Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Nä, jag har inte haft någon form av p-medel nu. Sist tog jag ut hormonspiralen ca 3 månader innan vi började producera. Både minipiller och hormonspiral ska väl vara ute ur kroppen ganska omedelbart efter att man slutat? Vanliga p-piller är väl lite starkare och p-spruta kan ju vara kvar i över ett år.

Klart du vågar ta ett test! Tänk på att ni har ju knappt hunnit/orkat försöka så ett neg. Test nu är ju inte hela världen. Tycker det låter som att du har lite symptom iaf! :)

doris och Michellan95: ni får gärna drömma/spå/gissa om min mage. Tycker att sånt är lite kul. :)

Minipiller går försvinner från kroppen fort. Därför det är så viktigt att ta dom regelbundet och annars använda kondom om man missat ett piller.
Jag hade kopparspiral och blev gravid på första äl. Ingen mens i mellan. Tog ut spiralen under sista dagarna av senaste mens.

Oregano: fast hade inte ni samliv på dag 19 och du hade lång menscykel på 30-31 dagar? Då prickade ni ju in 11-12 dagar innan mens. Så då va det ju ingen relativt säker period? Räknade på det förut därför jag minns siffrorna men kan ju minnas fel. :)

Men människa, hur kan du minnas det?! :eek: Det var något sånt, men jG kunde ju inte riktigt veta hur lång den här cykeln skulle vara. De andra två hade varit typ 30-31 dagar, men förut hade jag ganska exakt 28 dagar varje gång. Jag får ganska tydlig äl-flytning och då brukar äl-testet ge utslag någon dag efter. Den här gången hade vi soffmys flera dagar efter äl-flyt. Fast eftersom jag var så himla sugen :o så var det säkert precis i rätt tid. Jag misstänkte det, men eftersom det tog tid sist så räknade jag helt enkelt med att det var hyfsat säkert.

Fast jag ska tillägga att det hade inte blivit något oskyddat soffmys om vi absolut inte velat ha barn då. Det var en kalkylerad risk och jag hade ju i smyg önskat att det "bara skulle bli" eftersom jag inte ville ta något beslut om produktion pga att jag inte vill vara gravid.

Nu kom äntligen spöregnet och åskan som man kännt varit påväg länge. :) jag älskar åskan tycker det både ser och låter mysigt. Men jag hlppas att det är borta om en timme för då ska jag rida :)

*kl* milton vaknade precis och sitter nu och tok kramas med mig. Extra hårt när det mullrar. Lillgosen då! Hoppas det bara beror på att han är nyvaken och att det mullrar så att rutorna skakar.

Därför att jag är bäst i världen på att komma ihåg onödiga saker plus att allt med barn och försöka bli med barn intresserar mig. :)

På tisdag kan jag gissa på era magar även om det är väldigt tidigt, roligare att gissa när magen är större :D men jag gissar iofs nästan alltid fel :o får se om jag kanske drömmer om er också ;)

Men det känns verkligen som Lottch är gravid, bara en massa bortförklaringar från hennes sida ;)

Pratade med mamma om syskon till Isabella idag, hon tyckte det var sent att skaffa syskon när Isabella är 3-4 år för hon kan ju bli "bebis" igen bara för att få uppmärksamhet :crazy: Fast jag sa också att jag inte alls, inte det minsta, är sugen på syskon i dagsläget men jag kanske ändrar mig sen när jag får distans från föräldrarledigheten. För visst är det mysigt men samtidigt extremt jobbigt med en bebis.
Berättade också att vi ska spara ihop till en buffert (som är helt rimlig att spara ihop på 2 år) innan nästa barn och då blev hon lite orolig att det skulle ta jättelång tid till nästa barn. Men vi vill ha en tjock barn-buffert nästa gång att kunna ta av utan att behöva känna oss fattiga och gå +/- 0 varje månad när det dessutom blir två barn att försörja.

Svammel svammel, bla bla blaaaa

Senast ändrad:

Jag tycker att man inte ska tänka för mycket på vilken ålder som är bra eller dålig, för det finns nog för- och nackdelar med alla åldersskillnader. Det är nog bäst att gå på sin egen känsla där, då brukar det bli bäst.

Vi får ju väldigt tätt och det känns otroligt skrämmande just nu, men jag tycker det är bra att vi får de jobbiga åren överstökade snabbt. Det känns inte lockande för mig att börja om efter 3-4 år när den första börjar klara sig själv mer.

Ekonomiskt så önskar jag att vi hade mer än 2 månader med full lön på oss att spara ihop till en ny buffert. Trots låg inkomst har det här året varit ett av de dyrare än något annat år, vi har gift oss, köpt ny bil och åkt på semester. Vi är inte barskrapade, men den buffert vi hade har minskat väldigt mycket. Som tur är behöver vi ju inte köpa så mycket saker till nya bebisen. Det är i princip bara syskonvagn, babyskydd och lite kläder som vi behöver köpa. Allt annat finns ju redan.

Vi har en vanlig buffert som vi har tagit lite av men som inte på några vis är en barnledighets-buffert utan just för om bilen/frysen går sönder, veterinärvård (självrisken m.m.) och sedan har vi ju haft en del otur med vattnet t.ex. var ju tvungen att snabbt fixa reservdelar till vår ett år gamla pump för en månad sedan.

Jag är inte alls säker på att jag vill starta om igen om 3-4 år av samma anledning som du men för mig är den här tiden viktig med Isabella samt att jag inte är sugen på fler barn. Tycker vår lilla familj är så himla perfekt och svenskt lagom just nu :)

Usch, nej jag vill nog också bli gravid bara så där så jag slipper ta ställning om det ska bli fler barn :D

Aha, du menar en sån buffert. :idea: Vi är lyckligt lottade som har hyfsad inkomst nu, men för bara några år sedan hade vi ungefär samma inkomst som vi haft nu under min f-ledighet. Då skulle det ha varit riktig tufft att få barn och en "förbrukningsbuffert" hade varit så gott som nödvändig. Fast vi hade iofs fått skylla oss själva då, för vi har ju bott dyrt hela tiden.

Ja en sån buffert :D en spendera-och-ha-det-bra-under-ledighet-buffert att dryga ut föräldrapenningen med :idea:
Vår ekonomi hade sett mycket bättre ut utan hästarna, men inga hästar? :confused::cry: nej, de får vara mina halvpensionärer tills de trillar av pinn och sedan får vi spara ihop vår buffert till nästa barn, Isabella ska väl få komma ut också utan att man ska behöva vara snål.

Jag har så himla mycket tankar och funderingar kring framtiden men nu efter den här sommaren har vi gjort en de dyraste renoveringarna man kan göra, vi har installerat bergvärme för ett år sedan, bara en massa stora (gigantiska) utgifter så nu ska det väl bli lite fetare i plånboken igen. Nästa år ska vi inte renoverat något alls mer än kanske tapetsera om sovrummet uppe :)

Man gör ju sina prioriteringar och val och det är klart att det påverkar ekonomin. Du jobbar väl 75% också och det gör ju sitt till. Våra prioriteringar gör att jag aldrig skulle ha råd att jobba deltid och ha två hästar.

Förresten :idea: Hur länge dricker barn välling? Vilgot verkar ju aldrig tröttna på det fast han tröttnar på annat som han äter ofta. Jordgubbar är han heeelt galen i! :eek: Idag käkade han en halv förpackning och bara gnydde och fäktade med armarna om jag var lite långsam med att stroppa och skära dom. :D

Haha söt Vilgot. Då skulle nog han vilja bo här, har jordgubbsåkrar på andra sidan gatan så långt ögat kan nå. Självplocket är det kanske max hundra meter till. Gissa vem som kommer frossa i sommar! :D

Välling tror jag dom kan dricka väldigt länge om det vill sig så. Ta en kik i tråden som handlar om när folk tycker att vissa saker borde ta slut. Bla vällingen tas upp där.

Neej! Säg inte så! Jag ska ha en tjej ju! :angel:

Joooo, vi vill att du också ska komma! :banana:

hi hi hi. Vi kan väl säga att jag har fel då :p
Men jag tror att det blir svårt att komma.
Jag jobbar ju 100% och måste vara ledig på onsdag för att åka med fd. tävlingshästen till Kliniken för Triangelmärkning :cry: Så jag ligger nog inte så bra till om jag skall vara ledig i 2 dagar.

Men alltså, jag bor ju så nära de flesta av er, så det vore ju pinsamt om jag inte blev med och träffade er snart!! Men Lottch säger ju att hon skall bjuda in oss på bröllopet så det får väl bli då om inte annat :angel:

Å jo, Lottch, som jag sade... Du är ju gravid.. ta testet nu

Kl

Mitt barn säger häst!!! :banana: Shit vad roligt att hennes nästa ord blev det :bump: ibland säger hon med H och ibland utan H men det räknas!! :D

Fan.. Ibland måste jag ju komma ihåg att du och Modett inte har FB. Då har vi 2 barn i denna tråd som kan säga Häst :)

Min lilla Samuel säger "Hätten" "Hätten" och pekar bestämt på hästarna. Han älskar att se på dem. När han går omkring här uppe vid husen så går han ut på gräsmattan och pekar mot hagen, och säger hätten hätten och traskar dit. Söta unge :love:. Pappan är dock inte så glad över detta, eftersom ordet "pappa" inte är befäst ordentligt.

Det är lite mysko med min lilla S språkutveckling.. Förut kunde han säga en massa ord som man hörde vad det var. Men sen för ca 1,5 månad sedan så slutade han prata, och bara lät ööh i olika varianter. Men nu börjar språket komma tillbaka igen. Det var iofs i samband med att han började gå ordentligt, och började skolas in på dagis så det är väl inte konstigt egentligen..

Du är gullig som alls kommer ihåg det tycker jag :laugh: Och häst är ett mycket viktigt ord!

*lån*
Här är vattenmelon den stora favoriten. H har snart sörplat i sig en hel melon på några dagar. Perfekt, eftersom vi haft så varmt. Jag har fått små brännblåsor på axlarna idag, najs :crazy:

Var och badade med hästarna ikväll! Som jag trodde så kunde inte min stora bruna motstå frestelsen, medan araben bestämt hävdade att han var öknens konung och höll sig på land.

img_0261_152276159.jpg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 867
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar