Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Måste förresten berätta en lite lustig sak. Med reservation för att jag redan berättat det...Ni vet.. Mjölk i hjärnan...

Min sons pappa ska oxå ha bebis, hmm, eller hans sambo då. Två veckor efter oss.. Vad är oddsen för det då? Och de har tydligen kämpat i flera år. Och så får stackars sonen två små inom så kort tid :) Vi går i samma föräldrargrupp. Kan säga att BM som hade första träffen var lite fundersam... Så kan det gå :)

Oj, med tanke på att det väl är några år mellan så är ju oddsen rätt låga för det! :D

Ha ha ha nä det har du inte berättat, eller jag har missat det iaf :rofl: Exakt, vad är oddsen för det... måste vara större chans att vinna på lotto :angel:

Och nu är jag sjukskriven! :eek: Jag fick be snälla läkaren på mina bara knän att jag skulle få fortsätta jobba 50% men det är på prov en vecka, är jag inget bättre kommer hon sjukskriva mig 100 % (sa hon och spände ögonen i mig).

Tydligen är jag ovanligt mkt påverkad och framförallt väldigt tidigt. Jag kan ju knappt gå och har 3 månader kvar till BF. Jag är dock väldigt orolig för att besvären ska kvarstå efteråt att jag verkligen ska försöka ta det lugnt.

Sen är frågan hur man gör för att ta det lugnt...

Senast ändrad:

Ja, höll på att smälla av när han berättade det :)
Och sonen var rolig. Jag sa att det ju kunde bli lite jobbigt om bebbarna skrek mycket på natten och så. Men då tog han saken i egna händer och har nu fått lovat av kompisens mamma att han får sova där hur mycket han vill i sommar ;) Gullungen min.

*kl*
Min havandeskapsansökan har blivit beviljad! :banana: :bump: :banana: Var ju på tiden kanske, ska jobba min sista dag på fredag..
Dock så har inte f-kassan fått in mina papper om inkomst osv. Jag gav dem till min chef i mitten på januari och hon har skickat dem vidare till lönekontoret - och där verkar dom vara kvar.. :grin: Tjejen jag pratade med hade ingen aning om var de var, och skulle se till att någon som hade med det hela att göra ringer upp mig. Så förmodligen blir jag utan pengar nu i februari, trots att JAG alltså skött allt till punkt och pricka.. Man kan ju få en hjärnblödning för mindre...

Men du ska nog ta det där på allvar. Har en kompis som hade mycket foglossning och körde på iaf. Plus att det hände något vid förlossningen så nu är hon skadad för livet. Kan aldrig mer rida. Vi brukar ta med henne och rida islandshäst ibland för det är det ända hon klarar... Nu är väl hon extremfall men iaf... Du får lova att försöka ta det försiktigt iaf...

Har precis vart hos bm idag, alla värden var bra så inget speciellt där att berätta. Men hon sa en rolig grej... När hon skulle känna och mäta magen utbrast hon: "Oj du måste vart vältränad innan du blev gravid, du bär ditt barn så högt upp. Det brukar man göra om man har starka magmuskler!"
Jag har blivit kallad mycket saker, men vältränad var något nytt :angel:

Kan det bero på ridningen kanske? Att man bär barnet högre upp? Har ni hört nåt om ni bär barnet högt eller lågt? Och rider ni eller inte?

Grattis, vad skönt! Då kan du vara hemma i lugn och ro och peppa för dagen D ;)

Håller med Ia*... Ta det lugnt, inte värt att få men för livet :( Hatar själv när folk säger åt mig att ta det lugnt, inte anstränga mig osv. Jag är ju för bövelen gravid och inte sjuk :devil:
Men just fogarna är nog inget kul att ha strul med i framtiden. Har själv problem med en krossad höft efter ett möte med en ridhusvägg för några år sen och nu foglossningar på det :cry:

Vad sa läkaren mer? Får du inte gå på någon vattengympa eller liknande? Har du prövat magnesium? Det hjälpte en del för mig. Och mina kryckor är jättesköna de dagar jag verkligen inte kan ta det lugnt, ibland har man ju saker som måste göras och det finns ingen annan som kan hjälpa just då.

Lugn och ro - är du tokig?! ;)

Nu ringde lönekontoret upp iaf, hon som ska ha hand om mina papper är hemma med VAB... Men vilken trevlig dam som ringde upp - hon ska försöka ordna allt ändå, genom att ringa direkt till FK och lämna mina uppgifter. Förhoppningsvis så fungerar det, så nu håller vi tummarna.

Damen som ska försöka ordna allt hade letat efter mina papper, men dom verkar ha gått upp i rök.. Bra jobbat liksom...

Senast ändrad:

Vi köpte precis en Emmaljunga men den var mycket billigare än Teutonia Spirit. Tror du inte du tittade på en i uhm typ vitt krokodilläder? (det fanns, typ,) Det fanns sjukt dyra varianter på tyget man kunde ha. Eller så tittade du bara på finare modell helt enkelt. (de har en jättefancy katalog med ilsmala damer i vita hattar, långa sjalar och högklackade skor.)

Neeee, inget krokodilläder :D den va i grönt tyg, men det var nog så att den bara kostade 5050 helt enkelt :cry: kan ju vara så att det var en utgående, dom har ju lite rea nu....

Äsch, vi fick våran Brio gratis, gratis är gott :)

Måste förresten berätta en lite lustig sak. Med reservation för att jag redan berättat det...Ni vet.. Mjölk i hjärnan...

Min sons pappa ska oxå ha bebis, hmm, eller hans sambo då. Två veckor efter oss.. Vad är oddsen för det då? Och de har tydligen kämpat i flera år. Och så får stackars sonen två små inom så kort tid :) Vi går i samma föräldrargrupp. Kan säga att BM som hade första träffen var lite fundersam... Så kan det gå :)

Haha, va roligt för honom!

Vad sa läkaren mer? Får du inte gå på någon vattengympa eller liknande? Har du prövat magnesium? Det hjälpte en del för mig. Och mina kryckor är jättesköna de dagar jag verkligen inte kan ta det lugnt, ibland har man ju saker som måste göras och det finns ingen annan som kan hjälpa just då.

Jo, jag går redan på vattengympa en dag/vecka och nu när jag blir sjukskriven kommer jag hinna ett pass till, då blir det tisdagar och fredagar, det kan nog bli bra. Jag hoppas också att sjukgymnasten kan testa akunpunktur, det har flera blivit hjälpta av tydligen.

Magnesium? I vilken form och sort? Det har ingen sagt men jag är öppen för allt!

Det som är jobbigt bland mina "måsten" är ju hästarna, och då måste jag ju ha händerna fria, så där funkar det ju inte med kryckorna. Däremot så tänkte jag ta med dem till jobbet. Jag har ju redan kryckor hemma sedan jag vurpade i julas...

Invalidos - det är jag! :cool: :cry:

Men du ska nog ta det där på allvar. Har en kompis som hade mycket foglossning och körde på iaf. Plus att det hände något vid förlossningen så nu är hon skadad för livet. Kan aldrig mer rida. Vi brukar ta med henne och rida islandshäst ibland för det är det ända hon klarar... Nu är väl hon extremfall men iaf... Du får lova att försöka ta det försiktigt iaf...

Oh fy fan. Får mig att vilja sitta här rakt upp och ner till Bf och inte röra mig ur fläcken. :crazy:

Jag ska ta det lugnt, sånt där skrämmer mig verkligen och jag lider med din kompis. Fy fy fy...

*kl*
Jag tror jag seriöst börjar gråta av lycka snart, jag har precis pratat med en ängel. :D Damen på lönekontoret som skulle försöka ordna upp röran åt mig lyckades!!! :bump: Hon hade fått lämna inkomstuppgifterna via telefon och hon hade dubbelkollat så att det var okej, så nu skulle jag inte behöva oroa mig sa hon. :love:

Usch stackare...man blir inte gladare av att ha ont heller :( Magnesium kan du köpa på apoteket, hör med dem där så kan de hjälpa dig. Tror det bör finnas på hälsokostaffärer och liknande med.
Det är inte säkert det funkar men som sagt allt är ju värt att pröva!

Har precis vart hos bm idag, alla värden var bra så inget speciellt där att berätta. Men hon sa en rolig grej... När hon skulle känna och mäta magen utbrast hon: "Oj du måste vart vältränad innan du blev gravid, du bär ditt barn så högt upp. Det brukar man göra om man har starka magmuskler!"
Jag har blivit kallad mycket saker, men vältränad var något nytt :angel:

Kan det bero på ridningen kanske? Att man bär barnet högre upp? Har ni hört nåt om ni bär barnet högt eller lågt? Och rider ni eller inte?

Till mig sa BM att barnet var lågt. Men hon sa inget om att detta har med otränad mage att göra :angel: Hon sa bara att det är olika hur man är byggd.

Bara för att läkaren sjukskrivit dig pa 100 procent sa betyder inte det att du är tvungen att stanna hemma pa heltid! Inte heller att du är sjukskriven för den delen, inte innan FK godkänt din ansökan...
Har haft problem sen olyckan i nov, FK vill bara godkänna 2 veckors sjukskrivning. Trots läkarintyg. Detta har gjort att jag inte fatt ersättning för 2 manader som jag var "sjukskriven " av min läkare. Enligt försäkringsläkaren sa kan jag jobba, han har inte ens sett mig :crazy: Överklagan pagar dock!

Värst är det för den som inte har fast jobb, FK menar att det finns alltid nagot jobb som man kan söka...

Jag fick ocksa höra att jag hade starka magmuskler när vi var pa ultraljud. Bm hade svart att se och fa bra bilder, min sambo höll pa att trilla av stolen i världens skrattanfall..
Nej, jag var inte särskilt vältränad när jag blev gravid. Men nu hänvisar jag ofta till min vältränade mage :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 872
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar