Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Jag kommer ihåg att jag var tvungen att kissa innan jag fick åka upp till BB. Och de körde fram sängen ända till toadörren och sa att jag skulle sätta mej försiktgt. Jag satte mej upp och hoppade ner från sängen och drog i backen som en fura. Benen bar inte. Och det tog en evighet att kissa. Har inget minne av att jag k.nde mej varken lätt eller smidig. Tyvärr.

Inte riktigt.

Det är väl barnet man vill hinna träffa i första hand när man skaffar barn, inte barnbarnen?

Jo självklart, det är väl klart att man vill det =)
Men jag är en tänkare och tänker långt fram i tiden, kan inte riktigt rå för det :D

Fast barnen kanske inte ens skaffar egna barn? Så då får man ju ändå inte träffa några barnbarn, det kan man ju inte veta.

Fast barnen kanske inte ens skaffar egna barn? Så då får man ju ändå inte träffa några barnbarn, det kan man ju inte veta.

Detta kan ju bli en hur lång diskussion som helst märker jag ;)
Vi tycker nog bara olika i denna fråga =)

Har nog kanske påverkats av min mamma, som jag vet ibland har ångrat att hon väntade "så länge" med att skaffa barn. Speciellt nu när hon ska bli mormor.

Fast det är ju inte så mycket en fråga om att tycka olika, det handlar väl mer om huruvida man kan räkna med att få barnbarn så fort man skaffar barn? Och det tror jag inte. Det finns ju många människor som inte har barn, det får man ju se sen när barnen blir vuxna hur de vill göra.

Annars blir det ju lite som att oroa sig för hur det ska gå sen när barnen jobbar som diplomater och kommer jobba utomlands så man inte träffas så ofta, det vet man ju inte om det kommer hända en gång. Och man riskerar att bli en av dessa hemska föräldrar som tjatar på sina barn att skaffa barn för att man vill ha barnbarn.

Nu spinner jag vidare på det här, jag har nämligen haft en otrolig press på mig att skaffa barn från mina föräldrar!

När jag var 26 år och avslutade ett långt förhållande höll de på att bryta ihop för "de skulle aldrig få barnbarn".

Jag har varit tveksam till om jag velat ha barn över huvudtaget (till viss del pga pressen), och det har tagit framförallt min mor jättehårt. Hon har tolkat det som att hon gjort något fel i och med detta. "Var inte din barndom lycklig eftersom du inte vill ha barn". Tilläggas ska att min mor är ganska smart i vanliga fall, men i den här frågan har hon varit dummare än tåget att diskutera med. Båda är extremt barnkära och tycker att utan barn har man inget liv som är värt att leva, något de tydligt påpekat för mig under många år. Nu är jag som sagt 34 och de ska få barnbarn, kan jag säga att de är betydligt mer exalterade än vad jag är?

Jag kommer ihåg att jag var tvungen att kissa innan jag fick åka upp till BB. Och de körde fram sängen ända till toadörren och sa att jag skulle sätta mej försiktgt. Jag satte mej upp och hoppade ner från sängen och drog i backen som en fura. Benen bar inte. Och det tog en evighet att kissa. Har inget minne av att jag k.nde mej varken lätt eller smidig. Tyvärr.

Kände lite som du.. Att man var 5-6-7 kg lättare var verkligen inget som märktes efter förlossningen..

Jag låg kvar länge i sängen på grund av allt "efter", så när de rullat in mig på BB så tog jag sonen till mig i sängen sen låg vi där och vilade i många timmar. När sedan personalen kom och tyckte att jag minsann skulle gå på toaletten så var det med mer smärta än lätthet av att kilona försvunnit...

Det var först ca 12 timmar efter att han kommit ut som det kändes lite lättare i kroppen (fick smärtstillande mot värken efter stygn och sånt), och jag märkte att magen "försvunnit" lite eftersom jag kunde ha ett par andra byxor på mig och att jag såg mina fötter igen när jag tittade ner, hahaha.

Denna gång skall jag se om jag kan ställa mig upp tidigare för att se om man märker något av de kilon som försvunnit, intressant fråga faktiskt.

Men duu, det är exakt som jag fick för några dagar sen! Känns som håll fast gör sjukt mkt mer ont..jag kunde inte röra mig alls, inte räta upp mig, ingenting! Hade det några kvällar i rad, drog ner på godiset och sen försvann det:)

Vad ni skriver!:)

Jag har själv jääkligt ont i ena sidan av magen, fast det är mer vid höften, ner mot underlivet..har varit så sen jag hade smärtorna i magen..så dte är nog ligamenten som spökade, och tarmar som tryckts undan kanske:p

Idag sticker det och hugger i bäcknet, kanske är liten på väg att lägga sig tillrätta..inte fixera sig hoppas jag, med tanke på mina sammandragningar, som har minskat men fortfarande kommer och går, men kanske hittar en skön position..
Och medicinen har hjälpt, så UVI känner jag inte av (HIMMELRIKE)

Annars trotsade jag läkarens råd om sängliggande igår, och vi gav oss ut och köpte bilbarnstol,:laugh: en liten kudde till liten och nappar:love:
Ska hämta korgen och madrass osv hos mamma imorgon och sätta upp det:)
Kunde vara dax, för jag känner att hon nog skulle kunna komma tidigare, har en sån känsla(kan vara helt fel, men bättre och vara förberedd)

Idag är dte första föräldrargruppmötet:bump:

Visst är det spännande:) Vi har vårt första idag, sen 3 st till tror jag..*orkar inte resa på ändan och kolla lappen i köket*
Tror nog att några av dom tjejerna jag träffade på glykostestet komme vara där. Den ena fick jag bra kontakt med, eftersom hon oxå sysslar med hästar:) Ska bli skojj!

BM-besök idag!

v. 27+3
Hjärtslag 152
BT 120/70
SF-mått 27 cm (3 cm plus på 4 veckor)

Inget hb eller glukos idag dels eftersom jag inte har ätit järntabletter som jag ska (nu ska vi prova att äta tabletter varannan till vartredje dag) och för att min bm är så snäll och skonar mig från denna plåga som jag avskyr (nålar).

Inget urinprov och ingen vikt är tagen. Hon kommer troligen inte väga mig förrän jag är på slutet. Nästa besök om 3 veckor :)

Är precis hemkommen från bm. Fick en annan idag eftersom min ordinarie var sjuk. Det var således den tredje jag träffade på tre besök. Det gick bra iallafall. Kommer som vanligt inte ihåg alla siffror, men blodvärdet var 118 när jag ordinerades Niferex och fyra veckor senare (förra besöket) var det uppe i 122. Inte så stor skillnad mao. Hon sa att jag troligen skulle behöva äta dom ganska länge.

Blodtrycket var lite lägre än förra gången. Kommer inte ihåg siffrorna.

Sf-måttet låg på 28,5 cm (v 32) och det hade halkat lite under mittersta kurvan den här gången. Tidigare har det legat mitt på kurvan. Men det är som sagt tre olika bm som mätt!

Hjärtljuden låg på 120-125, ganska lågt, men från 110 var tydligen okej.

Inte riktigt.

Det är väl barnet man vill hinna träffa i första hand när man skaffar barn, inte barnbarnen?

Exakt, dessutom är det ju lite sent att fundera över det när man är 38. Tiden går ju inte att backa, så då får man välja barn eller ej helt enkelt :p

Om man innan 38 inte hittat en pappa eller känner för att åka till Danmark så... äsh, folk skaffar barn när det känns rätt. Spelar väl ingen roll när.

*kl*

Oj va aktiva alla är här, kul!
Känner mig så duktig ja, va på Barnens Hus och beställde nya teleskophandtagsmekanismer, eller vad man nu ska kalla dom, till vagnen.

Har ni köpt några skötbäddar än?! Jag och mamma ska åka ner på IKEA snart men jag tycker att IKEAs skötbädd såg så trist ut...har för övrigt även hunnit planera hur vi ska lägga upp det i tvättstugan när liten kommer. Eftersom vi bara har 1 toa så får tvättstugan blir skötrum, minst lika smidigt eftersom man slipper släpa skitiga kläder från toan till tvättstugan ;)

Hur går det för er med era hästar nu?! Rider nån fortfarande. Jag har ju tänkt rida mkt längre men pga att sadeln inte passar så bra så har jag fått avsluta det kapitlet, törs inte rida barbacka nu. Tur att man har en häst som är inkörd :D

Hihi, jag skriver så sällan här så det blir alltid så långa inlägg för mig...

Har köpt en billig skötbädd för 69 kr på IKEA som vi ska ha på övervåning med överdrag till. Sedan så ska jag inhandla ett snyggare på Barnens Hus som vi ska ha på bottenvåningen, vi ska ju ha skötbord i hallen så alla komma ju se det och vill man ju att det ska vara fint :)

Ridningen hann jag aldrig ta upp, har ridit jätte lite hela 2009 och nu är det för mycket snö, jag är för tjock och hästarna har stått för länge för att jag skulle kunna tänka mig att sitta upp på ngn av dem.

Att ha skötbädden i tvättrummet är guld :)

Man har nära till vatten, man har nära till tvättmaskinen, och man slipper tränga in ett skötbord på toaletten, som ju ändå aldrig brukar kunna stå precis brevid handfatet med vatten.

Va dum jag va som inte kollade in vad dom hade på Barnens Hus idag när jag lix va där...äsch, noga då, vill att sambon ska få vara med och bestämma också, annars kanske han skyller på det när det är dax för han att byta bajsblöja :D

2 saker vet jag då som jag ska köpa på IKEA, en vit lack hylla att ha ovanför skötbordet och frottétvättlappar, i mängder!

Mamma fick en katalog idag med superfina ekologiska barnkläder i bomull, ull och silke, dock inte så billiga men jag håller ändå tummen för att hon fattade vinken när jag visade den superfina sovpåsen i merinoull för 600:- som jag ville ha + den virkadehjälmmössan i silke...

Att ha skötbädden i tvättrummet är guld :)

Man har nära till vatten, man har nära till tvättmaskinen, och man slipper tränga in ett skötbord på toaletten, som ju ändå aldrig brukar kunna stå precis brevid handfatet med vatten.

Ja jag tror att det komemr bli kanonbra faktiskt! Vi har ju en rejäl ho också som vi säkert kommer kunna bada lillen i när han är som minst! Åhhhh, jag vill börja inreda...NUUUU!!!

Det är därför vi får ha vårat skötbord i hallen, det kanske inte är jätte charmigt men det är typ 3 steg från handfatet och vår tvättstuga är komb. pannrum så det är ett väldigt skitigt utrymme och dörren är en låg, konstig dörr som är under trappen så dörren är väl kanske bara 1,50 hög eller nåt, känns så i alla fall ;) den kan nog vara 1,65 också :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 872
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar