Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Söt var inte vad jag kallade henne när jag satt fast på toa…

… Maken o T är i lekparken och jag fastnade vid datorn. Det har varit en lååååång vecka. O jag är helt slut. Men jag behöver väl tyvärr ta tag i lägenheten innan de kommer tillbaka.

Det kan jag tänka mig :D Fast härifrån min dator kan jag se det gulliga i det hela, inte lika gulligt om det varit Milton, givetvis ;)

Å jag håller helt med Armani_ Det låter onekligen sött, och kul. Förlåt, det var dagens skratt :rofl:

Ohh falun det är ju inte alls långt ifrån mina trakter. Om vi varit friska och ni haft tid snulle vi gärna bjudit på fika!!
Theo är jätte söt och vilken frilla! :)

Cyllene: är helt impad av Tures kiss skills! Jag vette tusan hur det ska gå med pottan här hemma M kommer ju bara vilja krypa iväg hela tiden kan jag tänka mig. Fast kanske inte ska nojja för mkt innan vi testat :p

Svartfot: förstår att du fick ont i magen när T stod i fönstret och fipplade med låsen. Knöt sig i magen på mig bara jag läste det? Ni kan inte sätta något snöre eller kedja som gör att fönstret inte öppnas så mkt om hon nu mot förmodan får upp det?

Lottch: skönt att det togs emot bra på ena stället när du sa ifrån om 'dumma mamma' kommentarerna.

Sen till flera av er: va roliga grejer era barn får gör. Åka gräsklippare, traktor. Leka med grävaren. Stackars Milton kommer nog aldrig inte inom närmsta åren iaf få göra något sånt!

*kl* här hemma har alla blivit friska utom jag. Börjar bli måttligt trött på febern och orkeslösheten :( har varit sjuk i 8 dagar nu och det är Pest!!
Sen kan jag tipsa om att inte ta alvedon och vitaminer samtidigt med en tom mage. Magen kastar tillbaka det ganska fort igen! ;)

Alicia går nu förresten. Vet inte om jag skrivit det...

Cyllene- helt off topic men hur vet man om man ska kastrera eller behålla? Finns det något rådgivande för ettåringar? Det är flera som har sagt att han är snygg. Jag kan inget sådant.

Det såg vi ju på de fina bilderna som du visade, att hon kunde gå alltså.

Din unghäst e:Tornesch är verkligen vacker!!! :love: mig veterligen så är det väl först vid 2som det finns rådgivning? Men jag kan inget.

Åh, kära bukevänner, jag har sådan ångest.. Min kusin skall ju strax gifta sig, och jag avskyr min kropp - och nu är det verkligen i sista stund som jag MÅSTE handla klänning. Blääää. Önskar nästan att jag var gravid så att jag kunde bortförklara mig med det :angel:

Så, nu har jag premiärskrivit från iPaden, vet inte riktigt vad jag tycker om det

Hej din sjukling! Tråkigt att vara sjuk så mycket, men roligt att du ändå uppdaterar oss lite här inne!

Kl

En bekants bekant till mig förlorade sina tre barn i sju veckor för ett tag sen. Vill verkligen inte gå in på detaljer, men det är så fruktansvärt.. De anklagas för misshandel och barnen tas om hand av socialen :cry:
Läs gärna hennes egna historia HÄR . Hon har inte skrivit klart, men om ni läser nerifrån och uppåt i inlägg-ordningen så läser ni början på deras helvete. Hoppas innerligt att hon fortsätter uppdatera sin historia.
Det som skrivs hände i vintras och barnen är nu tillbaks hos mamma och pappa igen.
Blir så illa berörd och har gråtit till och från under läsningen. Kanske är jag extra känslig eftersom jag vet lite om fallet genom min bekant. Tänk att det får gå till såhär i Sverige..

Usch å fy. Krya på dig!

Hur det än är så är det ju skönt att milton och Mathias är pigga och friska.

Fönstret har tre spärrar/hakar som hon inte orkar öppna. Den översta är även så högt upp att hon inte kan nå den även om hon står på fönsterblecket. Så hon kan inte få upp det. Men vi ska sätta upp ytterligare en barnsäkring för hon kommer ju bli längre och starkare. Jag funderar även på om man kan be vaktmästare sätta igen det fönstret.

Usch det lät verkligen inte som någon trevlig historia :( ska läsa den när orken finns till att gråta så mkt som jag antagligen kommer att göra. Gravidhormoner plus att man är sjuk o h känslig är inte att leka med :(

Jag förstår dig tillfullo när det gäller klänning... Ska själv på bröllop nästa vecka, skulle provs min klänning jag tänkte ha och fick inte ens igen dragkedjan halvvägs, så det var bara att köpa nytt i 2 ( !!!! ) storlekar större. :cry:

Jag vet att det bara ät jag som kan ta tag i det och ok, jag kanske inte är tjock, men jag känner mig fan som barbamamma.

Ja det skulle ju kunna vara smart för hon blir ju som sagt längre ,starkare och finurligare och 6:e våningen är ju inte att leka med direkt.

Jag är också oerhört känslig just nu, vet egentligen inte varför. Förmodligen för att vi har sovit dåligt allihop senaste nätterna och Milton är sjuk. Och så är jag stressad över flytten. Dock kan inte det ens jämföras med gravidhormoner, för fy fasiken vad känslig jag var då!

Har läst nu, jätte tragiskt men inga tårar hos mig men enormt medlidande för föräldrarna!

Nej usch fyyy vilken mardröm... Ska verkligen krama om Ebba extra imorgon ...

Och imorgon är ingen vanlig dag- För då är det Skrabbis födelsedag!!!! Dessutom fyller min häst 3år! Min allra första avkomma :)

Dagen till ära ska jag tillbringa på klubben- iaf förmiddagen. Vi har hästtävlingar och jag får röja undan lite i sekreteriatet innan jag kan ha kalas :)
Tårtorna är gjorda! Så roligt jag har haft ;) MEN jag kommer nog aldrig mer att köpa en färdigkavlad marsipan för FYYY va ful den blev...

32410651.jpg

32410652.jpg

32410650.jpg

JAg la dom på pixbox för att inte alla på fejjan ska se innan kalaset ;)

Nu ska jag torka golv här hemma! VArken Ebba eller hunden är o tassar omkring nu ju :)

Helt underbara tårtor! Vad duktig du är!

hipp hipp hurra på ebbas (och lillpålles) födelsedaaag! Hoppas att ni får en toppendag. :)

MEn faktiskt så är själva smurfarna fusk ;) Det gick inte att forma smurfar när man heter Emelie ;)

Födelsedagsbarnet är i full gång... Nu precis sprängdes en ballong här hemma. Den sötaste... såg ut som en badanka... Hmmm....

Åhh så fina tårtor!! Vart hittade du dom smurfarna och är dom ätbara?

Stort Grattis till Ebba på den stora dagen!! :bump:

*kl*

Svarar på lite allt möjligt.

AKB: skönt att det verkar ok med douglas, men vet de varför han gjorde som han gjorde?

EmelieR: stort grattis födelsedagstjejen! :)

Mikan: tack för infon igår, hann läsa men inte svara.

Vi kom iväg, hela familjen, tillslut. Resan ner tog lite drygt 7 timmar inkl färjor. Iggy skötte sig jättebra, han var helt exalterad på färjan! Gulliga unge! Nu ligger vi i hotellsängen och väntar på att den lille mannen ska vakna så vi kan gå ner och äta hotellfrukost. Det är det bästa när man ligger på hotell ;)

:love:HEJ babbelmajor :love:

Kastar mig in och skickar ett inlägg, jag har så svårt att hinna skriva nåt. Eller så är det väl snarare att jag är för lat, det är jobbigt att skriva med iPhonen.
Så jag får passa på när jag är på jobbet. UUUH börjar jobba som vanligt 1/8 =(

EmelieR - vilka underbara tårtor! Duktig du är =)

Lottch - Den där hästen hade nåt speciellt, helt underbar!! och vad snygg du är

Svartfot - Jag kanske tar an ditt erbjudande om en kopp te snart! ;D

Doris och Lottch - jag ska också på bröllop, om tre veckor. Har en sån himla fin klänning jag vill änvända men jag får inte heller igen dragkedjan!!! FAN

Hur mår ni annars?
Jag känner mig lite låg för tillfället, men det är väl okej. Jag känner mig som freakin barbamamma och det gör att allt känns skit.

OKEJ att man har en trivselvikt (det är långt dit!!) men jag inser att det kommer behövas hård träning för att bli "snygg". Dels är min mage randig men sen hänger ju huden på magen.
Ja. Dags att sluta klaga kanske och göra nånting åt det?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 022
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 956
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?