Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Googla på Lingon och blåbär och Lundmyr of Sweden! Jag håller mig i princip bara till rött, blått och vitt (bebis får bli lika tråkig som jag) och där har jag hittat en del. Plus riktigt bra kvalitet!

Lundmyr är super i kvalitén och det märket använde vi mycket av när E var yttepytte. Lingon & Blåbär är väl som Me and I, dvs säljs bara genom "hemförsäljning"?

Lundmyr är väl det jag hittat som jag gilllar. Startpaketet på LoB var ok. Det stod webshop så jag antar att man kan beställa där. Annars har jag en kund som säljer det så det är inga problem.

Och jag har två sadlar och en dräktig häst... Vi får byta lite ;)

Jaaaa, det skulle inte vara helt fel, känns bara så surt, klarar nog av att rida lättare pass ett tag till också ska man bli hindrar bara för att man inte har en vettig sadel....

KL

Idag känns det riktigt tungt... :( Har precis gråtit en skvätt över att sambon var på väg till skidspåret för att träna inför vasaloppet och för att jag insåg att tiden var inne för att hänga förlovningsringen i halsbandet istället.

Jag får nästan panikkänslor över att vara så tung och orörlig och jag skulle göra i princip vad som helst för att kunna springa en långrunda eller nåt. Inatt vaknade jag och var jättekissnödig. Kom knappt upp ur sängen för det gjorde så ont. Jag kan verkligen inte acceptera dessa kroppsliga förändringar... Känner mig så himla ful och äcklig... Förlovningsringen går att ta av bara ibland och jag har märkt sen nån vecka tillbaka att huden är alldeles vit under den. Ringen är så bred och det kommer alltså inte in nån luft under den längre pga att jag är så svullen.

Min stackars sambo försökte trösta mig med att säga att det inte är långt kvar nu, men det kan ju vara mer än 10 veckor om jag har otur......... :cry: Usch och blä....

Lundmyr är väl det jag hittat som jag gilllar. Startpaketet på LoB var ok. Det stod webshop så jag antar att man kan beställa där. Annars har jag en kund som säljer det så det är inga problem.

Ah det var nytt och dom hade inte så mycket i webaffären, men startpaketet kan man ju tipsa om här eftersom det var sänkt från 700:- till 299:-.

Fina baskläder:)

Idag mår jag mycket bättre men tack för tipset :)

*kl*

Vi har precis byggt ihop vildbattings skötbord fast utan skötdelen ;) har lagt ner lite frottétvättlappar och madrassskydd i lådan. Tänkte att jag skulle lägga ner bebiskläderna också men den ska få stå och lufta sig lite så inte kläderna börjar lukta trä.

Ah det var nytt och dom hade inte så mycket i webaffären, men startpaketet kan man ju tipsa om här eftersom det var sänkt från 700:- till 299:-.

Fina baskläder:)

Det var verkligen en rejäl prissänkning, såg precis det på hemsidan, kanske värt att klicka hem ett startpaket :d

Jag hittar det inte! En kompis till mig får barn om nån vecka, letar efter nån present till dem.

Googla på Lingon & blåbär så du kommer till deras hemsida och sedan klickar du på webshop ..

Och här sitter jag och letar på Lundemyr. Det underlättar nog om jag letar efter rätt klädmärke till att börja med :D Tack :)

Kl

Nu är vi nere på tvåsiffrigt i vår nedräkning inför BF :bump::bump: 98 dagar kvar och shit vad jag längtar:

Längtar efter att bebisen ska titta ut.
Längtar efter att kroppen ska få återhämta sig.
Längtar efter våren.
Längtar efter att snön ska försvinna.
Längtar efter långa promenader med hund och barnvagn.
Längtar efter att få ligga på en film, under parasoll med en bok och en liten bebis.
Längtar efter att riktigt få rå om mina hästar.
Mycket man har att se fram emot!

Och jag håller med dig om allt!

Hur länge har era sambos tänkt vara hemma efter födseln? Jag inser ju nu att eftersom jag knappt kan gå nu, än mindre lyfta saker eller böja mig ner, så kanske det tar ett tag innan jag kan klara allt med bebis och gård själv även efter förlossningen. Sambon hade dock bara räknat med att vara hemma i två veckor "annars blir det kaos på jobbet".

Hur kommer ni göra?

Min man tänker ta de första 10 dagarna och sedan går han på semester i juni. Vet inte om han tänker ta några extra dagar vid födeseln i form av komp.ledigt. Vi har inte pratat om hur länge han tänker vara hemma mer än de 10 första dagarna, kanske dags att göra det?

Och jag håller med dig om allt!

Hur länge har era sambos tänkt vara hemma efter födseln? Jag inser ju nu att eftersom jag knappt kan gå nu, än mindre lyfta saker eller böja mig ner, så kanske det tar ett tag innan jag kan klara allt med bebis och gård själv även efter förlossningen. Sambon hade dock bara räknat med att vara hemma i två veckor "annars blir det kaos på jobbet".

Hur kommer ni göra?

Vi har pratat lite grann om det där med hus sambon ska vara hemma. Han har ju de där 10 första dagarna, men måste han ta ut dem direkt?
Han vill egentligen självklart göra det, men med tanke på hans jobb så hade det passat oss bättre strax efter att skolor etc har haft avslutning (6-15 juni någon gång, när de nu har avslutningar, har ingen aning!). Men allt hänger på var och hur han jobbar i sommar, men ja vi får se.

Håller också med om alla punkter du tagit upp!!

Känner lite samma som oregano..just nu har jag så ont, kramp i benen,känner mig så tung och ful..håret blir fett på en halv sekund och jg hatar att jag inte kan motionera min häst själv..Älskar min lilla bebisplutt i magen, men kroppens förändring nu börjar gå mig på nerverna..Jag är van vid att vara aktiv och har alltid rört mig snabbt när jag går..nu är det steloperarad anka med snigelfart.Plus att jag går på medicin hela tiden, vilket gör mig lite illamående..blä blä

Med pappaledigheten har sambo tänkt ta ut det 10 dagarna, sen blir det nog inte förrän Juni som han kommer vara ledig..Hoppas man hämtar sig på den tiden..Svårt för honom att ta ut mer just då..annars har jag folk som kan ställa upp och hjälpa mig lite, som min underbara syster:)

Polarn och Pyret har också väldigt mycket baskläder i bra kvalité, jag älskar deras klassiska ränder. :)

*kl*
Här ska sambon vara hemma sina 10 pappadagar och sen har han även tagit 5 dagars semester så vi får totalt 3 veckor tillsammans hemma den allra första tiden. Sen jobbar han fram till industrisemestern, efter den ska han vara pappaledig medans jag har semester. Vi har sån tur dock att han jobbar 2-skift, vilket innebär att vi har väldigt mycket tid tillsammans ändå och det känns oerhört skönt. Skulle det vara så att vi behöver avlastning så har vi massa back-up från våra familjer, känner oss nästan lite bortskämda. :D

Ang. att längta efter sin kropp så håller jag bara med! Jag älskar Räkan i magen, och allt vad det medför. Men jag älskar även att kunna röra mig obehindrat i bra fart, vilket inte ens finns på kartan idag. Har precis kommit in efter en promenad och sambon fick stanna flera gånger för att vänta in mig, vanligtvis är det jag som springer ifrån honom.
Tack och lov så känner jag mig inte jättetung och otymplig än, men det kommer säkert..

Ja, det här med att behöva gå sakta är nog värst, man är van vid att flyga fram, hehe..

Allså, jag känner mig inte tung tung egentligen, men jag känner det mkt pga foglossningarna, man är så tung neråt i bäcknet..hade jag inte haft det hade jag nog inte kännt mig så tung..hatar foglossningar:devil:

Mitt problem med att gå fort är att det känns som jag får håll i hela magen som gör ont. Vet inte om man kan ha håll utan att ha ont men de säger att man ska kunna ha sammandragningar utan att det gör ont.
Fogarna har faktiskt blivit sämre och sämre, det är jobbigt när man vaknar av att det hugger och värker men de påverkar mig inte så jätte mycket när jag går. Använder mitt foglossningsbälte väldigt flitigt men så fort jag har suttit eller stått i bara en minut så hugger det när jag ska sätta igång igen.

Ja, det här med att behöva gå sakta är nog värst, man är van vid att flyga fram, hehe..
Håller med. Det är så hemskt att gå i korridoren på jobbet och ha folk efter sig och känna att man är i vägen liksom och man kan inte gå i normal hastighet...

Apropå fett hår. Har tänkt att fråga er andra om hud och hår. Nån skillnad? I normala fall har jag ganska fet hy, vilket inte är så himla roligt. Det har blivit 100 gånger bättre faktiskt! Och hårväxten på kroppen har liksom stannat av delvis. På benen är det väl ungefär hälften av hårstråna som växer, men inte lika fort och de är mycket tunnare. Och det bästa av allt, jag fryser inte! Normalt fryser jag JÄMT, men den här vintern har varit helt fantastisk på det viset.

Min sambo kommer att ta ut sina 10 pappadagar efter förlossningen och vi har även pratat om att han ska ta en veckas semester utöver det. Han har mycket komptid att ta ut också, så ett alternativ kan vara att jobba halv- eller deltid under ett par veckor också. Vi tar det som det kommer. Har inte planerat så mycket. Han kommer med all säkerhet att göra så som jag känner är bäst. :love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 855
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar