Sv: Vårmammor 2010 del 2
*kl*
Ahhh, detta är en av mina värsta och sämsta dagar hittils!
Vaknade 05.20 men huvudvärk, tog en alvedon och gick och la mig igen men steg upp runt 7 tillsammans med sambon. Kommer till stallet och släpper ut hästarna, syrrans häst är lite slö, hon lägger sin pladask i hagen istället för att gå och äta frukosthö. Kör upp henne och går in och hämtar vatten, när jag kommer ut ligger hästen ner igen. Ringer veterinär, ställer in häst i stallet igen. Efter några timmar inne i stallet ser hästen pigg ut, meddelar syster och ska ringa vet och avboka besöket, hinner dock bara ställa ut hästen i hagen så står veterinären på gården, hittar inga större fel men hon är lite slöare än vanligt, får lite kramplösande och vitaminer.
Efter lunch ringer dom från lagårn och undrar om jag kan jobba i morgon, kan tyvärr inte tacka nej pga A-kassa utan får snällt ringa och avboka tiden hos frisören som jag äntligen lyckats boka. Börjar typ gråta
Följer efter det med mamma och en vännina till henne ut med hundarna. Går inte allt för lång, busar lite med mamma och pappas hund, springer typ 5 steg men det får jag ju bittert ångra nu. Tog en alvedon när jag kom hem och nu sitter jag här vid datorn, kan inte lyfta vänster ben utan att vilja ta livet av mig, trodde jag skulle dö av att gå upp till postlådan och hämta posten, och jag ska jobba i morgon, GRATTIS! Ser dock fram emot att gå på första FUBträffen som börjar i morrn!
Men annars är det väl bra...ni andra då?!
Är det någon som vet hur det fungerar det här med sjukskrivning och A-kassa. Börjar ju känna att de är lite tungt och riskfyllt att vara i lagår'n nu. Går det att bli sjukskriven eller dyl från att jobba där, jag kan ju som sagt inte neka till jobb eftersom jag då riskerar att bli av med A-kassan men känner mer och mer att kroppen inte orkar.