Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Vad jobbigt med din tax :( samtidigt som det är lite oroväckande att det kommer och går så är det ju skönt att han inte hela tiden har ont (?). Hur långt är det till Gbg om du måste ringa/åka dit?

Tack! Nu fick jag dessutom en bekräftelse per mail på vad vi kom överens om, jag och gamla chefen, i måndags och det är stort för att vara han. Han gillar inte att ta saker skriftligt, då måste man ju stå vid sitt ord...

Vad obehagligt det lät förresten att ha virus på balansen!

*kl*

HJÄLP mej med mitt stora i-landsproblem. Ska nu köpa stolp och tråd till hagen. Vanliga tryckimpregnerade stolpar blir det. Eftersom jag är lite allregisk mot vita band så blir det nog bruna. Jag tycker det är såååå snyggt med tre rader breda (4cm) bruna band. Men det blåser rätt mycket i en del av hagen så jag vet inte... Har hittat något som verkar vara en kopia på Franska elbanden på Nordpost. Med stödlinor och allt. Tror ni de breda banden klarar vinden när de har stödlinor? Eller ska jag ta 2 cm band? Och i så fall, tror ni det ser konstigt ut då om de är bruna?

Cyllene, du som bor på slätten, där borde det väl blåsa...

Nu har han det väldigt lindrigt, han kan både stå och gå kan ju vara så att man får krypa fram och ha mycket kräkningar också. Han är anings yr och har huvudvärk efter att läkaren ruska runt huvudet på honom.

Knepig chef, brukar inte chefer vilja ha allt skriftligt?!

Betalade 400 kr för den, tror att ord pris låg på 550 nånting. Normalt är jag väldigt snål när det gäller mycket, men jag börjar inse att man får vad man betalar för. :p Fast inte när det gäller eyeprimer. Där är Isadoras den bästa jag har testat.

Grattis till jobbet!
Vet inte alls vad eftermiddagen bjuder på.. Ligger nu i mina föräldrars säng och Milton sover på verandan utanför. Vill umgås med någon, men syrran håller för fullt på med uppgifter och prover som ska in till utbildningen hon sökt, har därför inte tid alls för mig :D
Borde köra tillbaka till stan, men jag orkar inte köra till hästarna 2-3 ggr per dag. Nu när stallägarna har släppt de andra hästarna på gräs så vill de inte hjälpa mig. Och jag vågar inte ha shettisen på gräs dygnet runt än så jag kör som en jojo fram och tillbaka och släpper över dem i olika hagar :/ Behöver jag säga att jag längtar efter att få flytta hem dom?! ;)

Låter som en riktigt bra dag!!

Jag ska nog försöka samla ork att gå ut och gräva ner lite bärbuskar vi köpt, nu medan H sover. Försökte med hans "hjälp" under förmiddagen men det blir inte så mycket gjort då :D Kanske åka iväg och köpa några fler buskar senare om vi ids.

kl
När alla kommer med sminktips så kan jag komma med ett jeanstips.
För igår lyckades jag köpa nya jeans (Lee scarlett). Något som har föregåtts av månader av vånda. Men det är nog de skönaste jeansen jag någonsin haft på mig. Var lite skeptisk när han tog fram dem då de är tighta stuprör. Men när man fick på sig den så är de hur mjuka som helst.

Jag har ungefär 12 mil till gbg. 2,5 mil av dem kan jag inte köra så fort på, men resterande mil är det motorväg som man kan köra med plattan i botten på, så man kan komma dit på strax över timmen om man får riktigt bråttom.
Nu är han sig lik igen, bara det att han inte vill hoppa eller galoppera.
Men i traven går det bra och han busar lite.
Så det känns som att det är ryggen det är fel på, inte helt ovanligt när det är en tax. Det dumma är att han har lite höjda levervärden, det göra tt man helst inte ska söva honom. Så operation kan vara uteslutande.

Ia*, ingen som har band här på slätten, bara rep!

Appropå sötsaker så har Ture ätit glass. Vi var och handlade och sambon skulle ha en sandwich från GB. Gav den till Ture så han skulle ha nåt att pilla med i kundvagnen när vi packade. När vi var klara hade han glass i ansiktet och hade snaskat i sig halva hörnet. Helnöjd och hade inte sagt ett ljud. :D Så sen har han fått smaka glass ett par gånger, just nu äter han det mesta tror jag...

Här har vi STORA tandproblem nu. Jag har de 4 av 5 senaste nätterna bara sovit ett par timmar. Ture somnar men vaknar sen med ett ryck och gråter, sover oroligt och ryckigt, vaknar och gråter osv. Inatt var jag vaken till efter tre och gick upp halv sju. Zombie på jobbet. Det är tre stora hörntänder på väg och bara en har brutit igenom. Ture sover nu men jag måste hålla mig till kvällen annars blir det knas....

Fy vad jobbigt med lilla taxen. :( hoppas verkligen att du får bra besked av vet på fred!

Oregano: jag får alltid utslag av isadoras smink :crazy: särskilt när det gäller ögonen. Måste vara något i som jag inte tål. Synd, för jag gillar deras ögonskuggeaskar. I-landsproblem.

Har varit en sjukt dålig dag här hemma. Rök ihop med mina föräldrar, fick ett extremt dåligt besked av en nära vän, så vissa planer får läggas på hyllan ett tag tills vi vet mer. Skulle helst av allt bara vilja krypa ned under täcket, Selma mår dåligt också och har noll energi, parapolen har gått sönder så vi har ingen tv, jag har huvudvärk från helvetet och hunden lyckades klyva en bakklo itu, paddockbygget har gått åt helvete så den har blivit försenad två veckor. Det enda som är kul är att min nya häst kommer nästa vecka och att jag och sambon står varandra närmre än någonsin.

Skönt att det inte är värre än så då.

Jo, numer f.d. Chefen är rätt knepig. Att han inte vill ha sina löften och överenskommelser skriftligt beror ju på att han är hal och inte står för sitt ord. Nu slipper jag det iaf, så skönt!

Men fy vilken dålig dag vännen, hoppas det vänder och att det rättar till sig med allt.
Utan att på något vis strö salt i dina sår, så har vi haft en toppendag. Eller egentligen inte, den har varit ganska tråkig och jag har verkligen inte fått nåt gjort alls.. Men Milton har verkligen varit på ett toppen-humör hela dagen. Dock bara sovit 1,5 timme så nu för en stund sen var han lite gnällig, men sover nu förhoppningsvis för natten. Har inte hänt på säkert två månader att han somnat såhär dags, snarare har vi bråkat och haft oss runt 21. Nu ska jag plocka undan lite innan svärmor och sambons yngsta (och mest bortskämda och mest korkade) syster kommer på besök.

Så kände jag med sonen oxå. Jag älskar att jobba, hatar att ha ont och vara "nedstatt" och inte kunna göra vad jag vill. Vill ha tid att göra det jag själv vill, ego alltså. Ingen bullmamma direkt... Men är det så fel? Jag har fått en självständig son som kan sysselsätta sej själv och som är van att hänga med på det mesta. Inte blyg för fem öre och kan tala för sej.

:o Är det jag som skrivt det? Nä, skämt å sido.. Jag känner igen mig i mycket av det du skrivit här. Mina barn får lov att bli självständiga och kunna sysselsätta sig själva. Jag ser ju barnen som en del av mitt liv, inte som mitt liv. Jag har ju tex kvar alla hästar osv... Och började jobba "tidigt" med båda barnen eftersom jag ville komma tillbaka till vuxenlivet och lite mer stimulans än att gå hemma med gnälliga barn :angel: hihi. Ok det är ju inte alltid som de är gnälliga, men ni vet ju hur det är. Det går i perioder det där. Alla mellansteg är jobbiga, innan de lär sig sitta. Innan de lär sig krypa. Innan de lär sig stå. Innan de lär sig gå osv.

Vad söt hon var lilla A på bilderna från sitt kalas. Å stark också som orkar bära sina egna stora paket :D

*kl*
Annars tänkte jag bara berätta att jag läser allt ni skriver om dagarna, men jag hinner inte med att svara så mycket..

Vill framföra mina "krya på er" tankar till viv och AKB´s vovvar. Hoppas att de piggnar på sig.

Väldigt skönt att det är lindrigt, min make är en sån person som blir väääldigt sjuk när han är sjuk, enligt sig själv :grin: han går till jobbet men hemma orkar han ingenting. Själv när man är sjuk så har man både djur, stall och hushåll att ta hand om.
Har faktiskt inte varit sjuk på över ett år nu :banana: fast jag har haft många känningar som inte har blivit något av.

Lottch: Vilka motgångar du har :( tur att du har din man 2b :)

Det enda som är kul är att min nya häst kommer nästa vecka och att jag och sambon står varandra närmre än någonsin.

Å här är det helt tvärt om, den nya hästen finns bara i fantasin och stundtals känns det som jag å sambon håller på glida isär :(

Blir faktiskt lite ledsen när han säger att en ny häst kan ju vara värt att tänka på den dagen jag har fått jobb och Theo går på dagis (vad nu Theos dagisgång skulle ha med allt å göra + att jag vart arbetslös sista 2 åren med en relativt kostsam häst :confused:) Sen ska sambon bara ha 3 veckors semester i sommar och ingen pappaledighet alls. När man frågar varför får man bara till svars att "Man kan inte vara ledig hur mkt som helst från jobbet, man måste tänka på kollegorna" eller " ja men det är så många som ska vara lediga (föräldralediga)"...HALLÅ han har också barn och ALL rätt att vara ledig. Det är ju för f*n ingen som tänker på han men han tänker minsann på alla...utom mig och Theo *suck* Eller ja, på sätt å vis tänker han väl på oss också eftersom han är rädd att vi kommer få så lite pengar, grejen är den att jag "tjänar" mer på att stämpla än på att vara föräldraledig eftersom jag tar så lite dagar...

Oj, långt inlägg...sorry :o

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 132
Senast: netia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar