Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Min nya EL vagn kostar ca 7500:- tror jag. Vad kan det vara för modell som är så dyr? Måste ha varit något felmärkt eller några extra saker till eller nått...

Förresten, är det någon som hyrt babyskydd eller har alla köpt/tänkt köpa? Jag blev lite fundersam på det där med att hyra... Fast jag tror iofs att det känns tryggare att ha ett nytt... Hur tänker ni?

Har förresten ledig dag idag. Så skönt!! Fyra veckor kvar att jobba sen...

Jag har inte köpt eller tittat på den än. Har en kompis vars bebis troligtvis växer ut sitt tills min ska komma, så vi ligger lågt så länge.

Jag har en vecka till sportlov, sen jobbar jag fem veckor till. Jag tror dock jag blir sjukskriven för foglossningarna i em, men jag vill verkligen jobba så jag hoppas hon kan sjukskriva mig halvtid eller nåt sånt. Vi får se!

Jag tycker mest det är jobbigt att vara ledig nu eftersom jag ändå inte kan göra något. Jag har en massa "måsten" som bokföring och uppdatering av hemsidor att göra, men ju mindre man har att göra desto segare blir det...

Tänkte jag skulle sätta mig i sadelkammaren och putsa alla träns nån kväll. Har inte blivit gjort sen sista tävlingen och visningen i oktober/november. Men hur kul är det liksom? Jag vill ju hellre rida...

Skulle tro att priset 5050:- inkluderar chassit + sittdel och vill man ha liggdel till också betalar man 7500:-

Nej , det där känner jag igen. Det är inte kul att vara hemma och bara sitta i soffan och inget kunna göra.

Hmm, undra om jag måste smörja mina saker fast de ligger i förrådet... Får ta en koll på sadeln när vi rensar förrådet. Någongång...

Jag har inte smort mina saker sen hästen jag red dog... 2008... O de flesta är lika fina fortfarande faktiskt :) Nån förbygel har möglat så den är bortkastad i ett hörn för sig själv... Antagligen för mkt smörjmedel på den. Till våren när det är varmt o skönt- då får det vara dags...

*kl*
Ang. att pappan får se och känna bebis röra sig - det verkar som de flesta bebbar har lite scenskräck. :D Min sambo fick se och känna Räkan den 2 december, hade gått exakt 20+6 veckor. :D (blogg är bra, då kan man kika tillbaka när man har minne som en guldfisk haha)

Jag kikade in hos vintermammorna nyss - 3 tjejer till ska ploppa och sen är det vår tur!! :eek:

Oj oj oj! Det börjar närma sig!

Här köptes det säng igår också förresten. Ikea hade ntg erbjudande den här veckan så det blev en ikea-spjälsäng. Känns som om det får funka. Vi har nästan bara arvegods och 1800-tals möbler i huset och ytterst lite från Ikea för övrigt. Men vafasen, jag tycker alla spjälsängar ser likadana ut. Mamma har beställt sängkläder till bebisen från Lexington så det får väl väga upp! ;)

Här i vecka 28 har sambon inte kännt bebis än, snacka om scenskräck! :D

Skulle tro att priset 5050:- inkluderar chassit + sittdel och vill man ha liggdel till också betalar man 7500:-

Men GUUUD, då kanske det va hela vagnen som kostade bara 5050:-...själva prislappen satt fast på liggdelen som i sin tur satt på ett chassie och på en skylt ovanför stod priserna olika chassien men det var kanske inkl ligg/sittdel. Äsch på skylla på min pregnancy brain :D

Jaja, synd man har vagn redan isf....

Förresten, är det någon som hyrt babyskydd eller har alla köpt/tänkt köpa? Jag blev lite fundersam på det där med att hyra... Fast jag tror iofs att det känns tryggare att ha ett nytt... Hur tänker ni?

Vi kommer att hyra av NTF, känns som dom nog är väldigt seriösa, dom är ju lite av trafiksäkerhetens ansikte utåt. Dom har det senaste babyskydde från Brio. Man har även den säkerheten hos dom att ifall man är med om någon olycka så är det bara att åka in till dom och byta mot ett nytt!

Vi köpte faktiskt babyskydd, nytt. Blev en brio primo för vår del! Verkar bra, lätt att bära och snygg. Vi ville vara på säkra sidan och ha en ny, så man inte köp en begagnad som är skadad! Hyra tror jag är näst bäst, dom är ju seriösa så dom lämnar väl inte ut skadat gods direkt.

Vagn ska vi köpa begagnat iaf, jag är för snål för att lägga ut en massa extra slantar på en ny vagn när det finns dom som köper och knappt använder sina, för att sen sälja dom för ett betydligt bättre pris:p Måste försöka vara smart känner jag, för rik är man inte, och det blir inte bättre framöver..iscchh..

*kl*

Oj, vad ni skriver :D

Här i tyskland går allt bra. Här är tydligen gravida tydligen hemskt ömtåliga. Man får inte göra något, alla gör allt åt en :D

Jag är inte så van vid det och hamnar hela tiden i disskusioner om att jag nog kan lyfta min lilla kabinväska själv.

*kl*
Ang. att pappan får se och känna bebis röra sig - det verkar som de flesta bebbar har lite scenskräck. :D Min sambo fick se och känna Räkan den 2 december, hade gått exakt 20+6 veckor. :D (blogg är bra, då kan man kika tillbaka när man har minne som en guldfisk haha)

Jag kikade in hos vintermammorna nyss - 3 tjejer till ska ploppa och sen är det vår tur!! :eek:

Har ni provat att krama pappa ordentligt så magen tar i? När vi gör så kommer det garanterat en karatespark rakt i pappas mage :p

Vi har köpt ett nytt från Teutonia.

Vi köpte precis en Emmaljunga men den var mycket billigare än Teutonia Spirit. Tror du inte du tittade på en i uhm typ vitt krokodilläder? (det fanns, typ,) Det fanns sjukt dyra varianter på tyget man kunde ha. Eller så tittade du bara på finare modell helt enkelt. (de har en jättefancy katalog med ilsmala damer i vita hattar, långa sjalar och högklackade skor.)

Måste förresten berätta en lite lustig sak. Med reservation för att jag redan berättat det...Ni vet.. Mjölk i hjärnan...

Min sons pappa ska oxå ha bebis, hmm, eller hans sambo då. Två veckor efter oss.. Vad är oddsen för det då? Och de har tydligen kämpat i flera år. Och så får stackars sonen två små inom så kort tid :) Vi går i samma föräldrargrupp. Kan säga att BM som hade första träffen var lite fundersam... Så kan det gå :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 872
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar