Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Wow bara några centimeter! Vi har nog 70 cm snö (beror på var och om det har drivit). Vägarna är ju fina i alla fall nu. Idag har de torkat upp och är torra och fina :)

Takdroppet finns ja, men inte mycket annat. :D Torra och fina vägar säger du?! Vi kan omöjligt bo i närhten av varandra, eller ens i samma län. ;)

Ut på E18 så får du se torra fina vägar :) man får riktiga vårkänslor! Vår bro har också töat och torkat upp högst upp på krönet :D

Ut på E18 så får du se torra fina vägar :) man får riktiga vårkänslor! Vår bro har också töat och torkat upp högst upp på krönet :D
Annnat var det igår och i förrgår. Jag kom inte till jobbet igår för att det drivit in en jättehög med snö på vår gata. Var bara att stanna hemma. Idag var det som sagt ganska fina gator. Iofs åker jag aldrig E18 längre. Inte sen jag blev påkörd där, utan jag håller mig till småvägarna.

Jag kör inte på E18 mycket jag heller, är så trött på köerna och folk som tränger sig och inte håller avstånd.
Samtidigt är jag så trött på att försöka ta mig ut på 56:an mot E-tuna om jag åker lilla vägen så det är lite pest eller kolera just nu.

Jaja, snart slutar jag jobba, bara 4 veckor kvar så då slipper jag ut och åka efter vägarna.

E18 är ingen favorit här heller, nu är det ju visserligen alltid sambon som kör eftersom jag inte har något körkort, men vi drar oss för att köra E18 nu under vintern. Folk kör ju som idioter, ingen verkar ha en tanke på att väglaget kanske inte är det bästa, att sikten är kass osv. I fredags när vi var på väg hem från V-ås var det rejält med dimma, men tror ni folk tog någon hänsyn till det eller? Man såg inte ens skyltarna, så tjockt var det men ändå körde de flesta som tokiga. Vi svängde av vid Hallsta och åkte över Kolbäck hem, sambon stog inte ut. :D

Kl

En liten uppdatering från oss. Förlåt om någon skrivit nåtgot till mig som jag nu missar.

Jag har haft ONT (men det var väl ganska väntat). Så det har krävts lite starkare medicinering och en del stöttning för att kunna duscha men annars så ser allt ut att läka bra. Idag känns det faktiskt som om hjärnan till viss del har börjat att fungera igen. Så jag har i alla fall kunnat föra ett hyfsat vettigt samtal som inte till största delen består av stön. Detta tack vare att maken tog hand om vår dotter i natt och matade med ersättning så att jag fick sova.

Vår solstråle mår fint. För än så länge gör hon sig faktiskt förtjänt att smeknamet solstråle. Hon gnällde lite under PKU testet när de var tvugna att sticka henne i båda händerna med en grövre nål och "stöka runt lite i handen" för att få henne att blöda. Men jag har inte hört henne gråta sedan förlossningen. Hon går än så länge ner i vikt men så som hon äter bör det vända snart.

Det gäller att ta i för kung och fosterland när man bajsar
s_472.jpg

Sover mest hela tiden
s_203.jpg

Mjölk e bra skit
s_764.jpg

Vaken
s_841.jpg

Du ger mig hopp! Jag blir löjligt glad när jag hör att det droppar från taket, men det och underbar fågelsång är det enda vårtecknet här än så länge...

E18 är ingen favorit här heller, nu är det ju visserligen alltid sambon som kör eftersom jag inte har något körkort, men vi drar oss för att köra E18 nu under vintern. Folk kör ju som idioter, ingen verkar ha en tanke på att väglaget kanske inte är det bästa, att sikten är kass osv. I fredags när vi var på väg hem från V-ås var det rejält med dimma, men tror ni folk tog någon hänsyn till det eller? Man såg inte ens skyltarna, så tjockt var det men ändå körde de flesta som tokiga. Vi svängde av vid Hallsta och åkte över Kolbäck hem, sambon stog inte ut. :D

Kunde ni ha vinkat till mig :) till Köping kommer man inte utan att åka förbi oss! Nej jag är ganska trött på E18 och inte blir det bättre med alla byggen och folk som tror att det är autobahn utan hastighetsbegränsning. Fast att åka över Dintuna är inte mycket bättre, folk har svårt att förstå att det är 70/80 och inte 100/110.

Svartfot: Vilken kalufs hon har! Hon är jätte söt.

Bor ca 7 mil söder om Göteborg. Vi var nog sist i hela landet med att få snö, snön kom i mitten på januari först. Kändes tråkigt då, men nu är det väldigt skönt att bli av med skiten!

*kl*

Imorgon är det bara 4 veckor tills bf för min del....:eek: Tiden har gått fort!
Fick en födeleseplan att fylla i tills nästa bm besök, och denna låg jag och funderade över när jag inte kunde sova i natt. (vaknade vid tre som vanligt)
Sen kunde jag absolut inte sova!

Min största oro är att inte hinna till BB överhuvudtaget. Har ca 50 minutersväg vilket jag än väljer (bor mitt emellan två st)
Vi har dock bestämt oss för halmstad. När jag fick min son så fanns BB 15 bort, men det är nedlagt nu. Min första förlossning gick snabbt, så självklart är jag orolig att denna går ännu snabbare....
Sambon jobbar dessutom 4 mil åt andra hållet, så hoppas att det sätter igång när han är hemma :crazy:

Funderar över eda, men är samtidigt väldigt rädd att bli stucken i ryggen
:grin:
Har ont i ländrygg sedan innan och ökad smärtkänslighet pga fibromyalgi, trafikolyckan i november försämrade ryggen drastiskt till råga på allt. Men just därför så överväger jag eda.....kan man inte få det utan stick!! :angel:
Eller så blir det att suga lustgas när de sticker.

Vägarna är fina, förutom grusvägarna som på eftermiddagarna är som lervällning och spåriga, på kvällen fryser spåren så vi har autopilot på vissa sträckor! Slipper förhoppningsvis ishalka och snöstorm när det är dags.

Mina föräldrar bor i närheten och det är dit jag ringer om vi måste åka in på natten, nu säger hon häromdagen att hon ska åka till sin syster i skåne i mitten av mars och stannar kanske en vecka :crazy: Visst pappa är hemma och kan passa sonen, men han lägger sig vid 8 och sen vaknar han inte ens om huset skulle rasa.... Ska kolla med en grannne om hon kan vara standby!

Vilken vacker tjej du har svartfot!!:love: Och så lik sin far :D Ingen brevbärare där!
Jag längtar efter ett samtal men ingen brådska, ta er tid!!
Många många MÅNGA kramar från mig!

Jobbigt för dig :(

Jag är så glad att jag har fått tid på spec. mödravården och få prata med deras "Klara-barnmorskor", min ångest kanske är en fjärt i rymden jämfört med andras men min bm tyckte tydligen att det var värt för mig att träffa dem.
Tyvärr så kanske man ska tänka på det när man har mer än 9 veckor kvar.

doris; En vecka kvar alltså, fy tusan så spännande! Är så fascinerad av ditt lugn, dela med dig lite. ;)
Ang. våren så såg jag på både SMHI's och yr.no's sidor att på måndag kommer plusgraderna hit, i alla fall till mig. :love: Får hoppas att resten av Sverige också får sitt så våren kan komma, nu längtar jag snart ihjäl mig efter takdropp, bar asfalt och känslan av livet som sakta återvänder.

Lugn?? hahaha.. Det måste vara för att jag redan varit igenom det här med 1:a barnet, för snart 3 år sedan. Jag vet ju lite vad som väntar, jag har en sambo som varit GULD och som ställer upp till 100. Sen har jag nog pratat av mig all stress och press och panik och nervositet med min Aurorabm som jag träffat en gång i veckan typ. :angel: Skenet bedrar :cool:

Det är fler som sagt till mig att det skall bli vår nästa vecka, eller iaf lite varmare temp och sol. Jag bor ju inte långt i från dig alls, så skall du ha vår nästa vecka, så skall nog jag också ha det. Vilket jag vill, för jag skulle ju ha en vårbebis, och hade sett fram emot låååånga promenader som skulle få mina överskottskilon att rinna av. :rofl:

Gisses vilken dag jag haft. Visste att det skulle bli en stressig dag men det blev ännu värre. Har jobbat i ett från 9 till 18 utan att sitta ens fem minuter. Det blir så ibland när kunderna bokat i klippning och färg som tar ca 2 timmar, när de i själva verket ska klippa och gå från mörkbrunt hår till blont.... Inget man gör på 2 timmar... Och så idag kom två sådana kunder på rad..... Snacka om att spräcka tidsplaneringen... Japp, nu är det vår, nu vill alla bli blonda. Ett säkert vårtecken ;)

66 dagar kvar här :)

Men ia*, ska inte du ha 12 maj? Det blir enligt min dator 70 dagar idag? Antingen så har jag fattat fel el räknat fel! ;)

Hur länge till skulle du jobba? Jag hoppas gjort min sista dag idag. Nu är det så mkt jag vill göra men har så lite ork, så blir jag nu sjukskriven så får jag göra en lista och pricka av. Måndag - titta på tapeter. Tisdag - vila. Onsdag - åka till apoteket osv.

Imorgon är det dags för första föräldrarutbildningen. Ska bli spännande att se om det är nåt att ha!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 858
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar