Sv: Vårmammor 2010 del 2
Apropå kostnader, så har jag bejärt fp nu! Från 7:e april. Vilken ångest jag fick av att välja antalet dagar... Har bejärt fram till semestern och tog 4 dagar/v vissa månader och 5 dagar/v andra månader beroende på hur många mån-tors det var. Men jag fattar inte hur vi ska klara oss!! Det blir ca 7000 kr mindre i månaden och där rök hela sparandet! Det känns verkligen inte bra men samtidigt vill jag inte slösa på dagar.
Har ingen aning om hur det funkar, men min plan är att använda så lite engångsartiklar som möjligt. Dels pga kostnaderna och dels pga sopmängden. Är ingen miljönörd så, men vi har 1 km till sophuset och det är drygt ändå att åka med sopor i tid och otid. Sambon kanske är lite mer miljönörd och vill så långt som möjligt undvika kemikalier och köper helst ekologiska grejer. Våtservetter går därför bort, iaf hemma. Åker man bort är säkert våtservetter bra.Aha så egentligen funkar det lika bra med papperstvättlappar? När använder man våtservetter då? När de bajsat?
Märks det att det här med blöjbyte är det stora orosmomentet hemma
Apropå kostnader, så har jag bejärt fp nu! Från 7:e april. Vilken ångest jag fick av att välja antalet dagar... Har bejärt fram till semestern och tog 4 dagar/v vissa månader och 5 dagar/v andra månader beroende på hur många mån-tors det var. Men jag fattar inte hur vi ska klara oss!! Det blir ca 7000 kr mindre i månaden och där rök hela sparandet! Det känns verkligen inte bra men samtidigt vill jag inte slösa på dagar.