Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Inget datum bestämt ännu. Det blir troligtvis bestämt om en vecka då vi skall på snittsamtal nr3 hos läkaren.

Håller med om att man känner ett visst "lugn" när man pratat med människor (läkare) som tar en på allvar.

Hemkommen från Ullared. Jag hängde över vagnen och hasade runt barnavdelningen. Jag kom hem med spjälskydd, underlakan till vagn och spjälsäng, påslakan till vagn, plastad frotté*4, en massa tvättlappar, alfons-filt, nappar, nappflaska, 2 st amningsbh-ar, amningsinlägg, 2 bodysar, 2 par underbyxor och säkert nåt mer. Jag var klar på knapp en timme, jag kastade ner allt som såg lämpligt ut. :D

Imorgon blir det läkarbesök pga foglossningarna, får se vad hon säger. Jag kan knappt gå alls nu...

Fast det är ju inte så mycket en fråga om att tycka olika, det handlar väl mer om huruvida man kan räkna med att få barnbarn så fort man skaffar barn? Och det tror jag inte. Det finns ju många människor som inte har barn, det får man ju se sen när barnen blir vuxna hur de vill göra.

Annars blir det ju lite som att oroa sig för hur det ska gå sen när barnen jobbar som diplomater och kommer jobba utomlands så man inte träffas så ofta, det vet man ju inte om det kommer hända en gång. Och man riskerar att bli en av dessa hemska föräldrar som tjatar på sina barn att skaffa barn för att man vill ha barnbarn.

Tror jag känner mig så pass bra att jag vet att jag inte skulle bli den där mamman som tjatar på mina barn att skaffa barn så att JAG får barnbarn, ligger inte riktigt för mig. Så länge mina barn gör vad de vill så är väl det självklart det viktigaste.
Skaffar jag barn tidigt så får jag ju njuta av mina barn riktigt länge, kan man vända på det så då? ;) Fast det kanske man inte får ändå, man vet ju aldrig vad som händer med någonting.

Själv har jag tre kusiner; äldsta 37, ensamstående utan barn. nästa 33, ensamstående utan barn och den yngste är 28, bor nu med sin sambo och har köpt hus, det är väl de i så fall som kommer skaffa barn.
Möjligen de två äldsta barnen också, men som sagt det vet man såklart aldrig, på den punkten är jag helt med dig.

Det gick väl sådär. :/ Vi ligger precis precis under gränsen för att bli "extra"bevakade. Efter födseln så kommer lilla bebbe att bli ultraljudad och så får man se hur det ser ut då. Inte mycket mer man kan göra nu med andra ord. :(

Min bror som är läkare, och har fått utstå mycket gråt i telefonen efter hästsparkar och torskmaskar och nu det här :p, säger att vi inte ska behöva oroa oss, men det är ju inte så att inte göra det. Hua.

Fy vad jobbigt med dina foglossningar, tycker så synd om er som har det, det verkar verkligen genomvidrigt. Hoppas att läkaren kommer med något bra.

Kl

Vad ni har skrivit idag! Som vi skriver i denna tråd, så kommer vi få ha en vårmammor 2010 del 3 snart :D

Idag har vi haft fullt upp; sambons systers vatten gick 10,30 i förmiddags. Hon förlorade ju ett barn i december 2008 (han föddes död) så vi har gått på helspänn. De fick en flicka klockan 15 i eftermiddags - mycket tårar, skratt och ännu mer tårar kom, vi var typ alla samlade hemma hos sambons mamma, utom föräldrarna till flickan då såklart för de var ju på förlossningen !

Så roligt att det gick så bra för dem, vi är alla väldigt glada!!

Så nu står vi på tur, men det är ju 102 dagar kvar :D

Usch :(
Vad jobbigt att inte riktigt veta hur det är med liten.. Då blir man ju extra orolig kan jag tänka mig, hoppas verkligen att allt är bra med bebisen när den väl kommer ut.
Kramar

Inget tryck på lungorna alls i princip, om vi bortser från små fötter och knän som ju gärna tar spjärn just där. Kan få tryck ibland när jag ligger på sidan och hen trycker upp rumpan, men det är inte alls särskilt jobbigt.
Det känns nästan lite läskigt, snart 31 fulla veckor och Räkis börjar verkligen göra sig klar.. :crazy: Tiden går så sjukt fort!

*kl*
Sitter o är upprörd över programmet om mammor som lever genom sina döttrar..dom sak bli skönhetdrottningar..komplex, anorexia och otillräckligehtskänslor, härliga gåvor till sitt barn:mad::mad:

Idag är jag så trött. Somnade på gubbens axel igår och det var så skönt. Men jag måste ligga högt med huvudet så resultatet blev att jag vaknade av att jag inte fick luft och hostade så nu är jag öm i musklerna vid revbenen igen. Vid fyra gav jag upp mina försök att sova och gick upp och satte på tv`n. Som tur är så är jag ledig imorgon så då kan jag vila. Ett steg tillbaka men det ger sej väl någongång.

Lottch: Usch, vad tråkigt. Hoppas du kan slappna av och inte oroa dej för mycket.

Ni stockholmare... Finns det någon affär centralt i stan som har bebbesaker?

Beror på hur centralt du vill ha det... Jag tycker personligen den bästa butiken jag vet i Sthlm är Babyproffsen på Hornsgatan, på söder. Den har allt som Babyproffsen i tex Barkarby inte har. Men ev finns det flera butiker mer centralt, har bara inte koll på dom...

