Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Nej, det är inte vår ridbana, tyvärr, för den ligger verkligen så fint till. Det är på det stället Blanca har blivit inriden och där fick hon stanna. ;) Hon har så mycket temperament att jag inte vill rida henne, skulle bara sluta med katastrof. Du vill inte hyra henne? *blinkblink* vår ridbana är inte i närheten av klar... De får inte ned staketet för att det tydligen var fullt med sprängsten och berg precis där, så de måste gjuta varje pinne för sig och det har väl inte gått i racerfart precis... :p

Jag hade totalt glömt bort att vi skulle få besök av några släktingar från N.Z idag, så jag har fått krama om härlig släkt för första gången på 4 år. :love: helt underbart. Nu väntar jag bara på att Selma ska vakna så ska vi gå upp och umgås. Mys!

Har tagit upp "dum mamma" kommentaren med en av de som brukar skämta och säga det och hon förstod direkt, nu återstår bara en till... Svärmor...

Jag längtar inte alls efter att vara gravid igen. :( fasar för de faktiskt. Fasar för födseln också, usch, kommer verkligen att ha mycket mer ångestfylld väntan den här gången än med Selma. Då visste jag ju ingenting.

Stackars Milton. :( Selma har ju också varit dålig, tror det beror på allt nytt hon stoppar i sig utefrån när hon går på upptäcksfärder. Såg u min kommentar på er blogg? Om det är vattkoppor så ska det tydligen vara rött och sen en vit plupp i mitten. Vi trodde ju att Selma hade det när det bara var förkylningsprickar. :)

Tror mina kamikaze egenskaper försvann under graviditeten. För jag har blivit betydligt mer försiktig. Så har hon så mycket temperament att du inte vill rida henne så fegar jag nog ur.

Är det förresten fler som upplevt samma sak?

Vad duktig du är som redan tagit tag i ”dumma mamma” kommentarerna

Oh my god, YES! Innan graviditeten hade jag hoppat upp utan att blinka, nu är jag nästan för nojjig. Önskar att man hade haft något mellanting. Det blev ännu värre efter att jag blev sparkad när jag var gravid med Selma, när man insåg att det kunde gå så fort och att man faktiskt inte bara var ansvarig för sitt egna liv, utan en liten i magen. Det var verkligen som att fp en hink med iskallt vatten över sig.

Lustigt, när jag för första gången vill att Selma ska vakna så sover hon hårdre än någonsin. Unge!

På tal om det, är det någon som börjat potträna? Jag ska inhandla en potta nu och sätta igång. :)

Träna och träna... Vi har köpt en potta som han får sitta på en liten stund vid blöjbytena, men jag har inga direkta förhoppningar på att det ska ge resultat utan tänkte mest bara att det kunde vara en bra grej att införa innan han får alltför mycket egna synpunkter. Det går bli som det blir :)

Angående träff kan vi också på onsdag, har vi några platsförslag? :)

[/QUOTE]

Nja, jag har märkt att jag är fegare när jag klättrar, men än så länge skyller jag det på ringrostighet för jag har inte varit igång så länge.

Längtar inte heller efter NÅGOT som hade med graviditet att göra. Inte heller spädbarnstiden, jag vill ha en 6-månaders. Går det att beställa kanske? :D

Appropå unghästar har ju jag min lilla juvel som är 3 nu. Han var ju riden ca en månad när han utan förvarning fick rycket och bockade som ett as så jag bröt foten (och revben och tänder osv.) Han hade alltså inte ens tagit minsta skutt innan. Sen fick jag ju vila tills jag blev av med gipset och kom igång med ridningen på Canterbury, men nu är han riden i en månad utan problem (jag var ärligt lite orolig i början) TILLS IDAG! Då kom det. Hann bara upp, han skrittade två steg, sen åkte huvudet ner och han försökte nästan göra en ostbåge av sig. Som tur är var jag med och hade kort tygel och rem runt halsen, så jag höll kvar huvudet och stannade honom. Försökte ett par steg i skritt och så trav men det var nästan som om han hade sadeltvång. Vilket han inte har. Hade longerat i trav innan jag hoppade upp.

Så jag hoppade av och stod som ett fån. Bra sugen på att ställa in honom i stallet och skita i honom, men vad skulle jag göra nästa gång då? Så jag testade att longera honom i galopp och sen prova rida igen och då gick det bra om än lite spänt. Skönt iaf att komma upp på honom. Jag har dock ridit utan att longera innan så det är inte det....

Testar att låta honom vila ett par dagar och rider sen igen. Han har inte jättemycket bjudning så han kanske tycker det blir jobbigt.. Jäkla unghästar. Är iaf glad att jag hoppade upp och att det funkade. Hade lite puls när han började bocka!

Ture är SÅÅÅÅÅ snorig kraken. Försökte söva i vagnen för att han skulle sova skönare i frisk luft och lite sittande men icke, fick bära in ledsen kille efter en timme och nu sover han och snörvlar bredvid mig i soffan.

Appropå kamikazeryttare så var det min brutna fot som har fått mig att tänka till lite extra, inte graviditeten...

Och Ture har fått en potta. Som han kissade på i en vecka! Han kissar alltid på golvet när han är naken och jag kissar så det var inte så svårt. En gång bajsade han också men det kom garanterat på köpet. Sen ville han inte sitta på pottan mer utan kissa på toan ståendes. Men han når ju inte direkt upp så det blir en pöl på golvet. :D Han är ju naken så mkt så jag tror inte det är svårt den dag man ska ta tag i det på riktigt. Han säger tssss när han kissar när han är naken. Sötis!

Åh, jag minns att du berättade om hans toakissande (eller försök till :D) tidigare i tråden, jag skulle ha kommenterat det men hann aldrig. Jag tycker han verkar superklipsk :). Det är säkert bra att låta dem vara nakna så mycket, gissar att det har hjälpt honom att bli mer medveten om när han kissar - tror inte att de märker det så mycket när de har blöjorna på.

Jag är lite gnällig över E:s dagsömnen idag. Det har alltid varit lite klurigt att få till den, eftersom 1) han inte somnar om man är iväg (såvida man inte bär honom i selen, eller ibland i bilen), 2) inte sover ensam (måste bäras eller ammas) vilket hänger samman med att 3) han vaknar ungefär var 30:e minut och måste sövas om på sekunden om det alls ska gå.

Så länge de var lagom att sova två gånger per dag hade vi ändå en fungerande rutin, men nu är två gånger per dag lite för mycket och en gång per dag fortfarande för lite, så nu känns det som att var och varannan dag är uppochner vad gäller sovandet, och det är så trist när han är trött nämligen men inte går att söva. Dagens blä från mig! (nu somnade han precis, hurra!)

Det låter som dagsömnen hos oss. Enda sättet att få honom att sova så mkt han behöver är att ha honom hos sig så man kan söva om. Igår somnade Ture kors i taket i vagnen utan större problem men jag fick springa ut och söva om 6 gånger innan han tillsist somnade stenhårt och sov en timme. Det brukar dock inte funka då han ofta får panik när han vaknar, oavsett var han är. En hand på ryggen

Ture sover dock så lite på natten att två gånger på dagen är ett måste. Ibland vaknar han vid 5 på morgonen och då somnar han igen redan vid 8...

*kl*

Sitter på jobbet och väntar på att kundens inpackning ska bli klar.
Troor jag ska köpa en potta jag oxå. Lika bra att ha den hemma om hon skulle visa intresse. Sonen sprang naken på gräsmattan med en potta ståendes.

Alicia går nu förresten. Vet inte om jag skrivit det...

Cyllene- helt off topic men hur vet man om man ska kastrera eller behålla? Finns det något rådgivande för ettåringar? Det är flera som har sagt att han är snygg. Jag kan inget sådant.

Kl

En snabb fråga, kan man skiva upp rabarber och frysa den som den är eller måste den förvällas? Och i så fall, hur förväller man något? :o

När jag fryser rabarber gör jag så. Tar av det yttersta sega lagret och skär den i bitar och tjoff in i påse och frysen. Jag brukar låte de frysa in i en lätt packad påse, så att de fryser var för sig och sen häller jag över de när de är frusna i en stor, men det är överkurs, funkar med att klämma ned de i en påse också. :) du kan ha på lite socker och blanda också.

Tack snälla du! Halva högen är nu skuren och inne i frysen, sen blev Milton lite knäckt på mig och somnade direkt i min famn, stackaren har 40 graders feber idag =( Hur är det med Selma, är hon frisk igen? Tack förresten för din kommentar i min blogg, tror då att det är vattkoppor här, än så länge tre koppor, röda med en blåsa i mitten.

För ca två år sedan så trodde jag inte att jag skulle sitta här och vara riktigt imponerad av någons kisskunskaper. Vad duktig han är.

kl
Vi har inte riktigt funderat över det där. Men T är väldigt intresserad när man går på toaletten. Det är enligt henne inte något man gör ensam. Utan en aktivitet man gör tillsammans. Gärna hela familjen.

Jag var dock mindre imponerad av henne idag, när det visade sig att hon hade burit iväg med alla toarullarna. Det fanns heller inget intresse i att bära tillbaka en av dem till sin desperata mamma som var strandad på hemlighuset. Till slut hittade jag en förskrämd rulle som ramlat ner i tidningskorgen. O det var ju faktiskt inte lika illa som den gången hon kastade ner toarullarna i toalettstolen.

Hahaha, söta unge :D

kl
Vad gör ni idag, håller ni fredagsmys nu? Själv sitter jag här med en unge med hög feber som bara ska sova i min famn (och har gjort hela dagen i princip), det är ganska mysigt egentligen, men jag är kissnödig och utsvulten. Sambon kommer hem tidigast 21,30, kul.. Ja jag känner mig allt lite bitter, hoppas Snöret kan tänka sig att sova i egen säng sen så jag får hålla lite fredagsmys framför tv'n.
Ursäkta allt gnäll!

*kl*

Sitter på jobbet och väntar på att kundens inpackning ska bli klar.
Troor jag ska köpa en potta jag oxå. Lika bra att ha den hemma om hon skulle visa intresse. Sonen sprang naken på gräsmattan med en potta ståendes.

Alicia går nu förresten. Vet inte om jag skrivit det...

Cyllene- helt off topic men hur vet man om man ska kastrera eller behålla? Finns det något rådgivande för ettåringar? Det är flera som har sagt att han är snygg. Jag kan inget sådant.

*kl*
Taxens blodprov såg fina ut :laugh: Alltid nåt.
Men nu är det strikt vila över helgen och röntgen på måndag.

Och på tal om graviditeter så säger jag det igen.
Fasen vad jag längtar efter att vara gravid och föda igen, men fy sjutton för en skrikig unge och samtidigt ha koll på klätterapan :crazy:
Vill ju ha relativt tätt så de (kanske) kommer att ha kul ihop.
Men för min (-a nervers) skull så har jag inget emot att vänta till Oscar börjat skolan eller nåt:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 874
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar