Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

ni kan få göra mig sällskap i dumma mamma-klubben...
Alice favorituttryck är för tillfället: Mamma är en dummis....
Blir jag arg så stryker hon mig på armen och säger: såja mamma :D
Men gångerna som hon kryper upp i famnen och säger: Mamma du är bäst!, det väger upp alla dummisar :love:

Oj, snabbt som ögat hann ni fylla 2 sidor innan jag hann med i diskussionen :D men tänkte bara göra en liten inflikning här..

Ibland har jag får någon i min närhet fått höra att jag är "dumma mamma" som inte låter sonen göra ditt och datt (gällde den äldre sonen). Men jag sade ifrån på skarpen att jag är minsann inte dum mot mitt barn för att jag skonar honom från att få smak för sötsaker när han bara är 1 år gammal, han kommer att få smak för det snabbt nog ändå. (gällde det faktum att han inte fick lördagsgodis som de andra barnen). Sedan dess är det iaf ingen vuxen som säger så till mig. MEN

Nästan dagligen säger 4-åringen "Dumma mamma" och muttrande går iväg. Eller skrikandes, gärna slagandes också. :crazy:

Det kan vara i situationer som att han leker med sin leksak, sen kommer Samuel och vill ha den, precis som 1-åringar brukar vilja, då kan 4-åringen putta omkull lillebror och då blir jag arg. Säger åt honom och tar bort leksaken. Då blir det ofta "Dumma mamma". Så det kan jag väl få höra ett par gånger om dagen om det är illa.

Det är 5 år mellan mig och min lillebror och jag minns aldrig att vi hade en sån relation? Där var jag mer som en extramamma, däremot så hade jag och min 2 år äldre bror aldrig någon bra relation, han hatade mig och slog mig blodig så fort ingen såg på oss. Vår relation är fortfarande riktigt dålig... Det är därför jag funderar på om man skulle vänta ännu längre mellan syskonen, samtidigt som jag tycker att det skulle vara toppen om det inte var så stor skillnad så att de hade stort nöje av varandra när de växer upp... ÅÅh, vad svårt. Funderar faktiskt på om vi inte skulle sätta igång produktionen redan i sommar och skjuta upp vårt bröllop ett år. Skulle passa bra med mitt sto, då är vi gravida samtidigt. :p

Vet att några frågat om bilder på min Blanca, slänger in två hyfsade.
230084_10150200166109761_503859760_6678165_8275309_n.jpg

221632_10150200167039761_503859760_6678166_3982329_n.jpg

Slänger in lite bilder på Selma också. :D

Hittade någon som hittat en munspray i badrumslådan...
225364_10150206486629761_503859760_6731020_1785139_n.jpg

Klipper gräset med pappa
228660_10150207143789761_503859760_6735565_4395624_n.jpg

Kör grävskopa
231024_10150207144589761_503859760_6735570_364003_n.jpg

Dricker kaffe från Statoil, precis som pappa...
247055_10150207145824761_503859760_6735600_2709719_n.jpg

Och så kan ni få en dagens outfit från oss :D (Kunde inte låta bli att köpa likadana kläder till Selma när jag såg att de fanns.)
246838_10150207185184761_503859760_6735724_723318_n.jpg

till saken hör att min 4-åring brås på mig, troligtvis lite överaktiv. Svårt att vara still, det skall hända saker hela tiden. Så ibland händer det saker utan att han eg menar det. För han älskar ju sin lillebror, och är inte dum/vill inte skada av mening. Han tänker bara inte på följderna. Konsekvenstänket saknas lite. Detta första år med storebror 3 år äldre än lillebror har varit hemskt. Jag har MÅNGA gånger sagt att detta var det värsta jag gjort hittills i mitt liv. Men nu börjar det bli bättre. Lillskrutten börjar svara upp för sig själv, och storebror tar lite mer hänsyn. Men oj vad vi har tragglat detta..

Samtidigt som jag inte velat ha 2 blöjbarn samtidigt, och inte hunnit landa rent kroppsligt efter 1:an, så funderar jag på om det inte hade varit lika bra att köra på med nästa barn med samma. För då är man inne i det liksom. Fattar ni hur jobbigt det var att börja om med vakna nätter osv igen, när man vant sig med att få sova hela nätter? ha ett barn som klara sig själv med att klä sig, osv. Hihi. Det finns alltid 2 sidor av myntet.

Hon är fin din Casablanca!! Det kommer att bli en läcker avkomma. Du skulle sätta Canterbury på henne väl?