Ska upp på Ul på måndag. På Sibyllekiniken på Sibyllegatan så jag tänkte väl hålla mej mellan det och centralen. Tänkte mest om det fanns någon rolig butik. Inte basicgrejor, det tar vi här hemma.

*kl*
Min mage har ändrat form drastisk fran en dag till nästa, tom min mamma såg det direkt när vi träffades idag.
Har tidigare varit ganska bred och jämntjock, idag var den hux flux som en kula och har längre ner.
Tror dock inte att bebben har vänt sig pa riktigt, har varit full circus i magen hela dagen, känns som om den försöker bryta sig ut genom naveln :D

Satt i en halvtimme och bara tittade på när magen rörde sig, filmade tom med mobilen! Typiskt att sambon inte var hemma då, men så är det alltid. kan vara full fart och sekunden senare när han har handenpå magen så blir det blickstilla.

Nu ska jag gnälla lite...ryggen värker som f-n, gjorde kanske lite för mkt på vattengympan i morse. Men det är så skönt att röra sig i vattnet :love:
Sammandragningar hela eftermiddagen, bäbis sparkat duktigt på blåsan hela dagen. Hemorojder och åderbrock bredvid desammma :crazy: och varit vaken sen kl 3 i morse. Fogarna ska vi inte prata om...
Färdig gnällt!

Har tagit dexofen och ska sätta mig i duschen och hoppas på lite mer sömn inatt...

Visst är det så, när sambo ska känna så blir det stilla på sekunden:p
Fast idag har vi båda fått känna fötterna tror vi det var, hon låg ytligt, kändes så nära:D

Det här med sammandragningar, hur mkt har ni andra? jag har haft en del nu sen i lördags, har knappt haft några innan..känns så där..ska ju till barnmorskan på måndag, ska fråga då..det knyter sig lixom i lungorna också, men magen är inte megahård, men hård...svårt o förklara...Gör inte ont, men är lite besvärande

Det där med att känna och låta sambon känna är väl så typiskt, jag börjar fundera över om bebisen där inne känner skillnad om det är mina händer eller sambons, för så fort sambons händer är på magen och ska känna på sparkarna, så stannar bebisen upp. Är det däremot mina händer så fortsätter den, konstigt det där :D

Precis samma här! Bebben lever loppan tills gubben lägger handen på. Då blir det helt lugnt.
En gång lyckades jag ta hans hand och lägga på magen när vi låg och drog oss i sängen en morgon, men han somnade om och märkte aldrig det:devil:

Precis samma här! Bebben lever loppan tills gubben lägger handen på. Då blir det helt lugnt.
En gång lyckades jag ta hans hand och lägga på magen när vi låg och drog oss i sängen en morgon, men han somnade om och märkte aldrig det:devil:

Det är ett lustigt fenomen det där :D

Kl
Är det någon mer än jag som får väldiga blodtrycksfall förresten? Det måste vara det jag får iaf eller vad tror ni:
Börjar som svag illamående som sedan trappas upp. Får jag inte något snabbt i mig att äta så börjar det svartna för ögonen stundtals, jag blir väldigt matt och när det är riktigt illa så är det väldigt svart för ögonen och allt ljud runt omkring mig dämpas och i princip försvinner - väldigt nära att svimma alltså och fruktansvärt obehagligt..

Igår var vi påväg till veterinären med hunden när det hände. Mitt ute i skogen och långt till närmsta kiosk, när vi väl körde inom en kiosk och sambon fick springa in så var jag mycket nära att svimma eller tuppa av, örk!
Sedan räcker det med ett par bett på ett äpple etc. och så går det över.

delvis kl

Min sambo fick känna dom första sparkarna redan i v22 om jag inte minns helt fel, när vi va på Spa förra tisdan så fick han se när lillen sparkade också :love:

Usch, jag tycker så förbaskat synd om alla er som har så ont och problem med fogarna. Själv har jag lite känningar i vänstra höften men bara jag rör mig så håller den sig rätt så borta, känner av lite i för jämnan men inte så jag tycker att det är jobbigt, lite måste det ju få kännas :D

Nu har jag iaf gjort dom viktigaste inköpen förrutom blöjor och våtservetter. Vagn, skötväska och skötbädd är kirrat så jag känner mig helt lugn!

Förresten, va på en babybutik igår och skulle köpa skötbädd. Såg en Emmaljunga där, den va sååååå fin, ville ha, kollade prislappen 5050:-, MÄ billigt tyckte jag först tills jag lyfte blicken och såg att det bara va själva liggdelen som kostade det, chassiet kostade 7500:-. FAN, 12550 för en vagn...:eek: (hoppas bara inte nu någon som köpt en ny Emmaljunga för den pengen tar åt sig, men det gick högt över våran gräns för vad en vagn får kosta iaf...)

Mitt är inte så illa som du- men svarta prickar i synfältet är vanligt imellanåt. I början av graviditeten gick jag med druvsocker i fickan. Tar inte mycket plats o hjälper bra.
Jag hade dessutom koksaltsnässpray med mentol om jag kom till ställen jag fick kväljningar av ;)

Nu fungerar jag ganska bra utan båda- men jag äter oftare än vad tandläkaren tycker är ok ;)

För övrigt så hoppas jag att våra sambosar har samma inverkan när Räkorna är ute- det hade ju varit smidigt... hihihi

Senast ändrad:

Men sittdelen måste iaf ingått i chassipriset.... Sen finns det ju säkert billigare liggdelar. Den verkar ju bli dyrare än de värsta märkesvagnarna annars- var det en lyxvagn i gulddouble eller ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 872
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar