Sv: Vårmammor 2010 del 14
Längtar inte heller efter NÅGOT som hade med graviditet att göra. Inte heller spädbarnstiden, jag vill ha en 6-månaders. Går det att beställa kanske?
Appropå unghästar har ju jag min lilla juvel som är 3 nu. Han var ju riden ca en månad när han utan förvarning fick rycket och bockade som ett as så jag bröt foten (och revben och tänder osv.) Han hade alltså inte ens tagit minsta skutt innan. Sen fick jag ju vila tills jag blev av med gipset och kom igång med ridningen på Canterbury, men nu är han riden i en månad utan problem (jag var ärligt lite orolig i början) TILLS IDAG! Då kom det. Hann bara upp, han skrittade två steg, sen åkte huvudet ner och han försökte nästan göra en ostbåge av sig. Som tur är var jag med och hade kort tygel och rem runt halsen, så jag höll kvar huvudet och stannade honom. Försökte ett par steg i skritt och så trav men det var nästan som om han hade sadeltvång. Vilket han inte har. Hade longerat i trav innan jag hoppade upp.
Så jag hoppade av och stod som ett fån. Bra sugen på att ställa in honom i stallet och skita i honom, men vad skulle jag göra nästa gång då? Så jag testade att longera honom i galopp och sen prova rida igen och då gick det bra om än lite spänt. Skönt iaf att komma upp på honom. Jag har dock ridit utan att longera innan så det är inte det....
Testar att låta honom vila ett par dagar och rider sen igen. Han har inte jättemycket bjudning så han kanske tycker det blir jobbigt.. Jäkla unghästar. Är iaf glad att jag hoppade upp och att det funkade. Hade lite puls när han började bocka!
Ture är SÅÅÅÅÅ snorig kraken. Försökte söva i vagnen för att han skulle sova skönare i frisk luft och lite sittande men icke, fick bära in ledsen kille efter en timme och nu sover han och snörvlar bredvid mig i soffan.