Jag slänger in bilder på min 4-åring som jag skall sätta Canterbury på:
yoyo_2010-09-19.jpg

2010-10-10%20046.JPG

yoyo_2010-09-21.jpg

EmmaS: Vilken go kalufs han har din Theo :love: Min lilla har ju inget hår alls :angel: Hoppas att det går bra med resan ner till Falun idag.

*kl*
Nu kära vänner ska jag berätta någon läskigt...
jag är hemma helt själv! Alex är på dagis en timme själv, sambon jobbar, tom hunden övergav mig igår och följde med svärmor hem.:D

Ska åka tillbaka till dagis vid halv 11. Det gick bra att lämna honom, jag var med en stund först men han springer bara runt och kollar alla barn och leksaker, sen sa jag hejdå och gick. Nästa vecka ska han vara själv lite längre, tänkt vad mycket jag hinner med på dagarna då!

Jag hade ju ett rejält hopp mellan ettan och tvåan, jag var van vid att kunna ta sovmorgon på helgen och vaknade H så gick han ner och tittade på tv en stund.
Nu blir det ju tätt emellan, återkommer med vilket som var bäst ;)

Vi fick sovmorgon idag! H sov till 7 och vi låg och gosade till nästan halv 8. Dessutom så var han på ett strålande humör och solen skiner, väldigt bra början på en fredag :)

Vilka fina ston ni har, ibland saknar jag hästen jättemycket men oftast så är jag förståndig och inser att han har det bäst hos fodervärden. Och det är ju inte långt dit så nästa vecka ska jag köra dit och snosa häst. Ska man kanske våga sig upp i sadeln en sväng med...är väldigt sugen men sambon flippar nog ut då :grin:

Ang dumma mamma grejen så har ingen annan sagt så om mig, store sonen har bara sagt det ett par gånger när han var runt tre-fyra. Vet inte hur jag skulle reagera om någon sa det om mig nu.

Vad avundsjuk jag blir på att han kan säga en massa ord! Här är det bara mamma, pappa och tatte (katten) (och ibland ta (tack)) men hon förstår en hel del, vart fiskarna är och näsan, var lampan är och magen :)
Ang nappen så har Isabella blivit hopplös med sin napp, tycker jag inte gör annat än river ut den för att hon ska öva på att prata och jäklar vad hon över så fort nappen åker ut men bara på mamma, pappa och tatte ;) :p

Ture pratar inte alls! Det är bara olika ljud och läten! :D Men det kommer nog en vacker dag...

Samma här, inget prat bara en himla massa ljud :D
Inte går hon heller, inte ens nära, hon har alltid ett stadigt tag i något.

Däremot kan man ju fejkskratta för då börjar mamma/pappa med att skratta :love:

Senast ändrad:

Jag väljer att inte läsa ditt inlägg med att ha några år mellan barnen :angel: men jag är medveten om att man blir mer och mer bekväm ju mer barnet kan själv och sedan intalar jag mig själv att det är bättre med två barn som inte konkurrerar om samma uppmärksamhet utan som vill två olika saker med upmärksamheten :o

Cyllene + WI: Bellan är alltså inte trögast med språket :D alltså det gör mig inget men jag vill så gärna att hon ska prata lite till. Oftast kan hon ju göra sig förstådd ändå eftersom jag har lärt mig att läsa av henne och sedan kan hon nicka ivrigt på frågor. Fast tänk vad skönt med ett barn som kan hänga i byxan på en och skrika vaaaaaatten istället för maaammaaaaaa med fejkgråt i rösten :angel:

Isabella går inte hon heller om man inte håller i henne elller hon håller krampaktigt fast i något. De enda försöken hon har gjort är att resa sig upp till stående. Fast det har jag nog inte så bråttom med, ganska skönt att ha henne krypandes/rumphasandes i lagom takt :D

Jag sa ju upp ansvaret över hingst, hehe, det är en kompis som ska ha fölet, så jag sa att hon fick bestämma och det har varit många hingstar fram och tillbaka för henne. Jag försökte med Canterbury och monte bellini, men hon har inte tyckt som jag (bitch... ;) ) så nu tror jag att det slutgiltiga valet är cabuchon från flyinge. Min ET var därnere nu och behandlade honom och tyckte han verkade heeelt underbar. Hon har frågat sina vänner vem de skulle sätta på Casablanca och då sa hon Cabuchon. Så vi får se. Jag är lite inne på att pusha för Kannan också, men han har ju bara fryst och det har varit lite si och så med kvalitén. Vill inte chansa då hon inte ska ha ett till föl direkt. Som det ser ut nu iaf, nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med hästarna, suck. :(

Hur stor är din treåring? Hon såg så stor ut, men det kanske är bilderna som luras?

Det är det där med blöjor och valnötter jag vill slippa också, uuh. Får säga till vår supernanny att hon får ha nästa vår öppen, hehe, ska bara förbereda sambon också. Ska bli kul, då får antagligen jag och grannen samtidigt. :)

Valnötter :rofl: Men jag fattar aldrig det där med "två blöjbarn". Jag tycker inte det är särskilt jobbigt att byta blöja. Visst är det bajs är det ju jobbigt, men att byta kissblöja tar ju bara någon minut. Vaknätter behöver man inte ha. Man kan ha tur att få ett snällt barn som sover. Visst åt V flera ggr/natt ibörjan, men han sov alltid snällt däremellan. :) När han var ca ett halvår vaknade han en natt och skrek/grät i en timme och vi trodde det var något fel på ungen! :p

Jag har beställt en lika snäll unge som V. Bara för det kommer jag nog att få ett kolikbarn som aldrig är nöjd. ;)

kl

S försöker härma vad jag säger. Hon kryper fortfarande.

Gissa vem som fick magsjukan i natt??? Jo jag. Har sprungit upp och ner för trappen hela natten. Så idag är jag helt sänkt. Har lyckats vila på fm. Stackars S fick ligga i sin vagn. Hon ligger snällt som tur är. Nu känner jag mig lite lite bättre. Har fått behålla lite vatten i alla fall.

Vi hade ju ett snällt barn, Selma sov hela nätter sen hon var 2-3veckor, så jag ska inte klaga, men jag känner på mig, med vår vanliga tur, att nästa barn kommer att vara tvärtom. ;) För mig är det mer att det skulle vara skönt att ha gjort avvänjningen på ett barn innan man fick nästa. Kan tänka mig att det är lättare att träna potta och toka när man inte har ett spädbarn att tänka på osv. Själva blöjbytena ser jag inte som jättejobbigt. :)

På tal om det, är det någon som börjat potträna? Jag ska inhandla en potta nu och sätta igång. :)

Åååhh, jag vill också börja planera syskon till Milton ju :love:
På tal om det så kittlar det konstigt i min mage, ni vet så som man kände (eller jag i alla fall) första rörelserna från bebisen i magen, rycker liksom :eek:, fast samtidigt har jag precis haft mens så mest troligt är det väl någon form av muskelryckning, men jag önskar att det var en liten bebis.....!

Milton är magsjuk förresten, så himla tråkigt och vi har haft en riktig skitnatt med kräkningar och nerbajsat flera omgångar och såklart sovit dåligt. Nu sover Snöre i min famn, jättemysigt men något han gör endast när han är ganska så sjuk :( Dessutom är det nog vattkoppor pågång, där fick jag för att jag tvunget ville smitta honom med det nu.. ;)

Aha! :idea: Nä, blöjor är ju inte gratis direkt. Det är väl iaf tur att det inte är under så lång tid de förbrukar 10-12 blöjor per dygn. Fast å andra sidan är ju småblöjorna billigare. Fast jag tror ändå att större barn kostar mer i drift än två blöjbarn.

*kl*
Suck! Denna väntan!
Va inne med Douglas (taxen) hos veterinären idag. Hon kunde inte känna nåt direkt på honom, men iom han historia med höjda levervärden och epilepsi ville de kolla blodet på honom innan röntgen.
Så nu sitter jag här och väntar på att hon ska ringa och säga hur det gick.
Va bl.a leverprov, njurarna, fästingsjukdomar och nåt mer som de skulle kolla.
De skulle inte skicka proven, utan kolla på eget labb.

ring ring ring!!! Snälla veterinären ring!!
Jag är hypernervös för vad de proven ska visa!

Face to face är jag betydligt mer diplomatisk. Men för mig är nått terapeutiskt i att komma på genmälen. Då har jag fått ur mig det och sen så tar jag diskussionen betydligt mer sansat nästa gång situationen inträffar.

Shit! Är det er ridbana! Vilken dröm!

Sötselma :love:. Vad fina bilder.

. Fast jag tror ändå att större barn kostar mer i drift än två blöjbarn.

Klart att ett större barn kostar mer? :confused: men jag vill ändå inte ha två blöjbarn och jag kommer förhoppningsvis inte behöva fundera på den saken heller om inte Isabella ska ha blöjor tills hon börjar skolan.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 874
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar