Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Hon är livrädd för duschen, kan inte ha henne inne i samma rum när vi fyller badbaljan ens. Senast vi hade en lugn och fin badstund var i januari. Innan dess var på akademiska i september inför kateter insättningen, tvångsduschade inför operation 8 november. Sedan dess har det bara strulat för oss, det låter verkligen som vi försöker ta livet av henne. Hade vi haft grannar så hade nog polisen stått utanför dörren och knackat på :o :cry:

fy fan vad trist..

Nu kommer en konstig liten kommentar från mig.. Men har ni testat att åka till badhuset med henne? Andra barn, stora bassänger osv

Jag och T duschar nu mer tillsammans. Håller jag henne i famnen så är det inte riktigt lika ruskigt. Fick ha igång duschstålen på väldigt lite i början. Vi hoppas komma över den värsta badrädslan när plaskdammen i parken fylls upp. Har även funderat på att köpa en babypool som man kan sätta upp i badrummen och sitta tillsammans med henne i.

Jag har en del undersökningar på tisdag. Så, sålänge jag inte är ett mentalt vrak efter det så är jag på.

Men stackars :( Nu blev jag glad att min unge älskar att bada och duscha. En sådan enkel sak kan bli så stor :( Hoppas det löser sej för er. Har inga råd att komma med men badhuset lät ju som om det är värt att prova iaf. Kanske en hink med vatten på nya altan så hon bara får plaska lite utan att bada?

Armani: Usch en riktig snorunge jag aldrig hade klarat av med andra ord :o blir irriterad över att bara läsa om henne :o ja, jag är en elak jävel som allt för ofta bara tycker om mitt egna barn.

Isabella vill nog ha lite rutiner, ändras det för mycket med sömn och mattider så blir hon trög i magen direkt! Att strula med tiderna är som att be om ett "förstoppat" barn eller vara hemifrån flera dagar på rad.

:bow: :bow: :bow: Jag är precis som du, angående andra barn. Eller ja kanske inte, jag älskar barn och tycker det är skitroligt att jobba med barn, men när barn beter sig som denna dam, så hatar jag dom som pesten :o Så just när det gäller denna flicka så resonerar nog du och jag väldigt lika :D

Milton blir inte förstoppad eller så, men humöret blir inget vidare. Så olika hur de reagerar =)

*kl*
Oscar hatade att bada som liten, men med lite träning gick det bra. Men nu är han likadan igen. Ren och skär panik får han, särskilt om vi använder duschslangen. Vill gärna spola av honom innan jag torkar. För att få ur shampo och om vi använt annat än olja i vattnet (och om han kissat i vattnet, inte så kul att ha kvar det på kroppen)

+ AKB

Fy vad tråkigt med barn som blir så hysteriskt ledsna vid bad. Förstår att det måste vara fruktansvärt jobbigt, klart att man drar sig för att bada de små då ju :(
Milton tycker det är roligt att bada, tack och lov! Speciellt nu sen han kan sitta själv. Han sitter gärna direkt på klinkergolvet också och håller i duschslangen, men då skakar hela han massor och fryser som tusan, så för det mesta sitter han i badbaljan.
Tror, precis som någon sa, att ni kanske skulle åka till badhuset och bada tillsammans eller låta dem se andra badande barn.

Kl
Oj, vad ni har skrivit idag! Jag har en timme kvar på jobbet. Det är jättekul att träffa alla människor igen, att vara en i gänget och att slippa behöva tänka på och ta hand om Vilgot ständigt. Men det är jättetråkigt att jobba... Har inte fått några direkta arbetsuppgifter utan jag sitter bara här och känner mig oinspirerad. Telefonen är knäpptyst och inte ett enda mail har jag fått. Vill liksom ha inkommande arbetsuppgifter hela tiden så det rullar på. Jag avskyr att själv behöva leta uppgifter.

Nästa vecka är det konferens, vi blir ca 30 personer varav hälften är från utlandet. Då kommer det ju att hända lite saker, men samtidigt bävar jag för det eftersom jag är så blyg och dålig på att prata engelska. :o

Nej, ska försöka göra ett sista ryck och fortsätta kolla upp att vi har miljö- och arbetsmiljörutiner som täcker kraven i manualen. Låter jätteskojigt va? ;)

Minns jag helt fel, eller var det så att ni inte har badkar? Har som för mig att det där med badskräck var på tapeten för några trådar sedan och jag tipsade om att H gillade att bada med oss i badkaret (måste alltså ha varit innan han kunde sitta själv). Har ni inget kar så kan ju badhuset definitivt vara värt ett försök - härligt att kunna klänga fast på mamma/pappa om det är lite skrämmande :)

Ang olja att tvätta med så har det aldrig varit några problem att få H ren :) Och trots att han vid det här laget har rätt mycket hår så blir det inte smutsigt. Fast sen är det väl så här också, att "grovsmutsen" ofta torkas av med tvättlapp!

Nu hugger jag sista knappen bara.

Vi har provat det mesta och sitta på golvet utanför badbaljan är roligt och plaska så det stänker så hon är ju inte rädd för vatten. Det är själva badandet och ljudet från duschen hon reagerar på.
Det vi inte har provat är badhus och det beror väl mest på att det har känts menlöst att åka dit när hon är som hon är och ointresset av att bada från våran sida.
Vi har pratat om att åka till mina föräldrar och bada i deras badkar med Isabella men det är som sagt bara prat. Blir aldrig av utan istället drar vi på badtillfällena för att slippa stressa henne och stress oss. Jag skriver vi för jag badar aldrig henne ensam utan M är alltid med.

Jag hoppas på att det ska gå över av sig självt med hjälp av plaskdamm på altan och sedan ev. att vi kommer bada i havet i sommar om det inte är värsta algblommningen.
Vi har inte orkat göra någon big deal av badandet utan accepterat det faktum att hon blir rädd, vi förmodar att det släpper i framtiden.

Armani: Jag tycker om att läsa om barnen i den här tråden, annars skulle jag inte sitta här varje dag, men jag är inte speciellt intresserad av barnen i de andra trådarna här på forumet. Jag läser t.ex. inte stora föräldrartråden.
Jag måste ha en "relation" till ett barn för att intressera mig men ett barn som jag har relation till men som är en riktig pain in the ass intresserar inte mig då blir jag bara irriterad.
Däremot när mitt barn är en pain in the ass så engagerar jag mig för hon är ju min, mitt allt och jag har ett enormt tålamod med henne.

Hehe nu tycker ni andra säkert jag är helt fläng men nej jag är ingen barnmänniska men har aldrig tvivlat på att jag skulle älska och avguda mina egna barn.

Jag är precis som du när det gäller andra barn. Är mer intresserad av toddlarna i den här tråden än många i min närhet. Sambons mamma pratr alltid om sambons brorsbarn, som om jag skulle vara mer intresserad av barn nu när Selma kommit till världen. Blir tokig. Blir tokig på ouppfostrade barn som får göra precis vad de vill utan att föräldrarna säger ifrån utan jag får gå in och ta diskussionen. :crazy:

Selma kommer naturligtvis inte att bli sån... :angel: Jag kan tycka att det är tröttsamt att umgås med människor där barnen så tydligt har blivit livet istället för en del av deras liv.

fy fan vad trist..

Nu kommer en konstig liten kommentar från mig.. Men har ni testat att åka till badhuset med henne? Andra barn, stora bassänger osv

Detta var lösningen för oss! :idea: Iggy var precis som Bellan, helt hysterisk. Vi hade provat allt men inget funkade. Det var en mardröm varje gång han var tvungen att badas.

AKB & Viv
Det är 2 Welsh Cobhingstar som bara är sååå fina, men man vill ju veta hur dom är annars också.

Klart du ska köpa dig en häst! Det låter verkligen som att du behöver ha "din grej" och inte alltid bara vara mamma. Jag åker också gärna med och kikar. Jag och AKB kan säkert slå våra kloka huvuden ihop ;)

Ja jag ska inte ens börja skriva om svägerskans barn, det är inte barnens fel att de är som de är utan det är ju faktiskt svägerskan och svågern men det är barnen man blir irriterad på. Lite synd men så är det.

Jag håller med ert resonemang (både du och Lottch). Blir gaaaaalen på sambons systerbarn och mina egna systerbarn. Tycker dom är oerhört ouppfostrade och gillar inte allt daltande... MEN, jag har mer börjat förstå det nu när jag har barn själv... Jag tycker inte att det är jättekul å behöva "bråka" med Tuva inför familj och vänner. Självklart säger jag till om något är väldigt fel, som när hon drar i katternas svansar hos farmor å farfar, eller försöker krypa mot trappan hos morfar... Men allt kommer jag nog inte "bråka" med henne om i framtiden heller... Inte offentligt iaf eller vad man ska säga. Samtidigt som jag självklart inte vill att mitt barn ska verka ouppfostrat... Är jag otydlig? Har en nybadad naken Tuvslus som klättrar omkring här på mig samtidigt... Det kanske hon inte borde få? hehe...

Men slutsats = jag vill inte att tuva ska verka ouppfostrad men kan samtidigt förstå att man inte alltid vill ta en diskussion med sitt barn offentligt :)

Förstår precis vad du menar! :)
Nu träffar inte vi M's släkt så mycket, delvis pga geografin men vi är desto oftare hos mina föräldrar. Jag tar alla strider med Isabella som jag hade tagit hemma men min släkt har samma filosofi om barnuppfostran som vi har så det blir aldrig någon diskussion.
När vi har varit hemma hos M's släkt så är oftast bara där ett par timmar eller tre och än så länge har Isabella inte kunnat göra något mer än sitta i våran famn just för att hon har varit så liten (ja så ofta träffar vi dem). Kommer med all säkerhet ta strider även hos dem sen när vi är där men jag förstår de som inte vill det. Tyvärr så vet jag att svägerskans barn är likadana överallt så det är inte bara för att de är borta, de är likadana hemma.

Klart du ska köpa dig en häst! Det låter verkligen som att du behöver ha "din grej" och inte alltid bara vara mamma. Jag åker också gärna med och kikar. Jag och AKB kan säkert slå våra kloka huvuden ihop ;)

Tycker det låter som en suverän idé! :laugh::laugh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 479
Senast: netia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 161
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar