Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Jag tycker som förälder så måste man begränsa sitt barn till olika aktiviteter. Jag tror inte det är bra för barnen att stressa mellan olika träningar även om de tycker det är roligt att träna de olika sporterna. De måste helt enkelt försöka välja det som de tycker är roligast, sedan om det är 2 eller 3 sporter/aktiviteter spelar ju ingen roll det beror ju på hur mkt tid de olika tar och vilken ekonomi man har.

Jag håller med dig, stackars barn även om de kanske tycker det är roligt.

Kl

Ikväll har jag varit på typ homeparty hos en kollega med ett gäng kollegor, bara kvinnor och vi har haft så ruggigt kul!!
Jag är yngst i gänget och de andra (utom två) har barn sedan tidigare och det blev mycket prat kring min mage och graviditet.
Den ena kvinnan säger iaf att hon kan spå om det blir en flicka eller pojke, klart jag var på!! Hon tog ett hårstrå från mig och min guldring, trädde guldringen på hårstrået och höll den över min handled.
Hon började på höger arm, enligt den ska jag få en flicka och en pojke, den snurrade som om jag väntade tvillingar helt enkelt!!
Eftersom ultraljudet bara visar en (för det kan man väl lita på?!) så övergick vi till vänster arm (alltså den närmst hjärtat, det spelar tydligen också roll). Enligt den blir det en flicka!!

Sedan fick kollegorna blodad tand, hämtade en dator och så fick jag göra ett test på nätet. Enligt testet blir det också en flicka, men det var inet helt säkert!!

Herregud, jag blir sjuk av sådant! Älskar sånt här och kan inte låta bli att tro på det, hahahaha!!

Vad tror ni, tror ni på spådomar och tester??

Nja, är nog inte riktigt på det där. Har kollat på lite olika "tester" på nätet och hört från samma gubbe jag nämnde tidigare i tråden som "pratade" med djur att jag ska få en tös. Men ultraljudet visade pojke.
Nu är jag ju så ond så jag hoppas att ul va fel. För jag vill verkligen ha en tös!
Fast jag är så inställd på att det ska komma en pojke, men man kan ju inte låta bli att hoppas. UL tanten va ju "bara" 99% säker. :D

Uscha vad hemsk jag lät där. Älskar givetvis barnet i magen och oavsett kön!

Fy fan vilken natt. Jag tror jag varit uppe och kissat fem gånger. Därimellan har jag vaknat hela tiden och haft ont i fogarna och inte vetat hur jag ska ligga. Min barnmorska sa igår att det är viktigt att jag sover på dagen efter såna här nätter, men det är inte riktigt min grej, jag har aldrig haft ro att lägga mig och ffa inte somna dagtid. Sen är det alltid full rulle här med hästfolk, pappa snickare osv. Inte lätt att sova när nån sågar timmerväggar med motorsåg typ.

Vi är bortbjudna ikväll till kompisar som jag inte träffat på länge och gärna träffar, men det kommer inte gå känner jag. TRÅKIGT!!

Sen hade vi en viktig grej sambon måste göra idag. För att vi ska kunna få in bergvärmen och det kommunala vattnet måste vi ösa bort all snö från diket som rören ligger i, pilla upp rören och dra fram dem. Bäst att passa på nu så länge det är plusgrader ute. Tror ni inte all snö från ena sidan av huset rasat ner i diket som nu inte ens syns? Och sambon som knorrade om ryggont efter att han skottat taket på uteboxarna. Kan man dammsuga upp snön tror ni?

Här är det dessutom snorhalt på hela gårdsplanen och fram till stallet. Jag måste få ut grus när jag går ut nästa gång, annars kommer jag ligga där som en padda!

Usch, jag lider med dej. Vet hur hemskt det är. Är oerhört tacksam att jag inte har det problemet den här gången. Läste någonstans att man kunde sova på dubbla satinlakarn, som glider på varandra och underlättar när man vänder sej. Någon skrev att hon skulle sova på ett fårskinn, för värmen antar jag. Jag hade kuddar överallt, mellan knän, under mage, mot korsryggen m.m
Hur länge till ska du jobba?

Jag har 8 dagar kvar att jobba :) I huvudet vill jag jobba längre men är så fruktansvärt trött när jag kommer hem så det ska bli skönt att få vila lite. Kanske orka pyssla lite hemma oxå.

Jag är ju sjukskriven 50% och hade tänkt (försöka) jobba 5 veckor till, men nu har jag nog ärligt insett att jag skiter i det. Som barnmorskan sa, "ingen kommer tacka dig för att du sliter ut dig innan förlossningen". Jag har ny läkartid nästa fredag, och då får hon nog sjukskriva mig helt som hon ville sist. Då har jag den här veckan på mig att förbereda all överlämning osv. Jag har ganska mycket treor som ska ha slutbetyg och jag vill inte att de blir lidande.

Sen har inte min kära chef fixat någon vikarie än, men jag talade om för honom för längesen hur läget ser ut och hade dessutom föreslagit lämplig person och förslag på schema, så jag kan nästan inte göra mer. Jag har en känsla av att de vill spara pengar och skyffla över så mkt som möjligt på mina kollegor istället för att ta in vikarie.

Jag har dock känt som du - att jag i huvudet vill jobba. Men sista veckan har jag helt enkelt frågat mig själv varför. Det handlar om 5 veckor av mitt liv och jag mår ju skit, så nu blir det fasen bara en vecka till! Känns skönt att ha tagit det beslutet!

Senast ändrad:

Vad bra. Nej precis, vem tackar en för att man sliter ut sej... Du behöver all vila så mycket du kan med tanke på att hästarna måste skötas ändå och de går ju inte att sjukskriva sej från direkt... Hoppas snön försvinner nu så du slipper pulsa i och skotta bort den iaf...

För första gången igår fick jag säga nej till en kund för jag har inte fler tider innan jag slutar... Känns helt sjukt... Kommer få abstinens... Eller inte...
När jag är ledig sen ska jag försöka åka ut till min stackars pålle oxå. Hon börjar bli riktigt tjockis hon oxå :)

*kl*

Min tur att gnälla lite.. (Vilket jag tycker att jag varit duktig och hållt mig från trots att jag inte sovit en hel natt på typ 5 månader eller nått... Har det inte varit för att gå upp och kissa, vilket jag gör ca 7 ggr varje natt, så är det sonen som piper, eller förkylningen som får mig att inte kunna sova, eller att vakna till. Den ger sig aldrig!)

Men i natt... Usch å blää.. Typ hela natten har jag svettats som fan, haft molvärk i magen, och mått allmänt skumt.
Idag känner jag mig stor och tung, har tydligen börjat samla på mig rejält med vatten... FAN.

Förra gången var jag som vanligt fram till BF datumet, men som kom vattnet som ett brev på posten på mina 14 övertidsdagar.
Nu är det ju en bit kvar tills jag egentligen skall ha, men jag både känner mig som en val och ser ut som en.. FAN fan fan fan.

Äh.. Det är ju inte så långt kvar så eg borde jag inte gnälla.. Men ändå :(
Längtar tills den dagen när jag kan lägga mig ner på mage igen. Och den dagen jag kan sova. Och så självklart den dag som skutt kommit ut.

Ledsen för trist gnäll.. Men nu känns det nog lite bättre.
Passar på att gå ut och skotta lite snö tror jag.

Jag ska nog också gå ut och skotta snö. För trots foglossning och feber så mår jag tydligen bättre än min sambo som har lite ryggont så han kan inte skotta. Stackars honom!!

Jag räknar till tio. Hundra gånger tror jag...

Du kan få låna min sambo som faktiskt ryckt upp mig, han har skottat hela gårdsplanen och håller på att köra med grävskopa fram och tillbaka på åkern vid vårt hus så att det ska bli en väg som jag kan åka på när de ska få in en kulvert i vårt hus så jag slipper gå 500 meter varje gång jag måste åka med bilen. :eek:

*kl*

Börjar tro att jag har en baby from hell i magen nu. Min barnmorska var lite chockad över hur stor hon blivit på två veckor sen vi var där senast och jag kan säga att det märks. Så fort hon rör sig så känns det som om det blöder i hela magen, för att inte tala om hur det känns när hon ska envisas med att pressa sig mot urinblåsan och revbenen. Jag som varit så lättat över att jag faktiskt inte har behövt gå upp och kissa så mycket om nätterna är i stort sett kissnödig HELA tiden nu. Sover jättedåligt för att bebis vägrar vara stilla och vaknar i stort sett minst en gång i halvtimmen. Vilket innebär att jag är kronisk trött, med tillhörande humör. För det är inte så lätt att sova på dagarna med en nyopererad hund, snickare i huset och en telefon som alltid tycks ringa när jag slumrat till.

Läste någonstans att de flesta bebisar sover när man rör på sig och vaknar till när man sitter stilla. Här är det full fart hela tiden... Sen så har jag fått så ont i ryggen att jag tror att jag smäller av snart. Rör jag mig för fort så känns det som om jag ska gå av på mitten, för att inte tala om hur ont jag har i fötter och ben efter att ha stått länge. Tycker att bebis gärna får komma någon vecka för tidigt än någon vecka senare... :p

Sen bestämde vi igår att vi ska renovera vårt badrum, grovingång och kök på nedervåningen nu på en gång innan bebis kommer, så nu är det verkligen kaos här eftersom badrummet på övervåningen fortfarande inte är kvar. Finns inte så mycket plats kvar i vårt vardagsrum om jag säger så. Haha, känner mig så otacksam just nu, men jag är verkligen less på allt.

*kl*

Åhh, vad arg jag blir. Hittar inte måtten på Babydans skötbädd någonstans.... Tur att man har så stort tålamod just nu.... Är det någon som har det hemma eller vet måtten på den?

Börjar tro att jag har en baby from hell i magen nu. Min barnmorska var lite chockad över hur stor hon blivit på två veckor sen vi var där senast och jag kan säga att det märks. Så fort hon rör sig så känns det som om det blöder i hela magen, för att inte tala om hur det känns när hon ska envisas med att pressa sig mot urinblåsan och revbenen. Jag som varit så lättat över att jag faktiskt inte har behövt gå upp och kissa så mycket om nätterna är i stort sett kissnödig HELA tiden nu. Sover jättedåligt för att bebis vägrar vara stilla och vaknar i stort sett minst en gång i halvtimmen. Vilket innebär att jag är kronisk trött, med tillhörande humör. För det är inte så lätt att sova på dagarna med en nyopererad hund, snickare i huset och en telefon som alltid tycks ringa när jag slumrat till.

Läste någonstans att de flesta bebisar sover när man rör på sig och vaknar till när man sitter stilla. Här är det full fart hela tiden... Sen så har jag fått så ont i ryggen att jag tror att jag smäller av snart. Rör jag mig för fort så känns det som om jag ska gå av på mitten, för att inte tala om hur ont jag har i fötter och ben efter att ha stått länge. Tycker att bebis gärna får komma någon vecka för tidigt än någon vecka senare... :p

Kan inte göra annat än att hålla med. Min unge håller mig redan sömnlös på nätterna. Är rätt lugn när jag rör mig, men sitter jag ner en minut eller står still en stund så åker jag på stryk! Särskilt mot blåsan. Åker på falkslarm hela tiden, springer på muggen så kommer några droppar bara. Känns lite som uvi.
Min bebis får mer än gärna komma i v.37 å inte som den säkert kommer att göra i v.42+

Håller med. V.37 vore perkekt. Vi får spara fönsterputsning och färdknäppar tills dess så kanske vi får fart på det ;)

Jag är orolig att våran lilla plutt ska komma i april, vill inte ha ett aprilbarn - på tok för många släktingar fyller år i april. Jag vill ha på BF dagen - perfekt, exakt en månad innan vår bröllopsdag :)

Armani - jag tror inte på de där testerna och allt vad det är man kan titta på för att få reda på könet men alla tester m.m. har hitentills stämt på liten i magen. Fast att jag inte tror på dem så tycker jag att de är jätte roliga ändå ;)

Då får du hålla dej lugn istället :) När jag fick sonen kände jag att något var på G redan vid jul (han var planerad till 12/1) så jag satt bara i soffan och gjorde ingenting fram till nyår (ville inte att han skulle komma -99) Första vardagen efter nyår åkte vi och handlade det sista och morgonen efter satte det igång...

Jag hade faktiskt inte tänkt att göra ngt i april mer än att äta tårta på alla kalas ;) Jag slutar jobba 31.3 och sedan ska jag bara njuta av sista tiden i lugnet.

Fast alla uträkningar pekar på maj :)
Senaste mens: 5 maj
RUL: 6 maj
3D-ul: 3 maj
Så nu hoppas ju verkligen på en majbebis men jag är precis som alla andra orolig att det ska bli senare än BF men det är mest p.g.a. att vildbatting inte ska bli för stor.

Idag var vi förbi babyproffsen och köpte en bilstol/babyskydd med bas för 895 kr, nedsatt från 1495 :laugh: hade velat ha en brio men nu får det bli en Graco som är lite lagom ful men matchar bilen i färg ;)

*kl*
Är på ett fruktansvärt humör ikväll. Har i normala fall en massa tålamod och det ska mycket till för att jag ska bli arg. Men idag så brusar jag upp för minsta lilla.
Det räckte med att hunden låg och viftade på svansen så det klappade mot golvet ...När hon sedan sprang iväg när hon var ute 5 minuter så var jag rasande.

Sonen tuggar godis för högt. Jag höll på att ramla när jag tog in hästarna... som sagt, ALLT retar mig....

Nä, ut i duschen nu och försöka lugna mig lite :crazy::crazy:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 865
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård