Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Känner igen den där med kylskåpsdörren :o, det är lixom nåt som sticker ut och tar emot...och lika förvånad blir man varje gång :laugh:

Jag har samma bekymmer som er! Har slagit barnen i huvudet med magen ett antal gånger redan :o Barnen tycker jag är lite lustig just nu som inte riktigt vet var jag har magen, men mest skrattar de åt mig :D Med andra ord, ganska tacksamma!!

Ikväll har jag ätit två piggelin-glassar, vilket just nu är det godaste jag vet! Inte sådär våldsamt sug efter det egentligen, utan mest för halsbrännan, att det för stunden svalkar gott i halsen =) Dessutom tittade jag lite på Du blir vad du äter och kände mig lite illa till mods, de pratade om hur man blir av med gravidkilona, hahaha.. Hoppsan, jag slog över sen och kände att det tar vi till sen-sommaren :angel:

Nej, godnatt på er!

När det gäller försäkringskassan..jag har skickat in det jag ska..Vad händer sen, är det bara att gå in o planera ledigheten?..Får amn ingen bekräftelse på att dom fått in det dom ska, eller kommer det bara något om man ska komplettera?

Känner mig vilsen:crazy:

Jag fick papper igår, en snabb förklaring om fp och att man kunde gå in och anmäla sig till informationsmöte på deras hemsida. Sedan papper min arbetgivare skulle fylla i om min tjänst och inkomst. Men som jag fattade så var det bara att börja begära/planera eftersom de vet nu att man väntar på sin lilla skit.

Ja nu har jag begärt FP, nu känner jag bara ångest att jag kommer få problem med min nya inkomst *suck* jaja vi tar striden nu så att jag får utbetalt i maj som jag vill :)

När måste man senast begära FP för att få i tid?

Jag vill ha fran början av maj.

Äter du några tabletter för halsbrännan? Typ Gaviscon, Novalucol el liknande?

Jag vet faktiskt inte, det beror väl på hur tröga FK är och hur mkt de tänker tjafsa om inkomsten? Jag har begärt från 1 maj nu men är de snabba så går det ju jätte snabbt. När jag blev sjukskriven förra året så ramlade jag av i mitten av januari och fick utbetalt i februari när min sjukskrivning var slut.

Tror det står att de har en månads handläggningstid, inte säker dock. Jag såg till att vara ute i god tid och begärde redan nu februari - nästan två månader innan. ;) Efter allt strul tidigare så tänker jag inte chansa, även om det verkar som att det flyter miljarder gånger smidigare så fort man kan sköta allt via nätet.

Det där med att bränna magen på spisen vet jag inte hur många gånger jag lyckats med, och jag lär mig aldrig heller! :D
Vet ni vad - imorgon ska vi äntligen hämta hem vår vagn. :love:

När vi var på infomötet på FK pratade hon om en handläggningstid på 4-6 veckor. Så man skulle helst söka så tidigt som möjligt för att vara säker på att få i tid.

*ojdå* såg inte att ni postat redan :o men då verkar det ju stämma med en månad iaf :)

Men du sån liten söt skrutta du har!! :)

Så vaken och pigg i ögonen, ingen gulsot?
Är ni kvar på BB?

Vilken underbar liten tjej! :love: Jag tror jag smälter, att bebisfötter kan vara så underbara.
(det är verkligen livsfarligt att titta på bilder på nykläckta - man längtar ju inte direkt mindre efter sin egen :D)

4-6 veckor? skönt att jag begärde nu då eftersom jag gick in i v. 32 idag! Fast jag fick iofs inga papper förrän igår.

Skönt att läsa att det är fler som har lagt magen mot spisen ;)

Kul med vagnen, vad har ni köpt för ngt? Vi får hämta våran 1 april men den står säkert redan på Barnens Hus och väntar på oss.

*svar till alla* :D

Ok, alla papper är klara, e-leg är klart så jag kan gå in i helgen :)

Ja, har man fått alla papper så skadar det ju inte att begära på en gång liksom. :) Bättre att vara ute i god tid än att stå där på "bar backe" sen när liten ute.

Det blev en Citycross med en citykorg till, allt i Silver check. :love: Kommer garanterat bomba med bilder imorgon eftermiddag haha. Vi hade sagt att vi skulle hämta vagnen i slutet av mars egentligen, men de ringde redan i slutet av januari och sa att vagnen fanns hemma så nu kunde vi inte hålla oss längre. Ska faktiskt bli riktigt skönt att ha allt hemma och klart, förhoppningsvis kan jag slappna av lite då. :)

Visst har den svängbarahjul fram?
Jag ville ha en vagn med svängbarahjul men om jag ville att min kära mamma skulle hjälpa till med betalningen så var jag tvungen att köpa en stabil vagn med stora hjul. Bor man på landet så får man inte ha en lätt vagn med svängbarahjul :grin: Fördel är att barnet kommer högre upp i denna vagn så att jag spar på nacken när det ska lyftas i och ur.

Nej den har fyra fasta. Hade gärna haft rörliga framhjul men sambon är jätte-anti det så jag fick vackert acceptera det, dock hittade vi ju en vagn som kändes ok för oss båda till slut. :) CC:n är ändå rätt liten och smidig, i alla fall om man jämför med Edgen som sambons bror har - den är ju rena pansarvagnen :D

Ja jag funderar fortfarande på hur jag ska orka få in vagnen i bilen för pansarvagn stämmer himla bra in på den! :D bilen jag kör är ju lite högre dessutom eftersom det är en cross country.

Haha, ja inte är den smidig inte! :D Å andra sidan så är den ju stabil så det räcker och blir över, så man får väl väga fördelar mot nackdelar antar jag.
Sambon var sugen på Edgden först, men sen när vi skulle ha in hans brors vagn i vår bil så insåg vi att det inte skulle funka. Den går ju in i vår V50, men knappt mer än så. :D

*kl*
På tal om nåt helt annat och som förmodligen bara roar Lottch - idag skickades mitt FF! :D snart har jag tidsfördriv så det räcker och blir över. :bump:

Ja när jag ska få in den i bilen så får väl bli ngt i stil med fy skam den som ger sig men kan jag lyfta in spånbalar á 25-27 kg/st så borde jag få in vagen också ;)

hehe, samma här. Min vagn är rätt tung, men det bekommer mig inte så mycket. Lastade härom veckan in 3 spånbalar i bilen.

Jag sökte fp för ungefär två veckor sen. Och för en vecka sen ringde det en tant som ville ha lite kompletterande uppgifter. Så jag antar att mitt handläggs nu. Men jag va nog en rätt smidig kund eftersom jag inte haft några inkomster på :o4 år:o Och utan a-kassa eller varit inskriven på ams.
Japp, har en sambo med hög inkomst:D Jobbar ju här hemma på gården, men jag tar inte ut någon lön. Får av sambon när jag behöver något.
Så jag kommer få 180 kronors ersättningen i både lägstanivå och sgi.

Då kommer du bli en riktig knös nu med fp ;)
Det är ju bra att ni klarar er på hans lön mer hur blir det för dig i framtiden med pension och så?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 857
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar