista tiden! ;)
Det är INTE kul att i v38 ligga som en strandad val i sängen, dunderförkyld (knarkar rinexin och nässpray), ha förvärkar/sammandragning som gör mega ont - molvärk i magen SAMTIDIGT som man åkt på magsjuka och får springa till toan var 10:e minut... :cry::mad:

Buhuuu, tycker bara lite synd om mig själv just nu.. :angel:

Ja jösses, jag tycker också synd om dig! Usch vad jobbigt, hoppas du tillfrisknar snabbt! Man ska ju samla krafter innan inte göra sig av med dem ;) har restena v familjen klarat sig eller är ni däckade allihopa?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 860
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?