Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

samma här. nästan alla sparkar är under naveln. Och tycker att det trycker nedåt på ett helt annat sätt än förra gången.

knapplånar mig själv. :D

Nu har jag fått uppleva lillans första hickningsepisod också. Låg och skedade med sambon imorse innan han skulle upp (5.30 :eek: ) och då hoppade hela magen igång, haha. Både jag och Jeppe låg och fnissade. Tänk att det kan vara så mycket kraft i något så litet? Eller litet, nu vid senaste ultraljudet fick vi reda på att hon väger 1800 gram, bara 300 gram för mycket. Vi har ju fått som beräknat födselvikt 4,4kg och det känns sådär, med tanke på att jag är ganska liten. :eek:

Kul med hickning, det har inte jag kännt än! :)

Jag fick höra på sista ultraljudet att bebis var åt det stora hållet, och säger som du, det är ju inte vad man vill höra innan förlossning. :crazy:

När fick du beräknad födelsevikt förresten? Det har inte jag hört ngt om.

*kl*

Kan inte fatta varför min dator inte uppdaterar inläggen, det är bara här på föräldra sidan det krånglar.
Jag kan läsa allas inlägg om jag går in här där man skriver ifrån.
Men öppnar jag våran tråd så är det viv s inlägg från igår vid två tiden som är senaste:confused::confused:

*kl*
Nu är den evighetslånga väntan på leverans påbörjad... Egentligen skulle jag jobbat min sista dag imorgon, men min brukare ligger inlagd och ingen vet när han kommer hem. :( Alltså har jag fått ledigt redan nu, och egentligen borde jag väl vara glad och förväntansfull för det innebär ju att det inte är överdrivet lång tid kvar - men just nu oroar jag mig bara för min brukare. :cry:

Men, vi kör en liten havandeskapsledigt-dans - för fy fan vad härligt ändå! :D :bump: :banana: :bump: Inga mer sammandragningar som förvärras av mina tunga arbetsuppgifter, inga promender till arbetet som tar mer än dubbelt så lång tid mot vad det normalt skulle gjort, ingen mer stress och oro så fort brukare ska ut genom dörren.
Nu är det bara en långtråkig väntan, där jag får försöka se till att underhålla mig själv på bästa sätt. Den 9 mars kommer mitt efterlängtade Final Fantasy i alla fall. :D

Då är vi två som ser fram emot havandeskapsledigt med Final Fantasy alltså. ;) Håller på att spela mig igenom XII nu igen innan, för att vara mer på alerten. Gör det på dagarna när sambon inte är hemma så att han inte ska bli rädd för min maniska beteende. :angel:

Senast ändrad:

Ja, det var hur läckert som helst. Hickhickhickhickhickhickhickhickhickhickhick i ultrarapid. Jag tror att det var hickningar iaf? Annars så kommer vår unge att bli en hur bra boxare som helst... :D

Vi fick det när vi var på 3D-ultraljudet och kollade. Vi fick mycket mer info och mer detaljerade koller där än vad vi fått på vårt rutinultraljud.

Är hemma med nyopererad hund och börjar inse hur livet som småbarnsförälder kommer att bli. Var uppe klockan 2 - 4 - 6 inatt och var ute samt att det har varit hysteriskt pipande i två hela nätter och dagar. Sambon snarkar glatt vidare medan jag blir helt tokig. Funderar på att sätta förstärkare i hans öron eller något tills bebbe kommer... :p

Haha, jag längtar ihjäl mig kan jag säga! Försöker fördriva tiden med Darksiders och Fable 2 just nu, men det är ju inte ens i närheten. Egentligen borde jag nog släpa ner PS2:an och spela tolvan, det är ju ett riktigt bra tidsfördriv. :D

Skoja inte, jag hade lite ångest över vad jag skulle göra sista tiden innan bebisen tittar ut, men jag börjar verkligen få så ont i ryggen och benen när jag rör mig nu så det är verkligen drygt. Har så svårt för att bara sitta stilla och inte göra något och så insåg jag att det var ju ett tag sen som jag spelade tolvan. :angel: Mina hundar hatar det, det är som att de inser att det inte blir några långpromenader idag heller när de hör intromusiken sätta igång. :D

Jag är så partisk och tycker inte att något spel har kunnat mäta sig med FF eller Zelda än, blev jättebesviken när jag spelade Fable 2 i väntan på att tretton skulle komma. Sambon och jag har blivit riktiga experter på att spela Mario tillsammans på Wii nu, längtar tills lillan är tillräckligt stor att kunna greppa dosan. Å andra sidan så kommer jag väl att bli svinförbannad när jag blir slagen av en tvååring. :D

Jag känner oxå i troskanten. Ibland känns det som man klämmer krabaten när man sitter ner :(

Ja, det var hur läckert som helst. Hickhickhickhickhickhickhickhickhickhickhick i ultrarapid. Jag tror att det var hickningar iaf? Annars så kommer vår unge att bli en hur bra boxare som helst... :D

För mig känns det som puls i magen när den hickar. Nu hickar den varje dag :D Jag fick höra att dom över för att andas..

Jag har brutal ångest över hur jag ska få tiden att gå, men min BM tyckte att jag skulle göra sånt jag själv vill - alltså spela FF. :D Så jag ska helt enkelt försöka göra alla de saker som jag gillar för nu har jag ju tid till exempelvis promenader, en tripp till badhuset osv.
Jag har redan varit lite produktiv idag - satt igång en tvättmaskin och så har jag slipat av köksbordet. Nu ska jag låta oljan suga in ordentligt och sen torka av. Och vad är klockan - 11? :D Massor med tid att spela. :angel:

Oj, vad aktiv du hunnit vara. Jag har hunnit med att sätta på torktumlaren, haft dåligt samvete för att jag inte orkat tömma den även fast den piper på mig att den är klar. Gått ut med hundarna två gånger redan, tagit emot stallskåp och bord till stallet, tänt en brasa och nu väntar jag på att reprisen på top model ska sätta igång. :D Inget FF än för mig idag då sambon snart kommer hem och vi ska ut och mäta ut platsen där vi ska bygga hus. Efter det blir det vila för hela slanten och FF tills jag måste göra något annat fjönsigt som att äta middag eller liknande. :p

Jag tänker inte skriva upp allting jag tänkt göra idag som jag inte gjort... Tex, rensa skafferierna, titta på inredning och kakel till badrummet, städat vardagsrummet, ta bort julsakerna som står i ikea-kassar i vardagsrummet och slänga in de på vinden. :angel: Men dagen är lång. Veckan är i alla fall lång. Eller, det är ju lång tid kvar till bebisen kommer? Jag hinner nog göra allt.

Åh, då måste det ha varit hickningar! :love: Lillan har varit superaktiv idag, hoppas på att hon hickar mera nu, det var verkligen så mysigt att känna henne så tydligt.

Haha, du har ju hunnit med en hel del du med! :D Nu tänker jag dock inte göra särskilt mycket mer än det nödvändiga, (hänga tvätten, bädda sängen och plocka lite typ) så nu blir det nog soffan en stund.
Fy tusan vad skönt det känns att ha all tid i världen! Men å andra sidan så kommer jag nog tycka det är skittråkigt rätt snart. ;)

Jag tycker oxå det är mysigt. Visst pågår det en hel del buffande och stökande med men hickandet känns mer lugnt. Man kan bara sitta helt still och känna hickandet.

Kommer på mig själv i möten när jag sitter och känner hickandet och kanske lyssnar mindre på det andra :o
Men är man gravid så blir man lite konstig eller hur? :D;)

Menar du att man kan göra så?! :eek: ;)
Jag har skitsvårt för att sprida ut uppgifter, jag vill att allt ska bli klart NU liksom. Mår ibland rent ut sagt skit över att saker inte blivit gjorda. Sambon och jag är verkligen motsatser där - jag är den som är drivande och ser till att saker händer och han tar allt med ro och behåller lugnet. Utan honom skulle jag nog vara ännu mer galen. :D

Jag känner oxå i troskanten. Ibland känns det som man klämmer krabaten när man sitter ner :(

Haha! Känne igen det, framförallt när man sitter i soffan och lutar sig framåt mot datorn!

Jag vaknade ju en gång och låg på mage och bebis var arg. Barnmorskan sa dock att det inte var nån fara, att han hade gott om plats. Men ändå, hur jag sitter, står och ligger måste ju påverka!!?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 854
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar