Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

*kl*

Fick precis tiden till ul:et. När blev det då? Jo 11juni 08.00 och när börjar jag jobba? Jo 11ju i 07.00 och jag har skrivit på att jag inte får ta ledigt övht. Suck. För jag har ju så mkt att göra i mitt liv så att allt måste ske samtidigt. Precis så vart det förra gången med. Hade en vecka bokad på hela året och då fick jag tid för ul också. Irriterande. Dessutom hade jag hoppats på att få se lillpyret innan vi ska till ullared men men :(

Har läst dina inlägg nu kring din förlossning och mår verkligen dåligt över hur det gick till för dig. Tyckte ju att min förlossning var helt brutal och fruktansvärd, men i jämförelse med din så var det ingenting. Nu ska man givetvis inte jämföra, men det är svårt att låta bli och göra det när man läser er och tänker tillbaks på vår.
Tycker det är så otroligt ledsamt att sjukvården inte tar sådant här bättre, det had eju gått att undvika. Likaså hade det gått att undvika i vårt fall. Milton var också stor och jag ville ha ett extra ul, men det tyckte de inte behövdes, trots min oro.

Tycker att det vore konstigt om ni inte får igenom ett planerat snitt. Jag ska kämpa så att vi får det, för jag känner som du. Jag vill verkligen inte chansa på att det skulle gå bättre med nästa barn. Hur gärna jag än skulle vilja ha en vanlig förlossning, så vågar jag inte chansa. Och så borde det vara bättre för oss mammor och för bebisen i magen med planerat snitt, slippa oron, slippa (i ditt fall) akut snitt som är så mycket farligare etc.
Många kramar till dig, Lottch!

Går det inte att ändra tiden då? Eller lägga den tidigt/sent på dagen och förskjuta arbetsdagen? Jag med mitt superminne vet inte ens vad du ska jobba med :o så jag vet ju inte om det är möjligt ens.

Btw
Det är rätt gott med rödbetor. :D Inte på burk alltså, utan sådana man kokar. Sitter och äter quinoa, rödbetor, fetaost, babyspenat, lax, rödlök och lite annat. Himla gott var det.

Gissa vad jag ska göra kl 13?! Ha möte med chefen. :banana:

Jag tycker oxå det är gott med kokta rödbetor speciellt till grillat :d
Däremot är det mindre skoj när man sen går på toa och börjar fundera över om man kissar blod.... till man kommer på att man ätit rödbetor :angel:

Jag ska jobba som personlig ass. Det är bara 11pass under juli men är så typiskt att det alltid ska krocka. Måste ringa och boka om tiden för kan inte förskjuta arbetstiden då jag byter av natt personalen. Men kommer säkert få en jätte sen tid.

Hoppas mötet gick bra och att chefen tar åt sig av det du säger!

att vi skulle prata med kuratorn och gav mig hennes kort, så att vi inte skulle ha ångest inför nästa förlossning, men sambon ville inte, så det blev inte av. (...) Känner mig fortfarande bitter, ledsen och är rädd, så för mig ligger det fortfarande som ett öppet sår.

Men vad synd att ni inte kom iväg till kuratorn!

Jag hade också en riktigt eländig förlossning, med klockrena traumasymptom efteråt (som jag inte önskar nån, fy fan, och stackars alla krigsflyktingar som måste leva med sånt), men det blev faktiskt helt bra efter behandling hos kurator. Jag var också väldigt bitter, ledsen och rädd efter förlossningen, men efter behandlingen hos kuratorn försvann det, och jag känner inte alls så längre.

Det finns ju jättebra hjälp att få, se till att ta emot den hjälpen, för det är så synd att behöva må dåligt i onödan!

Tack!! :love: Mötet tog en lite oväntad vändning. :laugh: :idea: :banana: När min kollegor hade peptalk med mig igår så var vi överens om att det inte ens är någon idé att ta upp gammalt groll och konstigt beteende från honom. Han är helt enkelt så jäkla disträ att han verkligen inte förstår eller kommer ihåg saker. Det kommer aldrig att gå att ändra på det och efter alla år så har vi insett det.

Iallafall. Det var han själv som tog initiativ till det här mötet och jag lät det handla enbart om vad jag ska jobba med nu. När vi var klara frågade han om jag tänkte komma tillbaka och fortsätta med samma sak efter f-ledigheten. Minns inte exakt vad jag svarade, men att jag är ingenjörsnörd är ju ingen hemlighet. Det slutade med att han tog upp luren för att ringa vår HRA (personalmänniska), men hon var på möte så han författade ett mail där det stod att jag gärna vill jobba med konstruktion/CAD/beräkningar och bad henne kontakta mig. Så jag gick därifrån med ett stort leende på läpparna och jag har det fortfarande. Tänk om om jag skulle få jobba som riktig ingenjör när jag kommer tillbaka!!! :banana: Vad underbart det skulle vara! Ska inte ropa hej än, men en boll är satt i rullning iaf. Fan att jag inte får fira med en drink ikväll. ;) Jag har en påse jungelvrål hemma, jag får fira med den! :D Wiihii!!!:banana:

Det är sant, jag ar själv ångrat flera gånger att vi inte gick, jag vet att vi båda antagligen skulle må mycket bättre utav det. Min sambo kör strutsmentaliteten ibland och jag kände att skulle det bli bra så skulle vi båda behöva gå och prata. Tänker som sagt få hjälp nu inför nästa bebis, jag tror inte att jag kommer att klara det annars. Känns på något sätt skönt att veta att andra har blivit hjälpta och inte mår dåligt inför en ny förlossning. :)

Armani: Jag tycker inte att min förlossning egentligen är värre än någon annans, jag tycker att vi har väldigt liknande upplevelser och lider med dig något oerhört, samtidigt som jag inte är bitter på alla som har en bra förlossning, oavsett om det är naturligt eller snitt. Det jag känner mest anti mot är hur vi blivit behandlade och inte tagna på allvar. Det var tvunget till att bli en allvarlig situation för att vi skulle få ett bra bemötande. Jag är fruktansvärt rädd inför nästa gång, samtidigt som jag längtar mer efter ett andra barn.

Modett och alla andra: gulle er! :love:

Oregano: Gud vad kul med chefen och nya uppgifter!! De måste verkligen vara som att sväva på små moln nu. :) kan tänka mig att det är skönt att gå på helg nu. ;)

*kl*

Jag och Selma har varit runt idag. Första stoppet var hos svärmor, som ville bjuda på lunch. Vad jag inte visste var att svärmors syster också var där... Hon har kört över mig i min mammaroll flera gånger och jag har intensiv övers till henne. Hon tycker uppenbarligen inte att jag kan ta hand om Selma. :grin: Inte är Selma ett dugg lik mig heller, nejnej, det är baaaaraaaa Jeppes drag i henne. Fy fan att en människa kan göra en på så dåligt humör. Hon kunde inte ens säga hej till mig. Kärring.

Sen så körde vi vidare, jag på dåligt humör ;), och köpte lite wienerbröd och sen anlände vi hos min älskade mormor. :love: hon har blivit så hemskt gammal på så kort tid :( hon är ifs 91 år nu, men för ett år sen så gick det att ha ett samtal med henne, nu glömmer hon i princip vad man säger innan man avslutat meningen. Det gör mig så ont att Selma inte kommer att komma ihåg henne, så mycket som hon har betytt för mig. :(

Efter en mysig fika i mormors trädgård så är vi nu utanför mina föräldrars hus i Sthlm. Selma sover, så jag vågar inte röra mig då det är det enda hon sovit idag... Vi ska på student klockan 17! Trodde att jag var så gammal nu att jag skulle slippa studenter på ett tag, men tydligen så växer nya generationer fram också. :p

Ha så trevligt på studenten... Här får de vänta en vecka till för denna är det SRF för hela länet ;)
Eller ja- båda länen runt oss ;) Överallt är det indoktrionerat med rockare ;)

Själv trivs jag bäst under min korkek...

För övrigt hittade jag en häftig dubbelvagn till de tre som väntar smått ;) hur cool som helst ;) Man verkar kunna sätta delarna på alla håll o kanter
http://www.blocket.se/kristianstad/Extremt_fyndig_syskon_tvilling_vagn_34356049.htm?ca=23_8&w=0

Lovely! Det brukar vara en sån oerhörd lättnad när man länge gruvat sig över något, och när det väl är avklarat så gick det såå över all förväntan!

Idag tackade knäppis-jag nej till jobbet jag blev erbjuden. Det finns nu flera högintressanta jobb ute som är mycket mer det av jag vill jobba med, och eftersom jag inte (än) har någon press på mig att söka överallt och tacka ja till första erbjudande så blev det på det viset. Och det känns bra!

Har tillbringat kvällen med att söka ett jobb som jag prickade in alla rätt på, nästan som att annonsen var skriven direkt till mig. En klasskamrat från universitetet har haft den tjänsten innan, så till såvida hon inte hyste hemlig och väl dold motvilja gentemot mig borde ju det vara till min fördel!

Så nu har jag glödheta 2 jobb som jag går och väntar på besked om, lite jobbigt! Om inte annat så blir det ett hårt fall om båda väljer bort mig..

Men det är väl helt rätt? :) har du ingen press att du ska ha jobb nu på en gång så är det väl bättre och ha is i magen och få det du vill ha :idea:

*kl*
Idag har underbara fnul varit naken på altanen igen, jag låg i hängmattan och tittade på himlen och försökte hålla ett öga på henne också. Helt plötsligt hör jag hur hon stånkar och jag tittar under bordet då sitter hon på andra sidan och bajsar den lilla skitungen! Först kände jag mig så här: :rofl: sedan blev jag så här :eek: helt handfallen vad jag skulle göra av hennes hög :o Slutade med att jag torkade upp det och lade det i blöjan som hon hade på sig innan och sedan spolade jag av altanen med vattenslangen :D

Precis! Är beredd att ta vilket jobb som helst i slutändan, men än så länge så har jag ju lyxen att kunna söka bara de mest intressanta jobben.

Haha, H har varit naken 2 svängar ute idag, men han hade den goda smaken att lägga sin jättehög under pappas vakt ;) Fast i blöjan, då.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 037
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 987
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar