Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Ja den som de hade erbjudande på via mail m.m.. Den är inte vacker men den är ju funktionsduglig så man får se det så. Hade det bara skiljt ett par hundra hade vi köpt brion men nu skiljde det 600 kr på dem.

Haha, håller med dig egentligen. Tror inte heller på tester men kan inte låta bli att tycka det är roligt och går sen och tänker på det länge och väl :D

fy vad jag är nördiga, haha.. Sitter på födelsedagsfest nu och alla andra dricker alkohol. Själv är jag sådär lagom road speciellt med en sparkande bebis i magen, så jag går in här en sväng istället. Vad gjorde jag innan internet i telefonen? Hyllar det djupt!

Så fantastiskt roligt är det inte att vara nykter bland andra som dricker även om de andra inte dricker mycket. Man känner sig märkligt nog lite utanför där man sitter med magen i vädret och sippar på sin söta-slibbiga läsk.

Nu min vän så har jag räknat i lådan, 17 bodysar, 8 byxor, 3 "sparkdräkter", 5 pyjamaser, en tunn omlotttröja, 5 par strumpor, 1 par tossor och 3 st dreggellappar :angel:

Allt är i strl 50-62, de flesta bodysarna är i strl. 62 så vårt stackars barn knappt ngt att ha på sig första levnadsmånaderna men det hinner ändras :p

HJÄLP :eek: Jag har inte köpt ett plagg än. Fick en halv ICAkasse av syrran innehållandes 5 omlottbodys, 4 byxor, 5 strumpor, 1 hoodjacka, 1 t-shirt och 2 pyjamas, och det är det enda jag har. Stod på Maxi och velade om jag skulle köpa 2 bodys med en mössa och 1 par byxor men tyckte det va för tidigt...Mao kan jag också börja shoppa nu :D Det jag vet jag måste köpa är en overall, men velar mellan en på KappAhl och en Ellos....

Ska dock förhoppningsvis ner på IKEA snart och då blir det babyshopping!!!

Min mamma spädde på mitt bebiskläd-utbud igår med två pyjamaser och en grå tröja med matchande grå byxor och 2 par grå sockor ;)

Svärmor blev väldigt fövånad när jag sa att vi hade handlat en del saker som kläder, sängkläder m.m. och tyckte det var modigt så här tidigt. Sa till henne att jag förväntar mig att det ska gå bra även om risken alltid finns att det går illa. Går det illa så har jag saker till framtida syskon men jag tänker inte utgå från att det kan gå illa, då blir man ju knäpp i huvudet om man aldrig kan glädjas åt saker.

Så fantastiskt roligt är det inte att vara nykter bland andra som dricker även om de andra inte dricker mycket. Man känner sig märkligt nog lite utanför där man sitter med magen i vädret och sippar på sin söta-slibbiga läsk.

Ja, men visst gör man? Nu är väl inte jag ute efter att supa skallen av mig på en födelsedagsfest, men att ta en cider eller lite vin är ju alltid trevligt.
Nu när jag tänker efter så var jag nog äldst på stället igår (snart 23 år) och när då jag dessutom är nykter så känner man sig som minst tio år äldre än alla andra, även om det "bara" skiljer 2-3 år på de som var yngst.

Tack och lov körde vi hem relativt tidigt, för sambon kände också att han ville hem. Hade ju stannat längre för hans skull om han hade velat, man får ju ställa upp. Men det behövdes inte, skööönt!!

Jag har varit som Emmah och inte handlat något alls i klädväg, förrän igår!!
Igår var jag och sambon nere på stan och gick och kikade köpte två par byxor strl 50, en overall strl 56 och ett par "jeans" som var väldigt mjuka och härliga, tror de var i strl, gud kommer inte ihåg, någon storlek mellan 50 och 56, vad finns det för strl där emellan? :o

Dock har jag en svärmor som har handlat massor redan till oss, både i klädväg, men även påslakan, amningskudde, täcke, kudde, babysitter och bilbarnstol. Hon är helt makalös och älskar handla till sina barnbarn och nu då blivande barnbarn. Är väldigt tacksam över det faktiskt, verkligen - äntligen något positivt att säga om sambons familj :bump::bump:

Jag måste nog själv få säga att jag inte dricker mycket då jag aldrig har varit bakis men jag håller med dig om en cider eller ett glas vin.
Åker man bort så är det enkelt att åka hem tidigare, har man vänner hemma så kan man ju inte bara gå och lägga sig :o

Jag måste nog själv få säga att jag inte dricker mycket då jag aldrig har varit bakis men jag håller med dig om en cider eller ett glas vin.
Åker man bort så är det enkelt att åka hem tidigare, har man vänner hemma så kan man ju inte bara gå och lägga sig :o

Hahaha, helt rätt, med andra ord - fördel att åka bort än att ha folk hemma. Dessutom slipper man städa och ha sig inför att folk kommer och likaså städa efteråt :D

Här är en till som inte handlat någonting, har inte lust att handla alls :( Sambon har fixat vagn, men vad är det mer som man bör ha hemma?
Var det inte du Armani_ som startade en tråd om det?

Ja ja har ju 8 veckor på mig att hitta suget att handla, eller kan man anställa någon på det :angel:

Mår förövrigt mycket bättre tack vara antibiotikan, 2 doser och sen kände jag mig som vanligt :)

Gud, kommer inte ihåg om jag har startat en tråd om det, haha! Ska kolla upp det för det kan jag mycket väl ha gjort när jag tänker efter.

Nu ska jag diska, betala räkningar och plocka lite. Min sambo är våldsamt förkyld så att han ens ska ta ut hunden är en bedrift i sig, stackaren, hahaha!

Finns nog inget man bör ha hemma förutom blöjor och kläder (babyskydd för hemresan men det kan man låna av ngn snäll en). Vagn kan man klara sig utan om man inte vill vara ute mycket, skötbord fungerar lika bra med en filt på bordet/bänken/sängen.

Tycker inte du behöver anställa ngn för att göra era köp, du har ju den blivande pappan :) skriv en lista och räck över ;)

Skönt att penicillinet hjälpt dig så fort!

Jag startade en sån tråd!

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1023276

Om jag klipper ut ett inlägg så fetmarkerar jag det vi har klart:

Detta behövde vi på en gång:´

Blöjor
Torra tvättlappar
Babyolja
Några ombyten i strlk 56
Flera ombyten i strlk 50
Massor av små handdukar eller frotté-lappar

Babyskydd
Fårskinn (perfekt att ha på golvet och sedan lägga bebis på)
Massor av små filtar av bomull, fleece och ylle.
Febertermometer

Till mamma:
Amningstoppar
Amningsinlägg
Stora bindor (typ natt-bindor)
Amningströjor
Lättlagad mat (helst färdig)
Alvedon

Detta började användas efter ett par veckor:
Vagn
Spjälsäng
Sängkläder till spjälsängen

Napp

Jag gick igenom min lista, och det var inte jag som hade startat en sån tråd, vad snabbt man glömmer :D Det var ju du som hade startat den!

Kl

I vilket fall, vad gör ni idag? Tycker det verkar som att alla är upptagna, det uppdateras ovanligt lite!
Jag och sambon var ute och gick 1,5 timme för en stund sedan i det härliga vårvädret, så sjukt skönt, om det inte hade varit så att han är sjuk och jag känner mig som ett helt ålderdomshem i kroppen :angel:
Man är ju inte så våldsamt fysiskt aktiv just nu, tyvärr. Dessutom var där inte skottat där vi gick, plus kramsnö så det var ganska jobbigt vissa bitar.
Men men, vi tog oss fram och vovvan var mycket nöjd, samvetet stillat lite för idag :)

Va du är duktig. Jag tror inte jag hade rört mig efter 1.5 h plufsande i snö... Jobbade igår kväll/natt och känner mig vingabröten idag. Har bara kännt av magen typ en gång innan medans jag jobbar men igår blev jag TRÖTT i benen. Nästan som träningsvärk i ljumskarna idag. Men jag har varit ute o röjt lite idag- man får ju fira att man ser asfalten på gatan igen iaf :) Även om jag inte alls ser fram emot leran.......
Jag har i helgen haft eb rejäl shoppingtur till Räkelina så nu får vi hålla tummarna för att allt går vägen :)
agn, bilstol, skötbord, babysitter(med vibrator o gungfunktion) mm mm... Vill inte ens tänka på slutnotan- men ännu så länge har hon iaf inte kostat mer än en fölunge... haha- sjuk jämförelse ;)

O ja- min räka ska få allt JAG tycker verkar vara roligt- inte att man behöver det alla gånger... Jag vill ha det så.

Jag har sytt tvättlappar hela dagen, från 8:30 till nu. Har precis däckat i soffan för jag fick grymt ont i ryggen av att sitta och sy. Har lånat mammas symaskin, så det var bäst att passa på. Är vasaloppsänka idag, så jag har ändå inte haft nåt annat för mig. Har sytt röda, blåa och vita lappar och sen kom jag på att det kanske var dumt att sy i annan färg än vitt. Blått och rött färgar ju av sig så mycket... Jaja, de färgade kanske man kan till annat ändamål än stjärtvård, så kan de gå i 40 grader färgat istället.

Bebis har hicka just nu. Rätt irriterande och nu är hickan så rejäl att hela magen rör sig för varje hick.

Vi var på Försäkringskassans info om fp i veckan. Helt värdelöst. En tant som stod och läste en pp-presentation innantill. Hon sa ingenting mer än det jag redan läst på hemsidan. När jag vilat klart ryggen ska jag slå på datorn och skriva in att jag vill ha fp från 8 april eller nåt. Då är det klart sen och det blir förhoppningsvis inget glapp mellan lön och fp.

Vet egentligen intee om det var så duktig, gick riktigt långsamt och rundan tar normalt sett 40 minuter, men man får vara glad för det lilla :D
Skönt var det i alla fall att komma ut och få frisk luft en stund. Men efter det har jag suttit här i soffan så stilla som möjligt, men jag har fått saker gjorda här ifrån också: räkningar betalda och papper sorterade och insatta i pärmarna. Skönt att få sådant tråkigt gjort, hatar att ha sådant på hög som bara ligger där och skriker efter en att de vill bli sorterade.. Sådant stressar mig!

Nu får jag köra till hästarna och mocka, fixa och ta in.. Orkar knappt, men ingen gör ju det åt mig :crazy:

Vad duktig du är som sytt tvättlappar, jag tror jag är lat och bekväm och köper färdiga :D

Dock har jag lite kuddfodral att sy och fixa med. Eller ja, det lämnar jag över till min syster, som faktiskt har gått textil på gymnasiet - varför göra det själv när man har ett proffs? :angel:

Har så mycket jag egentligen vill göra under graviditeten, fast det mesta gäller måla; måla köksskåpens insida, måla dörrkarmar och liter etc. men det är ju lackfärg som jag använder till det och det fungerar ju inte när man är gravid, trist för jag vill verkligen måla och göra iordning sådant innan liten kommer.
Visst kan sambon göra det, men han jobbar ju heltid och han hatar att måla, medan jag älskar det!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 149
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 864
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård