Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Oregano, du väntar en kille ;)

Å strömsholmsgänget.. fan, jag ville ju också med och träffas, fast jag är både asocial och blyg som fan. Så det blir bäst om jag skyller på att jag inte kan :p

Neej! Säg inte så! Jag ska ha en tjej ju! :angel:

Joooo, vi vill att du också ska komma! :banana:

Kl

Mitt barn säger häst!!! :banana: Shit vad roligt att hennes nästa ord blev det :bump: ibland säger hon med H och ibland utan H men det räknas!! :D

Ja nu är hennes mamma stolt :D vi kommer nog inte uppmuntra ridningen, Isabella har t.ex. fortfarande inte suttit på någon av de två vi har. Vill hon rida kommer hon få göra det men vi har inte tänkt att pusha henne till det. Blir det ponny i framtiden så har dina barn första tjing ;)

Så snällt! :love: Annars har jag redan formulerat medryttarannonsen i huvudet. :angel: Eftersom vi inte har tillgång till varken hästar eller ponnysar så tänker jag nog se till att Vilgot får prova på ponny-/knatteridning. Och tycker han det är kul så blir det medryttarponny.

Finns en ponnyridskola utanför munktorp som jag hade tänkt kolla in när Isabella blir större och om intressent finns ska tilläggas. Gillar att se när jag åker förbi att de har kuperade hagar och hästarna verkar få gå ute ofta och länge. Det finns i alla fall alltid en större flock som är ute när vi åker förbi på alla möjliga konstiga tider.

Oregano, vad jag önskar att jag var som du :D Jag har precis gjort ett matematiktest och jag är verkligen urusel.. Inte ens medelsvår procenteäkni g klarade jag. Fick ju inte använda miniräknare heller och det gjorde ju inte saken enklare. Sitta där och räkna procent med decimaler och så vidare utan miniräknare är inte min cup of tea ;)
Strax dags för engelskatest. Det kommer säkert gå lika illa, för inte är jag bra på språk heller..

Jag skulle tycka det vore superkul om du kunde komma! Jag är ju själv extremt blyg, känns bättre om jag vet att någon annan är likadan. ;)

Oregano: jag fattar inte heller hur de kunde låta mig ligga där så länge. Läkaren som snittade mig blev skitförbannad när han fick höra det. Jag tror att en av anledningarna var att Selma mådde så bra att det inte fanns någon anledning att avbryta. Att jag bröt ihop vid 10 och grät och sa att det inte skulle gå, när de försökte få mig att kissa och benen inte bar och jag föll ihop. Men det är tydligen praxis på att man reagerar så under en förlossning. ;)

Hon var inte så stor, tror hon vägde lika mycket som Mikans A, 4690 g och 54 cm lång. :) bara jag som är felbyggd. ;) men svägerskan pressade fram en 5,2kg och sa att det var stor skillnad på honom och tidigare barnet på 3,8...

Jag lider verkligen med dig... :( Visst är det säkert många som vill ge upp, men barnmorskorna måste väl ändå ha så pass mycket erfarenhet att de kan bedöma vilka som behöver hjälp och inte innan det går för långt.

Nu när jag hört så många olika förlossningsberättelser så verkar det som att nästan varannan har varit med om nån otäck upplevelse. Jag önskar så mycket att alla kunde få en så perfekt förlossning som jag fick, men tyvärr kan jag ju inte göra något för att det ska bli så. Jag tycker att alla ni som skaffar fler barn verkligen är jättemodiga. Jag hade nog inte varit det. Det måste iaf kännas skönt för dig att det blir planerat snitt nästa gång.

Kl
Jag sitter ute, mitt på gräsmattan under parasollet medan min älskling är inne och städar. :D Det har liksom gått över styr inne och då får jag panik och psykiska utbrott, så då erbjöd han sig att röja upp det värsta. :love:

För det som undrar hur Padwicon (modell 938) funkar så kan jag säga att den funkar bra. :laugh: Båda enheterna är väldigt små och smidiga, det är laddare till båda, bra (inställningsbar) känslighet och vibratorfunktion som nog är super om man dammsuger. Displayen visar temperaturen, men den ska man nog ta med en nypa salt. Enligt den här är det 30 grader i Vilgots rum nu och det tror jag inte att det är. Ska smyga in och titta vad den riktiga termometern visar. Vänta lite! ;) 25,4 grader visar den. Summa sumarum: Padwico är bra, men lägg inte extra pengar på att få en modell som visar temp. :grin:

Vad hade hon för huvudomfång då? Det måste ju nästan ha störst betydelse för hur det känns/går.

Alltså, jag har världens bästa man!!! :love: Nu har han satt igång dammsugaren också trots att det enda jag ville var att han skulle röja i köket. Det kanske var för att jag gick in och sa att han var så snäll och att han kunde få åka till golfbanan en sväng på eftermiddagen. :D

Öh, ska man komma ihåg sånt? :o Håller på att natta, kan gå och kika om jag hittar hennes mapp sen och kolla. Vad hade vilgot?

Jag mår sjukt konstigt idag. Helt skakig, yrslig och mår inte alls på topp. Har ätit, druckit vatten, sovit från typ 22-07? Vet inte alls vad det kan vara? Känns ganska drygt att vi ska vara på bröllop kl 15.45 till sena natten... :/

Du är gravid!!! :D Jag mådde också skumt precis i början.

Klart man ska komma ihåg! ;) Vilgot hade 33 cm, vilket var mindre än -2 på kurvan. Han har fortfarande pygméhuvud, precis som sin mamma. :p Det var säkert också en orsak till att det gick så lätt.

Selma hade 36,5 i huvudomfång, så hon var ju inte så jättestor där heller. Jag är helt enkelt inte gjord för att vara gravid och föda barn... :p

Jag tror inte att jag är med barn, men när ni säger sådär så blir jag ju tveksam. :crazy: jag har ju inte fått mens från när jag la av med mina minipiller, så det är svårt att säga om mensen är sen eller inte heller. Isånna fall är det en jäkla lyckträff, för både sambon och jag har varit helt slut på kvällarna så vi har väl haft samröre sisådär max 3 ggr sen vi tog beslutet. :D

Men jag tror inte det. Kände av dofter direkt förra gången och det har jag inte gjort. Mitt dåliga humör kan lika gärna vara PMS. Att jag mådde illa igår när jag åt smörgåstårta kan ha varit för att det var varmt. Att jag har ätit som en häst de senaste dagarna är säkert också en tillfällighet. Fan, ni kanske har rätt trots allt. Fast jag vågar inte ta ett test, kommer bli så besviken om det visar negativt. :(

Iväg och köp ett test, så vet du. Speciellt om du ska på bröllop och har tänkt att dricka. Som jag skrivit förut så tillverkades Vilgot efter 10 månader av noggrann produktion och ägglossningstest. Och den här gången blev jag gravid efter en snabbis (enda gången den månaden) under en "hyfsat säker period". :o

Men visst har du inte ätit några p-piller mellan Vilgot och nytillskottet? Borde jag inte vara mindre, öh, mottaglig, första tiden?

Jag hade ändå inte tänkt dricka under kvällen. Jag har "kört" till de senaste tillställningarna vi varit på. ;) ska bara skåla i champagne, men det hade jag gjort även om jag vetat . Tror inte att två klunkar champagne skadar någon, tvärtom tror jag att bebis kommer bli en finsmakare redan i magen. :angel:

(och om det var någon som inte förstod det, så var det ett skämt, men två klunkar champagne kommer jag att ta. :) )

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 872
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar