Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Här har dagis egna vagnar, A somnar i vagnen sen lägger de honom på en madrass om de är inne. Fy för att behöva kånka vagn varenda dag!

Vad gäller P&Ts vagnarna :)

Jag har ju en Explorer dock utan syskonsits, men om jag skulle behöva en syskonsits så hade jag troligen köpt Hammerheads syskonsits då den har viloläge vilket Explorer inte har. Har läst om flera som har den lösningen just för att få viloläget. Hammerhead och Explorer är ju väldigt lika om jag förstått det rätt, bara att Hh har 4hjul och Explorer har 3.
Jag tror att Dash har en sämre sufflett än Hh och Explorer.
Vibe och nya Verve tror jag är lite mindre i sitserna, speciellt syskonsitsen.
P&Ts egna hemsida har väldigt bra info/beskrivningar på de olika modellerna :)

Ni som kommer på Tisdag kan ju få kolla närmare på min vagn om ni vill :D utan någon jobbig försäljare ;)

Gaaah vad jag får ångest över det här med syskonvagn tycker det blir något fel vad man än väljer. :(

Förlåt att jag fortsätter tjata om vagnar.

Verkar ju vara lika syskonsitsar på Hammerhead som på dashen. Så det neg. Va väll solskyddet men en sån extra flärp kan jag sy/sätta på själv! Sjukt va liten den blev som ihopfälld. Får vi ju fortfarande med oss hundburen. Mkt bra!! :)

Lottch: hur går det för dig? Blivit sjuk eller har du vågat gjort något test?

Om vi får barn när Selma fortfarande vill åka vagn så kommer vi att köpa en Urban jungle, nog för att den är bred, men jag är så toknöjd med de uj vi har att jag inte vill byta märke. Nu kommer vi nog inte använda den så jättemycket förutom när jag går promenader hemma, annars tar vi nog bara singelvagn med oss, Selma sover aldrig i vagnen längre. :)

Jag är faktiskt sjuk, har sån jäkla migrän att det är sanslöst, men vågar bara ta Alvedon. Sambon åkte precis med Selma och köpte fler, det fanns bara 1 kvar. :eek:

Har inte tagit något test, tror inte jag är gravid, men kommer att köpa ett när jag ska hämta ut maskmedecinen till hästen imorgon. :) lovar att skriva när jag tagit det. ;) men som sagt är ju chansen minimal, så bli inte förväntansfulla. :p

Jag hade fruktansvärda migräner i början av graviditeten :angel: så där så ansiktet domnade bort m.m..

Fast på huvudsitsen så är det ju skillnad på sufletten, på dash är det ju en fast suflett medans Hh har samma som Explorer att man kan vika över den helt framåt om man vill och även ta bort den helt :)
Sedan har ju dash ett skumt bromssystem, att man måste vika ner handtaget?

Ja jag kom på det när jag skrivit. Får fundera. Men vill nog inte ha en hh iaf, tror jag. Att det ska vara så svårt att välja vagn.

Man kan ju som sagt ha Hh syskonsits på explorern så får man ju viloläget ändå :)
Annars finns ju nya Verve där man verkar kunna fälla syskonsitsen mycket mera men jag personligen tycker att både den och Vibe är så fula :p
nä det med vagnar är verkligen inte lätt ;)

Jag valde iaf Hammerheaden pga två framhjul. Har ju en trehjuling nu och jag är nöjd, men den är såklart inte lika stadig som en "pansarvagn". Skulle inte våga köra två barn i en trehjuling faktiskt även om konstruktionen är genomtänkt. Om jag blir nöjd eller inte återstår att se. Det känns liksom omöjligt att veta sina behov nu.

Jag har tappat bort en lins i ögat. Den finns verkligen ingenstans, men jag vet att den ska vara där. :p

Mina linser har jag nog snart gråtit ut. Att titta på dokumentären från neonatal i Lund var ingen bra idé :cry:
Då har jag ändå sett en del av den innan...

*kl*
Jahapp, då har man impulsköpt två ponnys :D

Sambon sa nu i helgen att han tyckte vi kunde ta hem hästen till hösten :banana:
Hade egentligen tänkt mig nästa sommar. Men nu ska en i stallet sälja sin häst och den andre flytta till en annan stad. Så det blir bara två kvar i stallet utöver mig. Och de är inte där så ofta eller är aktiva med sina hästar. Så jag kan likaväl ta hem Julia. Då måste jag ju ha sällskap.
Snubblade då över en annons på shettisen jag sålde för ett år sen. Liten skruttig brun ponny med sommareksem. Men jag har ändå ångrat att jag sålde henne.
Så det va ett supertillfälle, bara att slå till!
Och så va ju hennes kompis till salu med. Så det blir två shettisar som kommer hem på torsdag. En liten svartskäck valack :laugh:

Hejja hejja :banana: Läste det precis på FB :D Vad kul! Var det den ponnyn det var lite strul med den som köpte den? Var det inte hon som startade en tråd om det här på Buke? Om att häva köpet eller nåt sånt?

:bump:Ja, det ska bli så kul att få hem min lilla skrutta igen!

Nej, det är inte samma ponny. Usch å fy vad förbannad jag blir när jag tänker på den kärringen som startade den tråden! Bara skitsnack :devil:

Ja, det ska bli mysigt att se hästarna ifrån köksfönstret.
Tyvärr så blir det ju inget riktigt stall vi bygger med boxar, gång och sadelkammare. Utan det blir bara en lösdrift med tre och en halv vägg.
Gamla mjölkrummet i lagårn får agera sadelkammare.

Framtidsdrömmen är ju såklart ett stall! Men det är hästar av den "tuffare" typen som klarar av dygnetrunt utevistelse med, så det är nog mer för min egen skull jag vill ha ett riktigt stall.

Och jag har fått föl, minlaptop har kraschat och vi har äntligen fått upp köksön men inte in åringen i släpet så han kunde åka på bete. Alicia springer för fullt och tittade nyss facinerat på Global Champions Tour och jag och sambon sitter i varsin soffa och leker med våra nya iPhones. Snabb uppdatering. Nu ska jag gå och natta fölbebis.

Man kan ju som sagt ha Hh syskonsits på explorern så får man ju viloläget ändå :)
Annars finns ju nya Verve där man verkar kunna fälla syskonsitsen mycket mera men jag personligen tycker att både den och Vibe är så fula :p
nä det med vagnar är verkligen inte lätt ;)

Ja det va smart kanske blir nått sånt då ist. Går det att få hh´s syskonsits med suflett? Så att den lille får skydd mot solen när den börjar sitta?
Ja jag tycker också att dom är fula dessutom är dom väll bra mkt dyrare också. Har iofs inte kollat så noga på dom. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 738
Senast: netia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 161
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30