Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Jag har annat bröst-dilemma, jag blöder! Har små blodfläckar i sängen varje morgon, ingen höjdare. Jag som köpte plastad frotté till bebisen i Ullared har fått bädda med det hemma nu.
Det är inte heller vanligt så jag skulle ta det med läkaren jag ändå ska träffa nästa vecka tyckte barnmorskan...

Jaså, vad intressant, hur kommer det sig? Om jag får fråga såklart. Jag ser gärna att vi har det som ett gemensamt intresse. Missuppfatta mig inte, självklart kan man dela andra intressen iofs ;)

Fråga på du :)
Om våra barn har andra intressen än hästar så kan jag med gott samvete lägga ner hästarna när Michelle och Devlin har lämnat detta liv. Jag skulle vilja kunna åka på semester igen, åka till mina föräldrars stuga m.m.. Känna mig lite mer fri än vad jag gör nu och sedan för att få lägga kostnader på annat. Kunna lägga ner alla tusenlappar på mig och familjen eller vårt hus istället för två dunderklumpar som äter upp mina pengar.
Sedan så tycker jag helt enkelt inte att det är lika roligt längre när jag inte kan träna min häst som jag kunde förr när jag stod installad.

*kl*
Nu andra dagen efter magsjukan..jag har knappt nån aptit, får tvinga mig själv att dricka, känner mig illamående, har halsbränna och rapar upp det jag äter dricker hela tiden..helt utmattad..är detta normalt?? Är dte för man är gravid också så man är mer medtagen..brukar iofs bli ganska trött av magsjuka i vanliga fall oxå..men man blir ju orolig..nån som vet..Känner mig mega deppig också..:cry:

Du blir känsligare som gravid. Kroppen jobbar redan på lite extra högvarv för att orka försörja både dig och barn med syre och näring och då om du blir sjuk så blir du sjukare än vanligt.

Ja, det är ju ganska logiskt egentligen..men jag sitter här o storbölar för jag inte orkar något, och mår så här..töntigt men sant..:(

Nej det är inte töntigt jag har varit förkyld i över 2 veckor ´nu och har haft ont i halsen hela veckan. Man blir skör.

Usch, stackare:(

Känns som det är mkt sjukdomar nu, förkylningar, magsjuka, influensa osv..

Nu vill vi har vår och sol!:cool:

Ja i den här tråden verkar ingen kunna bli normalt sjuk utan det är alltid det värsta av dess slag. Jag hade inte haft någto emot att gå här och snora om det inte var för att jag känner mig skitförkyld och stundvis febrig.

Idag har vi plusgrader och lite regn (tror inte det är snöblandat) och det känns ganska skönt att se ett slut på all denna kyla.

Eller hur, vi är så speciella här vi;)

Ja, vi har också plusgrader här, och det gör mig så glad! Till och med mina katter ville ut idag, behövde inte ens ge dom en extra putt i rumpan, och det var längesen:p

Usch då, trist och blöda från brösten redan nu:( Hoppas du kan få nåt som lindrar!

Viv: ajdå, stockning låter inte skojj alls..och innan bebis är född..men skönt att du fick medicin..Stackare! Krya på dej

*kl*
Har funderat lite på det där vad ungen kommer att pyssla med på fritiden sen när han blivit äldre.
Hoppas innerligt inte bara det är fotboll, avskyr verkligen den sporten!

Hade varit kul om han blir jakt och fiskeintresserad. Vara ute i naturen är inte helt fel än att springa efter en boll på en konstgjord gräsplan.
Och självklart ska han bli känd dressyrryttare. Nä, inte alls styra in stackarn på mina spruckna drömmar:angel:

Äh, blir glad så länge han inte är skräckslagen för lite större djur och inte bara sitter inne vid datorn när vi stressar ihjäl oss med höskörden.
Eller kommer hem med någon slags uppblåst bimbobrud :devil:

btw, har idag shoppat loss på ännu mer babykläder. Kan liksom inte låta bli.
Har nu 16 bodys, 6 byxor, 4 pyamas, 1 tunnare tröja och 1 tjockare tröja. Några mössor, strumpor och dregellappar/scarves.
Har även beställt 1 fleeceoverall och en till body.
Kanske inte är jättemycket om man får en bajs å kräk bebi. Men känner jag min mor rätt så har hon säkert redan bunkrat upp med det dubbla.

Eller hur, vi är så speciella här vi;)

Ja, vi har också plusgrader här, och det gör mig så glad! Till och med mina katter ville ut idag, behövde inte ens ge dom en extra putt i rumpan, och det var längesen:p

Ja min katt (har två men bara en vill gå ut oavsett årstid) ville också gå ut frivilligt idag! Igår provade vi inte ens att försöka släppa ut honom.

AKB: Tänk om han blir fotbollsproffs och tjänar massor med pengar och är generös och givmild? :D inte illa då heller men jag förstår dig, jag ser inte heller fram emot att åka på fotbollsmatcher över hela länet. Tråkig sport, hoppas verkligen inte på fotboll men jag kan inte komma på ngn annan sport heller jag skulle vilja stå och glo på ;)

Jag handlade lite mera kläder i onsdags! Älskar att göra det så jag vill inte ha en massa kläder sedan när bebisen föds för då får man ju inte handla mera ;) Jag kan nämligen inte heller låta bli :angel:

Så sa jag oxå om min son. Bara han inte blir fotbollsgalen. Han spelar fotboll på sommaren och innebandy på vinern. Fast nu tycker jag det är rätt mysigt att vara på träningarna. Tar med min stol och en kopp kaffe och pratar med de andra föräldrarna.
Han fick två shettisar av mormor när han var liten men har kanske ridit 3 ggr. Och då för min skull för jag tycker ju det är kul...
Jag är bara glad att han inte vill spela bandy (vill inte stå ute i snöoväder och kyla och titta) eller hockey (svindyrt ju, plus att de bara gör illa sej)

Ja ska vi dra in kostnader så är ju fotboll, handboll och tennis m.fl. bra och billiga sporter jämfört med bandy, hockey och hästar. Fast brås vårt barn på mig och min man så blir det tvärflöjt och schack-klubben, sedan så har ju både jag och min man gått på ridskola och det känns ju mindre roligt, gör ont i plånboken :crazy:

Min häst är en f.d. ridskolehäst men jag skulle inte låta mitt barn rida henne för hon är inte pålitlig när det kommer andra ryttare eller barn. Den andra dunderklumpen han vet jag inte om det är så smart heller att sätta några barn på. Han är nog inte barnvan med tanke på att han är rädd för katten ;) katten är verkligen jätte farlig! Tyvärr så har inte heller mina grannar några shettisar/små ponnys men i grannbyn vet jag att det finns :)

btw, har idag shoppat loss på ännu mer babykläder. Kan liksom inte låta bli.
Har nu 16 bodys, 6 byxor, 4 pyamas, 1 tunnare tröja och 1 tjockare tröja. Några mössor, strumpor och dregellappar/scarves.
Har även beställt 1 fleeceoverall och en till body.
Kanske inte är jättemycket om man får en bajs å kräk bebi. Men känner jag min mor rätt så har hon säkert redan bunkrat upp med det dubbla.

Nu min vän så har jag räknat i lådan, 17 bodysar, 8 byxor, 3 "sparkdräkter", 5 pyjamaser, en tunn omlotttröja, 5 par strumpor, 1 par tossor och 3 st dreggellappar :angel:

Allt är i strl 50-62, de flesta bodysarna är i strl. 62 så vårt stackars barn knappt ngt att ha på sig första levnadsmånaderna men det hinner ändras :p

*KL*

Var hos BM idag. är v 32(31+1)

SF mått:30
Blodtryck:122
Hjärtat: 130

Huvudet ligger nedåt men är rörligt. Lilla hjärtat ville inte låta oss lyssa, stökade runt och smet från maskinen :love:

I övrigt tog vi inga tester, inge kissa sticka och inge väga. Snabbt och smidigt.

Ang aktiviter så är det lite roligt. Min sambos dotter spelar fotboll och jag har aldrig gillat fotboll så innan. Kanske VM eller EM typ men annars ganska lite.

Nu är jag tokladdad på hennes fotboll. Man blir super engagerad i matcher och cuper och tuneringar. Det är lixom annorlunda när man är där för nån. Jublar när det blir mål å så.

I övrigt vill jag att mitt barn får testa en massa. Käner själv att det finns massa sporter/hobbys jag velat testa så här i efterhand. Men det får inte bli stressigt utan ska vara kul.

Såg nåt sånt mardrömms program med nån familj som var super engagerad och stressade mellan alla träningar hit och dit. Stackars barn.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 865
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård