Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Vi har två UL som är fasta..fast jag har gjort 3 redan, :pdock var ett VUL, det var i v.8 när jag trodde jag fick missfall, blödde rejält, så dom kollade så lilla pyret fortfarande satt där hon skulle, och det gjorde hon:)
Sen gjorde vi UL som vi skulle göra i v.18, men det visade sig att jag bara var i v.16 precis då så jag fick göra om det i V.18 igen..så jag har varit på en del, och ska på v.32 UL nu näst nästa vecka!

Förövrigt har jag haft en pissedag rent hormonmässigt..Gråtit och gråtit över allt och inget, kännt mig urdålig på allt, rädd, osäker, inte redo, pengarädd, vad ska det bli av mej jag kan ju inget osv U name it..:cry: Inte haft nån sån rejäl bölsvacka innan..men idag..fyy..Som tur var har jag en kärleksfull och smart sambo som kan peppa och kramas så man mår bättre:love: Dessutom fick jag en trevlig bok i alla hjärtans dag present av honom så det gjorde saken mycket bättre, men hans kramar var det som gjorde susen mest..

usch för såna svackor..jag vet ju att jag förstorar upp allt pga bebishormoner, men jag kunde inte sluta gråta..:eek:

Nu mår jag bättre iaf, trött som tusan så nu ska jag krypa ner i soffan och bara vara:)

Sonen hade förresten gjort en allahjärtansdagteckning i skolan i fredags som han gömt i min laptop (hmm, sitter man för mycket vid datorn om sonen anser att det är säkraste stället att lägga den på?) Då kom det stora tårar kan jag säga. Min älskling!!!

Appropå det här med hormoner... Den här helgen har varit helt galen för min del... Igår höll jag på att göra en "falling down" i ett parkeringshus i ett köpcentrum, jag blev heeeeelt crazy. Nästan så ag tyckte synd om gubben som körde mot enkelriktat ;)

I morse var ett annat exempel, när jag tyckte att jag tolkade det sambo sa att jag inte kunde hantera hästar... Då störttjura jag i typ en halvtimma, fast han inte ens sagt det... Skumt hur man är...

Appropå det här med hormoner... Den här helgen har varit helt galen för min del... Igår höll jag på att göra en "falling down" i ett parkeringshus i ett köpcentrum, jag blev heeeeelt crazy. Nästan så ag tyckte synd om gubben som körde mot enkelriktat ;)

I morse var ett annat exempel, när jag tyckte att jag tolkade det sambo sa att jag inte kunde hantera hästar... Då störttjura jag i typ en halvtimma, fast han inte ens sagt det... Skumt hur man är...

och jag började stortjuta två gånger under gårdagens skotertur. Det gjorde inte ont att åka utan jag grät för att skoterlederna var så fruktansvärt dåliga...jaaaa, vad säger man, man har nog gråtit över värre saker förr :o

:rofl::rofl: Min sambo tyckte jag var lite hetsig i helgen, när han sa det blev jag tårögd. Han insåg att det kanske inte var läge att tycka och tänka :p

Det är inte lätt att handskas med dessa hormoner, jag kan bli så j*vla tvär :devil: ibland också, men det går alltid över lika fort som det kom och sambon han bara skrattar...

än så länge är jag mer åt det ledsna hållet än det tvära. Det går fort. Fick en parkeringsböter härom veckan och började gråta när jag såg den :rofl::rofl:

Omg, vill inte ens tänka på hur jag skulle reagera på en parkeringsbot...

Förra veckan fick jag ett beslut från skatteverket att min överklagan på tilläggsavgift på trängselskatten (var lite strul när jag betalade den) inte gått igenom. Måste fortfarande betala 500 kr straff för att deras typ 40 kr kom in någon dag försent... Jag blev helt galen och var sur å lessen och upprörd i nästan en timme. Dammsög hela huset pga det, hahaha!

Sen lugnar jag ner mig och allt är som vanligt... Men jag går igång på ett kick! och böter... nä, jag vill inte ens veta...

Dom borde ha sett på ditt RUL om din livmoder är bakåtliggande, hur livmodern och placentan låg såg dom redan runt v.10 på mig.

Ang vikten så är det svårt att uppskatta, men om du vill göra en till kontroll så kan du kanske boka ett privat ul?

*kl*
Varit hos barnmorskan idag.
SF måttet var lite litet, men dom var nästan säkra på att det var för min lilla unge ligger HELT på tvären!!! Bombsäkert tvärläge sa barnmorskan, och det kan påverka SF måttet eftersom hon ligger på andra hållet och magen blir mindre på längden..ungefär så..Hon sa att man kan känna bebisen så tydligt, fötter, händer allt,och hon kändes inte liten heller, så det var nog ingen fara..Kan vara så att hon är på väg att vända sig också, och därför ligger på tvären just nu.

Men för säkerhetskull ska vi kolla nästa vecka så allt ser bra ut, och att hon inte slutat växa..Ska ju på RUL också så där får vi se vad dom säger..

Känner mig jätteorolig ändå, men är inne i en gråta/orolig period redan så..:cry:

Sådär är det för många ( inkl mig ).

Jag fick göra ett tillväxt UL och då såg allt tipptopp ut, försök att inte oroa dig så mycket ( lättare sagt än gjort jag vet ).

Min lillchef fick barn 3 januari :) Hon vägde bara 2500g men var helt normal ändå- kunde komma hem dagen efter som man får när allt gått bra :)
Det är inte meningen att alla ska få likadana klumpar- en del väger ju runt 2500 andra runt 5500.

Skönt bara att de kollar det lite extra iaf- det gjorde de på henne med :) Barnmorskan kunde ju se att den levde- se det positivt:)

Förresten- ni som har kommit en bit på vägen i boande o så- har ni tvättat upp kläderna i tvättmedel? Isf vilken sort?
Bör man vara "rädd" för parfymer i det? Sköljmedel eller ej?
Sina egna kläder man tänkt packa i väskan- är de tvättade i samma?
Bör man kanske hålla lite sensitive ett tag sen? Eller är det överdrivet?
Vilken sort är då bäst- jag SKA ha flytande då jag tycker pulver ofta sitter kvar i kläderna...

nu har ju jag inte påbörjat uppsköljningen för denna bebbe ännu, det är ju så lååååång tid kvar, haha.

Men iaf, jag tycker att för bebisens skull kan man gott köpa hem sensitive tvätt + sköljmedel. Natusan har vet jag iaf.
Bebisens hud har ju aldrig träffat kemikalier tidigare, och jag tycker att man kan vara lite försiktig med vanliga tvätt/sköljmedel iaf den första tiden.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 857
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar