Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Man har all rätt i världen att vara konstig när man är gravid. Jag förstår inte vad min sambo menar när han tycker att det är störande att jag bara tystnar i konversationer och lägger handen på magen och ser drömsk ut och sen har glömt vad vi pratat om.

Haha, jag har en minilaptop som jag fick av sambon :love: när jag mådde så illa att jag inte kunde göra någonting och var för svag för att hålla i min vanliga laptop, när jag har den på magen nu så studsar den åt alla håll när lillan rör sig. :D

Min bebis sparkar förjämnan på blåsan, och har under hela tiden sparkat låångt ner! Nu är hon ju större och det känns rejält på blåsan:crazy:

*kl*
Foglossningarna jag hade igå var inte NÅDIGA..vara i stallet, ta in hästar och fixa med hästen tog mkt på bäcknet..skit trist att man är så känslig:cry: Jag vill ju kunna vara i stallet, men rör jag mig för mkt så får jag ju ont..Mycket beror på snön, för det är så tungt att ta sig fram..o så skulle jag behöva handla foder idag..jippii..
Kunde inte gå igår, smärtan var helt sjukt, speciellt på framsidan precis ovanför kisseriet:o
Fick knyta en scarfs runt om rumpan, när vi var och handlade, och jag tog mig fram som en snigel, men kunde iaf ta mig fram:)

Hämtade vår korg igår, och lite filtar och lakan, även kläder hos mamma:love:

Jag känner igen mig i detta. Gör en plan vecka för vecka med olika delmål vet jag. Men det ska ju även vara alla mysaktiviter.

Behöver jag tillägga att jag är projektledare till yrket :p

Jo man känner sig hemsk.

Igår sprattlade det till så mycket när jag lutade mig fram över bordet vid middagen att jag nästan for upp :eek:

Jag fåtr inte gjort i närheten av vad jag ska, så jäkla laat..grr..Tror dock medicinen gör mig tröttare också..just nu har vi ett berg med disk som jag måste plöja mig igenom..o plocka undan här...Fast sambo har sagt att pga foglossningana ska jag hålla mig lugn idag..mmm..eller hur, då får man stå ut i detta stök en dag till, nej tack!

Snart ska renoveringen av vår nedanvåning börja, så då kommer vi bo i röra ändå..ska bli skönt med diskmaskin och fräscht och fint kök/vardagsrum och matrum..men fram till dess..iiirrk

Haha, det är skönt att vara lite konstig, man har lixom en ursäkt :p

Jag har oxå laptopen på magen ( en liten variant) när den blir varm blir det liv i luckan.

Jag har tänkt mkt på det där med laptopen, jag vågar knappt ha den för nära magen, har alltid en kudde mellan eller har den på bordet(dock är det soffbordet som är lågt och nu går det inte för då trycker bebis på mina lungor så det känns som jag fått mig en smäll i solaplexus, aaj)

Kanske bara som man är nojjig, men man har ju suttit med datorn hela grav.
Borde det inte vara viss strålning?
(Inte för det hjälper med en kudde då, men känns bättre)

Nån annan som tänkt så knasigt som jag?

Haha, jag gör också listor på vad jag ska göra under veckan. Tycker det är så skönt att kunna pricka av saker och se att de har blivit gjorda.

Precis samma här! När datorn blir lite varmare så är det som om helvetet brakar lös i magen. Just i detta nu försöker hon få datorn att ramla av magen. :love:

Hua, vi håller också på att renovera hemma, först ett badrum på övervåningen och sen badrum + grovingång på nedervåningen. Jag håller på att bli tokig redan nu på allt byggdamm och att ha människor som springer runt i huset. Kommer ni att hinna klart innan bebbe kommer?

usch jaa, det är inget kul när man är uppe i det..men skönt sen:) Skönt med nytt badrum, skulle vi med behöva(eler iaf ett till) men det blir seenare:p

Ja, det ska vi hinna klart, har anlitat en byggfirma, och köket ska bytas, nya golv ska läggas och taken ska gipsas..Vi har inte jättestort hus, så det ska hinnas med i god tid;) dom börjar 22 feb och det beräknas ta 2eller3 veckor,så vi hoppas det blir så, och att bebis inte kommer innan:p

Jag har funderat och pratat med min mera kunniga sambo om detta. Att den blir varm är ju för att batteriet arbetar, inte pga strålning.
Sen är det strålning från diverse andra saker och säkert datorn med, man får ta allt i lagom dos tror jag.

Jag ligger inte så ofta så..

Vi renoverar oxå badrum. Jag har hotat med arg gravid kvinna om det inte är klart enl utlovade datum :mad:

Ja, precis, värmen är ju inte pga strålingen..men annars..bara en tanke somslår mig ibland, men jag är också konstig så;)

Jo, men jag tänker oxå på sånt som kanske kan påverka men samtidigt blir man galen tillslut om man funderar för mycket.

Der är nog ganska normalt att tänka så. Man känner ansvar!

Har ni gjort ultraljud i vecka 30? I vecka 18 sa de ingenting alls om förhållandevis storlek på babyn och några fler ultraljud blir det tydligen inte för mig.

Jag har inte heller några fler UL än ett. Alla andra får du bekosta själv, om du inte har andra speciella krav på UL. Men det är väl läkare som tar beslut i.

*KL*

Oj vad ni har hunnit skriva :) som vi kacklar här, redan inne på tråd 2 och det har inte kommit en enda bebis än :D

Min unge är överallt o sprattlar, ibland långt ner nästan vid blygdbenet och ibland högt upp mot lungor och revben. H*n vill ofta ligga till höger under revbenen på längden liksom, då går det inte att sitta ner. Då måste jag stå upp ett tag så h*n ramlar "ner" lite.

Här håller det också på att renoveras för fullt, vi gjorde köket precis innan jul och nu är det hallen till helgen och så ska badrummet hinnas med innan liten kommer också. Vi har pratat om att renovera länge men sambon är segare än segast, men nu har det plötsligt blivit fart på honom. Inte mig emot :angel:

Gud vad skönt det känns att läsa om era renoveringar - och inse att vi är klara med allt sånt! :D Om vi inte hux flux hittar ett hus som passar så tänker jag inte renovera något mer i år i alla fall.

Jag med... Jag har även hotat med en arg gravid kvinna om de inte är klara på två veckor nu, det är INTE kul att springa nedför trappen mitt i natten när man vaknar och är panikkissnödig.

Ibland är det verkligen fantastiskt vilka i-världsproblem man har. :o :D

Jag hade varit glad om det bara var renoveringar det rörde sig om, vi skulle ju ha tokrenoverat och byggt ut vårt nuvarande hus som vi bor i, men det visade sig kosta lika mycket, om inte mer, och ta mycket längre tid än att bygga ett nytt hus, så hux flux så håller jag på med ansökningar om bygglov och tjaffsar med kommunen för att vi ska få bygga huset där vi vill.

Så nu akutrenoverar vi ett badrum som varit fuktskadat för att bebbe inte ska få några problem med luftrören eller liknande, tills det stora bygget drar igång. :eek: Det var ingen som kom på att berätta hur mycket det var att tänka på och hur mycket planerande det var med ett nytt hus, speciellt inte när man kommer att vara sur och grinig med en bebis på armen. ;)

Återigen, I-landsproblem ööööverallt. :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 854
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar