Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

å nä, när de små grynen kommit ut så är de gratis helt klart :)

Skiter bara ner ett par blöjpaket i veckan. Men ammar man så är ju iaf maten gratis :)
Sen får man ju se till att alltid ha hembakt hemma så att folk vill komma förbi och hälsa på, för man kommer ju inte tomhänt till en ny liten bebis, utan man har ju lite kläder å grejjer med sig. hi hi hi

*kl*

Oj vad ni skrivit, själv har jag varit på syjunta (ytan att sy, stick eller nåt sånt) Men min mamma håller på att stickar en jättefin filt till vagnen :love:

I övrigt har det inte handlats mycket här inte :o Vagn och babyskydd, åkpåse och skötväska är klart.
Hoppas att få klart badrummet i veckan, sen ska barnrummet målas och efter det ska jag börja rusta upp!

jo det är klart men jag resonerade så att målas ska det, och hellre då att jag är förstktig och vädrar medan bebisen fortfrande är i magen än att måla när jag har bebis som drar ner ångorna rätt in i lungorna.
men det är ju jag det:D

å nä, när de små grynen kommit ut så är de gratis helt klart :)

Skiter bara ner ett par blöjpaket i veckan
. Men ammar man så är ju iaf maten gratis :)
Sen får man ju se till att alltid ha hembakt hemma så att folk vill komma förbi och hälsa på, för man kommer ju inte tomhänt till en ny liten bebis, utan man har ju lite kläder å grejjer med sig. hi hi hi

det är en unge till att bajsa huvaligen otroligt mycket i så fall;)

Det är ju inte sååå många blöjor i paketen i början så det stämmer nog allt... Sen så ska man ju sätta dom rätt också.. och lära sig när det är dags o byta ;) Sen beror det säkert på hur känslig huden är också. Det går nog en del....

Förresten fick min bästa kompis en liten gosse idag =D

harregud jag minns knappt :eek: kan de stämma att de är 46 i liberonewborn?

Min dotter bytte till tvåor när hon var runt en månad, då hade vi avverkat gratisblöjorna + ett paket libero...

har jag för mig..
fast ett par paket i veckan var det defenitivt inte, inte här.

i tvåorna är det iaf 90 st, det räckte länge för oss även att moa lätt unde bajsa 24/7:D

Vad roligt, grattis till din kompis!

*snor sista knappen*

Jag har inget annat val än att ta 5 dagar/vecka för att få vårt hushåll att gå runt. Gården är ju inte gratis och definitivt inte att ha två hästar.

Lyxigt att "bara" behöva ta ut fem dagar/veckan. Vi kommer vara tvungna att ta ut alla dagar... De kommer räcka drygt ett år, sen får vi pussla ihop med semester å grejer tills hon börjar på förskola... Det är iaf planen... Får se om det blir så...

*kl*

Vet ni vad jag gjort idag? Köpt (beställt) en VIT vagn... Undrar hur det kommer gå... Fast det är bara liggdelen... Sittdelen har vi tagit mörkgrå... Hmm, vet inte hur jag tänkte men snygg var den... ;)

Det är ju just det, både jag och Armani vill ju måla med lackfärg och den är ganska svår att vädra bort, jag målade oljefärg i stallet i början av graviditeten men inne i huset är jag kinkigare ;)

Men det finns ju vattenbaserad lackfärg :idea:
Men är den egentligen okej att måla med? Innehåller inte den också en massa medel som inte är bra för Liten i magen?

*kl*

Vet ni vad jag gjort idag? Köpt (beställt) en VIT vagn... Undrar hur det kommer gå... Fast det är bara liggdelen... Sittdelen har vi tagit mörkgrå... Hmm, vet inte hur jag tänkte men snygg var den... ;)

Är det Emmaljungas läder-vagn i vitt, den har vi!!

Kl

Morr… Ena katten har hittat spjälsängen så nu e lakanen håriga och den andra hade hittat vagnen. Det är saliga av lycka över alla fina saker vi har köpt till dem.

Annars så har jag roat mig med att trycka lite kläder. ”script kiddie” och ”/dev/null” e sambons önskemål.

637.jpg

Knapplån.

Är det någon annan som upplever att det är svårt och jobbigt att andas?
Hur jag än sitter, ligger, går så är det JOBBIGT att få luft! 32+2 idag..

Coola kläder :)

Min sambo gillar dem skarpt. Har du tryckt dem själv hemma eller beställt via nätet?

Lyxigt att "bara" behöva ta ut fem dagar/veckan. Vi kommer vara tvungna att ta ut alla dagar... De kommer räcka drygt ett år, sen får vi pussla ihop med semester å grejer tills hon börjar på förskola... Det är iaf planen... Får se om det blir så...

Vi kommer också behöva ta ut alla dagar, någon måste ju kunna betala räkningarna. Det kommer ändå bli nästan 7000 kr mindre/månad än nu. Vi har ju precis köpt stor gård, renoverat och byggt till och hade inga planer på att skaffa barn. Så nu får det bli som det blir.

Jag är dock lärare och vi har fördelen att kunna gå tillbaks i tjänst över vissa lov, så där sparar jag en massa dagar. Så som planen ser ut nu så kommer bebis att börjar på dagis när han är 1 år och 3 månader (sept 2011) och det känns inte katastrofalt.

Vi kommer också behöva ta ut alla dagar, någon måste ju kunna betala räkningarna. Det kommer ändå bli nästan 7000 kr mindre/månad än nu. Vi har ju precis köpt stor gård, renoverat och byggt till och hade inga planer på att skaffa barn. Så nu får det bli som det blir.

Jag är dock lärare och vi har fördelen att kunna gå tillbaks i tjänst över vissa lov, så där sparar jag en massa dagar. Så som planen ser ut nu så kommer bebis att börjar på dagis när han är 1 år och 3 månader (sept 2011) och det känns inte katastrofalt.

Vi har ju som fått "tjuvträna" på att ha låg inkomst i snart ett halvår eftersom jag vart arbetslös. Har dock jobbat en del extra så nu i februari tex fick jag ut en hel månadslön :bump: Men vi har tack och lov inte allt för stora boendekostnader trots nybyggt hus. Får i dagsläget ut ca 9000 från A-kassan, kommer bara få ut knappt 7 sen i FP, beror dock på hur många dagar jag väljer att ta ut. Sen funderar vi på att starta ett familjekooperativ här i byn och det är ju inte aktuellt att starta först tidigast augusti 2011 så vi får försöka räkna så jag kan gå på FP fram tills dess...Förlorar ju dock en hel del dagar eftersom jag inte kan ta ut någon semester i sommar.....

Har ju gjort det som går när det gäller att minska våra utgifter varje månad, dock fick jag inte sänkt kvartalsavgift till CSN :mad:

som jag fattat det är det förger som behöver lösningsmedel för reengöring som inte är ok, krävs det vatten är det ok :)

Känns skönt att höra att vi inte är de enda som inte kommer ha några dagar kvar sen :) Både jag och sambo har väldigt flexibla jobb, så vi hoppas kunna pussla ihop det sen när det blir aktuellt. Eftersom vår busa föds i juni så hoppas vi som sagt att Augusti 2011 blir förskolestart.

Trots fina excelblad har jag så svårt att se hur man ska lyckas leva på 7000 mindre varje månad... Speciellt eftersom det är det hästis kostar... Men, jaja, det kommer såklart lösa sig. Färre latte för mig helt enkelt ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 862
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar