Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Jag är nog rätt "hård" i min uppfostran. Eller inte hård kanske men konsekvent. Typ som när man uppfostrar en hund... Har jag sagt nej en gång så är jag benhård. Men det gäller att tänka efter innan man säger nej så man verkligen kan stå för det sen. Nu är han så gammal så nu kan vi disskutera lite. Men inget smådaltande. nej klättra inte där, nej, nej, nej... Som om det hjälper. Som att sitta och småsparka på en häst. Till slut är den skänkeldöd.

Och vi som tycker att bland det roligaste vi gör med vår katt är just att busa med handen. (och det tycker vi är :love:) Vi klipper klorna på henne så man inte blir helt sargad, men vi har nog alltid en och annan reva bägge två när hon får in en fullträff. Däremot kan vi tycka det är tråkigt när man träffar andra katter, och de är helt frågande när föreslår dem lite bus.

För vår del har det gått bra att kombinera, buset är alltid på vårt initiativ (eller ja, ibland kommer hon också och föreslår bus, men det tar man inte miste på!), aldrig att hon sätter klorna i en när man klappar! Bus är bus och kel är kel. Aldrig heller att hon får försvara sig med klor eller tänder vid t ex kloklippning eller avmaskning.

Hahaha! Finna inget värre än att se en mamma på ica ge med sig när ungen skriker på godis efter att ha sagt nej 10 gånger...

Vi har ett par kompisar som är så himla imponerande som föräldrar, jag önskar de kunde skriva en instruktionsbok till mig. De har inte haft det lätt då ena dotter är stentuff och verkligen haft sina perioder, men med tydliga metoder och väldigt tydliga regler så har de tagit sig igenom det. Sambon är lite imponerad av dem så jag hoppas han blivit lite influerad.

Däremot kan vi tycka det är tråkigt när man träffar andra katter, och de är helt frågande när föreslår dem lite bus.

Våra är alltid öppna för bus men inte med händer. Hårsnoddar, papperstussar, leksaksråttor eller precis allt som rör sig funkar bra. Utom händer för det har de ju aldrig fått prova. Dessutom så har de alltid haft varandra och roat sig kungligt utan att vi blandat oss i. Underhållning för oss på hög nivå. :D

Som sonen körde med i kön på ica när han inte fick som han ville. Då åkte underläppen ut och så sa han -Men mamma jag älskar ju dej....

Våra är alltid öppna för bus men inte med händer. Hårsnoddar, papperstussar, leksaksråttor eller precis allt som rör sig funkar bra. Utom händer för det har de ju aldrig fått prova. Dessutom så har de alltid haft varandra och roat sig kungligt utan att vi blandat oss i. Underhållning för oss på hög nivå. :D

Det ena förtar ju inte det andra. ;) Våra katter busar med varandra, med hårsnoddar (när de lyckas sno dem), papperstussar, leksaksråttor och precis allt som rör sig. Och med oss.

Underhållning för oss på hög nivå. :D

Men du skulle nog uppfatta vår katt som ouppfostrad, och jag skulle uppfatta era katter som hämmade och lite tråkiga. :love: tycker vi nog bägge två om våra egna.

Haha, det där var ju rätt smart! Säger ju säg självt egentligen, inte vill vi äta mat som smackar päckel - så varför skulle vår barn vilja göra det? :)

Oregano; Svärmor kan nog tyvärr vara lite så, svägerskans son på 5 år hade fått nej av både mamma och bonuspappa - och då kom svärmor och gav honom vad det nu var i alla fall. Dock så tog svägerskan upp det med svärmor sedan, för det var ju verkligen inte okej gjort. Jag hoppas att vi kommer slippa sådant, men upptäcker vi det så kommer nog både jag och sambon att säga ifrån rejält. Det är vi som är föräldrar och har vi sagt nej så är det nej liksom. Att bli underminerad av far- och morföräldrar kan nog kännas riktigt jobbigt, jag skulle nog till och med kunna känna att jag som förälder inte duger i deras ögon eftersom de sätter sig över något vi sagt.
Mycket tankar nu haha.

Mango/banan ( semper från 6 mån ).

Osockrad
C-vitaminberikad

Innehåll:
Vatten, mango, banan, risstärkelse, vitamin C & citronsyra.

Det går alldeles utmärkt att mosa bär själv, det gör vi ofta. Men det är himla smidigt med burkar när man är på resande fot iom vakum och att man slipper hålla dom kylda.

Just Hipp har jag för mig att svägerskan pratat gott om! :) Så himla bra att det finns ekologiska alternativ på marknaden, och inte bara de klassiska märkena.
Dock kan jag personligen tycka att det är lite onödigt att köpa en päronpuré på burk som innehåller Päron* 50%, päronjuice* 44%, rismjöl*, risstärkelse, vitamin C. *Ekologisk KRAV godkänd ingrediens , när man själv kan köpa ekologiska päron i butik och riva själv, och på så sätt slippa tillsatserna. Nu var det ju väldigt lite sådant i just den, och snälla sådana också - men ändå. :D
Sen kommer ju det där - är det okej att köpa frukt som inte är i säsong för att göra egen barnmat? Då kanske det är bättre att köpa på burk. Herregud vad jag yrar just nu...

Det är väl mest om man är ivag och det blir bökigt. Då är det ju smidigt med burk. Vet att mixerstaven gick flitigt hos oss när sonen var liten. Men är det sommar och man har päron i trädgården känns det ju dumt att köpa.

Jag har fortfarande svårt att äta. Åt lite kräm igårkväll, en halv macka till frukost, en macka till lunch och nu petade jag i mig lite kött och potatis. Känns som om det är på väg upp eller fastnat halvvägs. Undrar om bebis kan ligga dumt eller om det är nåt annat. Det kan ju vara förkylningen också men jag känner mig så "bubblig". Jag har aldrig haft halsbränna och det är inget som bränns, men bra känns det inte.

Nu var jag tvungen att gnälla lite igen. ;)

Hade halsbränna, eller vad det nu var, igår. Kunde knappt ligga ner för då kändes det som om allt kom upp.... Men det försvann... Kanske är som du säger att de ligger på något speciellt sätt... Du får försöka locka den till en annan ställning ;)

Ja, är man iväg så då är det säkert toppen med burk! :)
Det är ju så himla lätt för mig nu och sitta och tycka och tänka hur man kommer göra, jag har ju ingen aning om hur det väl blir sen. :D

Cyllene; Blä för halsbränna! Får det jag med ibland, men framför allt sura uppstötningar. Själv är jag just nu proppmätt efter att ha tryckt i mig sambons tacopaj. :D

Ja, är man iväg så då är det säkert toppen med burk! :)
Det är ju så himla lätt för mig nu och sitta och tycka och tänka hur man kommer göra, jag har ju ingen aning om hur det väl blir sen. :D

Vi ska ju bli perfekta mammor med snälla väluppfostrade barn så vi kan sitta och sola och glassa även kommande sommrar. Vi kommer bara ge dem ekologiskt, hembakat och egenlagad mat osv osv osv.

Det är lätt att vara kaxig nu, men man kan ju alltid hoppas! :rofl:

jag fick halsbränna för första gången i torsdags. åt tomatsoppa till middag. Inge fräscht.

Vi ska ju bli perfekta mammor med snälla väluppfostrade barn så vi kan sitta och sola och glassa även kommande sommrar. Vi kommer bara ge dem ekologiskt, hembakat och egenlagad mat osv osv osv.

Det är lätt att vara kaxig nu, men man kan ju alltid hoppas! :rofl:

Man är säkert en del naiv :D

Men planen känns bra!

Naiv, nu förstår jag inte alls vad du säger. :eek: Det vi planerar och säger nu är skrivet i sten, klart som korvspad att det blir exakt så. :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 865
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård