Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Japp, det har jag gjort. Tog den som inget kostar.

Ja, har gratisversionen. Förhoppningsvis kommer den inte behövas dock. ;)

*kl*
Ang. det där med att jag inte tänker renovera något mer i år kanske jag får äta upp, svärfar har hittat ett alldeles lagom stort hus åt oss till ett riktigt bra pris men såklart med renoveringsbehov. Ska förmodligen ringa säljaren under dagen och höra om visning, förhoppningsvis är det inte sjukt mycket att göra! :)

jag förstår dig!!! Jag är ju i samma sits själv..
Skjutsar syrran på träningar och snart tävlingar.. Vill ju jag med!!

Men när lillskrutt är urplockad och jag är läkt så skall jag igång igen! Då får tävlingshästen komma hem igen :)

*kl*

Någon som tecknat "Gravidförsäkring"?!

Jag har gjort det denna gången..

Gjorde det inte första gången, och där höll det på att gå lite illa, eller iaf hade nästan behövt utnyttja en försäkring. Så denna gången tog jag en som inte kostar något och tar det säkra före det osäkra.

*kl*
sovit såå dåligt inatt, blää, bara drömt mardrömmar, varit jättevarm o så fort jag vaknar måste jag gå ner o kissa..drygt..känner mej lite krasslig, nyyser..foglossningen är lugn när jag sovit, men så fort jag varit uppe en stund, som nu, bara suttit i soffan, så kan jag knappt resa mig, känns som det låser sig precis ovanför underlivet, skär i svanskotan o jag känner mej som en fet, otymplig kärring...o så har jag hästen hela helgen..tufft..usch vad jag gnäller, men jag som hade ställt in mig på en malin bayard graviditet, kan inte ens ta in tre hästar utan att falla ihop av smärta..snön gör nog sitt tyvärr..tuuungt..

imorgon ska jag åka och titta när syrran hoppar i strömsholm. Jag kommer att bli helt sjuk det vet jag. Längtar så efter att tävla igen. Får ta tag i det i sommar känner jag. Måste bara hitta något litet sto att låna.

Själv ska jag åka och sätta mig och kolla på hopptävling! Med foglossningarna så j***a illa som det är nu kan jag inte göra nåt annat än att sitta på hårt underlag typ. Så där ska jag sitta på läktaren i varma kläder och se dum ut hela dagen. Lika gärna som att kolla Buke, facebook och mailen 300 ggr/dag. :D

Nationell hoppning 1,20-1,40 i ett ridhus fem minuter hemifrån. Ska bli skoj,men som ni säger så blir man ju sååååå sugen.

ja, usch det är nästan plågosamt! bara jag ser min syrra fräsa runt i snön med min häst, blir jag så avundsjuk och ridsugen så jag skulle kunna smälla av!;)
Men man har ju lite sunt förnuft, ibland iaf, som gör att man inser att: nä, det blir inte mer ridning innan april..suuck.

Jag tycker inte ni ska gnälla - ni har ändå häst att snusa på, och vet att ni snart kommer kunna sitta på hästryggen igen. Jag har varit hästlös sedan våren 2008 och har inte ens snusat häst sen dess! :p Funderar seriöst på att ta upp lektionsridningen till hösten bara för att få ha lite häst i mitt liv igen.

hehe, okej då..det är faktiskt värre! isch, hur överlever man det?..jag klarade mej i ett halvår sen var jag på det igen:p

Men just nu är det inte så kul, jag kan knappt motionera honom alls nu, häromdagen fick han springa på egen hand i snön, liten stund med inspänningar medans matte stod och manade på i mitten, så stilla som möjligt:p..Tur man har sin syster och medryttare som kan hålla igång honom i riningen/tömkörningen..för just nu orkar jag inte ens tömköra, men det är ju som sagt snön som ställer till det..för tungt och gå i..Men det är ju övergående så man får väl stå ut, trist bara när man kommit igång med honom relativt bra bara..men men..bara att gilla läget!

Jag har inte heller sovit bra i natt. Vi har haft en kupévärmare som stått och brummat (hann inte att elda) och sedan har jag blivit förkyld under natten och kvällen igår. Riktig snorfia är jag! Hoppas bara att jag slipper få hosta.

imorgon ska jag åka och titta när syrran hoppar i strömsholm. Jag kommer att bli helt sjuk det vet jag. Längtar så efter att tävla igen. Får ta tag i det i sommar känner jag. Måste bara hitta något litet sto att låna.

Ahhh, sånt där det kallas självplågeri :laugh:

Själv önskade jag bara att jag hade en sadel, då kunde jag då mätta min abstinens lite iaf, törs inte rida barbacka då min häst fått för sig att han är 3 år, blir som inte riktigt samma sak när man kör....
Tänk, bara fara ut och skritta i skogen :love:

Jag blev förkyld i söndags, åkte in med mamma till stan på måndan och köpte Sinovatabletter, Bafucin och nässpray, åt Sinovan i 2 dagar och redan efter dom dagarna kändes förkylningen mkt mkt bättre! Ett tips bara...

*kl*

Någon som tecknat "Gravidförsäkring"?!

Yes, har tecknat betalförsäkringen på TryggHansa.
Valde den för att jag tycker deras barnförsäkring verkar bra, ska gå över till den sen när barnet är 6 månader. Då har även barnförsäkringen som min mamma tecknade till mig när jag va liten gått ut, ska fixa en vuxenförsäkring till mig då.
Känns lite löjligt att barnförsäkringen gäller tills jag är 25, men jag har ju sluppit betala för den:D

Valde den för att jag tycker deras barnförsäkring verkar bra, ska gå över till den sen när barnet är 6 månader. Då har även barnförsäkringen som min mamma tecknade till mig när jag va liten gått ut, ska fixa en vuxenförsäkring till mig då.
Känns lite löjligt att barnförsäkringen gäller tills jag är 25, men jag har ju sluppit betala för den:D

Ett tips bara :) Vänta inte tills barnet är 6 månader med att teckna barnförsäkringen utan gör det ganska omgående, eftersom det skiljer en del mellan dessa två. Detta tips fick jag när jag väntade dottern och läste skillnaden mellan dem.

Sitter och tittar lite på bebbekläder på nätet och hittar inte mycket jag gillar. Tycker inte om mycket mönster och färger utan vill ha enkelt och soft. Men kvalitet så det inte är hårda sömmar och sånt... Har ni hittat några sådana kläder?

Precis samma här :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 855
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar