Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Grattis!! Vad roligt att allt har gått bra och ni mår bra!

*kl*

Idag var jag hos min BM v. 30+3
hb 112 (oförändrat)
socker 3,7 (jätte hungrig)
sf 29
bt 120/70
hjärtljud 140
Huvudet ner och rumpan upp :) men vildbatting kan ju vända på sig om den får lust.

Har fått remiss till Klaramottagningen också, kan inte förneka längre att vildbatting måste komma ut om 2 månader. Bättre sent än aldrig att få hjälp mot ångesten.

jo det är klart men jag resonerade så att målas ska det, och hellre då att jag är förstktig och vädrar medan bebisen fortfrande är i magen än att måla när jag har bebis som drar ner ångorna rätt in i lungorna.
men det är ju jag det:D

Tänkte måla i sommar, då kan man slänga ut barnet i vagnen i trädgården :)

Lyxigt att "bara" behöva ta ut fem dagar/veckan. Vi kommer vara tvungna att ta ut alla dagar... De kommer räcka drygt ett år, sen får vi pussla ihop med semester å grejer tills hon börjar på förskola... Det är iaf planen... Får se om det blir så...

Ja det är lyxigt men jag får inga dagar kvar jag heller i slutändan, tycker det borde finnas flera dagar så att barnet kan få vara hemma till dess att det är 1½ år.

Knapplån.

Är det någon annan som upplever att det är svårt och jobbigt att andas?
Hur jag än sitter, ligger, går så är det JOBBIGT att få luft! 32+2 idag..

Skitjobbigt att andas men jag har fått för mig att det ingår i förkylningen eftersom det sitter ett tryck över bröstet men det kanske är lungorna som trycker på inne i bröstet ;)

Vilken modell har ni? Känns den bra? Har inte sett våran vagn i verkligheten i rätt färg och material. Är så nyfiken och vill ha hem den nu...

Jag har varit hos BM idag.
Sf 29 och hjärtljud 145... V31 nu..

Modell?! :angel: Jag vet inte vad den heter!! emmaljunga Duo Edge kanske, är det en modell?
Vi har i alla fall den stora liggdelen och underredet är inte det matta, utan det mer som metall, shit jag suger på detta :D

Har fått remiss till Klaramottagningen också, kan inte förneka längre att vildbatting måste komma ut om 2 månader. Bättre sent än aldrig att få hjälp mot ångesten.

Det är superbra, går på det också. Fast här heter det Aurorasamtal. Min ångest har lagt sig betydligt och de är verkligen helt underbara där. Jag har fortfarande oro och ångest över det men betydligt mindre nu. De får en nästan att längta efter sin förlossning :angel:

Undrar varför samma sak ska ha olika namn? Tror jag har hört ett till namn utöver Aurora.
Känns bra att ta tag i det redan nu för det blir ju inte bättre precis, ju närmre man kommer förlossningen desto mer ångest blir det ju. Fick beröm av min bm idag för att jag hade köpt boken "föda utan rädsla".

*kl*

Ahhh, detta är en av mina värsta och sämsta dagar hittils! :devil:

Vaknade 05.20 men huvudvärk, tog en alvedon och gick och la mig igen men steg upp runt 7 tillsammans med sambon. Kommer till stallet och släpper ut hästarna, syrrans häst är lite slö, hon lägger sin pladask i hagen istället för att gå och äta frukosthö. Kör upp henne och går in och hämtar vatten, när jag kommer ut ligger hästen ner igen. Ringer veterinär, ställer in häst i stallet igen. Efter några timmar inne i stallet ser hästen pigg ut, meddelar syster och ska ringa vet och avboka besöket, hinner dock bara ställa ut hästen i hagen så står veterinären på gården, hittar inga större fel men hon är lite slöare än vanligt, får lite kramplösande och vitaminer.

Efter lunch ringer dom från lagårn och undrar om jag kan jobba i morgon, kan tyvärr inte tacka nej pga A-kassa utan får snällt ringa och avboka tiden hos frisören som jag äntligen lyckats boka. Börjar typ gråta :cry: Följer efter det med mamma och en vännina till henne ut med hundarna. Går inte allt för lång, busar lite med mamma och pappas hund, springer typ 5 steg men det får jag ju bittert ångra nu. Tog en alvedon när jag kom hem och nu sitter jag här vid datorn, kan inte lyfta vänster ben utan att vilja ta livet av mig, trodde jag skulle dö av att gå upp till postlådan och hämta posten, och jag ska jobba i morgon, GRATTIS! Ser dock fram emot att gå på första FUBträffen som börjar i morrn!

Men annars är det väl bra...ni andra då?!

Är det någon som vet hur det fungerar det här med sjukskrivning och A-kassa. Börjar ju känna att de är lite tungt och riskfyllt att vara i lagår'n nu. Går det att bli sjukskriven eller dyl från att jobba där, jag kan ju som sagt inte neka till jobb eftersom jag då riskerar att bli av med A-kassan men känner mer och mer att kroppen inte orkar.

