Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Precis hemkommen från tävling. Syrran var superduktig. Och jag är supersugen på att hoppa själv... Suck, det är ett tag kvar tills dess... Nu ska jag vila på soffan ett par timmar tror jag. Det är jag värd ;)

Och hårväxten på kroppen har liksom stannat av delvis.

:D :D :D Det har jag funderat mycket på men trott det var jag som var dum i huvet. Jag är van att raka ben och armhålor varje gång jag duschar men nu behöver jag knappt göra det alls. Inte bara på mig alltså!

Vad gäller hud och hår märker jag dock ingen större skillnad. Håret var väldigt torrt i början av graviditeten så då klippte jag av en hel del (hade långt) men nu är det rätt normalt.

Däremot så fryser jag hela tiden! Kan bero på att vi har haft ovanligt kallt inne (nytt hus och inte fått värmen klar) men varm är jag def inte.

Jag satt och kollade på en 1,30-klass och en 1,40 klass sen var jag stelfrusen och pallrade mig hem. Lagade mat och sen har jag åkt traktorskopa (vad gör man när man inte klarar trappstegen upp till traktorn) ner till hästarnas vindskydd och fixat i ordning där, sen mockade jag nästan två boxar innan jag gav upp.

Nu har jag vilopaus! :)

Jag har inte rakat benen sedan jag blev gravid typ. Under armarna har jag men väldigt sällan. Tur är väl det för jag skulle nog inte nå ner nu...

Håret på skallen har jag inte märkt något särskilt med, växer som det brukar blir fett när det brukar. Håren på bena växer långsammare, samt under armarna.
Däremot min hy! F*n jag ser ju ut som om jag vore 14 år igen!! :eek:

Hujeda mig! Jag har blivit finnig, inte i ansiktet, det har jag aldrig haft bekymmer med. Men på halsen och ned mot bröstkorgen!
Håret är som vanligt bara att jag tappar det. Har jättetjockt hår annars, nu är det mer normalt eller vad man ska säga.
Får raka mig typ jämt under armarna, men benbehåringen är som vanligt. Näst intill obefintlig:D Det är jag glad över, för jag hade nog inte nått ordentligt med hyveln.

Sambon kommer ta ut sina tio dagar i ett streck tror jag, föreslog precis för honom att han skulle kunna ta ut 3 dagar i veckan i två veckor och fyra dagar en vecka. Men han ville nog ta på rad. För min del så blir jag glad om han är hemma omkring 2-3 dagar efter BB, sen klarar jag mig nog rätt bra själv.

Idag har jag grundmålat en tråkig Ivar bokhylla med skåp under från IKEA. Fick den av mammsen å pappsen som inte hade nytta av den. Den blir gulgrön:D Riktigt häftig tror jag den kommer bli inne i barnrummet när den är klar.

Jag har läst att om hårväxten minska väntar man en tjej. Men sen ska man kanske inte ta dessa tjej eller kille symptom på allvar. :D

ang pappadagarna så kommer min sambo nog inte kunna ta ut alla 10 på en gång då han är egen företagare. Vi får se hur vi gör. Beror ju på vilken färlossning man får.

Ang känna sig otymplig så kan jag hålla med. Idag har allt känt jobbigt och jag börjar känna att min fötter och fotleder är trötta så fort jag gör något till fots. :( Kroppen börjar väl påfrestas av extra vikten nu.

Jag har läst att om hårväxten minska väntar man en tjej. Men sen ska man kanske inte ta dessa tjej eller kille symptom på allvar. :D
Haha! Och mamma är stensäker på att det blir en pojke eftersom hjärtljuden är så låga, 120-125. :D

Det ska bli så spännande att se vad det är sen!

Min mamma tror på hjärtljud, hon menar på att det borde stämma till en viss del. Så eftersom hon har trott på kille så känner hon sig lite besviken att bebisen har haft över 150 slag/minut :D

Ja, det ska bli spännande och se. Min är ju låg å andra sidan var min kompis kille över 160. Kan bli vad som helst.

Jag gjorde nåt test på internet, det roliga var att dom skrev att svaret är 50 % chans att det är rätt :D

hi hi, det där med hjärtljuden är ju väldigt olika :)

Båda mina pojkar har legat runt 145-155 när de var i magen..

---------

Ang det här med pappadagar, så tyckte jag att det var fullt tillräckligt med att sambon var hemma 10 dagar i samband med den första förlossningen. Det var helt lagom. Första barnet föddes vanligt, så kroppen min återhämtade sig rätt snabbt.

Nu med andra (som blir snitt) så hade jag önskar många, många, många fler dagar är de 10 han kan ta.. Dels med tanke på min kropp, och dels med tanke på det äldre syskonet. Är inte riktigt klart hur vi gör än, men det lutar åt bara 10 dagar.

Ja min tränare fick en pojk med hjärtljud på över 150 samt min svägerskas mans brors fru. Men i vårat fall verkar myten stämma :) Jag tror inte på några myter faktiskt. Varken magform, hjärtljud, vilken sida man föredrar att sova på m.m..

Senast ändrad:

Jag tror inte heller på alla dessa saker. Detr blir vad det blir helt enkelt :)

Min kollega fick dubbla sina 10 dagar efter hans sambos kjesarsnitt. Det var ifs väldigt traumatiskt men jag tror man kan söka för det, vad kriterierna är vet jag inte.

Inte jag men svärmor var här och lämnade av en hel bunt jättesöta kläder idag. Löste alla mina ev klädköpsproblem så bebin slipper nu komma hem spritt språngandes. Beige, grönt, rött och svart med mumintroll. Hon verkar ha rädat H&M o Lindex och uhm ngn mumintrollsaffär om man kikar på lapparna. Så uppenbarligen går det att hitta utan mycket mönster och illiga färger där.

Mja, köpte faktiskt ngt där för inte länge sedan på deras site. De var illsnabba på leverans.

Och hårväxten på kroppen har liksom stannat av delvis. På benen är det väl ungefär hälften av hårstråna som växer, men inte lika fort och de är mycket tunnare. Och det bästa av allt, jag fryser inte! Normalt fryser jag JÄMT, men den här vintern har varit helt fantastisk på det viset.

Hu vad bra, jag upptäckte nyligen att håret på benen är väldigt glest jämfört med hur det borde vara vintertid (latmask som bara skalar dem sommartid) och blev orolig! Jag fryser inte heller, jag brukar också frysa någonting hemskt på vintern.

Apropå fett hår. Har tänkt att fråga er andra om hud och hår. Nån skillnad? I normala fall har jag ganska fet hy, vilket inte är så himla roligt. Det har blivit 100 gånger bättre faktiskt!

Nope, har inte märkt ngn direkt skillnad egentligen. Huvudhåret är lite risigt i nederkant men jag tappade en del i fjärde månaden eller så så det är inte så konstigt tänkte jag. Har tappat ovanligt lite de senaste 3 månaderna, men det kan ju vara så, faller väl av alltihop på en gång efter födsel får man väl anta.

Senast ändrad:

*kl*

Min hud på bröst/rygg är också förjävlig just nu! prickig som en prickig korv, bläärk..men som tur var har jag sluppit det i ansiktet iaf..men man känner sig jättesnygg, kan ju säga att jag inte har urringade tröjor direkt..

Jävla foglossningar..ont i hela f*ttbenet(ursäkta mitt grova språk) så fort jag varit stilla en stund, suttit i bilen eller i soffan och ska resa mej..aj aj AJ..

Någon skrev även det här med att inte frysa! samma här! Alltid frusit i alla lägen, men nu är jag så varm i kroppen jämt, fryser knappt något, det är underbart i denna kylan..men jag hade inte velat vara gravid över sommaren..för med denna värmen i kroppen hade jag smält tror jag..sitter lixom och svettas i normaltemperatur..så tack för en kall vinter på det viset:)

Sitter här vid denna tiden för jag varit hos vänner och snackat tills nu. En av dem har BF nu den 18:e så vi satt och snackade om alla krämpor, ahah. Alla andra har barn sen innan också så dom satt och berättade om förlossningar osv..Jätteintressant! Sambo blev nog mer nervös förståss, haha:D

*kl*

Jävla foglossningar..ont i hela f*ttbenet(ursäkta mitt grova språk) så fort jag varit stilla en stund, suttit i bilen eller i soffan och ska resa mej..aj aj AJ..

Låter som om vi kan ta varandra i hand. Jag får periodvid går och hålla mig i grenen för ett över huvudtaget kunna ta ett steg, och när jag vänder mig om på nätterna känns det som om det spricker helt. Jag tror jag är delad i två lösa delar där nere nu som inte sitter ihop över huvudtaget.

För min del känns det faktiskt lite lyxigt att sambo och jag kommer vara hemma 3 månader tillsammans efter BB (om hon nu inte föds för tidigt...) Har ju BF i början av juni då blir det tio dagar för sambo, sen några dagars komp runt midsommar och sen semester i Juli för honom för att i augusti ta en pappa månad och jag tar ut del av min semester. Känns faktiskt som en väldigt bra lösning :)

Måste också tillägga att jag, som ALLTID fryser, har blivit helt sjukt varm. Förut kunde jag inte tänka mig att duscha med öppen dörr till badrummet, för att det blev så kallt. Nu gör jag helst det, för att det blir för varmt annars...

När det gäller håret så har mitt huvudhår blivit väldigt mycket fetare än vanligt... Annars verkar hårväxten vara normal..

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 856
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar