Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Men oj vilken dyr vagn! Vad var det för en?
Bi har ju köpt en Emmaljunga, den med läderimitation istället för tyg. Den kostar 9500 kr ny (vi köpte den begagnad för ett lite billigare pris) och det tycker jag är ett extremt högt pris för en vagn, även om det är en Duo :o

Det var verkligen snabba ryck! Skönt att det ordnade sig. Jag skickade själv in blanketten om lönen till fk för flera veckor sedan och det är fortfarande inte registrerat...

*kl*
Jag tror jag seriöst börjar gråta av lycka snart, jag har precis pratat med en ängel. :D Damen på lönekontoret som skulle försöka ordna upp röran åt mig lyckades!!! :bump: Hon hade fått lämna inkomstuppgifterna via telefon och hon hade dubbelkollat så att det var okej, så nu skulle jag inte behöva oroa mig sa hon. :love:

Åh, fy vad roligt!! Så himla trist när man själv gjort allting rätt och nog tusan ska man bli lidande i slutändan ändå, inte riktigt rättvist - men vilken underbar dam som kunde ordna det så bra till dig och som verkligen försökte! Skönt för dig!!

Ser man när det är klart när man loggar in med e-leg? eller hur får man reda på det?

Ser man när det är klart när man loggar in med e-leg? eller hur får man reda på det?

Åååhh, kan inte du (eller någon annan!) gå in i min nystartade tråd om just e-legitimation och förklara eller ge mig svar på mina frågor?
Hade varit fantastiskt snällt!!

Fått låna av kompis som precis växte ur sitt.

tror nog jag skulle hyra eller köpa/låna av vän men inte köpa på blocket. De måste ju rimligen se till att de de hyr ut är säkra. Vännerna vet man ju ungefär hur hårdhänta de är med prylar coh om de krockat.

*kl*

Oj, vad ni skriver :D

Här i tyskland går allt bra. Här är tydligen gravida tydligen hemskt ömtåliga. Man får inte göra något, alla gör allt åt en :D

Jag är inte så van vid det och hamnar hela tiden i disskusioner om att jag nog kan lyfta min lilla kabinväska själv.

Ooooh, lyx :D Kan meddela att i Sverige får man inte ens sitta på överfulla tåg. Om inte golvet, under en bagagehylla, räknas förstås. Sist hade jag faktiskt huggit den sista stackars golvplatsen i tåget och konduktörerna vrålade att vi skulle tränga ihop oss. Gissa om jag vägrade, skulle svimmat av att stå i 40 min. (iofs den gången frågade en dam i 55 årsåldern om jag ville ha hennes plats efter 20 min. men jag tycker inte 55 åriga damer ska sitta på golvet mer än kvinnor i 7-8 månaden).

För att inte tala om bussar förresten, tur att de också har bagagehyllor att sitta på.

Tycker det är för dåligt egentligen att inte en käft erbjuder sig att resa på sig och låta en mer behövande få sitta :mad:
Menar inte bara dig (eller mig, hahaha) som mer behövande, har varit med om pensionärer eller yngre som har ett större behov av sittandet än jag i normala fall, där ingen har rest sig. I dessa fall har jag redan stått upp. Självklart ska man sitta om man har behov av det, kan ju vara så att de som sitter har behov av det, av saker som inte syns utåt sätt, men fasen inte alla.
Ursäkta, ville bara vräka ur mig det! Men känns inte det ganska svenskt, att bara sitta kvar, helst på yttersta sätet också så att innersätet är tomt, allt för att slippa ha folk bredvid sig ;)

*kl*
Det där med magmuskler och att man skulle bära högt då har jag inte hört, då måste jag varit gryymt otränad innan:p Bär ju min tös extremt lågt.

Tror nog att det beror på hur man är byggd snarare än hur vältränad man varit..Jag har fått höra att jag har mkt magmuskler av min BM med vid besök..och jag har haft väldigt synliga muskler i magen innan jag blev gravid. Min mage har alltid varit min starka punkt i kroppen( att jag sen inte får varken lår/arm eller benmuskler fast jag ridit hela livet är en helt annan sak)

Så tror nog att det har att göra med hur man är byggd, snarare hur musklad man är

Senast ändrad:

Jo haha det känns svenskt :D speciellt yttre sätet. Jag respekterar absolut de som snart ska av och sätter sig där. Jag gillar att sitta innerst och hugger alltid den platsen om jag kan :p men de som satt sig ytterst, placerat väskan och sedan när man frågar om innerplatsen flyttar in ett steg :eek: jag har fördomen om att de bara ville hogga två platser...

Ush jag tycker det är knäppt, jag hade i alla fall turen för ett år sedan att sitta på en plats när en kvinna i värsta 9 månaden, gigantisk (smal alltså men med mage), vaggade ombord och fick stå trångt lutandes sig mot en brandsläckare. Hon fick min plats. Men det gäller att vara aktsam och strategisk så att inte en snabb man i 40 årsåldern tränger sig före pensionären eller den gravida kvinnan när man reser sig för att ge plats.:cool: speciellt på tunnelbanan.

(nu är det jag som sitter under brandsläckaren...)

Men oj vilken dyr vagn! Vad var det för en?
Bi har ju köpt en Emmaljunga, den med läderimitation istället för tyg. Den kostar 9500 kr ny (vi köpte den begagnad för ett lite billigare pris) och det tycker jag är ett extremt högt pris för en vagn, även om det är en Duo :o

Har tillsammans men några kloka här inne kommit fram till att prislappen som satt på liggdelen nog gällde hela vagnen...då tycker jag inte alls det va farligt dyrt, alla säger ju att Emmaljunga ska vara så dyra, men Brion ligger ju typ i samma klass isf....

En av de roligare saker jag sett på bussen förresten var när jag satt, en kille snett mittemot mig hade låtit sin väska "sitta" och killen mittemot mig reste sig för en mor med liten son (ootroligt, händer inte ofta :)) Så killen fick stå och väskan sitta kvar och vila gummitassarna. oops ot.

*kl*

Åhhh, jag blir så nyfiken på vad alla har skaffat för fina vagnar! Kan ni inte lägga ut bilder på dom?!
Har nog drabbats av något typ utav vagnsstörning, kan gå på stan och när jag ser en vagn så blir det automatiskt "Aha, en Teutonia, aha, en Emmaljunga" :D

Min har jag ju lagt ut en gång men jag tar med igen iaf!
En Brio Duo från 2006
DSC01434.jpg

Har tillsammans men några kloka här inne kommit fram till att prislappen som satt på liggdelen nog gällde hela vagnen...då tycker jag inte alls det va farligt dyrt, alla säger ju att Emmaljunga ska vara så dyra, men Brion ligger ju typ i samma klass isf....

Jag såg det sen, förlåt, skulle bläddrat fram ett par sidor, men tog en sida i taget! :D

Åh, vad trevlig er vagn ser ut =)
Vi har köpt en Emmaljunga Mondial Duo Combi Leatherette (tror jag den heter, har kopierat vad de skrev i annonsen :angel:)
Jag ville egentligen ha en svart, men sambon ville så gärna ha en vit så han fick faktiskt bestämma, denna gången :D

Vagnen står hemma hos sambons föräldrar och väntar på oss, bild såklart!
blandat2010+015.JPG

hihi sorry leveranstiden på vagnen var 8 veckor, (sju veckor på uhm blivande innehållet). Så tyvärr kan jag inte visa upp den.;)

Ja, precis. Jag såg att jag var registrerad att få barn med beräknat födelsdatum 10/4. Däremot var årsinkomsten totalt fel. Den var anmäld för typ 12 år sen och var 55 000 kr! :D Hur lång tid ska det ta att ta hand om en blankett liksom? :devil:

det någon form av läderimitation som går att torka av. Var lite sugen på den oxå, så snyggt med vitt. Och bra på sommaren om det blir varmt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 162
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 255
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 911
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 881
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring