Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Förstår inte ens hur vi hamnade här, maken är uppväxt 2 mil norr om Sala och jag är Västeråsare, hur gick detta till? ;)
Jag såg till att flytta från metropolen. :D

Vi västmanlänningar får fixa Buketräff sen när alla bebisar är födda! Skulle vara jätteroligt!

Fast det har varit skönt att ha nära till Strömsholm när katten blev ormbiten och sedan fick förstoppning halvåret senare och när vi fick ta bort hästen pga tarm-nekros för djur har ju aldrig vett att bli sjuka dagtid i veckorna utan alltid helger, gärna udda tider ;)

Hur många är vi från västmanland då? Är det vi som dominerar i tråden?

Jo, jag har också varit en väldigt flitig besökare på Strömsholm med både häst och katter, så det är perfekt att ha det så nära.

Ja då är det inte alls långt mellan oss, vi bor rätt nära Kvantum. ;) Buketräff låter som en riktigt skoj idé, under sommaren är det ju dessutom bra väder så då kan man ju vara ute och slipper trängas på ett café där ägare och andra kunder suckar åt alla barnvagnar. :D

Nej vet du vad, bara vårmammor! ;) Skämt åsido - ju fler desto roligare tror jag! Det verkar bli värsta babyboomen i Västmanland i år, bara här i Köping är det tydligen ovanligt många som ska ha barn - både förstföderskor och omföderskor. Så går det när det blir lågkonjunktur haha.

Ia*-jo, enligt mina beräkningar är det 5 maj istället för 12 maj, men eftersom bm och läkarna går efter 12 maj är det vad jag räknar på. Ska bli intressant att se vem som har rätt. Det blir väl dom... :D

Nu har vi varit på förälrarutbildning. Inte mycket nytt men ganska trevligt och vettigt för sambon som inte har en buke-vår-maffia att ventilera allt med. Kommer nog iaf att gå nästa gång också!

* KL* v40, 39+1 idag.
Feber, ont i halsen & värk i lederna- influensa...Blää
Mannen är precis tillfrisknad, & sonen ( 20 månader) Har varit varannan veckas sjuk i snart två månader. Just nu ögon infl, förkylning. För tre veckor sedan dubbelsidig öroninfl....
Sömnbristen börjar ta ut sin rätt.

Pest el kolera att snart föda barn känns det som..:crazy:

Klart alla som vill får vara med! :laugh: Det skulle vara så kul om vi kunde få ihop ett gäng som kan träffas ibland. Jag har liksom inte en människa att umgås med dagtid.

Stackare... Skönt att du snart har liten på utsidan iaf :) känns det som att nånting är på G?

*kl*

Har precis varit på kundlunch, lägligt nog tyckte bebbe att man kanske ska trycka lite extra mot revbenen. :crazy: Mindre lätt att äta helt rak i ryggen.

Ja det är galet många.
När vi fick Alice var det ingen annan vi kände som skulle ha barn.
Den här gången har det visat sig att 2 av 2 möjliga arbetskamrater till min man ska ha barn, den ena i Juni/juli och den andra i mitten av augusti. Sen vi i mitten/slutet av augusti. Stackars arbetsgivaren..... :D
Plus att ett av paren i kompisgänget också ska ha i augusti.

Klart alla som vill får vara med! :laugh: Det skulle vara så kul om vi kunde få ihop ett gäng som kan träffas ibland. Jag har liksom inte en människa att umgås med dagtid.

Jag kommer ha en enda person att kunna umgås med dagtid men det är ju bara juni-augusti och hon kommer ju tröttna på mig. Så jag håller tummarna att vi alla som vill (även sommar-mammor) orkar buke-träffas :)

*kl*
Jag har mer eller mindre sovit sedan jag skrev mitt sista inlägg här kl. 11.30, fattar inte varför. Jag har sovit hela natten, gick inte upp tidigare än 6.50 (inget tidigigt för mig - äckligt morgonpigg) och ändå är jag så trött!

Har fått tid till klaramottagningen också :)

Arabis: hoppas du hinner friskna till innan bebisen vill komma ut så att du hinner ladda några krafter. Vilken jobbigt scenario och föda sjuk/förkyld :(

På min mans jobb så är de 3 stycken som ska ha barn, vi och ett till par samtidigt skiljer bara en vecka på oss (deras tredje dock) och sedan i slutet av augusti :) enligt barnmorskorna i Hallsta är det också jätte mycket försföderskor och omföderskor.

Här nere där vi bor är det också värsta babyboomen. 4 inkl min sambo på hans jobb. Och jag tror att jag kan räkna till en 10-15 stycken bekanta eller nära vänner som ska ha barn eller fått nu i dagarna.
När jag var på mitt första aurorasamtal för några veckor sedan hade de vid 14-tiden redan haft 14 förlossningar! Våran förlossning är inte stor, barnmorskan sa att de i vanliga fall kanske hade 8-10 st under ett helt dygn :grin:

Wow! Tror 2010-barnen kommer att bli väldigt många om man tittar i t.ex. gravid-tråden och sedan tänker man på alla andra icke-bukelister som man känner som också ska ha barn.

Vi får väl ta en träff på Markan kanske. Gott om plats för barnvagnar oxå :)

*kl*

Nu har jag pratat med familjerätten i min komun. Det var inte knöligare att skriva papper innan än efter. Bara boka tid.
Sen ligger papper där tills dom får meddelanden att barnet är fött och så är det klart.

Man ska dock ringa dom när man är hemma och ange vikt? Varför är det viktigt?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 858
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar