Lånar min egna knapp
Vi ska in till sjukhuset idag och göra ett extra ultraljud, vi var ju iväg på ett 3d ul häromveckan och då upptäckte hon att vår bebbe hade förstorat njurbäcken. Enligt henne så var det inte så behövde det inte vara så allvarligt och det kunde lika gärna vara tillfälligt, men eftersom hon kunde se att bebbe var nykissad så borde det inte se ut som det gjorde. Sen efter vårt besök hos BM för en vecka sedan så berättade vi det här och visade bilderna som vi fått och vi fick en remiss till barnläkaren dagen efter. Redan då började jag bli lite nervös, för det kändes inte alls bra. Sen så när vi varit där så ville hon skicka oss till ett nytt ultraljud så fort som möjligt, men eftersom sambon skulle iväg över tors-sönd och ville vara med så fick vi en tid idag.
Alla säger att det inte borde vara något farligt, att det som kan hända är att bebbe kommer att vara mer infektionskänslig och kommer att få lättare att få urinvägsinfektion så att vi måste hålla mer koll, men i värsta fall om det var fel på ledarna från njurarna till urinblåsan så kan det behövas operation. Vet att man inte ska måla fan på väggen, men det känns verkligen inte alls bra.
Som pricken över i:et har min labbe lyckas riva av sig en tå till hälften, så nu ska vi in till vet och se om det behövs operation.