Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Kram. Är det henne du skrivit om tidigare? Jag hoppas inte det för isf så misstänker jag att det var riktigt dåliga besked.

Men fy vilken dålig dag vännen, hoppas det vänder och att det rättar till sig med allt.
Utan att på något vis strö salt i dina sår, så har vi haft en toppendag. Eller egentligen inte, den har varit ganska tråkig och jag har verkligen inte fått nåt gjort alls.. Men Milton har verkligen varit på ett toppen-humör hela dagen. Dock bara sovit 1,5 timme så nu för en stund sen var han lite gnällig, men sover nu förhoppningsvis för natten. Har inte hänt på säkert två månader att han somnat såhär dags, snarare har vi bråkat och haft oss runt 21. Nu ska jag plocka undan lite innan svärmor och sambons yngsta (och mest bortskämda och mest korkade) syster kommer på besök.

Och där fick jag mig en snyting.. Milton vaknade efter tio minuter och var vaken nu till 21,30 istället. Det blir aldrig som man tänkt sig..

Och där fick jag mig en snyting.. Milton vaknade efter tio minuter och var vaken nu till 21,30 istället. Det blir aldrig som man tänkt sig..

Fast de är ganska söta ändå.
Isabella gjorde ju så för någon dag sedan. Somnade vid 19-tiden, sov i nästan en timme och sedan låg hon tyst vaken i soffan med mig till 22-tiden ;)

Fast de är ganska söta ändå.
Isabella gjorde ju så för någon dag sedan. Somnade vid 19-tiden, sov i nästan en timme och sedan låg hon tyst vaken i soffan med mig till 22-tiden ;)

Ja visst är de :D Jag var egentligen inte alls så negativ som jag fick det att låta kanske i mitt inlägg, hahaha! När han kröp runt där och garvade i sin säng så kunde jag inte annat än att skratta tillbaka och ta upp och pussa på honom och ta honom med mig ;) Han var dock inte så tyst och lugn som din fining, utan röjde runt i hela tv-rummet för fulla muggar!

Tyckte det lät lite som suck, det blir aldrig som man har tänkt sig, suck :D
Isabella är helt knäpptyst och alldeles lugn om hon är trött. Sitter bara och myser. Igår sov hon sent (13-16, normalt är 10-12 (11-13)) och var då inte trött förstås så när M tyckte det var dags att sova kl. 20 så åt hon snällt sin välling men sen ville hon sitta och titta i soffan hon också :love:

Lottch, AKB & viv
Fy Fanken va trist å läsa om era djur, barn och vänners sjukdomar å problem :( Tycker att det börjar bli dax för nå skoj å trevligheter i tråden snart :idea:

*kl*
ingen här i tråden som bor nära Borås??!! Har hittat 2 intressanta åringar men jag vet inte, 200 mil tur å retur för att bara åka å kolla känns så där...Stockholm är nästan gränsen för sånt för mig...

Varför bor jag i fel del av landet för :confused:

Tyckte det lät lite som suck, det blir aldrig som man har tänkt sig, suck :D
Isabella är helt knäpptyst och alldeles lugn om hon är trött. Sitter bara och myser. Igår sov hon sent (13-16, normalt är 10-12 (11-13)) och var då inte trött förstås så när M tyckte det var dags att sova kl. 20 så åt hon snällt sin välling men sen ville hon sitta och titta i soffan hon också :love:

hahaha, ja lite så kändes det nog också, en liten stund. Vi har fått så himla dåliga rutiner om kvällarna (som liksom har suttit som en smäck i flera månader innan) och nu har det fungerat kanon i två kvällar, så jag trodde det hade vänt kanske igen då åt rätt håll. Men så blev denna kväll som den blev. Men han var bra gullig egentligen :D

Och så var jag nog negativ precis när jag skrev inlägget också. Sambons mamma och lillasyster (11 år gammal) var på besök. Svärmor är underbar och vi fungerar kanon ihop. Men denna jävla skitunge som ingen, verkligen ingen säger till, skulle jag kunna ha ihjäl, rent ut sagt :devil:
Ber om ursäkt över detta, men hon är verkligen för jävla jobbig. Idag (precis som alla andra gånger hon är här) så tar hon först Ydas (hundens) leksaker och triggar igång henne till max, tror ni hunden själv får ta del av sina leksaker? nejdå. Och får hon det så ger hon henne en och tar en ny och så vill ju hunden givetvis ha den nya leksaken och så håller det på så.
Sedan tar hon Miltons saker, både de han har eller de hon vill att han ska försöka ta från henne. Helst lägger hon dem i soffan så att han inte ser eller når dem. Han bryr inte sig nämnvärt, men det retar ihjäl mig och jag kan ju inte vara tyst utan säger till henne. Men jag kan ju inte säga till henne varje gång för då hade jag inte gjort annat än att skälla på skitungen.
Gör hon inget av detta så studsar hon som en boll, fram och tillbaks, överallt och ingenstans. Hon kan alltså verkligen inte vara stilla alls. Vår pastaslev låg framme för Milton tycker de är lite roliga att sitta och vifta med. Hon tar ju givetvis den och spelar trummor mot soffan, väggen, stolen, soffbordet, golvet och så tillbaks till soffan igen.
Jag blir dum i huvudet på henne och sa faktiskt till sambon att hon är inte välkommen hit om kvällarna mer. Förlåt jag vet, hon är bara 11 år. Men alltså, kan man inte i den åldern sitta och leka fint med Milton på golvet, eller med Yda eller sitta i soffan och titta på tv som normalt folk???

*kl*

Dogsen mår sådär fortfarande :( men det är så typiskt att de blir sjuka just denna helgen. Vi ska till Lübeck i helgen, ett par vänner har bjudit med oss, hotell och färja är redan betalt. Mest ska vi åka med för att kunna ta hem så mycket öl, vin och sprit som möjligt då de ska gifta sig i sommar. Känns som vi sätter de på pottkanten genom detta nu. Men jag varken kan eller vill lämna sjuka hundar. Ev så får sambon stanna hemma (eftersom han inte har körkort) med sjuka hundar och jag o Iggy åka till Tyskland. Någon mamma här som vill åka med istället, självklart med tillhörande barn ;) :idea:

Jag har inte särskilt långt till Borås :)
Fast å andra sidan så är det svårt att titta på häst åt nån annan. Tänk så tittar vi efter helt olika saker och egenskaper.
Vad är det för hästar?

Ja det är motigt för många här i tråden nu :(

Emmah.S: AKB bor inte så långt ifrån Borås och inte jag heller :idea: har en dryg timme ungefär. Vad är det för hästar?

Jag har inte särskilt långt till Borås :)
Fast å andra sidan så är det svårt att titta på häst åt nån annan. Tänk så tittar vi efter helt olika saker och egenskaper.
Vad är det för hästar?

Du var snabbare ;)

Näää, fy fan vad tråkigt tjejjen..
Jag fattar inte varför ens sambo inte förstår att man behöver "sin" grej för att koppla av. Han åker ju från T och dig, och hemmet till jobbet. Medan du är hemma hela tiden och nu har du inte ens en pålle att komma ifrån till. Ibland är min sambo likadan, han fattar inte vad jag skall med hästarna till osv. Varför skall det vara så svårt? Det gick ju innan när du hade en häst. Nu blev det ju väldigt tragiskt och han gick bort :cry: men du får inte ens ersätta honom. (missförstå mig inte, klart att ingen häst kan ersätta Frans, men jag menar ett tillflyktshål, andningspaus, styrkegivare). Jag lider med dig.

Sen att han inte kan få för sig att ta ut sin rätt på jobbet är ju bara idiotiskt. Ursäkta, men ibland är vissa människor korkade. Har du berättat för honom att ni tjänar på det? och att det kan vara kul att vara hemma båda två?
Kram

Jag skäms lite när du tar upp rutiner. Vi har inga egentliga rutiner här hemma angående läggning. Isabella får pyjamas och ny blöja, sedan en vällingflaska i soffan och där somnar hon sen. Ibland bär jag upp henne (en gång varannan månad kanske) till spjälsängen om hon har varit vaken för länge efter att vällingen är slut och hon är trött men inte kan komma till ro. Väl i spjälsängen somnar hon i princip direkt.
Vet fortfarande inte om vi har gjort oss en riktig björntjänst att inte vant henne att somna i spjälsängen men det känns lite som att vi vet att hon kan somna där och därför känns det inte viktigt att "öva" på det.

Sedan måste jag få fråga har lillasyster alltid varit så eller är det efter Miltons entré som hon har blivit så?

Jag hade med blivit skogstokig på sådant beteende, jag har en lillasyster som blir 9 i december tror att hon aldrig ens skulle komma på tanken att hålla på på det viset inte ens för några år sedan, så jag tror inte det har så jättemycket med ålder att göra utan mera uppfostran...
tråkigt att det blir så men hoppas att din sambo förstår?

Det är nästan alltid jag som lägger A och det tar allt från 2 min till 45, oftast ca en kvart. Han äter välling nere sen går vi upp, lägger honom i sängen, han reser sig och kastar nappen på golvet...
Jag lägger honom och sätter mig i vår säng och läser, han reser sig och kastar nappen.. När han gjort detta ca 4 gånger så ger han upp och somnar. Jag undviker att prata med honom mer än att säga godnatt när jag lägger ner honom, spelar den urtråkiga mamman som går att somna ifrån helt enkelt!

Idag försökte sambon lägga honom. Efter en halvtimme med ett tvärargt barn så kommer sambon ner och jag går upp. Ger honom nappen, kramar om honom och säger godnatt och lägger ner honom. Skitungen kurar ihop sig och somnar genast :D
Sen har vi större problem med att få honom att sova i egen säng hela natten, lyfter över honom när han vaknar, Försöker få honom att somna om i egen säng och det fungerar allt för sällan

Äh, behöver man inte de rutinerna så tror jag inte det spelar så stor roll, det fungerar ju för er. Men utan rutiner så fungerar det inte här hemma, för Milton eller för mig. Sambon klarar sig ganska bra utan ;) Men Milton blir orolig = konstant ledsen och arg, jag är precis likadan.

Lillasystern i fråga har alltid varit sådan, inte sedan vi fick Milton, Vi har varit tillsammans sedan hon var två år och bland fem syskon och hon är yngst så har hon blivit mycket bortskämd helt enkelt. När hon var sex år så kunde hon fortfarande inte bre en macka själv :grin: Mig frågar hon aldrig om hjälp, det fungerar liksom inte på mig, men sina övriga syskon och föräldrar. Smart unge dessutom, som utnyttjar det till max givetvis.

Då är det som jag trodde, det är denna unge det är fel på (missförstå mig rätt, men hon står mig upp i halsen) :D
Sambon förstår. Han har börjat göra det de sista åren, tack och lov! Innan var det taggarna utåt från hans sida, så fort jag tog upp något negativt alls om hans familj. Men han har börjat köpa mina åsikter nu mera, tack och lov! Mina åsikter är ändå inte många om övriga familjen, men denna lillasyster är för mycket bara.
Hoppas så innerligt att hon växer till sig med åren nu, för annars kommer det skära sig totalt mellan henne och mig. Än så länge kan jag se mellan raderna för det mesta, eftersom hon fortfarande är så pass ung, men det funkar inte så mycket längre dessvärre.

De få gånger jag har gått upp och lagt henne så har jag bara lagt henne, sagt god natt och sedan satt mig på våran säng. Som längst tid har det nog tagit 5 minuter, tid jag knappt märker eftersom det finns både korsord och sudoku :D

Peppar peppar, hon sover hela nätterna och gjort det sedan 6 veckors ålder. Trodde där vid 7 månader att vi skulle få problem för att det var så många i tråden som fick det men nej, har fortfarande inte strulat på natten. Är verkligen rädd för att hon ska börja strula och vakna mitt i natten och tycka att det är morgon osv. Skriver aldrig om Isabellas nattliga sömn för det känns lite som att man ska skämmas om man inte har ett barn som vaknar flera gånger per natt.

Armani: Usch en riktig snorunge jag aldrig hade klarat av med andra ord :o blir irriterad över att bara läsa om henne :o ja, jag är en elak jävel som allt för ofta bara tycker om mitt egna barn.

Isabella vill nog ha lite rutiner, ändras det för mycket med sömn och mattider så blir hon trög i magen direkt! Att strula med tiderna är som att be om ett "förstoppat" barn eller vara hemifrån flera dagar på rad.

Tack för dina fina ord :love: det är verkligen trist att inte ha häst. Nu har jag visseligen systrarnas hästar men det är ju inte samma sak. Storasyrran har ett sto, jätte fin och snäll men jag och ston fungerar inte, och lillsyrran har en shettis som med sina 95cm över havet är helt oridbar för mig :D Köra går ju men jag är mer en ridmänniska. Funderar seriöst på låna pengar av min lillebror, saknar egentligen bara 5000 men det kostar ju att få hem den också. Frågade han förra veckan och då sa han att det skulle gå bra :love:

AKB & Viv
Det är 2 Welsh Cobhingstar som bara är sååå fina, men man vill ju veta hur dom är annars också.

*kl*
Alltså är det inte otroligt med barn egentligen vad dom lär sig. Så fort Theo får tag i en traktor börjar det brummas och styras runt. Ändå har vi inte var speciellt styrande. Visst ser man en traktor så pekar vi å säger "Traktor, brum brum" men gör ju samma sak och vi ser ett får eller katt eller ja vad som helst.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 298
Senast: netia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 161
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30