Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

arför kan man inte måla?

Jo, måla kan man, men inte med lackfärg väl? det innehåller väl lösningsmedel eller något annat som inte är bra när man är gravid, eller är jag helt fel på det?

Finns ju säkert annan färg man kan använda, men eftersom jag redan har påbörjat målning på dörrkarmar och lister med lackfärgen, så vill jag fortsätta med det, för att det inte ska skilja i nyanser..

Vad duktig du är som sytt tvättlappar, jag tror jag är lat och bekväm och köper färdiga :D

Har så mycket jag egentligen vill göra under graviditeten, fast det mesta gäller måla; måla köksskåpens insida, måla dörrkarmar och liter etc. men det är ju lackfärg som jag använder till det och det fungerar ju inte när man är gravid, trist för jag vill verkligen måla och göra iordning sådant innan liten kommer.
Visst kan sambon göra det, men han jobbar ju heltid och han hatar att måla, medan jag älskar det!

Jag har köpt färdiga tvättlappar, tänker köpa ett gäng till sedan på IKEA :D

Jag har också saker som jag vill måla, har en furubröstpanel i köket som jag är så trött på att jag skulle kunna kräkas samt kökssoffan. Vårt badrum har vi pratat om att vi bara ska måla väggarna vitt, idag har vi även där en bröstpanel i furu samt brun-oranga gamla tapeter.

Nej man bör väl inte måla med lackfärg utan helst vattenbaserad och det är väl för att man inte bör andas in nå gifter eller vad det var?

:bow:

Bra lista den ska jag spara och skicka sambon på shopping!

Ytterligare en fråga då... Vad ska man ha de frottélapparna eller de där handdukarna ni köper till? Är det istället för vanliga pappers tvättlappar?

Nu har jag gjort första shoppingen jag oxå. Eller fick inte med så mycket hem men det är beställt iaf. Vagn blev det och så hämtade vi babyboxen. Hmm, det var ju inte så mycket... Men en början iaf...

Till och med jag har börjat handla lite smått..

Blöjor (och hämtat ut babyboxen)
En tub med salva.
Amningskupor
nappar
Flaska
Amningsbh
Snuttefiltar till lillgris

Dessutom har jag plockat fram och tvättat upp sängkläder i 2 uppsättningar, 1 som skall vara i vaggan, och 1 som skall vara i vagnen.

Skall "bara" åka och hämta bebiskläderna som varit utlånade, nästa helg... Sen är det dags.. Bara 11 dagar kvar

Nu e allt färdigt. Det som ska inhandlas är inhandlat (har a n t glömt hälften), vagnen står klar så som 2 st sovplatser. Skötbordet är färdigbyggt och BB-väskan packad. Snart är jag förälder :eek:.

Förresten fick högsta betyg på mitt PM trotts att bebis inte hjälpte till ett smack för att förbättra kvaliteten.

Nu e allt färdigt. Det som ska inhandlas är inhandlat (har a n t glömt hälften), vagnen står klar så som 2 st sovplatser. Skötbordet är färdigbyggt och BB-väskan packad. Snart är jag förälder :eek:.

Förresten fick högsta betyg på mitt PM trotts att bebis inte hjälpte till ett smack för att förbättra kvaliteten.

Grattis :) roligt att det gick bra, nu kan du bara njuta när bebisen kommer!

Grattis till det bra betyget! Vad skönt att bli mammaledig med "flaggan på topp" :) Tänk att det snart är dags för er, så roligt att äntligen få se första vårbebisen ploppa ut. :D

Jag är heeeelt slut. Har tömt ett badrum, grovingång med förvaring och vårt kök tillsammans med min snälla svärmor och sambo sen klockan 10 till 17 ungefär. Mina ben och fötter är så svullna efter att ha stått en hel dag så att det är helt sanslöst, men men nu är det gjort och jag kan slappna av. Sen att vårt vardagsrum ser ut som en krigszon med köksattiraljer, flyttlådor, klädstreck, köksbord med stolar osv och att vi ska leva utan kök, tvättmaskin mm i 5 veckor är en helt annan sak. :eek: Så nu hoppas jag på att bebis inte ska titta ut för tidigt så att vi hinner få klart här hemma först, haha, aldrig nöjd!

Är i vecka 32 nu och nu har mina fingrar och fötter verkligen börjat svullna upp, är det likadant för alla ni andra?

jag sväller jag med men det har jag gjort nästan hela graviditeten. Läste igår att folk som säger att de samlar vätska tidigt i graviditeten ljuger för det gör man minsann bara i slutet, de sista veckorna :grin: I början sväller man för att man proppar i sig för mycket mat - jo tjena, jag har ätit lika mycket som innan graviditeten, har inte ändrat mina kostvanor. Tycker hon var märklig i sitt utlåtande.

Sonens pappa använde skumtvättlappar som han blötte i vatten och jag våtservetter sist. Jag kommer nog börja med våtservetter nu oxå så får vi prova oss fram vartefter.

Jag har inte samlat någon vätska än, min förlovningsring sitter som innan. Jag dricker iofs mycket citronvatten, läste någonstans att det ska vara vätskedrivande. Men jag tror inte det beror på det heller, alla är vi väl olika helt enkelt :)

Funkar lika bra med papper, frotté, skumgummi (som disklappar) eller våtservetter oavsett, det är ju en smaksak :) jag hade tänkt att varva med frotté och våtservetter.

Skönt att ditt PM gick bra :bump:

Inte många dagar kvar nu. :love:

Jag känner att jag är i fas med vad jag känner att jag orkar/ville ha klart såhär knappa 2v innan. Är ju bara hämta kläderna, bädda sovplatserna med de rentvättade sängkläderna och sen packa bb-väskan.

Skall ju bara jobba färdigt först :angel: vilket jag gör dagen innan skrutt kommer ut. haha

Fattar ni, snart blir det bilder i denna tråd på små vårknoddisar :love::love:

Aha :idea: så egentligen funkar det lika bra med papperstvättlappar? När använder man våtservetter då? När de bajsat?
Märks det att det här med blöjbyte är det stora orosmomentet hemma :angel:

Du kan använda vilka sorts tvättlappar som du tycker passar bäst :)

Jag tycker ju personligen att de färdiga våtservetterna utan parfym funkar superduper.. Och de är jävligt smidiga i skötväskan när man skall iväg.

Frottélapparna hade jag till att tvätta bebis om rumpan om det var segt bajs/mycket bajs, eller då jag bara ville tvätta rent med vatten, tex efter kissblöjor på natten osv.

Känns overkligt att tiden har gått så fort :) mars kommer ju bara svisha till och era bebbar är ute sedan är det april och alla de bebbarna och ja, sedan är det ju majbebisarna. Roligt att det börjar hända saker nu :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 149
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 864
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård