Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Ja, det vore väl kalas att kunna släppa barnen fria :). Jag har dock väldigt dålig koll på stan ur barnperspektiv, så jag är öppen för alla förslag!

Jag var arbetslös just då och bodde bara 5 km därifrån. Mina föräldrar hjälpte även de till men de jobbade heltid, pappa ännu mera då han är egen företagare.
Jag och min syster var mycket hos farmor och farfar när vi var barn, helt på egen begäran ;) Kändes helt rätt att ställa upp för henne och hon blev alltid så glad när jag fått H och vi kom på besök. Jag var föräldrarledig vid ungefär samma tid som hennes parkinsson blev riktigt dålig och då hade jag gott om tid på dagarna att köra henne till läkare och uträtta ärenden.
Hon dog när H var knappt 2 år, älskade lilla farmor :love:

Du får sätta en påsklämma så att den stannar där den ska ;)

:idea::idea: Varför tänkte jag inte på det! :D

*kl*
Fick idag, för första gången nånsin hem en betalningspåminnelse!
Jag som är supernoggrann med att lägga alla räkningar på sin särskilda plats och betala i tid. Misstänker att den kommit bort på posten. Nu fick jag en påminnelseavgift på 100:-. Antar att man inte kan gå till posten och kräva att de ska betala den eller?
Jäkla typiskt bara att det va fordonskatten, så nu har jag egentligen haft körförbud på bilen sen nån vecka tillbaks :eek: Och jag som varit ute och farit så, ren tur att jag inte åkt fast i nån poliskontroll!

*Ja, jag tjurar lite över att jag ska betala för postens slarv*

Annars var jag bara tvungen kommentera nyheten som Gunnar lagt upp nu på morgonen "15 år på internet...". Det jag säger där är verkligen sant! Finns ingen annanstans på internet där jag vill hänga och snacka barn och föräldraskap än här på Bukefalos. Jag är så glad att jag tittade i föräldraforumet när jag blev gravid. Ni är toppen! Allesammans! :bow:

Jag läste din kommentar, och håller med i varenda ord :bow: :love:

Förövrigt har vi sjukstuga för hundar här hemma, så har ni någon sjuk hund är det bara att skicka hit dem. 3/3 hundar är sjuka eller skadade :(

Chip mår fortfarande dåligt efter op, trött och hängig och beter sig konstigt emellanåt. Igår tex så hittade jag honom i ett hörn stirrandes tomt upp i taket. Och idag på lekplatsen kröp han upp i knät på en mamma, han hälsar aldrig på främmande människor när vi är iväg någonstans ännu mindre kryper upp i någons knä :eek: Kan han ha fått syrebrist i hjärnan under op eller nåt? :confused: Det låter iofs väldigt konstigt.

Och vår lilla chihuahua ramlade ner för vår stentrappa idag :( har tid hos vet imorgon. Inget brutet men hon går väldigt illa med höger bak.

Och så den tredje hunden var jag inne med idag, hon har haft diarréer i en vecka nu. Trots dietkost. Så de tog prover och vi fick medicin. Som jag hoppas hjälper! Lagom kul att torka hundbajs...

Vet inte om man ska skratta eller gråta åt eländet, vad är oddsen för att alla hundar ska bli sjuka samtidigt?

Och Iggy är en riktig pain in the ass på hundarna just nu. Han ska slå eller dra i dem så fort han kommer nära. Man får punkmarkera hela tiden. Säger "Nej!" i en arg ton och tittar argt på honom, men ungen bara garvar och gör om samma grej igen.

Jag läste din kommentar, och håller med i varenda ord :bow: :love:

Jag håller också med :love: :love:

Kl

Lottch; söta unge, godisgris i tidig ålder ;)

Ia; vi köpte begagnade stolpar med isolatorer i, för 10 kr styck, kanon! Han hade fler att sälja nu när tjälen gick ur marken, men han var lite obehaglig faktiskt och blev lite av en stalker, så jag har faktiskt inte velat ringa honom eller ens svarat när han har ringt mig :o Funderar fortfarande på att slå en pling (såg en annons, så stolpar finns kvar..), men vet inte om jag tycker det är värt det..
Var handlar ni annars stolpar och tråd? Måste beställa hem lite tråd och sådant snart för nu är stolparna till hästarnas första hage nersatta i backen!

Michellan; vi var på ett-års-kontrollen idag. Ett par veckor för tidigt (han var 79 cm lång och vägde 12,280 kg). Vi hade ingen läkare alls och hon gjorde inget speciellt med honom, bara väga, mäta och så sprutorna (som gick helt fantastiskt bra!).
Trodde det skulle vara lite små-grejer ändå som de kollade på ett-års, men inte hos vårt bvc i alla fall.

Hoppas istället då att vovvarna är sjuka nu, så ni slipper det sen! Istället för att först ena, sen andra och sist tredje, det blir så långdraget då..
Men usch vad tråkigt, förstår att det måste kännas jättejobbigt, och så bus-Iggy som "ställer till det" lite extra nu då för sjuklingarna, kram till dig!

Häftigt att klocka in 00.00 ;)
Jag brukar handla på eko... Men du har kanske närmare till han med traktorerna på väg till hörby. Ut mot stora vägen. Där har jag handlat mina bästa isolatorer. Ien fyrkantig hink. Nu använder jag de på eko. De är svårare att använda men fungerar de med :)

Är det ngn i tråden som har koll på vad Astaket kostar? Man kan ju bara be om offert på hemsidan...

Viv- måtte det gå över snart :(

Nej men vad ledsamt! Att alla hundarna är dåliga på ett eller annat sätt:cry:

Min tax va lustig idag. Skulle lyfta ner honom ifrån bilen, då tjöt han lite när jag höll om magen på honom. Inget mer med det sen. Han gjorde nr 2 en liten stund senare, tänkte att det va nog det som spökade.
Gick sen en lång promenad. Mot slutet av turen la han sig ner på sidan, han skrek/tjöt när jag lyfte i honom. Han gnydde och slängde sig fram och tillbaks. Ringde i panik till sambon och sa att han skulle hämta oss. Men då bara reste hunden på sig, skakade på sig och sprang vidare.
Han lider ju av epilepsi, om det va det va en liten annorlunda attack denna gången eller nåt. Veterinären tyckte jag skulle avvakta då han är pigg nu.

*kl*
Glömde ju skriva hur stor min grabb va på kontrollen idag.
12,3 kg, 83 cm och 46 cm i hattmått :laugh:

Jo vi kör nog till Eko vi också, men tänkte att det kanske skulle vara billigare att handla via nätet? Men jag vet egentligen inte :D Vi har dock någon form av stängsel/stolp-fabrik här i Vinslöv. Vet inte alls vad han tar för material, eller om han ens har mer än stolpar.

AKB - usch vad läskigt med lille vovven, hoppas det bara var en engångs-grej och inte kommer igen. Så tråkigt med alla dessa djur, är det inte hästar så är det hundar :(

Vi har köpt av järnhandlar, brädgårdar, stängselkille och granngården. Bäst pris har vi fått av stängselkillen. :)

Inte nog med att det är trist att köpa stolp, isolatorer och band, det är ju en pain in the ass att få upp allting också. :p

*kl*

Var på sminkkurs igår med ett gäng hos en väninnas vän som startat eget sminkmärke och är hudterapeut. Det var superkul! Skönt att bara vara sig själv för en stund och inte tänka barn hela tiden.

Selma var riktigt kass i magen igår. :( vet inte hur många lass som kom i väldigt lös och illaluktande form. Hoppas att hon mår bättre idag så att hon slipper ha ont. :(

Jag är inte säker men jag tror jag har sett att det vita staketet kostar 110 kr/m

Nu ska jag gå och släppa ut vår helt gaaaaaalna fölunge någon timma. Igår slog hon på öronen säkert fem gånger. Man får hjärtat i halsgropen hela tiden!!!

Sen ska jag ringa och fråga om hingstbetet är "klart". Det borde det vara så mycket som det regnat här.....

Fick idag, för första gången nånsin hem en betalningspåminnelse!
Jag som är supernoggrann med att lägga alla räkningar på sin särskilda plats och betala i tid. Misstänker att den kommit bort på posten. Nu fick jag en påminnelseavgift på 100:-. Antar att man inte kan gå till posten och kräva att de ska betala den eller?
Jäkla typiskt bara att det va fordonskatten, så nu har jag egentligen haft körförbud på bilen sen nån vecka tillbaks :eek: Och jag som varit ute och farit så, ren tur att jag inte åkt fast i nån poliskontroll!

*Ja, jag tjurar lite över att jag ska betala för postens slarv*

Det är inte så att du fått ett registreringsbevis nyligen? Det hände mig nämligen när vi köpt vår stora bil. De brukar ju vara snabba med att skicka ut inbetalningskort för skatten, men det kom aldrig. Efter nästan två månader fick jag en påminnelse och då ringde jag och sa att de ju inte kan skicka påminnelse när jag inte ens har fått en ordinarie faktura. Direkt frågade han om jag fått ett reg.bevis och att räkningen isåfall fanns med i samma kuvert. Nej, menade jag på, men efter samtalet letade jag upp regbeviset och invikt innuti det låg räkningen. Förmodligen är jag inte den första som ringt eftersom han frågade det direkt. (Jag körde oskattat i två mån alltså :o) Ändå var det samma sak när vi köpte lilla bilen över ett år senare. Räkningen låg invikt i regbeviset. Varför inte bara lägga den vikt ensam så man ser den? :confused:

Vad duktig du är förresten som aldrig fått nån påminnelse! Jag är också väldigt noga med räkningarna men har ändå lyckats få påminnelser nån gång ibland. Värst var ändå när jag fick från ett inkassobolag!!! :eek: Och den räkningen skulle vara betald senast dagen efter jag fick den i brevlådan!!! :eek: :eek: Hur tänker de då? Tänk om jag hade varit på jobbresa eller bara kommit hem sent den kvällen? Då ringde jag och skällde på dom. Grejen var att innan vi flyttade till huset så bodde vi i hyresrätt i det kommunala bostadsbolaget. Elen gick på samma räkning och den debiterades i efterskott. När vi flyttat fick vi alltså en räkning på några hundra kr för el. Eftersom vårt hus var nybyggt och de väntade in 5 hus innan de drog fiber för internet så råkade det bli så att räkningen betalades en dag för sent. 1 dag. Vet att CSN inte accepterar det utan man får straffavgift, men bostadsbolaget skickade alltså alla obetalda räkningar till inkasso samma dag betalningen uteblivit. Helt sjukt!!

Det ännu mer sjuka är att de fjäskade som fan när vi flyttade in i lägenheten. Den var också nybyggd och vi fick inbjudan till vipvisning med fika under bygget och när vi flyttade in stod ett blomsterarrangemang på diskbänken. Några månader senare fick vi (och alla andra i huset) 5 st biltvättkuponger på en närliggande biltvätt för att det dammade på våra bilar när de gjorde markarbeten. Det var ju deras finaste och dyraste lägenheter och därför de fjäskade, sen behandlar de en som skit när man EN gång är sen med räkningen i EN dag! :(

Kul med sminkkurs! :laugh: Visst var det du som tipsade om Diors ögonskugga när jag frågade förut? Jag köpte iaf en palett med 8 skuggor på taxfree nu. Den var jättebra och sitter som berget hela dagen! :idea: Lätt att applicera snyggt var den också, så jättenöjd är jag.

Jag tror att det var jag? Haha, kul att du gillade det! Sen tycker jag att du gjorde rätt som köpte det på taxfree, annars tycker jag inte att det lönar sig att köpa just dior, om det inte gäller mascara. De är verkligen helt outstanding på det.

Sen måste jag tipsa om en helt fantastic bas ögonskugga som jag prövade igår, basic beige från ett märke som heter JennyP, tror det finns på nätet om ni googlar. Helt underbar skugga, man kunde välja på att bara lägga den som en ren bas till övrig skugga för att jämna ut ögat och om man arbetade in den så blev det mer glittrigt. Så bra!

Vi har egentligen aldrig fått någon reaktion på någon av sprutorna :idea: Lite plutt-feber på 37,9 tror jag hon har haft som högst.

viv: Jobbigt med hundarna, hoppas de repar sig snart :(

Vi har haft bilen i snart ett år, så hade det legat i reg.beviset så hade det nog varit till kronofogden för längesen. Nu har de dragit pengarna iaf, så nu kör jag lagligt igen :laugh:

När jag tänker efter så fick jag en påminnelse ifrån Telenor en gång. De hade ett knasigt förfallodatum på den 20e tror jag det va. Inte hade jag koll på det, utan väntade till den 25e. Då blev de lite sura.

Och när jag bodde i min första lägenhet kom hyresvärden upp en dag och sa att jag inte betalat förra månadens hyra. Jag bara stod som ett fån och gapade. Inte ens när jag loggade in på banken och visade trodde han på mig. Sen kom han krypandes en dag efteråt och bad om ursäkt, det va grannen som inte hade betalat:D

*kl*
Taxen va dålig nu igen på morgonen. Ringde runt som en galning till flera olika kliniker och djursjukhus. Ingen hade akuttid, men alla tyckte det lät som att han hade diskbråck:cry:
Precis när jag skulle ringa ända bort till Göteborg för att gråta lite i deras lur ser jag Douglas komma knallandes på sitt vanliga glada humör igen. Att det kan svänga så på en timme!
Fick en tid hos min vanliga veterinär nu på fredag, eftersom det inte verkade akut längre.
Men nu kommer jag ju gå att oroa ihjäl mig tills fredag.

Stackars lilla vovven! Hoppas han håller sig ok och att han kan få hjälp på fredag!

Viv, stackars alla dina vovvar, vad är oddsen att alla blir dåliga på samma gång?

Kl
Idag har jag inne på nya jobbet för avtalasskrivande, nu ska de bara färdigställa dokumentet och så får jag det imorgon för påskrift :) känns så skönt!

Vad ska ni andra göra idag? Vi ska på lekdejt i em och träffa gamla mammagruppen och senare ska jag iväg till min eminenta frisör och klippa, slinga och bli bjuden på mat :D Ska ficäxa håret inför 40-årsfesten vi ska på i helgen.

Grattis till jobbet, tror inte jag har skrivit det tidigare :)

Jag vet inte vad vi ska göra idag, M springer runt här hemma så gott det går (han har virus på balansen) och gör sig ordning för kurs/utb/möte. Isabella sitter här bredvid och försöker dansan :love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 132
Senast: netia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar