Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Fy jag har i alla fall bara fått höra det några enstaka gånger. Det där är ju hemskt. Satan i gatan vad arg jag hade blivit… O småsint. Till slut hade jag nog svara nått riktigt elakt tillbaka.

Förstår att du tycker det känns onödigt att anmäla. O det skulle knappas leda någon vart. Men skriv ner vad som skedde och när det skedde. På så vis så har du mer tillförlitliga anteckningar för om det skulle ske igen och om du då vill anmäla.

Det är en jätte elak sak att säga för även om de är "skämtsamma" så förstår inte ett litet barn "ironi" (vet inte vad jag ska kalla det) på det sättet förrän i skolåldern. Bara det att man hävdar att ens förälder är dum är ju helt galet, jag hade blivit galen.

Lottch Kunde jag låsa stallet hade jag gjort det men samtdigt så det dyraste och mest värdefulla jag har går ute i hagen och materiella ting kan jag ersätta.

Förstår att du tycker det känns onödigt att anmäla. O det skulle knappas leda någon vart. Men skriv ner vad som skedde och när det skedde. På så vis så har du mer tillförlitliga anteckningar för om det skulle ske igen och om du då vill anmäla.

Tack för det tipset, det ska jag göra bums med klockslag och allt!

Äsch du behöver väl inte tala om hur vår vänskap hänger ihop :) och som du säger så känns det som vi känner varandra ganska väl. Jag tror jag har ett hum om vad för typ av häst du gillar :laugh:

Jag är uppbokad torsdag (26:e) nästa vecka, sen har jag inget planerat. Kan även på helgen om det passar AKB eller uppfödaren bättre. Kan du inte länka annonserna eller pm:a, blir ju nyfiken :D

Och jag ska på studentfest den 27:e och vara funktionär på en westerntävling den 28:e. Annars så är det lugnt övriga dagar :)

*kl*
Påtal om uppfostran. Oscar lyssnar än så länge inte på ajaj och liknande. Han bara flinar och fortsätter med ofoget i snabbare tempo.
För visst bör de veta nu vad innebörden av ett ajaj är för nåt?
Har prövat med att säga ifrån med snäll röst, arg röst , gapat på honom, gått fram och lyft ner honom samtidigt som ajaj, lyft ner honom utan ett ljud, lyft ner honom och försöker leka med nåt annat. Samma gäller när han har tagit något som han inte bör ha.
Vet inte alls vad jag ska göra mer. Är som ni övriga, lite (mycket) allergisk mot stökiga ouppfostrade barn, men jag försöker verkligen med vilden. Men det verkar inte gå in i hans huvud! Tänk så har han nån "bokstavskombination" :(

Här är en till som mycket väl vet vad ett nej innebär. Men eftersom jag säger nej så måste just den hon pysslar med vara sjuuuukt roligt. Så jag får precis samma reaktion. Vad det än e så görs det med mer intensitet. Men jag har märkt att det funkar lite bättre när vi inte är hemma. Då ”lyssnar” hon lite bättre.

Fick tipset av en kompis att istället för att säga nej, när hon ex terroriserar katten. Så ska man säga ”klappa fint och försiktigt” samtidigt som man själv visar. Det är något som har funkat väldigt bra. För de vill göra rätt.

När det gäller djuren så funkar det rätt bra att säga till honom att vara försiktig.
Men just den biten att han drar fram köksstolarna till köksbänken och klättrar upp. Ställer sig på köksbordet och hänger i taklampan (!)
Ja, han är verkligen ÖVERALLT! Vissa stunder på dagen stänger vi in oss i nåt av rummen, så jag kan kolla på honom vartenda lilla sekund. Men jag vill ju ha öppet överallt i huset utan att han klänger på allt.

Hmmm… Vad heter sådana ”benbojor” man har på hästar, under natten i landskap utan träd, för att de inte ska vandra iväg… Hobbles!! :idea: Det kanske kan var något ;)?

Jösses du lever inget lätt liv du. T lyckades för några dagar sedan klättra från soffan upp i fönstret och ställa sig upp på fönsterbläcket. Ska tilläggas att soffan står en bra bit från fönstret så det måste varit en riktig balansakt. o sen så bor vi på 6e våningen. Så att se henne stå i fönstret och pilla på fönsterhasparna var inte skoj.

Här hemma är han mer känd som Klätterapan :D
Det har hållit på så här sen han lärde sig gå som 8-månaders.
Kommer garanterat få gråa hår inom kort ;)

Jag har funderat på en bra kommentar, men kommer inte på någon riktigt bra som biter. Har funderat på något i stil med "jag skulle uppskatta om du kunde sluta kalla mig för en dum mamma..." men sen kommer jag inte längre. Tips? ;)

Jag var inne på att vända mig till T och i överdriven babyspråkston säga: det är synd att dumma, dumma X är SÅ dum att h*n inte förstår att det inte är roligt att bli kalla dum. Även om man gör det genom att prata i en gullig ton till dig. Och ännu tråkigare är det att h*n tycker att det är ett lämpligt ord för dig att lära dig. Men det är väl för att du ska kunna förklara för X hur dum X är…

… O sedan vända mig till personen ifråga och i vanlig samtalston säga: jag hoppas att du förstår min poäng för jag vill aldrig höra dig säga till T att jag är dum en gång till.

------------------------------------------

Men jag kan också vara riktigt elak. Och det är väl tveksamt om detta är den bästa lösningen om man vill bibehålla en någorlunda respektfull relation.

Senast ändrad:

Ja jag ska inte ens börja skriva om svägerskans barn, det är inte barnens fel att de är som de är utan det är ju faktiskt svägerskan och svågern men det är barnen man blir irriterad på. Lite synd men så är det.

Det är helt rätt det du säger (skriver :D ), givetvis är det inte barnens fel. Inte heller i detta fall.. Sambon är ju enda sonen och har fyra systrar = han är också ganska bortskämd.. Den yngsta systern är ju som sagt allra mest bortskämd, ingen lägger märke till hennes dåliga beteende etc. förutom sambon då som får höra min version av henne :grin:

Jag var inne på att vända mig till T och i överdriven babyspråkston säga: det är synd att dumma, dumma X är SÅ dum att h*n inte förstår att det inte är roligt att bli kalla dum. Även om man gör det genom att prata i en gullig ton till dig. Och ännu tråkigare är det att h*n tycker att det är ett lämpligt ord för dig att lära dig. Men det är väl för att du ska kunna förklara för X hur dum X är…

… O sedan vända mig till personen ifråga och i vanlig samtalston säga: jag hoppas att du förstår min poäng för jag vill aldrig höra dig säga till T att jag är dum en gång till.

------------------------------------------

Men jag kan också vara riktigt elak. Och det är väl tveksamt om detta är den bästa lösningen om man vill bibehålla en någorlunda respektfull relation.

:bow::bow:

Jag är nog lika elak som du :devil:

Önskar att jag kunde säga någonting sånt för att verkligen få ett slut på det, men tror att relationen skulle bli lite ansträngd då. :D

Funderar på att raden snälla vägenoch säga att det inte är roligt att bli kallad för dum och att Selma nu är så stor att hon lär sig ord och det är inget ord jag vill ska vara först på listan. Gah, blir tokig, skulle egentligen bara vilja bita ifrån, men det skulle bli sånna efterföljder att jag inte "orkar", hatar att gå omvägar.

Alltså så kan man ju inte säga!! :eek: Jag hade verkligen blivit jätteledsen och nog försökt förklara att jag inte vill att de säger så. Klart och tydligt så de verkligen förstår. Men som jag skrivit förut, det är svårt att vara trevlig när man är arg. :p Fast att vara trevlig men saklig tror jag är det bästa med folk man har och ska ha en lång relation med.

Michellan: Vad läskigt!! Jag hade larmat stallet. Man behöver ju inte köpa ett dyrt uppkopplat larm, utan det finns ju billiga att köpa på Kjell & Co t.ex som ringer upp din telefon. Det behöver ju inte ens vara nån siren som låter.

*kl*

Mikan, är du vaken? Behöver din hjälp! Eller någon annan van Tysklandsresenär.

Det verkar som att hela familjen kommer iväg till Lübeck ändå. Doris (hunden) verkar må bättre, men vi har tid hos vet nu halv 9 för säkerhetsskull.

Men hur är maten på restauranger o så i Tyskland? Krossa mina fördomar om att det bara finns korv, schnizel och friterad mat :o och vattnet? Är det okej att dricka? Något annat speciellt man bör tänka på när man är där?

Jag hade lite svårt att komma till ro igår kväll men sen har jag sovit gott ändå :) att larma stallet är nog inte genomförbart. Mitt stall har inga riktiga dörrar utan det är portar som M har byggt och stalldörren har dessutom blivit ganska sned och vind efter väder och vind. Fast det kanske går med bara en sensor på väggen...

På restauranger finns det nästan alltid en barnmeny om inte så fixar köket något lämpligt. Så det behöver du inte oroa dig för, vattnet är inte heller några problem. fast de flesta dricker bubbelvatten från flaska.
Visst äter de mycket schnitzel och pommes, men det finns annat att äta med ;)
Tänk på att ta med välling och gröt, finns inte att få tag i!
Likaså majskrokar och liknande, jag såg iaf inte till något sådant i de affärer vi var i. Utbudet på barnhyllorna i mataffärer är mycket mindre än här.
Blöjor är lite dyrare än här. Kanske inte om man jämfor normalpriset här men i sverige får man ju nästan alltid rabatt om man handlar andra varor för en viss summa.
Hur länge är ni borta?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 742
Senast: netia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 163
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10