Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Oscar slutade självmant med vällingen för ca två veckor sen (lagom till jag precis lyxat till det och köpt nya flaskor:grin:)

Och så fick han smaka på knappt en halv jordgubbe idag, han blev helt prickig i ansiktet efter en stund. Så inga mer gubbar för han i år.

Guuuuuuu vad ni är gulliga allisammans!!!! Trots att jag nästan inte skriver ngt längre så kommer ni ihåg min Tuva-fis! Hon blir superglad för alla grattis! Tacktacktack! :)

Jag hinner nästan aldrig surfa å skriva längre... Men nu har jag äntligen fått hem familjens iPad (som faktiskt fick bli Tuvas iPad, så vi inte ska tjafsa om vems det är ;) ) och har lite tid över för mig själv :) Att jag ska upp sju imorrn å åka till stallet för att ge min hopplösa häst medicin är inget jag orkar tänka på just nu :/ Dagen efter T's födelsedag hängde jag och Cos på kliniken och fick då veta att han fått en kotledsinflammation :( Så nu är hästis behandlad... Jag som äääntligen tagit beslutet att sälja han... Nu går inte det på några månader och när jag väl fått igång han igen kommer jag ju säkert inte vilja sälja igen... Suckåstön :(

Annars har fröken börjat gå här hemma. veckan innan hon fyllde år var vi på förskolan och hälsade på. Tre av de fyra andra som ska skolas in gick och på kvällen när vi kom hem så börjat Tuvan att spatsera runt i lghen :) nu går hon både ute och inne, upp och ner för trappor (och mamma har hjärtat i halsgropen 24/7...)

Tack igen alla för att ni uppmärksammade min lilla sommarjebis, som ju visst inte är bebis längre ;)

Isabella pekar på hästarna och säger 'äst :love: pappa säger hon till allt och alla utom till pappa ;)

Sedan att du inte kommer ihåg att vi inte har fb, det behöver du int tänka så mycket på för det gör ingen annan ;)

Vi kan ju stötta varandra, min häst har ju också kotledsinflannation och behandlas nu. Bandaget från kliniken åkte av igår kväll 30 min promenad om dagen och så medicin som får tvångsintagas två ggr om dagen.. Kul.. Fast i vårt fall var det en bra prognos, hade räknat med betydligt värre problem än detta. Hoppas Coz kryar på sig, kram till dig

*kl*

Jag ska nog skaffa en ny mobil:banana:
Svor att aldrig mer skaffa en pekskärmslur, men har nog tänkt om.
Valet står mellan en iPhone 4 och HTC Desire.
Lutar mest åt HTC´n. Nån som har en sån? Nöjd?

Kul :)
Jag funderade med på en desire men det blev Sony Ericssons nya ARC och jag är verkligen supernöjd, allt man behöver följer med i förpackningen. Skydd till displayen och en väska att ha den i :bow:
Jag hade ju en iPhone 4 innan men jag gillar denna så mycket bättre :angel:
Men det är ju såklart en smaksak... Jag tycker mest att iTunes och iPhones egna program gör allt krångligare än det behöver vara ;)

Senast ändrad:

Cos fick också en bra prognos. Det var ytterst lite, men enligt vet lika bra att behandla. Skönt att det inte var ngt värre med din Armani :)

Kl

Nu har jag ångest! :eek: Har precis tryckt på "send order" och köpt en Phil & Teds Hammerhead 2011 med syskonsits och mjuklift från mypram.de. De hade rea på den och jag vågade inte vänta, från igår till idag hade de skrivit att det bara fanns ett fåtal kvar. Det blev 5100 kr istället för 8200 kr om jag köpt den i Sverige.

Nu ska jag bara fundera på om jag ska sälja min Teutonia Spirit eller om den ska få finnas kvar. Jag gillar den och den är trots allt snyggare än den jag precis köpt. :angel: Problemet är bara att vi inte har obegränsat med plats...

Vi funderar också på en p&t. Går det att fälla ryggen på syskonsitsen på den modellen ni valde. Vi kommer behålla våran Nitro dels för att den är snyggare och att jag älskar den. Å sen brukar man ha en vagn ståendes på förskolan så man slipper kånka vagn varje dag så då får den hamna där.

Någon som vet om det går att fälla ryggstödet på p&t´s Dash när man har bebisen under? Iaf något hack så inte Milton måste sitta helt rak i ryggen?

Va!? Ska man ha vagn med till dagis?? Alltså, jag låter knappt maken använda den eftersom jag är så rädd om den, så inte vill jag ha den på dagis!! :eek: Maken kan inte fälla ihop den utan att det blir repor på chassit. Speciellt sen vi fick helt nytt chassi är jag supernoga med att inte få en enda repa. Inte för att dagis ska fälla ihop den, men ändå.

Syskonsitsen går att fälla litegrann, men inte helt. Iaf på den hon på Barnens Hus demonstrerade. Det får bli en kompromiss, för jag känner bara panik så fort jag tänker på en bred vagn.

Jag hade behållt singelvagnen om jag var du för 1. du gillar den, 2. du tycker den är snyggare 3. Vilgot kanske vill gå lite nästa sommar och då kan det ju vara smart att ha en singelvagn om man bara ska göra en kortare sväng som han inte blir trött av att gå :idea: Vet inte om ni har en lekpark ute på landet hos er men om man skulle t.ex. vilja gå dit så kommer ju Vilgot orka gå dit själv :)

Hittar du en annan singelvagn sen så kan du ju sälja den då. Så hade iaf jag gjort :)

Många köper fräscha billiga vagnar på t.ex. blocket och ställer på förskolan för att ha något att sova i utomhus. Jag skulle aldrig någonsin ställa min fina vagn där :crazy:

Android före iphone alla gånger! OS i iphone:n är så segt om man jämför med en android. Plus att du blir så låst med itunes och deras egna program. Men det är ju såklart en smaksak :) jag tycker att iphone är helt klart överreklamerat. Du betalar mest för äpplet... :o Nu vet jag att jag kommer bli halshuggen då det finns många apple fanboys här inne ;)

Android före iphone alla gånger! OS i iphone:n är så segt om man jämför med en android. Plus att du blir så låst med itunes och deras egna program. Men det är ju såklart en smaksak :) jag tycker att iphone är helt klart överreklamerat. Du betalar mest för äpplet... :o Nu vet jag att jag kommer bli halshuggen då det finns många apple fanboys här inne ;)

Nu har jag en SE Elm så jag är ju inte så modern vad gällande telefoner, mobiler kanske man ska säga men jag är super sugen på en telefon man kan surfa med m.m. så jag tycker det är super med sån info för jag är ju väldigt opartisk medan alla i min närhet har iphones. Pappa har haft HTC och varit väldigt nöjd men iphone skulle man kunna koppla till bang olufsen eller vad det var :)

Längesen jag skrev nu, läser det mesta men när jag väl får tid att skriva eller tillägga något i diskussionerna har det bytts samtalsämne. Det går snabbt i vändningarna här inne :laugh:

Annars är allt bra med oss, vi har fått dagisplats på det dagiset vi ville. Inskolning börjar den 15:e. Inga tendenser till att gå än. Kryper däremot i rekordfart. Sambon gick på semester den 1:e juni och går på fl den 21:e när jag ska börja jobba. Skönt med sällskap hemma på dagarna och ska bli riktigt skönt att lämna över ansvar och jobba om dagarna. Har fått mycket cred för min insats på jobbet så det känns extra kul :) håller tummarna för att jag får förlängt till hösten!

Ja här omkring sover barnen alltid i sin vagn om dom sover medans de är på dagis. Oftast står ju vagnen bara still på ett ställe när den är där. Men man vet ju inte om dom kör in andra vagnar i den som skapar repor :(

Oki för exploren som dom hade på babyproffsen när vi va och kolla kunde man inte fälla nånting på när man hade bebis under. Minns bara att det va viben man kunde göra det på och ev nån mer? Men jag kräver bara lite lutning så han slipper tappa huvudet. Jag får också panik av dom breda vagnarna. Jag drunknar nästan bakom dom.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 738
Senast: netia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 161
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30