Sv: Vårmammor 2010 del 12!
*kl*
Jäklar vad ni skriver, och vad det händer grejer!!!
Först och främst,
stort grattis till Mikan och Oregano! Ni ligger inte på latsidan ni inte.
Här blir det förhoppningsvis en sen 2012- eller en tidig 2013-bebis, om allt går enligt planerna. Ni är ju dock bevis på att man kanske inte ska planera så mycket!
Här hos oss är det full rulle, utan ett småsyskon i magen dock. Vi fixar det vi kan med trädgården, målar om gamla möbler, jobbar, familjemyser osv. i all oändlighet. Jag försöker smyga in och läsa om vad ni har för er via mobilen, men orkar sällan skriva något med den - för när jag vill skriva känns det som att jag vill skriva massor, ni babblar ju på om allt och ingenting precis som vanligt.
(helt ärligt, jag sakar er!!!
)
Stella är äntligen frisk från magsjukan, men är istället risig i en förkylning. Är det inte det ena, så är det det andra typ. Tack och lov så är hon pigg och glad större delen av tiden ändå, och två nätter i rad nu har hon sovit hela nätterna. Helt fantastiskt är det, jag förstår inte vad som hänt. Tänker inte klaga dock.
Kryper fortfarande, men går allt mer (och fortare) längs möbler och går mer än gärna om hon får en hand att hålla i. Ju längre hon kryper dessto bättre, då slipper vi iaf springa efter som blådårar hela dagarna för att passa.
Det där med förlossningen föresten... Jag intalade nog mig själv att jag inte var orolig, och att jag skulle försöka klara mig med så naturlig smärtlindrig som möjligt. Väl där så insåg jag att jag visst var orolig, men att smärtlindringen blev som planerat i alla fall. Jag ser fram emot en till förlossning, och hoppas på att kunna vara mer närvarande och medveten om vad som händer. Kanske kunna ta det hela lite mer med ro liksom.
(säger jag idag, sen om sisådär 1,5 år så har jag väl panik och vägrar klämma ut en klump till)
Min förlossning var nog vad man kan kalla en klassisk förstagångs-förlossning, tog ca. 18 timmar från första värk till det att Stella var ute. Gick sönder ytterst lite, blödde nästan ingenting och var snabbt på benen igen. Amningen däremot.. Fy fan rent ut sagt. Vet inte alls hur jag känner inför att amma ev. syskon. I slutändan så fick vi ju till det med Stella, och jag sörjer fortfarande att det är färdigammat med henne. Men att göra om hela resan med nästa barn... Jag är osäker.
På ett vis så känns det som att jag har kunskap nu och vet i praktiken hur det ska fungera, jag vet hur det ska kännas osv. Men det betyder ju inte att ev. syskon kommer få till tekniken, att jag kommer producera mjölk osv.
Tur att jag inte är gravid än helt enkelt!
Så, det var min utsvävning för idag - vi får se när jag dyker upp igen. Förhoppningsvis dröjer det inte lika länge, har insett att jag behöver unna mig lite me-time i form av slösurfning under kvällarna också.