Jodå, jag har jobbat på förskolan 8-17 idag. Folk kanske inte tror att det är så hårt fysiskt att arbeta med barn, men min kropp tar stryk just nu, det känner jag.. Man böjer sig, sträcker sig, städar, lyfter gråtande barn, sitter still etc. och jag känner mig nästan lite lat och bekväm när jag sitter på pallarna med hjul och tar mig fram med hjälp av dem. Sitter mycket på dessa då jag har så himla ont i ryggen just nu =(
Men jag älskar mitt jobb, tycker det är fantastiskt roligt och barnen älskar att jag är gravid; de känner på magen, vill titta på den, pratar om den, ställer frågor etc. och det är så roligt, självklart delger jag dem det jag kan, de har även fått titta på magen, vilket de tyckte var spännande. En pojke framför allt, som har en släkting som också ska ha barn, har verkligen gått in för detta. Han tar filtar etc. och lägger under sin egen tröja, så han får en mage, denne maga kallar han sen för "Lillebror" :D
Lite OT, men ändå!

Stackare :( jag är dålig i fogarna som vanligt. Jobbigt att pulsa i snö, var tog våren vägen?
Så spytrött på all snö.

Sök läkare för din foglossning, har jag gjort och är sjukskriven 50% nu och troligtvis 100% fr nästa vecka. Jag kan knappt gå alls. A-kassa har jag dock ingen koll på.

Här är det jämna plågor. Jag skulle aldrig få för mig att försöka springa och busa med hund, här hasar/vaggar jag fram och tar jättekorta steg. Häromkvällen gick jag ett varv med en av fölungarna runt stallet, det är det längsta jag gått på en månad tror jag. Förkylningen vägrar släppa och jag sover skitdåligt. Imorse fodrade dock sambon och jag somnade om när han åkte till jobbet, så jag sov till 8.30!! Det längsta på flera år tror jag, är ju van att alltid fodra hästar. Sen har det varit snöstorm här igen så jag har inte gjort mkt nytta alls...

Kl

Måste fråga, reagerar oftare och oftare på en sak och tänkte på det senast idag när jag mockade. Så fort jag gör något fysisk så spänner man ju magen, t.ex. när jag mockar etc. och då är det precis som att hela magen sugs inåt och den blir "hård". Vad är det, är det detta som kallas sammandragningar? Jag har liksom inte riktigt koll på vad som är vad!

Har jag lika ont i morgon, vilket jag inte hoppas, så får jag försöka få ta på nån läkare på vårdcentralen, ska lix vara där på FUBen. Har ju kännt mig så himla pigg och fräsch fram tills ja typ för några timmar sedan. Har känt av lite fogar men nu kom det som en blixt från klar himmel. Nä ska åka på affären och köpa lite snarra och hoppas på att det känns bättre i morgon.

Jag mår faktiskt hyfsat bra idag. Om man bortser från hur trött jag varit. Kom knappt ur sängen i morse och somnade en timma på lunchen (har en säng på jobbet som är super just nu) och somnade en timma när jag kom hem oxå. Är snart på väg in i komaläge igen.

Usch, tycker så synd om er som har foglossning. Vet precis hur fördjävligt det är. Är så glad att jag sluppit det den här gången!

inget att oroa sig för :)

Det som du kommer att märka är att de tilltar i styrka (hårdhet på magen, samt hur "ont" det gör) i fall du ansträngt dig tyngre än vanligt, samt mot slutet av graviditeten.

Själv får jag regelbundna sammandragning hela tiden under dagen. Men mest påtagligt är det varje gång som jag ändrar position. Tex från att sitta ner till att resa mig upp, då får jag en kraftig sammandragning. Ibland måste jag "vila" några sekunder innan jag stövlar iväg. Dvs, man blir inte så snabb när bullen snart är färdiggräddad :)

Som när jag ska vända mig om eller gå och kissa på nätterna.

1. Planera att vända mig om.
vila
2. Vända sig om sakta sakta.
vila
3. Resa sig upp sakta sakta.
vila
4. Knipa med händerna vid ljumskarna där det gör som ondast.
sen vagga till toaletten.

Sen upprepa detta 4-7 gånger per natt vid toabesök. Det är sjukt att det här redan är en vana... :D

hihi, så där har jag det också ;) (värst är det när man glömmer av att man har stor mage, och kastar sig frammåt som man är van vid, bara för att falla tillbaka till ryggläge i sängen)

Men du skall se så fort det vänder efter förlossningen. Håll ut!!!

I morse 08.33 föddes vår dotter. Alla mår bra men är lite trötta.

Grattis! :bump:

*kl*
Har så jäklans ont i tummarna och handlederna! Karpaltunnelsyndromet from hell :devil:
Och så ficka jag för mig att bära in ved, det va rätt klantigt gjort för både händerna å fogarna! Är lycklig över att det "bara" är framfogen som spökar och inte bak. Men där är det ischias istället.
Ser fram emot 1a April nu! Då ska jag få slippa lagårdsarbetet! Bara att bita ihop nu i en månad :banana:

På tal om blöjor, kanske har missat om ni skrivit det. Men om vi säger att jag får en bauta unge, vilket jag tror. Minst 4 kg. Tror ni att Liberos stl 1 passar då? Köpte ett paket idag, och de va ju så de kunnat passa på en docka! Kanske ska köpa ett pkt stl 2 som backup? De lär ju passa längra fram om de inte skulle användas i början.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 862
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar