Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Ah, om du vill hitta andra saker än på Babyprofffsen så tycker jag att Åhlens har en riktigt gullig barnavdelning nuförtiden. Nere i källaren, eller vad man ska säga... Nedanför tunnelbaneplan. Var där i somras och letade efter någon disneyfigur har jag för mig, och det var omöjligt att hitta där, de hade lite mer ovanliga (iaf för mig) leksaker och varumärken (kläder också då förstås...) Men, som sagt har aldrig varit speciellt bevandrad i det här med barn-/babygrejer så det kanske var jättevanliga saker där... ;)

I samma plan som Hemköp? Undrar om de har mammakläder på Åhlens city oxå? Annars tar jag HM som ligger runt hörnet. Känns precis lagom att hålla sej där omkring :)

Här är vår vagn! En teutonia Spirit S3, 2009 års modell, men helt ny. Mjuklift är beställd, men den har inte kommit än.

DSC_0111.jpg

Uppenbarligen kan det ta en jävla tid :devil: Man kan ju bli knäpp för mindre, jag är i alla fall sån som vill veta saker i god tid för att kunna planera och blir alltså riktigt upprörd och sönderstressad när det blir som idag till exempel.. Än ser jag inga uppgifter på min sida, men ger det till efter helgen innan jag rinnger f-kassan igen och hör..

Har precis vart hos bm idag, alla värden var bra så inget speciellt där att berätta. Men hon sa en rolig grej... När hon skulle känna och mäta magen utbrast hon: "Oj du måste vart vältränad innan du blev gravid, du bär ditt barn så högt upp. Det brukar man göra om man har starka magmuskler!"
Jag har blivit kallad mycket saker, men vältränad var något nytt :angel:

Kan det bero på ridningen kanske? Att man bär barnet högre upp? Har ni hört nåt om ni bär barnet högt eller lågt? Och rider ni eller inte?

skön kommentar från din BM, bara att suga åt sig :)

Första barnet bar jag väldigt högt. Men nu, andra gången på 3 år, så är magen så långt ner det bara går..Trots att jag ridit en hel del mellan gångerna.. Men det kan säkert ha med musklerna att göra.

*kl*

Jaha, ännu en hemkommen från Tittut med konstaterat att bebis har förstorat njurbäcken på vänster njure *suck* Måste ringa min bm imorgon och få en remiss upp till sjukhuset för ny ktr med läkare. Hon sa iaf att det inte var någon fara och kunde vara borta igen imorgon men bebis kan ha lättare för uvi. Jahopp... kanske är genetiskt eftersom min mamma hade extremt mycket uvi som liten och har fortfarande lätt för att få det.

Annars så var allt bra med vildbatting :love: jätte söt (förstås) men jätte blyg och envis en.

På tal om Åhlens så har de flyttat barnavdelning till andra våningen (var ju där idag) så gör inte som vi som åkte först ner för att sedan åka upp igen efter det konstaterandet :D

Jag vill med åka iväg på ett till ultraljud.
Men där tror jag sambon sätter sig på tvären, är så nyfiken på hur han har det där inne och att allt är som det ska.

Hmm, är det något som smittar här i tråden tro... Får se vad de ser på vårat UL på måndag.

Cylle: läste nyss i någon gravidtidning jag hade om en tjej som hade svår foglossning och en av hennes rekomendationer var att sova på ett fårskinn. Kanske värt att prova. Har annars hört att man ska sova på dubbla satinlakarn för att underlätta att vända sej.

Ja det verkar nästan smitta här inne men jag och min man känner oss inte oroliga eftersom bm sa som hon sa att det lika gärna kan vara borta imorgon och de flesta som de upptäcker det på rättar det tills sig på under graviditetens gång. Men vi gör väl som hon sa och kontaktar min ord. bm om en läkarus.

Vi vet vad det är, blyg som få och vägrade först flytta foten från rumpan. Sedan så utbrast bm; "jag vet vad det är, vill ni veta?" och det blir en liten tös ;) hoppas att ingen av mina vänner spionerar på mig här inne. Vi har tänkt att hålla det för oss själva :D

Vad kul med liten tjej. Blygis :D

Vad har vi för ställning mellan tjejer och killar nu egentligen?

det någon form av läderimitation som går att torka av. Var lite sugen på den oxå, så snyggt med vitt. Och bra på sommaren om det blir varmt.

Ja, den ska vara relativt lätt att hålla ren, men vi får väl se - aja baja på skitiga händer i vagnens närhet iaf :D
Dock tänkte vi som så också, just att det kan vara bra med ljus vagn på sommaren, för värmens skull, att det blir svalare alltså, och för att inte vagnen ska bli solblekt av att vara mycket ute.

Dock undrar jag om vi inte kommer sälja denna när Liten är redo för sittvagn, just för färgen, tänk att ha en liten skitgris i en vit vagn, nej tack :p och jag vill så gärna ha en röd sittvagn, oavsett barnets kön - tycker det är så läckert!

KL
Såg att någon skrev om svimmningskänningar tidigare i tråden, jag har också problem med det. Det har jag iof alltid haft, men det är värre nu när jag är gravid. Jag är ju van vid det och försöker hantera det vid första känning (antingen sätta sig, ner med huvudet, få lite svalt och få i sig något med socker i).

Har precis vart hos bm idag, alla värden var bra så inget speciellt där att berätta. Men hon sa en rolig grej... När hon skulle känna och mäta magen utbrast hon: "Oj du måste vart vältränad innan du blev gravid, du bär ditt barn så högt upp. Det brukar man göra om man har starka magmuskler!"
Jag har blivit kallad mycket saker, men vältränad var något nytt :angel:

Kan det bero på ridningen kanske? Att man bär barnet högre upp? Har ni hört nåt om ni bär barnet högt eller lågt? Och rider ni eller inte?

Jag rider, och har (hade) rätt starka magmuskler (tränar magen på gym utöver ridningen), men min mage är jättelåg, tyvärr.

Så det verkar inte stämma på alla dessvärre.

Nä jag tror inte heller det beror på om man är vältränad... Jag skulle då aldrig kalla mig vältränad :p Undra vad det beror på att man bär högt eller lågt? Och om det känns olika?

Jag rider, och har (hade) rätt starka magmuskler (tränar magen på gym utöver ridningen), men min mage är jättelåg, tyvärr.

Så det verkar inte stämma på alla dessvärre.

Samma hos mig. När det sparkar i magen så är det nästan alltid ner mot troskanten. Så här måste han ligga jättelågt!

Hur mycket förstorad var den? Det verkar verkligen vara något med det vänstra njurbäckenet när man går hos Tittut. När vi var och gjorde det extra ultraljudet nu så sa den BM att om den är under 10mm så anser man det inte vara någon fara och vi låg strax under på 8,3mm på den vänstra. Den högra har alltid varit helt normalt. Men har vi tur så hinner det rätta till sig till födseln, men jag hade också problem med UVI när jag var liten, dock inte längre, så det verkar ju vara något halvärftligt. :/

Fick ni några fina bilder med er hem? :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24