Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Riktigt lyxigt, blav jätteglad :) egentligen hatar jag starkt men turkiskpeppar älskar jag men som sagt, stark mat ratar jag skoningslöst.

Haha igår kväll va Milton också nakenfis inne och la tyst av en väldigt prydlig 'liten' hög ståendes i hallen. :) Jag tog papper och spolade ner det i toan och M åkte in i duschen. :D

Åh, riktigt stark mat älskar jag! Har hittat Mr Cheng's bruk med satay "het" och den är verkligen het. Man svettas och blir snuvig och måste dricka hur mycket som helst, men åh så gott! Maken sitter och flämtar och tycker jag är jättejobbig som envisas med att köpa såna burkar. :D

Hon satt praktiskt nog på huk, fatta vad äckligt det hade varit om hon hade suttit som hon brukar med blöjan :cool: fast när jag tänker efter så sitter hon nog inte längre utan hon står nog oftast.

Inget för mig med andra ord, hatar när det bränner och svider i munnen och på läppar men för lakrits kan jag stå ut :o

Mycket ska man vara med om! :D Men tänk vad härdad man (iaf jag) blivit av allt kräk och bajs och det är knappt äckligt.

Babykräk tycker jag är helt okej, riktiga spya har vi fortfarande inte riktigt varit med om bara vällingspya. Bajs kan jag bli riktigt äcklad av fortfarande men visst går det bättre! Det håller jag med :)

Värsta vad samtalsämnena varier, först pratar ni massa godis så att jag måste resa mig ur sängen och leta fram något i skåpet. Sen när jag kommit tillbaka så pratar ni bajs och spyor istället :cool:

Nää fast jag tål allting som kommer från Milton oavsett hål. Men kommer det från någon annan får jag hulkningar på en sekund. Börjar bli trött på att vara så äcklad av allting men kan inte hjälpa det mår psykiskt dåligt av andra människors dåliga lukter och kladd :spysmily:

Och jag jobbar som personlig ass... :grin:

Förlåt :D ibland råkar det bara bli så och jag är ju tyvärr den som började men det vara flera timmar sedan ;)

Har inte hunnit läsa innan idag, nu lade jag mig i sängen medan jag nattade A och läste allt i ett streck. Då blev det tvära kast ;)

Att ha en extra känslig näsa nu när jag är gravid har sina nackdelar. Förra veckan kom det in en kund som stank så mycket svett att det luktade ända in i köket. Givetvis var det jag som tog emot beställningen och var tvungen att stå en meter från honom. Lukten satt kvar i nästan resten av passet. Att kunderna i serveringen satt kvar och åt kan jag inte förstå. (eller så var de förkylda allihopa :o)

*nickar instämmande* brukar bli ganska lustiga konversationer om man läser allt i ett svep.

Väldigt :D

Oregano, du väntar en kille ;)

Å strömsholmsgänget.. fan, jag ville ju också med och träffas, fast jag är både asocial och blyg som fan. Så det blir bäst om jag skyller på att jag inte kan :p

Usch Lottch, fy fan vad jobbigt. I morgon, när jag har lite mer tid skall jag skriva ner lite mer om tankar på en jobbig förlossning med 1:an..

Jag har varit lite frånvarande på grund av massor på jobbet, hästar till höger och vänster och renoveringen, stormen, barnen å allt.

Åh! Jag har stått och fingrat många gånger på Cola glassen, men det har blivit lakritsen som trillat ned i kundvagnen tillslut. Kanske skulle ta å bryta den vanan:D

Hallå du måste ju komma! Så jag får se dig och se om det ringer någon klocka för mig. ;) om inte annat så blir det jämnt iaf för då har ju jag garanterat sett dig också! :) så håll dina ursäkter för dig själv och boka in oss nu. :D

Jäklar vad Vilgot gjorde illa mig imorse! :eek: Han satt i sängen med ryggen mot mig och jag låg på sidan vänd mot honom. Helt plötsligt kastar han sig handlöst bakåt (som han gillar att göra i sängen) och hans bakhuvud träffar mig mitt på näsryggen. Det verkligen knakade och gjorde så fruktansvärt ont att jag skrek rakt ut och började gråta. :o Trodde verkligen att näsan gått av, men den verkar sitta på plats fortfarande.

Oj vad roligt med di och chefens samtal, vilken vändning det kan ta bara sådär och så till din fördel och allt!! Håller tummarna för att det går din väg hela vägen nu och att du snart får jobba med det du vill :)

Lottch förresten, hur stor var Selma när hon föddes? Inte för att det enbart spelar någon roll vid en "sådan" förlossning men någon påverkan har det garanterat men kommer inte ihåg det ifall du skrev det när hon var nyfödd.

Nu är jag påväg till Malmö.. Var uppe med tuppen och har hunnit med att ta ut hunden, varit hos hästarna och medicinerat Armani och släppt ut. Hem igen för att sen cykla kilometern till stationen.
Jag har ju sökt utbildningar lite här och var och bland annat en i Malmö. Ska därför dit idag och göra tester för utbildningen.. Känner mig inte vidare pepp faktiskt. Engelska-test och matematik-test, det är ju inte ens mina områden alls :D Jaja, vi får se hur det går. Och så får jag ju testa på att pendla dit nu också. Mysigt att åka tåg och slösurfa såhär på morgonkvisten :)

Om jag är asocial så kan gott du också komma och vara asocial med oss, vi kan sitta tysta och titta på varandra du och jag :D Så visst är du upptagen men med att komma till Strömsholm ;)

och sedan för att jag är nyfiken, brukar du gissa (eller du kanske är synsk?) rätt på kön? :) Jag har lyckats med konststycket två gånger; på mig själv och på svägerskans andra barn men då var jag ensam om att tro att det var en tjej. Jätte märklgt att det ska vara så hopplöst att gissa :D

Oregano: Det låter som ett sånt tillfälle när man inte vet om man ska gråta, skratta eller kräkas av smärta. Usch för att få smällar på näsan :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 020
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 948
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar